کد خبر: ۹۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد:
مهندس بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: از صنعت گردشگری سدها کشور های دیگر به نحو احسن و مطلوب استفاده می کنند. این صنعت ایجاد نشاط در جامعه و اشتغال زایی و توسعه منطقه‌ای را بدنبال دارد و همچنین بوم گردی را رونق داده و درون مناطق فروش محصولات محلی و کسب درآمد برای اهالی و حتی پایدارسازی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین، مهندس بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در نمایشگاه گردشگری و میراث فرهنگی علت حضور در این نمایشگاه را توضیح داد و ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه ای که بین وزیر محترم نیرو و وزیر محترم گردشگری انجام شد، بحث سرمایه گذاری روی مخازن آبی در جهت گردشگری مطرح شده و ما در پاییز امسال با توجه به افتتاح سد و نیروگاه سردشت با حضور ریاست محترم مجلس و مشورت با ایشان استارت مطالعات اولیه طرح گردشگری سردشت را کلید زده و کار را شروع کردیم با فراخوان اولیه برای سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت های مخزن سردشت حدود ۲۳ سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کردند که امیدواریم تا پایان سال این کار انجام شود و بتوانیم سرمایه‌گذار نهایی را انتخاب کنیم.
مرادی در خصوص تعداد مخازن سد که برای این کار در نظر گرفته شده گفت: مطالعات سد دردشت و سد داریان به اتمام رسیده و مطالعات سد کارون ۴ و گتوند هم شروع شده و امیدواریم که به زودی به اتمام برسد و البته فعلاً امسال روی این 4 سد برنامه‌ریزی داریم و تا پایان امسال برای فراخوان سرمایه گذاری آنها اقدام می شود. سالهای آینده هم سدهای دیگری مثل رود بار لرستان و سد سیمره و سدهای دیگر را در برنامه داریم همچنین سایر آبهای منطقه ای هم با توجه به این رویکرد در حال انجام این کار هستند انشااله تمام کشور از طریق شرکت آب نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای این رویکرد را دنبال کرده و قرار است به اجرا درآورند.
مدیرعامل آب نیرو در خصوص مسائل زیست محیطی این برنامه گفت: از مواردی که تاکید در تفاهمنامه وجود دارد رعایت نکات و ملاحظات زیست محیطی است که سرمایه گذار باید کاملاً همه موارد را انجام دهد و نظارت کافی و وافی داشته باشد و طرح‌های مناسب ملاحظات زیست محیطی از طریق مشاور به آنها داده خواهد شد که به چه روشی کار را انجام دهند.
وی در خصوص تاثیر گذاری این طرح در جذب توریست و مسافر ادامه داد: گردشگری سدها یکی از روش‌های نوین گردشگری است که امروزه به شدت فراگیر شده و با توجه به جاذبه‌های طبیعی و حتی صنعتی یعنی بازدید و دیدن نیروگاه و سازه های سد، مکان های مناسبی است برای نقاط هدف گردشگری و فکر می‌کنیم گردشگران زیادی به دلیل طراوت، شادابی و ورزشی که این نوع گردشگری داراست جذب شوند.
مرادی در خصوص رویکرد مجموعه نیرو برای اجرای این پروژه ها به لحاظ انتفاع اقتصادی یا مسئولیت اجتماعی گفت: تاکید خاص وزیر محترم نیرو بر این است که رویکرد کسب درآمد نباشد و رویکرد اصلی بیشتر بحث اجتماعی قرار گیرد. باید ایجاد نشاط در جامعه و اشتغال زایی مدنظر قرار گیرد ما باید بتوانیم این مخازن بلا استفاده را از لحاظ بحث توریسم متمرکز کرده و با رعایت مسائل زیست محیطی و دوری از پراکندگی و با رعایت مسائل مدیریتی و نظارت کامل مورد استفاده قرار دهیم.
وی در پایان گفت: از این نوع صنعت گردشگری کشور های دیگر به نحو احسن و مطلوب استفاده می کنند. این صنعت اشتغال زایی و توسعه منطقه‌ای را بدنبال دارد همچنین بوم گردی را رونق داده و درون مناطق فروش محصولات محلی و کسب درآمد برای اهالی و اشتغالزایی داشته و حتی پایدارسازی محیط زیست و بحث‌های دیگر را به دنبال خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: