کد خبر: ۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق از تکلیف ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت نفت برای توسعه خطوط انتقال گاز به استان سیستان و بلوچستان، شهرهای شرق هرمزگان و خطوط صادرات گاز خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران گزارشی از مصوبات جلسات اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: تلاش می کنیم تا آخر هفته بخش‌های هزینه ای لایحه بودجه را به پایان برسانیم تا پس از تعطیلات دهه فجر، لایحه بودجه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق با مصوبه ای معاونت علمی رئیس جمهور را مکلف کرد برای تکمیل ساخت و انجام آزمایشات نمونه استاندارد سیستم کامل دانش قطارهای شهری با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد کند.

مفتح گفت: همچنین وزارت کشور مکلف شد مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده و ۷۰ درصد آن را به شهرهای بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰ درصد آن را به روستاها برای ماشین آلات حمل و نقل و جاده ای اختصاص دهد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد ۴۰ درصد از وجوه حاصل از هولوگرام و سایر حقوق انحصاری محصولات دخانی به ساماندهی و احیای وظایف حاکمیتی در امور دخانی، تقویت منابع صندوق‌های توسعه صنعت معدن و تکمیل سالن های ورزشی اختصاص یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در مصوبه ای مقرر شد ۲ میلیارد دلار به وزارت نیرو با روش بیع متقابل به طرح‌های آب و فاضلاب، بهینه‌سازی صرفه جویی مصرف آب، مهار و بهره برداری از آبهای مرزی، طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، مدیریت منابع آب و زهکشی زمین‌های کشاورزی اختصاص یابد.

مفتح خاطرنشان کرد: در مصوبه ای کمیسیون تلفیق، وزارت نفت را مکلف کرد ۳۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای خطوط لوله گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای شرق هرمزگان از محل افزایش مازاد تراز صادرات و واردات گاز اختصاص دهد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد از این محل تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه پالایشگاهها و خطوط انتقال گاز با اولویت خطوط انتقال گاز صادراتی هزینه شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار