کد خبر: ۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
با شیوع بیماری کرونا در کشور تغذیه و رژیم درمانی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.با دیدن این فیلم می دانید چگونه با تغذیه به مقابله با کرونا بروید.

با تغذیه به مقابله با کرونا بروید + فیلم

مجید حسن قمی نایب رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: تغذیه و رژیم درمانی چند سالی است که از مهمترین مباحث ویژه روز همه کشور‌ها تلقی می‌شود و به طورکلی با شیوع بیماری کرونا در کشور مبحث تغذیه و رژیم درمانی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران افزود: انجمن تغذیه ایران (اتا) از سوی ستاد فرماندهی بیماری کووید ۲۰۱۹ به عنوان سومین کمیته کشوری پیشگیری و درمان بیماری کرونا انتخاب شده و در این راستا ارائه خدمت می‌کند.

او بیان کرد: انجمن تغذیه ایران و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایه غذایی کشور با توجه به شرایط ویژه‌ای که حاکم شده است در اقدامی سریع و موثر بر آن شد تا با تشکیل تیم‌های تخصصی پیشگیری، درمان و بازتوانی از طریق طراحی برنامه‌های کلان و استراتژی‌های مبتنی بر تاکتیک‌های مقابله با این ویروس به سامان دهی نیرو‌ها و امکانات بالقوه اعضا مبادرت ورزیده و به یاری دستگاه‌های متولی بشتابد.

 قمی بیان کرد: در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در خصوص سه مبحث فوق الذکر طراحی شد و با گرد هم آمدن اساتید مجرب سراسر کشور از طریق امکانات فضای مجزی و بکار بردن تکنیک‌های تله مدیسین خوشبختانه توانستیم راهنما‌های بالینی مد نظر را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین دقت طراحی و به کمیته کشوری مبارزه با کرونا تحویل نماییم. ضمنا با توجه به نوظهور بودن این بیماری این راهنما‌ها به انگلیسی ترجمه و برای استفاده در اختیار سازمان جهانی بهداشت (WHO) قرار گرفته است که این نشاندهنده پیش رو بودن محققان و اساتید تغذیه در برخورد با شرایط حساس کنونی و به رخ کشیدن دانش، مهارت و تعهد به شمار می‌آید. او تاکید کرد افرادی که با مشکلاتی نظیر دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، سرطان‌های تحت درمان، بیماری‌های خود ایمنی و افرادی که به هر دلیل دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند انواع کورتون مصرف می‌کنند باید بیشتر به امر پیش گیری توجه نمایند و همه آحاد جامعه این مهم را مد نظر قرار دهند که پیش گیری مقدم بر درمان بوده و مطمئنا برای کاهش شیوع بیماری باید به پیش گیری توجه کرد.

نایب رئیس انجمن تغذیه ایران در خصوص تشکیل تیم‌ها و گروه‌های خدمات رسانی کمیته کشوری گفت: این گروه‌ها بر اساس پزشکی مبتنی بر شواهد و دستورالعمل‌های موجود و همچنین با کمک، همکاری و همیاری اساتید به نام کشوری انجام می‌شود.

قمی افزود: ضمن تشکر ویژه از همکاران تغذیه دان سراسر کشور که از ابتدای بروز این بیماری دوشادوش سایر حرف پزشکی مشغول خدمت رسانی به آحاد مردم می‌باشند، ما خوشحالیم که مانند سایر گروه‌های پزشکی می‌توانیم برای پیشگیری و درمان این بیماری خطرآفرین به هم وطنان خدمت رسانی کنیم و این نوید را به تمامی هم میهنان می‌دهیم که تا آخرین لحظه‌ای که بیماری در بیمارستان و یا منزل بستری و به خدمات گروه تغذیه و رژیم درمانی احتیاج داشته باشد، قطعاً در کنار او خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار