کد خبر: ۹۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
سیدعباس صالحی در آیین جشن میلاد کوثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وجود ۱۹ هزار و ۵۰۰ مولف زن در ایران اشاره کرد و گفت: «پیش از انقلاب، مولفان زن زیر ۱۰۰ نفر بوده است.»
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین جشن میلاد کوثر (بزرگداشت روز زن) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پیشرفت فرهنگی و آموزشی زنان در جامعه ایران گفت. 
سیدعباس صالحی با اشاره به نگاه جمهوری اسلامی ایران به زنان، گفت: «جمهوری اسلامی ایران که محصول و مدیون نفس پاک حضرت امام خمینی‌(ره) است، به حوزه زنان توجه زیادی داشته و در این بخش اتفاقات قابل توجهی افتاده است که اگر چه تا رسیدن به قله فاصله داریم، ولی اقداماتی در این بخش صورت گرفته که قابل‌توجه است. اگر چه جریان مدنیت در رشد جهانی در آن تاثیراتی داشته اما انقلاب اسلامی بر این روند شتاب و جهش داده است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی آمارها در حوزه تحصیلات دانشگاهی زنان در پیش و پس از انقلاب اسلامی، افزود: «تا قبل از انقلاب اسلامی ۶ درصد از زنان در کشور دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و امروز ۴۴ درصد دارای این تحصیلات هستند. البته نه بدان معنا که اگر انقلاب نبود این رقم افزایش نمی یافت ولی آمار ۴۴ درصدی در افزایش تحصیلات دانشگاهی محصول نگاه جمهوری اسلامی ایران به حق تحصیل بانوان است.»

صالحی گفت: «در حوزه‌های مختلف زنان در جمهوری اسلامی ارتقا داشته‌اند و در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نیز شتاب قابل توجهی داشته‌ایم. به‌عنوان مثال مولفان زن پیش از انقلاب زیر ۱۰۰ مولف بوده‌است اما در ۱۰ ماهه اول سال ۹۸ بر اساس اعلام خانه کتاب ۱۹هزار و ۵۰۰ نفر از مولفان را زنان تشکیل می‌دهند. در حوزه ترجمه نیز بیش از ۵هزار زن مترجم داریم.»

وی افزود: «در حوزه داستان‌نویسی، موسیقی و شعر نیز این ارتقاء مشهود است و این نشان می‌دهد جریان پرشتاب در حوزه تعادل جنسیتی در انقلاب اسلامی پدید آمده و این جریان پرشتاب انتظاراتی را به وجود می‌آورد که باید هم این شتاب را حفظ کنیم و هم نقطه‌های خالی آن‌را پُر کنیم.»
 
۵۷۵۷
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار