کد خبر: ۹۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه؛ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور گسترش ارتباطات و تعاملات فی مابین، عصر روز چهارشنبه ٣٠بهمن ماه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی به امضای دکتر مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه رسید.
بهره‌برداری از فضاهای دانشگاه جهت راه‌اندازی فروشگاه در سراسر کشور، ارائه خدمات تأمین کالا توسط رفاه برای دانشگاه با قیمت رقابتی و ارائه تخفیفات مناسب، ارائه خدمات کارت خرید رفاه ویژه کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت مالی از پروژه های تحقیقاتی مرتبط با موضوعات موردنیاز رفاه، طراحی و اجرای دوره ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت متناسب با نیاز رفاه و استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی اجرایی و ظرفیت‌‌های سخت‌‌افزاری طرفین به منظور توسعه استانداردها و مهارت­‌های آموزشی و پژوهشی ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.
در ادامه، دکتر رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه با تشکر ویژه از مهندس حیدری برای هموار کردن مسیر انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: امروز در دنیا بزرگترین صنعتی که اشتغال و درآمدزایی ایجاد می کند، خرده‌فروشی است. با نگاهی به فهرست 50 شرکت برتر دنیا که 8-7 شرکت خرده‌فروشی را در خود دارد، می توان دریافت که این صنعت - چه در بخش آنلاین و چه فیزیکی - از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به اینکه کشور ما در مسیر توسعه قرار دارد و با سرعت خوبی هم در حال حرکت است، نیاز به دانش جهانی داریم تا در این مسیر از آموزه های دانشگاه های خوب دنیا و البته دانشگاه آزاد اسلامی، استفاده کنیم. به دلیل اینکه متأسفانه در کشور ما به صنعت خرده‌فروشی توجه چندانی نشده و تنها یکی دو رشته مرتبط با این صنعت در دانشگاه ها تدریس می شود، دست نیاز به سمت دانشگاه آزاداسلامی دراز کرده‌ایم. با توجه به حضور پررنگ و مؤثر این دانشگاه در سراسر کشور، تنها دانشگاه آزاد اسلامی قادر است این کار را برای ما انجام دهد و به ما کمک کند.
دکتر محمدی با بیان اینکه شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سال آینده 8-6 هزار نیروی جدید جذب خواهد کرد، تأکید کرد: دغدغه ما جذب نیروهایی است که مهارت مناسب و کافی داشته باشند. از دانشگاه آزاد اسلامی می خواهیم همانطور که در همه عرصه ها حضوری مثبت و مؤثر دارد، به صنعت خرده‌فروشی نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم در حوزه توزیع مدرن کارهای بهتری انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه به تفاهم‌نامه های این شرکت با دانشگاه‌های مختلف ازجمله دانشگاه تهران، فنی و حرفه‌ای، پیام نور، صنعتی شریف و الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: امیدواریم در قالب این تفاهم‌نامه، همکاری مثبت و مثمر ثمر با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر افزایش ضریب نفوذ فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه که هدف این شرکت است، رضایت دانشگاه آزاد اسلامی را نیز جلب کنیم.
مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی مختصری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: این دانشگاه در اقصی نقاط کشور گسترده شده و با دارا بودن بیش از یک میلیون صدهزار دانشجو، 38 درصد بار آموزش عالی کشور را بر دوش دارد. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز در 700 فروشگاهی که در سراسر کشور دارد، باعث اشتغال مستقیم 11هزار و 500 نفر شده است. به همین دلیل، این دو نهاد می‌توانند با انعقاد این تفاهم‌نامه خدمات مؤثرتر و مفیدتری به جامعه ارائه کنند.
مهندس حیدری به اهداف امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در مباحث آموزشی و تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت‌های رفاه در جهت تأمین مایحتاج دانشگاه، کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان مهمترین هدف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این اولین بار در کشور است که فروشگاهی به سمت مهارت‌آموزی، کارآموزی و علمی شدن حرکت می کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه فروشگاه رفاه در حال گسترش است، می تواند نیروهای پاره‌وقت موردنیاز خود را از میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تأمین کند.
مهندس حیدری با اشاره به ظرفیت‌های شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این شبکه بی نظیر کارگاهی و آزمایشگاهی می تواند در بخش های مختلف ازجمله کنترل کیفیت، صنایع غذایی و... به فروشگاه رفاه کمک کند تا محصولات خریداری شده این فروشگاه، در آزمایش های کنترل کیفی قابل اعتماد و مؤثر مورد آزمایش قرار گرفته و در فروشگاه ها عرضه شود.
وی از ارائه یک کارت خرید 10 میلیون تومانی به کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی توسط شرکت فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه خبر و داد و گفت: این کارت به صورت قرض‌الحسنه و با در اختیار کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه قرار می گیرد تا علاوه بر خرید با تخفیف حداقل 5درصدی، بتوانند از بازپرداخت اقساطی و بدون سود بهره‌مند شوند. کارکنان و اعضای هیأت علمی پس از خرید، می‌توانند از طریق معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی و بسته به شرایط پرسنلی و حقوق و مزایای خود، از این کارت استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه سبب خیر و برکت باشد تا هم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند خدمتی به کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان خود در آستانه سال جدید داشته باشد و هم فروشگاه زنجیره ای رفاه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی بتواند از یک مدل جدید علمی برخوردار شود که بیش از پیش برای کشور مفید واقع شود.
گفتنی است در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه، مقرر شد کمیته ای از نمایندگان دانشگاه و رفاه برای پیگیری، هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه تشکیل شود که از طرف دانشگاه مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و از طرف رفاه دکتر رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه به عنوان نمایندگان تام الاختیار در کمیته معرفی شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: