کد خبر: ۹۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
در رده بندی کشورهای جهان در مورد سهم خوراک و مواد غذایی در سبد هزینه خانوار، قزاقستان در بین 104 کشور مقام 96 را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در رده بندی کشورهای جهان در مورد هزینه خوراک و غذا، قزاقستان در بین «اوگاندا» و «کامرون» قرار گرفت و در بین 104 کشور مقام 96 را از آن خود کرد.

در این بررسی ها که وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) انجام می دهد نظرسنجی در مورد سهم هزینه غذا در 104 کشور جهان صورت می گیرد. بر اساس آمار، سهم مواد غذایی در ترکیب کلی هزینه های مصرفی در قزاقستان 44.9 درصد را تشکیل داد.

در این رده بندی کشورهای مانند کامبوج، غنا، گواتمالا، پاکستان، ویتنام، هندوراس از قزاقستان پیشی گرفتند.

گفتنی است که کشور هر چه توسعه یافته و ثروتمندتر است مردم برای خرید مواد غذایی کمتر هزینه می کنند. در صدر این رده بندی کشورهای مانند آمریکا، سنگاپور، انگلستان، ایرلند، کانادا، سوئیس، استرالیا و اتریش قرار گرفتند که شهروندان این کشورها برای خرید مواد غذایی کمتر از 10 درصد درآمد خود را صرف می کنند. آلمان و هلند به ترتیب با 10.7 درصد و 11.4 درصد در بین 10 کشور اول  قرار گرفتند.  

سهم هزینه ها برای خرید مواد غذایی در روسیه و بلاروس به ترتیب 28 درصد و 32.2 درصد را تشکیل دادند.

گزارش کمیته آمار وزارت اقتصاد ملی قزاقستان این ارقام را تایید می کند. بر اساس آمار، در 3 ماهه سوم سال 2019 میلادی نرخ کلی درآمد خانوار 569 هزار و 600 تنگه (حدود 1500 دلار)را تشکیل داده است. از این میزان 284 هزار و 300 تنگه و یا 49.9 درصد برای مواد غذایی صرف شده است. در این میان سهم مواد غذایی در مجموع هزینه های خانوار به طور مداوم افزایش می یابد.   

بدین ترتیب، درآمد واقعی بیشتر مردم قزاقستان برای کالاها و خدمات اولیه مورد نیاز صرف می شود.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار