کد خبر: ۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
اعتمادآنلاین نوشت: مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی فاجعه بزرگی رخ داد که بدون فوت وقت باید با مردم صحبت می‌کردند و نمایندگان را در جریان می‌گذاشتند؛ ولی این کار را نکردند. حتی بابت جان باختن ۶۸ نفر از مردم شریف استان کرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی هم کسی عذرخواهی نکرد و مؤاخذه نشد.

مجید انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در نشست خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان با شعار «برای ایران» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در این شرایط که مردم بابت جانباختگان حوادث آبان ماه و سقوط هواپیمای اوکراینی و جان‌ باختن ۱۷۶ مسافر که ۱۴۴ نفرشان هموطنان‌مان بودند معترض‌اند، آیا برنامه‌ای دارید که مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنید و مجلسی را که سال‌هاست دیگر در رأس امور نیست به رأس امور برگردانید» گفت: برنامه جامعی بر اساس تجربه ادوار گذشته داریم و سازماندهی فراکسیون اصلاح‌طلبان به گونه‌ای است که بتواند این فعالیت را انجام دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در حادثه هواپیمای اوکراینی هم معتقدم فاجعه بزرگی رخ داد. درباره چنین حوادثی بدون فوت وقت و با صداقت باید با مردم حرف زد و برای طرح این موضوعات، کجا محرم‌تر از خانه مردم؟

انصاری توضیح داد: به نظر من چه در موضوع گران شدن بنزین و چه مساله سقوط هواپیمای اوکراینی، پیش از همه باید مجلس و نمایندگان مردم از اصل موضوع مطلع می‌شدند. حالا اگر موضوعی از نظر محرمانه بودن و طبقه‌بندی اطلاعات خاص است، نمایندگان متوجه اهمیت موضوع می‌شوند، ولی حادثه هواپیمای اوکراینی محرمانه نبود. این حق مردم است که بدانند چه اتفاقی افتاده. نباید چنین موضوعاتی را به بهانه جلوگیری از سوءاستفاده دشمن از مردم و نمایندگان آنها مخفی کرد.

در ماجرای جان‌ باختن ۶۸ هموطن کرمانی، کسی مؤاخذه نشد و عذرخواهی نکرد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: حتی در حادثه جان باختن ۶۸ نفر از مردم شریف استان کرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی، روشن بود که به دلیل ازدحام جمعیت این اتفاق می‌افتد و قبلاً هم گفته شده بود. اما حتی یک نفر از برگزارکنندگان مراسم  بابت این موضوع عذرخواهی نکرد؛ کسی هم مؤاخذه نشد چرا به دلیل بی‌تدبیری، افرادی که به عشق نظام و سردار سلیمانی در این مراسم شرکت کرده بودند، زیر دست و پا له شدند.

او ادامه داد: باید تدبیری اتخاذ کنیم که مجلس به رأس امور برگردد. همچنین عواملی که مایل‌اند مجلس به دسته چندم رانده شود، باید رفع شوند. در اصل مجلس باید به جایگاه قانون اساسی خود برگردد.

مجلس از نظر قانون‌گذاری و نظارت از اهمیت بالایی برخوردار است

انصاری توضیح داد: جایگاه مجلس در بین نهادها و قوا بعد از رهبری است. بعد از جایگاه نهاد رهبری، مهم‌ترین رکن دموکراسی و مردم‌سالاری مجلس است. هم از نظر وضع قوانین و هم نظارت و هم اثرگذاری، مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه مشکلات ماورای جبر هم تقصیر اصلاح‌طلبان است

انصاری همچنین در پاسخ دیگری درباره سخنان اسدالله بادامچیان، که همه قصور و مشکلات کشور را به گردن اصلاح‌طلبان انداخته است، گفت: شاید منظور ایشان این بوده که مشکلات ناشی از مجالس هفتم، هشتم و نهم که دربست در اختیار دوستان آقای بادامچیان بوده، تقصیر اصلاح‌طلبان است.

او ادامه داد: شاید مشکلات دولت آقای احمدی‌نژاد هم بر گردن اصلاح‌طلبان است. اصلاً دیوار اصلاح‌طلبان برای پذیرش قصور و کوتاهی‌ها بسیار کوتاه‌تر از این حرف‌هاست. حتی می‌توانند مشکلات ماورای جبر را هم گردن اصلاح‌طلبان بیندازند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان یک پیشینه روشن دارند. یک دولت هشت‌ساله با پرچم اصلاحات در زمان اقای خاتمی دارند که در بدترین شرایط درآمدی کشور، کار را بر عهده گرفتند. اصلاح‌طلبان دولت را با نفت هشت دلار تحویل گرفتند و آرام آرام صندوق ذخیره ارزی تشکیل دادند. وقتی آقای خاتمی دولت را تحویل آقای احمدی‌نژاد داد، رقم قابل ملاحظه‌ای در صندوق ذخیره ارزی وجود داشت که تحویل دولت بعدی شد.

انصاری در پایان گفت: به گواه شاخص‌های رسمی، تمام شاخص‌های عمده کشور حتی در زمینه اقتصادی، در دولتی که آقای خاتمی گفت هر ۹ روز با یک بحران روبه‌رو بودند، بهترین حالت خود را در طول دوره انقلاب داشته‌ است. دولت اصلاحات در بحران‌های دشمن‌ساخته و خودساخته داخلی، کارنامه درخشانی ارائه داده است. این کارنامه ماست؛ آقایان اصولگرا هم کارنامه خود را ارائه دهند تا مردم قضاوت کنند.

۲۱۷۲۱۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار