کد خبر: ۹۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

سلامت نیوز:سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتلای ۴۷ نفر در کشور به کرونا و فوت ۱۲ نفر بر اثر این بیماری خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی آقای نمکی، بسیاری از گزارش‌هایی که در خصوص بستری شدن اشخاص در بیمارستان‌ها بوده مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است و تقریبا ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.


وی ادامه داد: براساس گزارش وزیر بهداشت دو نفر مبتلا به کرونا در تهران شناسایی شده که از قم به تهران آمده بودند. در استان قم هم به هر کدام از خانواده‌ها بسته‌ای حاوی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توزیع شده است.


عباسی با بیان این‌که طبق گزارش وزارت بهداشت، عامل ابتلا به کرونا در ایران افرادی بودند که از مبادی خروجی غیرقانونی از پاکستان، افغانستان و چین به ایران آمده‌اند، گفت: ما از نظر امکانات بهداشتی کمبودی نداریم و شهروندان نباید در این زمینه نگران باشند اما توصیه این است که از ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده استفاده شود و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری شود.


سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با گرم شدن هوا ویروس کرونا از بین خواهد رفت، ادامه داد: براساس گزارش وزیر بهداشت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز براساس شرایط موجود کشور تصمیم‌گیری خواهد شد و از سوی رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود، اما افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش‌آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود و با مشکلات حاد روبرو نشویم.


وی ادامه داد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور، مواردی از کرونا شناسایی شده لذا مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل است و افرادی که وارد کشور می‌شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.


سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، خواستار رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سوی مردم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار