کد خبر: ۹۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
بعد از شایعات مربوط به بیماری کرونا، فروش رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در ارومیه به کمترین میزان خود رسید و آمارها حاکی از کاهش ۸۰ درصدی فروش است.

 خبرآنلاین آذربایجان‌غربی - سینا افشاریان بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد آمار فروش کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها در ارومیه بخاطر کرونا به حداقل خود رسیده است.
 سخن رستورانداران در مورد کاهش فروش 
یکی از رستورانداران معروف ارومیه می‌گوید: در روزهای معمول ۲۵۰ فیش فروش غذا داشتیم که در ۳ روز گذشته بترتیب این میزان به ۸۰، ۵۰ و اکنون حدود ۲۰ رسیده است و این وضعیت بسیار نگران کننده است.
یک رستوران که غذاهای رژیمی می‌فروشد نیز می‌گوید: آمار فروش غذا در ۳ روز گذشته نزدیک به ۸۰ درصد افت داشته و این آمار حتی در مورد سفارشات اپلیکیشن‌های غذایی نیز صدق می‌کند.
یک کافی‌شاپ‌دار ارومیه با تایید کاهش و به حداقل رسیدن فروش می‌افزاید: در طی ۳ روز گذشته معدود مشتری‌هایی مراجعه کرده‌اند که این تعداد کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و با ادامه این روند شاسد مجبور به تعطیلی شویم.
یک رستوران‌دار سنتی‌ کاهش فروشش را در حد ۹۰ درصد می‌داند و می‌گوید: در طی ۳ روز گذشته برخلاف وجود روزانه ۱۰۰ مشتری، مجموعا ۲۵ فیش فروش صادر کرده‌ایم و این وضعیت نگران کننده است.
یکی از آبمیوه‌فروشی‌های معروف ارومیه می‌گوید: از ۴۰ تا ۵۰ فیش صدور آبمیوه در روزهای عادی، اکنون تنها ۶ تا ۱۰ فیش صادر می‌کنیم که هزینه‌های مارا نیز پوشش نمی‌دهد.
 افزایش قیمت عجیب مواداولیه 
یک رستوران‌دار دیگر می‌گوید: یک مشکل عجیب‌ علاوه بر کاهش بی‌سابقه فروش، افزایش عجیب قیمت برخی مواد اولیه است بطوریکه قیمت لیموترش از حدود ۱۵۰۰۰ تومان به ۴۵ تا ۸۵هزار تومان، قیمت کاهو از ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ به بیش از ۸۰۰۰ تومان رسیده و سایر مواد نیز هر روز گرانتر و برخی مواد همچون سرکه، خردل و بالزامیک  نایاب شده است و این اتفاق با کرونا مرتبط نیست ولی بی‌تاثیر هم نیست.
 تاثیر کرونا بر وضعیت پخش مواداولیه 
مسئول پخش یکی از برندهای مهم و با سابقه تامین مواداولیه غذایی با نگران‌کننده خواندن وضعیت بازار رستوران‌ها و اغذیه فروشان می‌گوید: در یکی از مجتمع‌های تجاری شهر ارومیه که بطور میانگین هر ۳ روز  بالغ بر ۳۰میلیون تومان سفارش دریافت می‌کردیم این هفته تنها ۴۰۰۰۰ تومان سفارش دریافت کردیم.
پخش یکی از برندهای معروف نوشیدنی نیز می‌گوید: در یک مجتمع از سفارش بیش از یک وانت نوشیدنی طی هر ۳ روز، بعد از اعلام وضعیت این بیماری، تنها یک بسته ۲۴عددی نوشیدنی سفارش دریافت کردیم که کاهشی بی‌سابقه است.
 وضعیت اپلیکیشن‌های غذایی چه تاثیری کرده؟ 
یکی از رانندگان پیک یک اپلیکیشن غذا می‌گوید: طی ۳ روز اخیر از ۲۰ سفارش روزانه تحویل غذا، اکنون تنها ۳ تا ۵ سفارش دریافت و تحویل می‌دهیم که این آمار، هزینه بنزین ما را نیز تامین نمی‌کند.
یک راننده دیگر می‌گوید: میانگین سفارشات روزانه من بطور حداقل ۱۵ سفارش روزانه بوده که این آمار به کمتر از ۴ سفارش رسیده است.
 

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار