کد خبر: ۹۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
با صدا درآمدن زنگ پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات همچنان در وقت‌های اضافه ادامه داشته و تشکیل مناظره‌های خیابانی نفر به نفر از جمله این تبلیغات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زمان قانونی تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه 24 بهمن آغاز شده بود، ساعت هشت صبح پنجشنبه امروز یکم اسفند یعنی 24 ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری در سراسر کشور از جمله تبریز و آذربایجان‌شرقی پایان یافت.

در زمان مدت تبلیغات قانونی که دیشب به اوج خود رسید کاندیداها و عواملشان در زیر باران و برف تمام قدرت خود را به‌کار گرفتند و هر چه توان در زمینه الصاق عکس و پوستر داشتند خرج کردند.

مردم تبریز در یک هفته گذشته در پوسترها و تبلیغات نامزدها دیدند آلبومی که برای لحظه‌ای هر چند کوتاه عابران پیاده را در جلوی خود متوقف می‌کند، اما این آلبوم تا چه حد گویای واقعیت‌هاست؟ عکس‌های پررنگ و لعاب آن تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟ مردم عامه چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس این چنین رنگ و رو عوض کرده‌اند، آگاه شوند؟ 

تبلیغات کاندیداهای مجلس در این دوره شکل‌های متنوع و تازه به خود گرفته بود از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انتخاباتی گرفته تا فعالیت در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی که این نوع تبلیغات در این دوره فراگیری بیشتری پیدا کرده است، اما در عین حال نمادها و شعارهای گروه‌های سیاسی فعال در انتخابات و فهرست کاندیداهای جبهه‌های مختلف همچنین کاندیداهای مستقل در خیابان‌ها و معابر به صورت بنر و پلاکارد همچون بیرق‌های رنگارنگ به اهتزاز در آمده و برخی کاندیداها تمام کارهای انجام شده را فکر و همت خود اعلام کرده‌اند.

با وجود اینکه زمان قانونی تبلیغات هشت صبح امروز به پایان رسید اما با توجه به اوج رسیدن تبلیغات و نزدیکی به زمان رای‌گیری کاندیداها از تبلیغات خود دست برنداشته و با شگردهای خاص به تبلیغات خود ادامه می‌دهند.

ارسال پیامک تبلیغاتی،شارژ رایگان، حرکت کردن خودروها که منقش به عکس کاندیداها بوده در خیابان‌ها، نصب کردن عکس‌ها به شیشه‌های مغازه‌ها از جمله شیوه‌های تبلیغاتی در وقت‌های اضافه محسوب می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، برخی کاندیداها حتی با حضور در برخی  اتوبوس، بی‌آر تی، چهارراه‌های  شلوغ توسط اطرافیان خود جمع خودمانی تشکیل داده و بعد از جلب نظر مردم فرصت تبلیغات را پیدا می‌کنند و به‌گونه‌ای این جمع‌ها به مناظره‌های خیابانی کوتاه مدت و اعلام شعارها و تبلیغات تبدیل می‌شود.

تبلیغات منزل به منزل و در به در، در حاشیه شهر تبریز، تشکیل محفل‌های زنانه خانگی از سوی برخی کاندیداها در وقت‌های اضافه تبلیغات و حضور در محفل‌های خانوادگی از شیوه‌های دیگر تبلیغات در شهر تبریز است.

ارسال هدایا با عکس کاندیدای مورد به درب منازل، ارسال پیامک به نام فرد صاحب تلفن همراه، هدیه شارژ تلفن همراه به جوانان، قلیان رایگان، تبلیغات کاندیدای مورد نظر از جمله شیوه‌های تبلیغات کاندیداها در وقت‌های مانده به تبلیغات است.

 

گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری در بین آحاد مختلف مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موج می‌زند و همه این‌ها انتخابات پرشوری را نوید می‌دهد.

در پایان یک نکته‌ دیگر اینکه شامگاه روز جمعه پایان رقابت‌ها و شروع رفاقت‌ها است و نتیجه‌ انتخاب مردم هر چه که باشد، باید مورد قبول نامزدها و حامیان آنان بوده و برنده و بازنده هر دو به عملکرد و رویکرد آنان مرتبط است.

برندگان باید فرصت پیش رو را مغتنم شمرده و برای حفظ اعتماد مردم و پاسداشت امانتی که به آنان سپرده شده تلاش کنند و بازندگان نیز برای جلب این اعتماد و به‌ دست آوردن فرصت‌هایی در آینده بکوشند که احترام به رای مردم از جمله لوازم آن است.

انتهای پیام/60001/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار