کد خبر: ۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
طاهری درباره سوخت گیری بنزین و اینکه آیا کم فروشی رخ می دهد یا خیر توضیحاتی داد.
آیا هنگام سوخت گیری هوا وارد باک خودرو می شود یا خیر؟به گزارش صبحانه،محمودرضا طاهری مدیر کل استاندارد استان تهران، در خصوص اینکه آیا هنگام سوخت گیری هوا وارد باک خودرو می شود یا خیر، گفت: احتمال اینکه هنگام سوخت گیری هوا وارد باک خودرو شود، وجود دارد. اگر دقت کنید در آبرسانی هم بسیاری از پمپ‌ها هوا می‌گیرند اما این موضوع فقط برای یک برهه از زمان است و این طور نیست که همیشه هوا بفروشند، یکبار ممکن است پمپ هوا بگیرد و مجدد بعد از اینکه هواگیری شود مشکل رفع شود.

او بیان کرد: سازمان ملی استاندارد مطابق یک استاندارد عمل می‌کند و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم موظف است طبق آن استاندارد عمل کند. در این استاندارد ۳ پیمانه  ۵، ۱۰ و ۲۰ لیتری را مشخص کرده ایم یعنی هر کدام از نازل ها با این سه پیمانه اندازه‌گیری می‌شوند.

مدیر کل استاندارد استان تهران تشریح کرد: حتی ممکن است در پیمایش سه پیمانه نیز دچار مشکلاتی شویم زیرا باید سه نازل از کار بیفتد تا کار ما انجام شود، اگر بخواهیم کم فروشی بنزین را یک لیتر یک لیتر بررسی کنیم تا ۵۰ لیتر شود کار سختی خواهد بود، ضمن اینکه از نظر علمی و محاسباتی بررسی می‌کنند که چند درصد از کسانی که به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند ۵ لیتر، ۱۰ لیتر یا ۲۰ لیتر میزنند.

طاهریان بیان کرد: در سیستم یکا‌های خود قوانینی داریم که باید آن قوانین انجام شود، هم اکنون نمی توان گفت که  چرا معیار انتخاب برای پیمایش صحت بنزین، یک لیتر نیست چرا که تمام این موارد  را استاندارد‌های ملی گفته و ما هم تابع استاندارد‌های ملی هستیم.

مدیر کل استاندارد استان تهران ادامه داد: هر ظرفی برای صحت کم فروشی بایستی کالیبره و سنجش شده باشد.  از ظروفی که برای این کار استفاده می‌کنیم قبلا کالیبره شده‌اند.‌

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه هر چند وقت یکبار به جایگاه‌ها مراجعه و استاندارد را چک می‌کنید؟، گفت: در هر فصل یک بار به جایگاه های بنزین مراجعه می کنیم. اگر بخواهیم استاندارد آن را بگوییم سالی دو بار است، آن را تشدید کرده ایم تا درصد خطا پایین بیاید. این بحثی است که در استان تهران بسیار حائز اهمیت است و ما هم کنترل‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیر کل استاندارد استان تهران بیان کرد: طبق دستورالعمل مراجعه به پمپ بنزین ها ۲ بار در سال کافی است. اینکه به عنوان مدیر استاندارد با مدیر شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه برویم ممکن است هزینه‌ای از جیب جایگاه‌دار بابت این کار پرداخت شود.

طاهریان تشریح کرد: سازمان استاندارد حداقل ۲ بار در سال پمپ های بنزین را بررسی می کند./باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار