کد خبر: ۹۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
با حضور دکتر محمدرضا تخشید رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و خانم دکتر نسرین مصفا معاون ایشان و اعضای هیات موسس و هیات مدیره بنیاد حقوقی بهمن کشاورز تفاهم نامه همکاری بین طرفین به امضاء رسید.

راه اندازی کلینیک حقوقی برای استفاده دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه تهران

با حضور دکتر محمدرضا تخشید رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و خانم دکتر نسرین مصفا معاون ایشان  و اعضای هیات موسس و هیات مدیره بنیاد حقوقی بهمن کشاورز  تفاهم نامه همکاری بین طرفین به امضاء رسید.

به موجب این تفاهم نامه مقرر گردید مکانی در دانشکده حقوق این دانشگاه در اختیار بنیاد گذاشته شود تا وکلای مجربی که از سوی بنیاد معرفی می شوند خدمات مشاوره ای رایگان حقوقی به دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه تهران ارائه نمایند.

آقای دکتر تخشید با ابراز امیدواری از عملیاتی شدن این طرح از ابتدای سال ۱۳۹۹ یادآور شد: مدتها بود که در پی اجرایی نمودن این طرح بودیم اما به دلیل مشکلات مالی موفق به راه اندازی کلینیک حقوقی نشدیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی در بخش تحقیقات علمی و بحث مالکیت فکری نیز می توانیم همکاری متقابل داشته باشیم.

در ادامه خانم دکتر نسرین مصفا معاون  دانشکده با تاکید بر پایدار بودن در ارائه خدمات مورد نظر خاطرنشان کرد: بهتر است با ظرفیت محدود کار را آغاز کنیم تا فعالیتی موثر و پایدار داشته باشیم.

سپس دکتر سعید ملک زاده رئیس هیات امنای بنیاد از 55 سال سابقه همکلاسی و دوستی با استاد بهمن کشاورز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران یاد کرد و  گفت: «طی این 55 سال هیچگاه از دیدار و مصاحبت ایشان خسته نشدم.» وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این کلینیک حقوقی به عنوان اولین گام‌ فعالیت بنیاد حقوقی بهمن ‌کشاورز، خداوند متعال از ما راضی و روح پر فتوح استاد کشاورز شادمان گردد.

محمد شیوایی مدیرعامل بنیاد حقوقی بهمن کشاورز نیز با پیشنهاد افتتاح این کلینیک در تاریخ 7 اسفندماه که مصادف با سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل است یادآور شد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم افراد نیازمند را مورد حمایت های حقوقی قراردهیم. وی تشکیل میزگردهای علمی و برگزاری کلاس های آموزش کاربردی حقوق را از دیگر اهداف تشکیل این کلینیک حقوقی برشمرد.

قابل ذکر است در این جلسه خانم شهربانو بهارک کشاورز و کریم کشاورز از اعضای هیات موسس و هیات مدیره بنیاد و تنی چند از همکاران وکیل فعال در بنیاد حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار