کد خبر: ۹۸۲۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
سخنگوی آموزش و پرورش ‌تهران از تعطیلی مدارس برای فردا (سه شنبه ۶ اسفند) خبر داد. در همین حال برخی خبرها در فضای مجازی از احتمال تعطیلی مدارس تا عید نوروز حکایت دارد.

خبر تعطیلی مدارس تا عید نوروز واقعیت دارد؟

سخنگوی آموزش و پرورش ‌تهران از تعطیلی مدارس برای فردا (سه شنبه ۶ اسفند) خبر داد.  در همین حال برخی خبرها در فضای مجازی از احتمال تعطیلی مدارس تا عید نوروز حکایت دارد.  

مسعود ثقفی  سخنگوی آموزش و پرورش تهران از تعطیلی تمام مدارس تهران خبر داد و اظهار کرد: این تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی،  مراکز آموزشی و مهدکودک‌های پایتخت  را هم شامل می‌شود.

او ادامه داد: مدارس غیردولتی هم اگر تحت هر شرایط این تعطیلی را زیر پا بگذارند با آنها برخورد جدی می‌شود.

عباس معبودی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هم با اعلام این خبر افزود: مقرر شد با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، مدارس شهرستان‌های استان تهران روز سه‌شنبه ۶ اسفند تعطیل باشد.

معبودی توجه به حفظ سلامت دانش‌آموزان را اولویت اصلی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دانست و تصریح کرد: رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی در کنترل شیوع این بیماری نقش بسزایی دارد که امیدواریم دانش‌آموزان و اولیاء ایشان با آگاهی و شناخت لازم در جلوگیری از شیوع آن اقدامات لازم را بکار بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه اولیاء، آماده‌سازی فضای مدارس را از دیگر اولویت‌های این تعطیلی عنوان کرد و افزود: در صورت آماده نشدن محیط مدارس برای حضور توأم با سلامت برای دانش‌آموزان، در مورد تعطیلی در روز‌های آتی تصمیم‌گیری و متعاقباً از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

امروز در همین رابطه سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد تعطیلی مدارس تا عید نوروز را به دولت ارائه کرده است.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقا مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات عید، گفت: درباره تعطیلی مدارس دولت باید تصمیم بگیرد و ما تنها پیشنهاد این موضوع را داده ایم.

او افزود: ما امروز در کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهاد دادیم که موضوع تعطیلی مدارس را با آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت بررسی کنند؛ تجربه چند سال گذشته نشان می دهد که ما دو، سه هفته کاری تا عید بیشتر نداریم و می توان این مدت را پس از عید جبران کرد.

میرزاده تصریح کرد: در نهایت درباره این موضوع دولت باید تصمیم بگیرد و ما تنها پیشنهاد آن را دادیم.

در همین حال وزیر کشور گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت روند ویروس کرونا مدیریت شده و تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا مشخص می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد: در جلسه امروز درباره مقابله با ویروس کرونا بررسی شد و تمام مسئولان مربوطه این اطمینان را دادند که هیچ امری نباید موجب اختلال در کشور شود.

او ادامه داد: همچنین همه اطمینان دادند در روند اطلاع رسانی کالایی مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ این مسئله عمومی شده بدون حضور مردم کنترلش سخت خواهد بود.

وزیر کشور اظهار کرد: در دولت رئیس جمهور همه دستگاه‌ها را مسئول کرد. از سویی شبکه‌های خارجی کشور اینگونه موضوعات را دستاویز قرار می‌دهند از شیوه‌های دروغ پراکنی استفاده می‌کنند.

رحمانی فضلی افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت روند کنترل و مدیریت شده است. همچنین ادامه داشتن تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها فردا در جلسه با حضور رئیس جمهور مشخص می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مقرر شد وزارت بهداشت دستور العمل هایی برای تمام استانداری ها و مراکز دستگاه های اجرایی مثل آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند و متناسب با آن عمل شود. چون هر استان مستقلا تصمیم می گرفت این موضوع شاید موجب عدم وحدت رویه در امور می شد قرار شد متولی وزارت بهداشت باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار