کد خبر: ۹۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

سلامت نیوز: مهمترین نکته برای جلوگیری از ابتلا و انتشار کرونا ویروس توجه به بهداشت فردی با رعایت مواردی همچون شست و شوی مداوم دست‌ها و خودداری از دست دادن و روبوسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیهد بهشتی، "کویید ۱۹"، نوع جدیدی از خانواده کرونا ویروس‌هاست که بین انسان و حیوان‌ها مشترک و با بیماری‌زایی بالایی همراه است. منشا این ویروس «ووهان» چین بوده و تا کنون هزاران نفر را در چین و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مبتلا کرده است.

علائم ابتلا

مهمترین علایم ابتلا به این ویروس، عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سردرد، تهوع، استفراغ، مشکلات تنفسی و تنگی نفس است.

این ویروس با تماس انسانی، عطسه و سرفه، تماس با اشیا، سطح و حیوانات آلوده انتقال می‌یابد.

این ویروس یکی از واگیردارترین ویروس های چند دهه اخیر است به همین خاطر رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی برای مقابله با آن ضروری است.

توصیه‌های بهداشتی

برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، دست های خود را مدام با شست و شو با مواد شوینده پاکیزه نگه دارید و از دست دادن و روبوسی بپرهیزید.

هنگام عطسه و سرفه صورت خود را با دستمال یکبار مصرف بپوشانید؛ اگر دستمال در اختیار ندارید با بازوها و داخل آرنج جلوی صورت‌تان را بپوشانید و از کف دست‌هایتان به هیچ عنوان استفاده نکنید.

پس از استفاده از دستمال یکبار مصرف آن را سریعا داخل سطل زباله بیندازید.

از تماس با حیوانات خیابانی بپرهیزید و از مصرف غذاهای خیابانی و روباز خودداری کنید.

از تماس دست‌های آلوده خود به چشمان، بینی و دهان‌تان بپرهیزید.

اگر بیمار هستید حتما در خانه بمانید.

این بیماری با رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است؛ نسبت به آموزش نکات بهداشتی به کودکان و اطرافیان خود اقدام کنید.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار