کد خبر: ۹۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
قاضی یک دادگاه فدرال آمریکا یکی از دوستان و مشاوران دیرینه رئیس جمهور این کشور را به جرمِ «اظهارات دروغ» در جریان رسیدگی به پرونده روسیه، به حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز پنج شنبه یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا «راجر استون» مشاور و دوست دیرینه «دونالد ترامپ» را به سه سال و چهارماه حبس محکوم کرد.

قاضی «اِمی برمن جکسون» در خصوص رأی صادره اعلام کرد که «اظهارات کذب و دروغین راجر استون به قانونگذارانی که در حال انجام تحقیقات در خصوص پرونده مداخله [ادعایی] روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بودند، تهدیدی علیه دموکراسی آمریکا است».

این قاضی بخش دادگاه فدرال آمریکا در جلسه محاکمه راجر استون، ترامپ را که پیشتر وی و هیأت منصفه و بازپرسان این پرونده جنجالی را به باد انتقاد گرفته بود، بطور تلویحی مورد سرزنش قرار داد.

قاضی جکسون با نقل واژه های بکار رفته توسط رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا گفت: «هیچ چیز غیرعادلانه، دروغین و ننگینی در مورد این تحقیقات و یا روند پیگیری این پرونده وجود ندارد».

گفتنی است که استون ۶۷ ساله که از دوستان و همچنین مشاوران چند دهه ای ترامپ بشمار می رود، روز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ به جرائمی همچون بیان اظهارات دروغین در برابر قانونگذاران کنگره، مانع تراشی در روند اجرای عدالت و رشوه دهی به شاهدان محکوم شناخته شد.

قاضی جکسون با اشاره به تصویری که راجر استون سال گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و در آن یک اسلحه را روی سر قاضی جکسون نشانه گرفته بود، اظهار داشت که استون «به خوبی می دانست که چه کاری دارد انجام می دهد. این مدعی علیه در تهدید و ارعاب علیه دادگاه مشارکت داشته است. این برای وزارت دادگستری غیرقابل تحمل است».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار