کد خبر: ۹۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

زهرا ساعی

نماینده مجلس دهم

بخش مهمی از اقدامات و امور پیگیری شده کمیته زنان، خانواده و جوانان در حوزه زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، کار و معلول است و پیگیری‌های زیادی را برای حمایت از آنها داشتیم. سال های گذشته پیگیری افزایش یارانه کمیته امداد و بهزیستی را در دستور کار قرار دادیم و در حوزه حمایت از...کودکان بی سرپرست، بدسرپرست و معلول گام هایی را برداشتیم؛ در این راستا در ماه های گذشته نشست هایی را با آقای قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی برگزار کردیم و تاکیدمان به دولت با توجه به بحث تورم و افزایش قیمت ها افزایش یارانه کودکان بد سرپرست، بی سرپرست و معلول و توجه ویژه اقشار آسیب پذیر بود.

در نهایت پیگیری و همکاری های هماهنگ کمیته زنان خانواده جوانان فراکسیون معلولان و همچنین سازمان بهزیستی نتیجه داد و یارانه کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و معلول افزایش یافت که بر این اساس مبلغ یارانه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده از ماهانه ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند به ۶۵۰ هزار تومان و معادل ۵۵ درصد افزایش یافت. مبلغ یارانه برای فرزندان دارای معلولیت با توجه به اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از ۵۷۰ هزار تومان به ۹۲۴ هزار تومان و معادل ۶۲ درصد افزایش یافته است.

حمایت ها باید به سمت اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه سوق داده شود. شرایط این قشر شکننده و خاص است و فشارهای زیادی را تحمل می کنند بنابراین باید حمایت ها از آنها افزایش یابد و به شرایط معیشتی آنها توجه ویژه شود.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار