کد خبر: ۹۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
شامگاه یک‌شنبه اول دی‌ماه امسال مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد مأمور نما به اتهام اخاذی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شامگاه یک‌شنبه اول دی‌ماه امسال مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد مأمور نما به اتهام اخاذی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من طراح دکوراسیون هستم. ساعتی قبل دفترم را بستم و با خودروی پژوی خودم به طرف خانه‌ام به راه افتادم که زیر پل ستارخان زن جوانی به عنوان مسافر برای من دست بلند کرد و من هم تصمیم گرفتم او را به مقصد برسانم. پس از اینکه او را سوار کردم به راه افتادم تا اینکه در نزدیکی خیابان شهرآرا پژوی ۲۰۶ نوک مدادی با سه‌سرنشین در حالی که چراغ گردان داشت راه مرا سد کردند و من هم توقف کردم.

سه مرد جوان که لباس شخصی به تن داشتند از خودرو پیاده شدند و خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند. یکی از آن‌ها اسلحه کمری و بی‌سیم و دستبند همراه داشت که من فکر کردم مأمور پلیس هستند. آن‌ها ابتدا از من مدارک شناسایی خواستند و بعد سؤال کردند که با این زن جوان چه نسبتی دارم. وقتی گفتم مسافر است قبول نکردند و از من خواستند با آن‌ها به کلانتری بروم. ابتدا مقاومت کردم و از آن‌ها کارت شناسایی و حکم مأموریت خواستم، اما یکی از آن‌ها با اسلحه مرا تهدید کرد و گفت اگر به خواسته آن‌ها عمل نکنم برای من پرونده‌سازی و مرا گرفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: مرد مسلح به من گفت در صورتی که ۲‌میلیون تومان به آن‌ها بدهم مرا آزاد می‌کنند، اما من آنقدر پول نداشتم و در نهایت از کارت بانکی‌ام ۵۰۰‌هزار تومان به کارتی که شماره‌اش را به من دادند، منتقل کردم و ۳۰۰‌هزار تومان هم پول نقد همراه داشتم که به آن‌ها دادم و بعد آزادم کردند.

وی در پایان گفت: من همان لحظه فهمیدم که آن‌ها مأمور پلیس قلابی هستند و به همین دلیل چند شماره پلاک خودروی آن‌ها را که خوانا بود به خاطرم سپردم.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای بررسی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی پایتخت قرار گرفت.

نخستین بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مأمور نماهای مسلح برای اینکه شناسایی نشوند مبلغ واریزی را از کارتی به کارت دیگر منتقل کرده‌اند تا هیچ ردی از خود به‌جای نگذارند. مأموران در تحقیقات بعدی با بررسی فنی چند شماره پلاک خودرویی که شاکی در اختیار آن‌ها قرار داده بود، دریافتند خودروی متهمان متعلق به زن میانسالی است که در ادامه با تحقیق از صاحب خودرو مشخص شد وی شب حادثه خودرواش را در اختیار دو پسر جوانش به نام‌های فردین و فرزین قرار داده است.

بنابراین مأموران، فردین و فرزین‌۳۸ و ۲۳‌ساله را به عنوان مظنونان حادثه دستگیر کردند و دو برادر هم در بازجویی‌ها به جرم خود با همدستی یکی از دوستانشان به نام بهزاد اعتراف کردند. با اعتراف متهمان، مأموران پلیس، بهزاد را هم دستگیر کردند. سه متهم چند روز قبل برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند و پس از اعتراف به زورگیری مسلحانه برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

روزنامه جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار