کد خبر: ۹۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید بیش از یک میلیون تومان باشد تا آن‌ها بتوانند نیاز‌های اولیه سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره را تهیه کنند.

پیش بینی افزایش یک میلیون تومانی حقوق کارگران در سال ۹۹

افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید بیش از یک میلیون تومان باشد تا آن‌ها بتوانند نیاز‌های اولیه سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره را تهیه کنند.

اعضای کمیته دستمزد بعد از برگزاری چندین جلسه با در نظر گرفتن تورم کالا‌ها در دی ماه هزینه‌های سبد معیشت یک خانواده ۴ نفره کارگری را در سال آینده ۴ میلیون و ۹۴۰ در نظر گرفتند.

سال ۹۸ رقم سبد معیشت یک خانواده کارگری ۳ میلیون ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان که با تورم ایجاد شد هزینه‌های سبد معیشت خانواده کارگری طی یک سال افزایش حدوداَ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی (۳۱ درصد افزایش) را نشان می‌دهد.

براساس محاسبات کمیته دستمزد سهم خوراکی‌ها در سبد معیشتی یک خانواده کارگری حدود ۳۱ درصد است که دارای تورم ۳۲ درصدی در دی ماه است.

۶۹ درصد مابقی سبد معیشتی خانواده کارگری را اقلام غیر خوراکی مانند مسکن، حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات تشکیل می‌دهد که این اقلام نیز در دی ماه امسال تورم ۳۱ درصدی داشتند.

سال ۹۸ حداقل دستمزد یک خانواده کارگری ۴ نفره ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۱۵ تومان بود که با این رقم تنها می‌توانست ۵۴ درصد سبد معیشتی خود را تامین کند.

حقوق کارگران در سال آینده چقدر باید افزایش پیدا کند؟

طبق اعلام کمیته دستمزد برای اینکه یک خانواده کارگری بتواند کل سبد معیشتی خود را تامین کند باید حقوق آن‌ها در سال آینده حدود ۵۸ درصد افزایش (بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان) پیدا کند که این موضوع منوط به تصمیم گیری اعضای شورای عالی کار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار