کد خبر: ۹۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۳ دیدار در روز یکشنبه به پایان می‌رسد. ذوب‌آهن در بازی‌های گذشته خود روند متناوبی داشته و در ۴ دیدار اخیر ۲ برد و ۲ باخت را تجربه کرده است.

رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۳ بازی در روز یکشنبه (۴ اسفند) به پایان می‌رسد و ۴ نماینده کشورمان در بازی‌های لیگ قهرمانان، به میدان می‌روند.

شهرخودرو خراسان – نفت مسجد سلیمان/ یکشنبه ساعت ۱۵:۳۰/ ورزشگاه امام رضا (ع)

مالکان شهرخودور خراسان، لیگ نوزدهم را با هدف کسب عنوان قهرمانی آغاز کردند، اما هرچه لیگ ادامه پیدا می‌کرد فاصله مشهدی‌ها با صدر جدول بیشتر می‌شد. تا جایی که در ۱۱ بازی اخیر، تنها ۲ برد برای عنابی‌پوشان خراسانی به دست آمده است. شاگردان مجتبی سرآسیایی طی ۲ هفته اخیر ۲ بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرده و حالا برای دور نشدن از تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیایی به مصاف یکی از پدیده‌های لیگ نوزدهم می‌روند.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال/ اوج هیجان در مسیر تهران - اصفهان

یکی از نقاط ضعف شهرخودرو در لیگ نوزدهم را می‌توان گل‌های زده این تیم دانست. این تیم در لیگ نوزدهم و در بین ۱۸ تیم حاضر در لیگ، چهارمین خط حمله ضعیف را در اختیار دارد و تنها تیم‌های نفت مسجد سلیمان، پارس‌جنوبی جم و گل‌گهر سیرجان از شهرخودرو گل‌های بیشتری را به ثمر رساندند.

نفت مسجد سلیمان هم که به عنوان آخرین تیم مقابل تعداد باخت‌های خود خط تیره را ملاحظه می‌کرد، این هفته راهی مشهد می‌شود تا مقابل یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. دیدار روز یکشنبه ۲ تیم، سومین تقابل شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان در سال جاری است.

به جز بازی رفت که با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود، شاگردان مهدی تارتار در نفت مسجد سلیمان یک بار دیگر با شهرخودرو در جام حذفی ملاقات کرده بودند که حاصل آن بازی حذف مشهدی‌ها آن‌همدر خانه  از این رقابت‌ها بود.

مسجد سلیمانی‌ها از ۵ بازی آخرشان در لیگ برتر، ۲ شکست، ۲ تساوی و یک برد به دست آوردند و با کسب ۲۷ امتیاز هم‌اکنون در رده هشتم قرار گرفته‌اند و در صورت برتری در این بازی با تیم‌های ششم و هفتم جدول یعنی فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان، هم امتیاز می‌شوند.

سپاهان اصفهان – پرسپولیس تهران/ یکشنبه ساعت ۱۶:۱۵/ ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان

حساس‌ترین دیدار هفته بیستم رقابت‌های لیگ بین تیم‌های اول و سوم جدول، در اصفهان برگزار می‌شود. هفتاد و سومین تقابل این دو تیم تهرانی و اصفهانی، یکبار دیگر در تعیین سرنوشت  قهرمان لیگ تاثیرگذار است و این بازی هم می‌تواند یکی از دیدار‌های جذاب بین سپاهان و پرسپولیس باشد.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال/ اوج هیجان در مسیر تهران - اصفهان

۲۴ برد برای پرسپولیس تهران، ۱۸ برد برای سپاهان اصفهان و ۳۰ تساوی حاصل کار دو تیم در دیدار‌های گذشته بوده و ادموند بزیک هم که برای ۲ تیم سابقه بازی کردن دارد، با ۷ گل زده به عنوان برترین گلزن این دیدار شناخته می‌شود. دیدار رفت دو تیم را امیر قلعه‌نویی با حساب ۲ بر صفر از گابریل کالدرون بُرد، اما حالا خبری از مرد آرژانتینی نیست و به‌جای او یحیی گل‌محمدی روی نیمکت سرخ‌پوشان نشسته است.


بیشتر بخوانید: جشن تولد کریم باقری و داود فنایی در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس


پرسپولیس بعد از بازی آسیایی خود و کسب تنها یک امتیاز راهی اصفهان می‌شود و در آن سوی میدان هم سپاهانی‌ها بعد از یک برد و یک باخت پرگل، به دنبال کاهش فاصله‌شان با سرخ‌پوشان تهرانی هستند. مهمترین دغدغه قلعه‌نویی، رسیدن یا نرسیدن کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی تیمش است و در نوک خط حمله پرسپولیس هم وضعیت آنتونی استوکس صدای یحیی گل‌محمدی را درآورده است.

برتری سرخ‌پوشان در این بازی حکم فرار بزرگ برای رسیدن به چهارمین قهرمانی متوالی را برای آن‌ها خواهد داشت و برد سپاهان هم جذابیت‌های بالای جدول را در هفته‌های باقی مانده، افزایش می‌دهد.

استقلال تهران – ذوب‌آهن اصفهان/ یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰/ ورزشگاه آزادی تهران

شاگردان فرهاد مجیدی هم در آخرین بازی هفته بیستم لیگ برتر میزبان ذوب‌آهن اصفهان هستند. دیدار رفت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که حالا خبری از مربیان آن روز دو تیم نیست. ارسلان مطهری هم که گل تساوی‌بخش اصفهانی‌ها را در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند، حالا گلزن اول این روز‌های استقلالی‌ها محسوب می‌شود.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال/ اوج هیجان در مسیر تهران - اصفهان

ذوب‌آهن در بازی‌های گذشته خود روند متناوبی داشته و در ۴ دیدار اخیر ۲ برد و ۲ باخت را تجربه کرده است. خبر خوب برای اصفهانی‌ها حضور داشتن دانیال اسماعیلی‌فر در این بازی است و فرشاد محمدی‌مهر هم که سال گذشته برای استقلال بازی می‌کرد، حالا فرصت بازی کردن مقابل تیم سابقش در ورزشگاه آزادی را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: بازگشت کریمی و میلیچ به تمرینات آبی پوشان


استقلال هم که یکی دیگر از تیم‌های آسیایی کشورمان محسوب می‌شود، پس از یک باخت و یک تساوی در لیگ قهرمانان به لیگ برتر پا می‌گذارد و البته بازهم در این بازی به‌خاطر نبود چند ستاره کلیدی، دست فرهاد مجیدی برای انتخاب ترکیب یازده نفره بسته است. شیخ دیاباته با وجود بازگشت به ایران، سیاوش یزدانی، داریوش یزدانی و ... غایبان قطعی در این بازی هستند، اما بازگشت مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی خبر خوبی برای هواداران استقلال خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار