کد خبر: ۹۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
بنگاه خبرپراکنی دولتی انگلیس با اشاره به اینکه انتخابات امروز بعد از احیای تحریم‌های آمریکا است، نوشت احتمالا نتیجه انتخابات، مجلسی نزدیک به اصولگرایان و وفادار به رهبر ایران باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه دولتی و بنگاه خبرپراکنی انگلیس، «بی. بی. سی»، در گزارشی درباره آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، نوشت این اولین انتخاباتی است که بعد از احیای تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، برگزار می‌شود.

بی‌بی‌سی نوشت که ایرانی‌ها از صبح امروز (جمعه) در حال رأی دادن در انتخاباتی هستند که انتظار می‌رود نتیجه آن، مجلسی اصولگراتر و وفادار به رهبر انقلاب اسلامی ایران باشد.

این شبکه انگلیسی نوشت همزمان با اینکه مسئولان دولتی انتظار دارند مشارکت بالایی در این انتخابات رخ دهد که نشان دهنده حمایت از نظام و دولت باشد، مخالفان جمهوری اسلامی اما از مردم خواستند رأی دادن را تحریم کنند.

بی‌بی‌سی با اشاره به احتمال بالای پیروز شدن اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، نوشت نتیجه این انتخابات احتمالا «حسن روحانی» رئیس‌جمهور این کشور را از نظر سیاسی تضعیف خواهد کرد.

این شبکه همچنین افزود که بیش از هفت هزار نامزد برای ۲۹۰ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

بی‌بی‌سی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رأی خود را در اولین لحظات آغاز فرایند انتخابات به صندوق انداخت، نوشت ایشان شرکت در انتخابات را فریضه شرعی برای ایرانی‌ها دانستند.

این یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ برگزار می‌شود. 

پیش از این نیز شبکه آلمانی «دویچه‌وله» میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران را نشانه‌ای از حمایت عمومی از نظام و دولت توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار