کد خبر: ۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، در پی ورود سامانه بارشی جدید در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) به کشور، وزش باد و بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پنج‌شنبه ( اول اسفندماه) بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات ایلام، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان رخ می‌دهد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: جمعه ( ۲ اسفندماه) بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان سمنان و ارتفاعات شمال شرق تهران و بارش باران و وزش باد در شرق مازندران، گلستان، خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

این وضعیت جوی باعث لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه‌گرفتگی، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به‌ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق گرمسیر ذکرشده در این اطلاعیه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار