کد خبر: ۹۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
صبح امروز احمد امیرآبادی فراهانی؛ نماینده مردم قم در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) ادعایی مبنی بر فوت ۵۰ نفر بر اثر ویروس کرونا را مطرح کرده بود که از سوی معاون کل وزارت بهداشت این خبر تکذیب شد که متن ادعای نماینده مردم قم در مجلس و تکذیبیه وزارت بهداشت را در ادامه می‌خوانید

صبح امروز احمد امیرآبادی فراهانی؛ نماینده مردم قم در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) ادعایی مبنی بر فوت ۵۰ نفر بر اثر ویروس کرونا را مطرح کرده بود که از سوی معاون کل وزارت بهداشت این خبر تکذیب شد که متن ادعای نماینده مردم قم در مجلس و تکذیبیه وزارت بهداشت را در ادامه می‌خوانید

ادعای ترسناک نماینده قم را تکذیب شد

ادعای نماینده قم درباره شیوع کرونا

امیرآبادی نماینده قم در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مدعی شد:

* (با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است): در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند.

* مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه است.

* (با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند): درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

* (با ادعای اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند): تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است!

* (با ادعای اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند): متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

* هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

* (با ادعای اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند): امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

* در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی تر از این صحبت ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

* (با ادعای اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند): شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند!

* جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

تکذیب خبر فوت ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا

معاون کل وزارت بهداشت گفت: فوت ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا را تکذیب می‌کنم.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین آمار شدگان فوت شدگان بر اثر کرونا گفت: از دیروز تا امروز 4 نفر به جمع فوت شدگان اضافه شده است و به 12 نفر رسیده است. افراد مبتلا که تست آنها مثبت شده نیز 59 الی 61 نفر است.

وی افزود: تعداد فوت شده اگر صورت باشد، مخرج تعداد افرادی است که مشکوک هستند و فوتی ما از میان افراد مشکوک نزدیک به یک درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فوت 50 نفر را تکذیب می‌کنیم، هیچ کس صلاحیت اعلام اخبار در این زمینه را ندارد.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌های خارجی تعداد افراد فوت شده را اعلام می‌کنند و من جواب آن‌ها را نمی‌دهم، گفت: اما اگر از افراد دلسوز داخلی کسی ادعایی در این زمینه دارد، باید با یک نامه رسمی و محرمانه اسامی را اعلام کنند. نماینده قم نیز باید به ما رسمی و محرمانه اسامی را اعلام کنند اگر تعداد فوت شدگان نصف این آمار هم باشد من استعفا می‌دهم. ما به خاطر تشویش اذهان عمومی کوتاه نمی‌آییم.

حریرچی خاطرنشان کرد: تست رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت شده است. الان وقت رقابت‌های سیاسی نیست. کرونا یک موضوع ملی است و باید دست به دست هم دهیم تا آن را ریشه‌کن کنیم.

حریرچی در خصوص قرنطینه شهرهایی که آمار ابتلا به کرونا در آنها بالا است، گفت: با قرنطینه به هیچ وجه موافق نیستیم، چرا که این اقدام مربوط به قبل از جنگ جهانی است، قرنطینه تبعاتی دارد و ما به دقت مصاحبه و آزمایش و تحلیل‌های لازم را انجام می‌دهیم و پیش بینی می‌کنیم که هر تصمیمی چه تاثیری خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه قم وضعیت باثباتی دارد، ادامه داد: اگر قم را تعطیل کنیم و مردم به مسافرت بروند باعث پخش بیماری در بقیه شهرها می‌شود در نتیجه با قرنطینه به هیچ وجه موافق نیستیم.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر تعداد کشته شدگان قم، نصف یا یک چهارم عدد اعلام شده نماینده قم باشد، من استعفا می‌دهم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir

برچسب ها: ویروس کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار