کد خبر: ۹۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
امام جمعه چرام گفت: این انتخابات اولین انتخابات در چهله دوم انقلاب اسلامی است، مشارکت حداکثری تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن ضریب امنیت ملی ایران عزیز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انتخابات نماد مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: طبق آمار موجود میانگین مشارکت مردم در ده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد بوده است، میانگین مشارکت مردم در کشورهای مدعی دموکراسی در انتخابات مجلس کمتر از ۴۰درصد است این یعنی کمترین میزان مشارکت مردم ما حداقل دوازده درصد بیشتر از کشورهای مدعی است.

امام جمعه چرام،عنوان داشت: اما آنچه از ایران انقلابی و مردم آن انتظار بیش از اینهاست به ویژه این که این انتخابات اولین انتخابات در چهله دوم انقلاب اسلامی است، مشارکت حداکثری تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن ضریب امنیت ملی ایران عزیز دارد.

وی افزود: راز تاکید رهبر انقلاب مشارکت حداکثری - حتی کسانی که علاقه ای به نظام و انقلاب ندارند و صرفا به ایرانیت فکر می کنند- در همین است، انتخاب خوب یعنی نماینده را بر اساس ملاک و معیار درست انتخاب کردن و تعلقات جناحی و قومی و محلی و خویشاوندی را بر شایسته گزینی ترجیح ندادن است.

امام جمعه چرام،گفت: در تبلیغات انتخاباتی اصل قانونی و اخلاقی و شرعی اثبات معقولانه ی توانمندی ها ، بیان ایده ها و برنامه ها و ظرفیت های خود است و جایی برای نفی دیگران نمی ماند،از این رو تمام توان کاندیداهای محترم برای معرفی خود باشد.

وی ابراز کرد: حضور مردم در جشن بزرگ انقلاب اسلامی در بیش از یکهزار و دویست نقطه در کشور و صدها نقطه دیگر در جهان ، همان ضربه کوبنده ملت بر سیاست های دشمن بود که بحمدالله محقق شد، چهل و یک سال مردم در روز ۲۲ بهمن می آیند،در سرما و برف و باران در زیر موشک باران و بمباران در زیر فشار جنگ روانی و تبلیغاتی و فشار حداکثری روستایی،از همه اقشار با همه سلایق، از همه اقوام و ادیان و مذاهب، در همه شهرها و حتی روستاها! این خود به تنهایی یک پدیده بی نظیر است که جامعه شناسی امروز از تحلیل آن متحیر و وامانده است.

امام جمعه چرام،گفت: باید دست قدرت خدا و اراده الهی و امداد ولایی ولیعصر ارواحنا فداه ،باید بیش از همه مورد تامل قرار گیرد، مردم ما از کمبودها، ضعفهای مدیریتی و سوء مدیریت ها، از کم توجهی ها و بی عملی بسیاری از مسئولان دلخور و ناراحتند حتی عصبانی اند اما به چنان مسئولیت پذیری و بصیرتی رسیده اند که  رفتارهای نادرست مدیران را از حساب انقلاب و نظام جدا می کنند. 

وی،ادامه داد: ضربه‌ی کوبنده بر سیاست‌های استکبار، راهپیمایی ۲۲ بهمن ،شکست سیاست و راهبرد فشار حداکثری دشمن پس از دو سال جنگ ترکیبی چند ضلعی او بود، جنگ سهمگین تبلیغاتی اش در روزهای منتهی به ۲۲بهمن حکایت از آن داشت که استکبار امید داشت نشان تاثیر فشار حداکثری اش را در حضور کم رونق مردم در راهپیمایی ببیند اما مشارکت باشکوه مردم سیلی محکم،ضربه کوبنده و جلوه ای از انتقام سخت مردم شد. 

حجت الاسلام افشار گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن  امسال بخاطر شهادت سید الشهدای مقاومت شهید سلیمانی  بیش از گذشته فضای ضدآمریکایی و ضد استکباری داشت تنفر عمومی و روحیه مقاومت و سلحشوری را از چهره تک تک تظاهر کنندگان و گرمای حضور دشمن شکنشان در سرمای بی سابقه هوا می شد، فجر امسال فجر سلیمانی شده بود،چون او یک فرد نیست او نماد یک مکتب و تفکر بالنده و رشد دهنده است.

انتهای پیام/82002

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار