کد خبر: ۹۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

سلامت نیوز: یک زن ژاپنی که به تازگی از بیماری کرونا جان سالم بدر برده بود برای دومین بار به این بیماری مبتلا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه گاردین، مقامات ژاپنی می گویند این اولین موردی است که در این کشور یک بیماری کرونایی پس از بهبودی دوباره به این بیماری مبتلا می شود.

مقامات ژاپنی گفتند : این زن ژاپنی که در دهه ۴۰ سالگی بسر می برد و در «اوساکا» در غرب ژاپن به عنوان راهنمای تور مشغول به کار است، پس از ابتلا به گلو درد و درد قفسه سینه برای دومین بار آزمایش کرونا داد که نتیجه این آزمایش روز چهارشنبه دوباره مثبت شد. نتیجه اولین آزمایش کرونای این زن ژاپنی در روز ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) مثبت شد که پس از بهبودی از این بیماری در روز اول فوریه (۱۲ بهمن) از بیمارستان مرخص شد. این زن برای اطمینان در روز ششم (۱۷ فوریه) فوریه نیز آزمایش کرونا داد که نتیجه آن منفی بود.

وزارت بهداشت ژاپن تایید کرد که این زن اولین موردی است که در این کشور برای دومین بار به این بیماری مبتلا شده است. درحالیکه در ژاپن این زن ۴۰ ساله اولین مورد ابتلای دوباره به بیماری کرونا محسوب میشود اما در چین مورادی از ابتلا برای دومین بار به بیماری کرونا گزارش شده است.

شیوع این بیماری به سرعت و به صورت گسترده ای در جهان در حال گسترش است بطوریکه حدود ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و حدود دو هزار ۸۰۰ مورد نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که اکثریت قریب به اتفاق آنها در چین بوده اند.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در ژاپن به ۱۹۰ رسیده است. «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تمام مدارس این کشور برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تعطیل می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار