کد خبر: ۹۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کارآگاه دستخال خبر داد
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سرقت از منزل ویلایی شمال تهران به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در تشریح این خبر اظهار کرد: بیست و چهارم بهمن ماه سال جاری پرونده‌ای با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزلش توسط سرایدار ساختمان به نام غفور ۳۶ ساله از اتباع بیگانه و دستگیری متهم توسط کلانتری ۱۲۳ نیاوران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: تحقیقات مأموران کلانتری نیاوران حاکی از آن داشت، شاکی به همراه خانواده اش به خارج از کشور مسافرت و پس از بازگشت متوجه سرقت اموالش از قبیل ۳ تخته فرش ابریشم قیمتی به همراه شناسنامه‌های آنها، یک فقره مجسمه ایتالیایی، هلی شات حرفه‌ای مجهز به دوربین، مانیتور، دی وی آر، گیتار و غیره به ارزش ۱۰ میلیارد ریال شده است.

وی بیان داشت: متهم مدعی بود، دهم بهمن ماه یکی از دوستانم به نام کریم ۳۷ ساله به همراه دوستش به نام شیرین ۲۹ ساله به محل سرایداری منزل شاکی که محل زندگی من است مراجعه و پس از صرف شام و چایی به خوابی عمیق فرو رفتم، ساعت ۹ صبح روز بعد که از خواب بیدار شدم متوجه حضور کریم در کنارم شدم ولی شیرین منزل را ترک کرده بود.

متهم در ادامه گفت: با اینکه سرم به شدت گیج می‌رفت به سمت طبقات رفتم و متوجه شدم دستگاه دی وی آر و مانیتور و چند تخته فرش و مجسمه و سایر اموال سر جایش نیست. بلافاصله کریم را بیدار کردم و به وی گفتم که شیرین اموال منزل را سرقت کرده است و به همراه دوستم به پاتوق شیرین در حوالی میدان تجریش رفتیم که شیرین را به همراه فردی به نام مرتضی ۳۳ ساله بود. شیرین با دیدن ما گفت اموال را برمی گردانم ولی ابتدا یک میلیون تومان به حساب راننده آژانس به نام جمشید واریز کنید تا اموال را بازگردانم اما پس از واریز مبلغ به حساب راننده فقط مانیتور و دستگاه دی وی آر را بازگرداند و مابقی اموال را تحویل نداد.

سرایدار افزود: شیرین و مرتضی وقتی دیدند که ما بر تحویل اموال مصر هستیم ما را تهدید و گفت، چنانچه موضوع را به پلیس اعلام کنیم حتماً ما را خواهند کشت. متعاقب آن صاحب منزل وقتی از مسافرت بازگشت و از سرقت منزلش مطلع شد به من مظنون و مأموران کلانتری دستگیرم کردند.

دستخال ابراز داشت: در گام اول تحقیقات کارآگاهان طی هماهنگی با مقام قضائی محل سکونت راننده آژانس واقع در حکیمیه شناسایی و راننده آژانس بیست و نهم بهمن ماه دستگیر و از محل سکونتش برخی از اموال شاکی مانند: شناسنامه فرش دستبافت ابریشمی، مجسمه ایتالیایی و هلی شات و ادکلن کشف شد.

وی افزود: راننده آژانس در پایگاه یکم به آشنایی با شیرین در یک سفر و تماس وی برای انتقال اموال در بامداد یازدهم بهمن ماه معترف و گفت این اموال به عنوان دستمزد به وی داده شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کریم در عملیات دیگری دستگیر و به اطلاع خود از سرقت توسط شیرین و ۲ همدستش اقرار کرد، گفت: در چند عملیات پلیسی شیرین و ۲ همدستش نیز دستگیر و همگی به اطلاع سرایدار و همکاری آنها در سرقت از منزل شاکی اقرار کردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: پس از دستگیری متهمان و کشف تعدادی از اموال از مخفیگاه متهمان برخی از اموال شاکی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان کشف و به وی مسترد شد و متهمان با دستور قضائی دادسرای ناحیه یک روانه زندان شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشف مابقی اموال و دستگیری مالخران احتمالی ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار