کد خبر: ۹۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
نخستین نمایشگاه ویژه پرتره‌ها و خودنگاره‌های «‌ونسان ون‌گوگ» در «موزه ون‌گوگ» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت دیلی، این نمایشگاه که «تصاویر: به تصویر کشیدن ‌ون‌گوگ»‌ نام دارد، با نمایش بیش از ۶۰ تابلو نقاشی، برای نخستین‌ بار در «موزه ون‌گوگ» پرتره‌ها و خودنگاره‌های این هنرمند را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

از آنجا که پرتره‌های این نمایشگاه در فاصله زمانی سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۲۰ خلق شده‌اند، این نمایشگاه تجربه‌ای چند جانبه از پرتره‌های این هنرمند ارائه می‌دهد.

خودنگاره «گوش باندپیچی‌شده» (۱۸۸۹)
 

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از پرتره‌های افراد سرشناس و مشهور در کنار خودنگاره‌های شناخته‌شده «ون‌گوگ» نمایش داده می‌شوند که از جمله آن‌ها به خودنگاره «گوش باندپیچی شده» متعلق به سال (۱۸۸۹) که از یک گالری هنری واقع در لندن امانت گرفته شده است و خودنگاره مشهور دیگری که از موزه ملی «اسلوو» امانت گرفته شده، می‌توان اشاره کرد.

پرتره «اداوارد مونک» و «گوستاو کوربه» از جمله پرتره‌های قابل توجه نمایشگاه «تصاویر : به تصویر کشیدن ‌ون‌گوک»‌ محسوب می‌شوند.

در این بین آثار هنرمندان معاصر و مدرنی که آثارشان را تحت تاثیر خودنگاره‌های «‌ون‌گوگ» و فیلم‌هایی که بر اساس زندگی او ساخته شده است، خلق کرده‌اند نیز نمایش داده خواهد شد.

یکی از آثار حاضر در نمایشگاه خودنگاره‌ی نادری از «ونسان ون‌گوگ» است که برای سال‌های متوالی در صحت اصالت آن تردید وجود داشت، اما چندی پیش محققان اعلام کردند این تابلو نقاشی در حقیقت یک اثر اصیل از این هنرمند مشهور هلندی است.

این نمایشگاه تا بیست و چهارم ماه «می» سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

«ونسان ون‌گوگ» ـ نقاش نامدار هلندی ـ اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌ سر برد، اما اکنون به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

وی فعالیت هنری خود را به‌ عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در سه سال پایانی عمرش خلق شدند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار