‌خودداري ترزا مي‌ از موضع‌گيري جديد در قبال برگزيت
نخست‌وزير بريتانيا در يک برنامه راديويي حاضر به پاسخگويي به پرسشي درباره برگزاري يک همه‌پرسي ديگر براي خروج يا عدم خروج از اتحاديه اروپا نشد.به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ترزا مي» نخست‌وزير بريتانيا روز گذشته –سه‌شنبه- در يک برنامه راديويي حاضر به پاسخگويي به پرسشي در رابطه با برگزاري يک همه‌پرسي ديگر براي خروج يا عدم خروج از اتحاديه اروپا نشد.وي در اين رابطه تصريح کرد که به پرسش‌هاي احتمالي پاسخ نمي‌دهد.نخست‌وزير بريتانيا تاکيد کرد زماني که در سال ۲۰۱۶ ميلادي براي خروج از اتحاديه اروپا همه‌پرسي برگزار کرد، دلايل خوبي براي اين کار داشت که البته در حال حاضر شرايط تغيير کرده است.ترزا مي‌خاطرنشان کرد: «شما از من مي‌پرسيد که آيا به همه‌پرسي رأي مي‌دهم؛ با وجود زمينه‌هاي متفاوت، وضعيت بين‌المللي متفاوت و وضعيت اقتصادي متفاوت».وي ادامه داد: «من کاملا با شما روراست و صادق هستم، کاري که در مورد اخير انجام دادم بر اساس نگاه و برآورد همه موارد بود که به اين نتيجه رسيدم و در حال حاضر نيز همين‌گونه است و ما همه‌پرسي ديگري نداريم».

آمادگي نهايي حزب کمونيست چين براي نشست کليدي کنگره
رسانه‌هاي دولتي از آماده‌سازي‌هاي نهايي حزب کمونيست چين براي نشست کليدي کنگره خبر دادند.به گزارش رويترز، رسانه‌هاي دولتي چين ديروز اعلام کردند حزب کمونيست اين کشور در حال آماده‌سازي نهايي مقدمات برگزاري نشست کليدي کنگره است.بر اساس اين گزارش، به نظر مي‌رسد «شي جين‌پينگ» رئيس جمهوري چين در انتخابات آتي بتواند مجددا قدرت را به دست آورد. اين انتخابات هر پنج سال يک بار برگزار مي‌شود. در اين جلسه که هفتمين جلسه کليدي کميته مرکزي حزب کمونيست چين به شمار مي‌رود، پيش‌نويس مربوط به رويکرد‌هاي حزب و نحوه اجراي آن به همراه مسائل مربوط به کميسيون مبارزه با فساد و اصلاحات مربوط به قانون اساسي طرح و بررسي خواهد شد.تمامي‌اين امور قرار است به صورت جامع در نوزدهمين کنگره حزب کمونيست که در تاريخ ۱۸ اکتبر افتتاح مي‌شود، مطرح شود.شينهوا در اين خصوص نوشت: «در کنگره پيشرفت‌هاي تاريخي و تجربيات گرانبها در پيشبرد سوسياليم با ويژگي‌هاي چيني که شي‌ جين‌پينگ در هسته‌ مرکزي آن قرار دارد، خلاصه مي‌شود». همچنين در نشست کنگره وضعيت فعلي داخلي و بين‌المللي و سياست‌هاي مناسب با وضعيت فعلي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

کودکان جهان۱۰ برابر چاق‌تر شده‌اند
کودکان و نوجوانان در سراسر دنيا در چهار دهه اخير ۱۰ برابر چاق تر شده‌اند. بنا به تحقيقات جديد ۱۲۳ ميليون دختر و پسر در کشورهاي مختلف جهان بيش از حد معمول چاق هستند.تحقيقي که بر روي ۱۲۸.۹ ميليون کودک، نوجوان و بزرگسال از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۶ صورت گرفته و در ژورنال «لنست»، يکي از معتبرترين ژورنال‌هاي آکادميک علوم پزشکي منتشر شده نشان مي‌دهد که ميزان شاخص توده بدني که از طريق تقسيم وزن فرد به کيلوگرم بر توان دوم قدش به متر بدست مي‌آيد، در کودکان و نوجوانان ۵-۱۹ سال از حدود ۱۷.۰ در سال ۱۹۷۵ به حدود ۱۸.۵ در سال ۲۰۱۶ رسيده است که نشانگر افزايش وزن در اين گروه سني است و مي‌تواند نگران باشد. از دلايل چاقي کودکان مي‌توان به کم‌تحرکي، مصرف غذاهاي فرآوري شده، مصرف شيريني‌جات و نوشيدني‌هاي قنددار، رواج بازي‌هاي کامپيوتري و خو گرفتن به زندگي ماشيني از سنين کم اشاره کرد.در حال حاضر کشورهاي توسعه يافته غربي بيشترين ميزان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان چاق را دارند اما روند چاقي در کشورهاي آسيايي از جمله چين و هند به صورت حيرت‌انگيزي در حال افزايش است و در اغلب کشورها موضوعي غيرعادي محسوب نمي‌شود. کودکان و نوجوانان چاق در آينده تبديل به بزرگسالان چاقي مي‌شوند که به طور جدي در خطر ابتلاء به انواع بيماري‌هاي قلبي-عروقي خواهند بود.اگر روند کنوني افزايش وزن ادامه يابد، تا سال ۲۰۲۵ ميلادي ۲.۷ ميليارد نفر در جهان از چاقي رنج خواهند برد و هزينه مبارزه با بيماري‌هايي که در اثر چاقي پديدار مي‌آيند به بيش از ۱.۲ تريليون دلار آمريکا خواهد بود.
 نگراني جهاني از اطلاعات اشتباه توليد کننده ژاپني فولاد 
شرکت توليدکننده فولاد کوبه ژاپن اعلام کرده که اطلاعاتي اشتباه درباره کيفيت فولاد و مس فروخته شده توسط اين شرکت را داده است . به گزارش نيويورک تايمز، پخش خبر اين رسوايي در جهان باعث نگراني بسياري شرکت ‌هاي ارائه کننده ذخيره فولاد شد و سايه اي سنگين برروي شهرت اين شرکت ژاپني درباره دقت در توليد انداخت . انتظار مي‌رود اين اشتباه به هزاران شرکت چندمليتي منتقل شده باشد. خودروسازي تويوتا موتورز، جنرال موتورز و فورد و همچنين توليد کنندگان هواپيما چون بوئينگ و ميتسوبيشي درحال بررسي اين موضوع هستند. شرکت‌هاي بزرگ خودروسازي ، هواپيمايي و قطارهاي سريع السير سالهاي زيادي متکي به محصولات شرکت فولاد کوبه بودند. اين شرکت همچنين نقش مهمي‌در اقتصاد ژاپن داشته است.
آتش مرگبار در کاليفرنيا  آرامش را برهم زد 
آتش سوزي در کاليفرنيا تاکنون 115 هزار هکتار را نابود کرده و 17 کشته برجاگذاشته و نزديک به 200 تن ناپديد شدند. به گزارش وال استريت ژورنال، آتش سوزي باعث تخريب دو هزار ساختمان و زخمي‌شدن صدها نفر شده است.آتش سوزي 52 هزار هکتار از منطقه نپا و سونوما در شمال کاليفرنيا را از بين برده است. گسترش آتش سوزي‌هاي طيبعي در حدود ۲۰ هزار نفر مجبور به تخليه خانه‌هايشان شده‌اند. گزارش‌ها حاکي است که هزاران نيروهاي آتش‌نشان در تلاشند تا اين آتش‌سوزي گسترده را در هشت منطقه اين ايالت تحت کنترل خود درآورند. اين گونه آتش سوزي‌ها معمولا در جنوب کاليفرنيا که گرم تر است اتفاق مي‌افتد اما ترکيبي از آب و هواي خشک و باد شديد باعث اين فاجعه در شمال کاليفرنيا شده است. دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا درخواست جري براون، فرماندار کاليفرنيا، که خواسته بود کاليفرنيا منطقه فاجعه ديده اعلام شود را تاييد کرده است.

 فرمانده عمليات آزادي حويجه از پايان مراحل عمليات و بازپس گيري کامل اين شهرستان خبر داد. به گزارش شبکه خبري سومريه نيوز، عبدالامير رشيد يارالله، فرمانده عمليات حويجه در بيانيه‌اي اعلام کرد: يگان‌هاي ارتش، پليس فدرال، واکنش سريع و نيروهاي دستگاه مبارزه با تروريسم و حشد شعبي با پشتيباني نيروي هوايي ارتش عراق مأموريت‌هاي خود را در عمليات آزادي حويجه به پايان رساندند.يک سخنگوي نظامي‌ارتش عراق نيز از بازپس گيري کامل شهرستان حويجه و پايان مأموريت نيروهاي عراقي در مرحله دوم خبر داد.وي گفت که نيروهاي عراقي توانستند آخرين مناطق در بخش جنوبي مرکز شهرستان حويجه و شهر الرياض و مسير الفتحه-الرياض به سمت کرکوک را پس بگيرند.همچنين اين نيروها کنترل کامل "جبال حمرين" از پل "زغيتون و پل "الفتحه" را به مسافت ۴۵ کيلومتر و عمق ۱۵ کيلومتر پس گرفتند.اکنون و بعد از آزادي شهرستان حويجه که يکي از مقرهاي مهم داعش در عراق بود، تنها مناطق مرزي با سوريه در دست داعش مانده است.از سوي ديگر رسانه جنگ عراق اعلام کرد که جنگنده‌هاي ائتلاف ضد داعش حمله هوايي را انجام دادند که به کشته شدن ۱۰ تروريست و انهدام هفت خودروي بمب‌گذاري شده در راوه در غرب الانبار منجر شد.
 دولت اسپانيا اظهارات پارلماني رهبر کاتالونيا که در آن اجراي اعلاميه استقلال از اسپانيا را به تعويق انداخت، "اخاذي زنده تلويزيوني" توصيف کرد و گفت اين اعلاميه استقلال "ضمني" را رد مي‌کند.به گزارش روزنامه اينديپندنت، کارلس پوجدمون، رئيس منطقه خودمختار کاتالونيا در سخنراني خود بر "مشروعيت" رفراندوم اول اکتبر تاکيد کرد و گفت کاتالان‌ها "حق خودشان را براي تشکيل يک کشور مستقل به دست آوردند" اما او گفت که اول به دنبال گفت‌وگو با مادريد خواهد بود.در پي اظهارات پوجدمون معاون نخست وزير اسپانيا به خبرنگاران گفت که رهبر کاتالونيا نمي‌داند که کجاست و با اين اقدام به کجا مي‌رود؟ سخنگوي نخست وزير اسپانيا درخواست پوجدمون براي ميانجيگري با مادريد را رد کرد.روزنامه اي‌بي‌سي اسپانيا به نقل از منابعي از دولت مرکزي گزارش داد، بيانيه پوجدمون "تبعات حقوقي" دارد. منابعي از سکونتگاه رسمي‌ماريانو راخوي، نخست‌وزير اسپانيا ظاهرا گفته‌اند: دولت تسليم اخاذي نمي‌شود و اجازه چنين کاري را هم نمي‌دهد.دولت اسپانيا مي‌گويد هرگونه اعلام استقلال يکجانبه غير قانوني خواهد بود و متعهد شد اگر اين پارلمان منطقه خودمختار و مرفه در شمال‌شرقي اسپانيا به حرکاتش ادامه دهد، اقدامي‌براي "احياي قانون و دموکراسي" انجام خواهد داد.
  کاخ سفيد اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا با وزير دفاع و رئيس ستاد ارتش اين کشور گزينه‌هاي در دسترس آمريکا، براي مواجهه با کره شمالي را بررسي کرده است.به گزارش شبکه اسکاي نيوز، کاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام کرد: بررسي و گفت‌وگوي دونالد ترامپ با جيمز ماتيس، وزير دفاع و جوزف دانفورد، رئيس ستاد ارتش آمريکا بر گزينه‌هاي ايالات متحده براي پاسخ به هرگونه دشمني از جانب کره شمالي بوده است و اينکه اگر لازم باشد اين گزينه‌ها براي توقف تهديدهاي هسته‌اي کره شمالي عليه ايالات متحده و هم‌پيمانانش در دستور کار قرار گيرد.در بيانيه کاخ سفيد اشاره‌اي نشده که آيا نشست ترامپ با فرماندهان ارشد کشورش، به اين معناست که بحران کره شمالي بغرنج‌تر شده يا خير.روز شنبه ترامپ در توئيتي جنجالي گفت که تنها يک چيز در تعامل با کره شمالي تاثيرگذار است. اشاره او به گزينه نظامي‌بوده که واکنش پيونگ يانگ و مسئولان کشورهاي مختلف را در پي داشت.ترامپ شامگاه پنجشنبه با فرماندهان ارشد ارتش آمريکا و مسئولان نظامي‌اين کشور ديدار کرد که گفته شده به بررسي پرونده ايران و کره شمالي اختصاص داشت. دو جت بمب‌افکن آمريکايي در يک پرواز آزمايشي بر فراز درياي ژاپن و در نزديکي شبه‌ جزيره کره به پرواز درآمدند. 
در گزارش صندوق بين المللي پول تاکید شد؛
گروه بين الملل - صندوق بين المللي پول در گزارش جديد خود پيش بيني اش از رشد اقتصادي جهان را در سال جاري ۳.۶ درصد و در سال آينده ۳.۷ درصد برآورد کرده که هر دو ۰.۱ درصد بالاتر از پيش بيني‌هاي قبلي است.
برطبق گزارش صندوق بين المللي پول، روند ترميم اقتصاد جهاني با سرعتي بالا ادامه دارد. اين تصوير کاملا متفاوت با تصوير اوايل سال گذشته است، يعني زماني که اقتصاد جهان رشد پايين و آشفتگي بازارهاي مالي مواجه بود. صندوق بين المللي پول پيش بيني مي‌کند که رشد اقتصادي در اروپا، چين، ژاپن، آمريکا و بازارهاي نوظهور آسيايي سرعت بگيرد.از اين رو، صندوق بين المللي پول، در گزارش چشم انداز اقتصاد جهاني خود پيش بيني اش از رشد اقتصادي جهان را در سال جاري 3.6 درصد و در سال آينده 3.7 درصد برآورد کرده که هر دو 0.1 درصد بالاتر از پيش بيني‌هاي قبلي است و در صورت تحقق رشد بالايي نسبت به رقم 3.2 درصد سال 2016 خواهد داشت.در سال 2017، بخش عمده اي از چشم انداز درخشان تر رشد اقتصاد جهاني مرهون اقتصادهاي پيشرفته است، در حالي که رشد اقتصاد جهان در سال 2018 عمدتا حاصل عملکرد مثبت بازارهاي نوظهور و اقتصادهاي در حال توسعه خواهد بود. به ويژه ما انتظار داريم آفريقاي زيرصحرا که در آن رشد سرانه درآمدها در طي 2 سال گذشته به طور متوسط ثابت مانده، در سال 2018 شاهد رشد کلي باشد. سرعت گرفتن رشد اقتصاد جهاني به ويژه از آن جهت قابل توجه است که نسبت به هر زمان ديگري در دهه جاري، کشورهاي زيادي را تحت پوشش قرار مي‌دهد. اين گستردگي رشد يک فضاي جهاني از فرصت‌ها براي اتخاذ سياست‌هاي بلندپروازانه فراهم مي‌سازد که موجب حمايت از رشد اقتصادي و افزايش انعطاف پذيري اقتصادي در آينده خواهد شد. 
سياستگذاران بايد از اين فرصت استفاده کنند: روند ترميم اقتصادي هنوز در جنبه‌هاي مهمي‌کامل نشده است و فرصتي که فضاي رو به رشد کنوني براي انجام اقدامات لازم فراهم کرده، تا ابد پابرجان نخواهد ماند. در اين گزارش پيش بيني شده که رشد اقتصادي آمريکا در سال 2017 به 2.2 و در سال 2018 به 2 درصد برسد. صندوق بين المللي پول پيش بيني کرده که رشد اقتصادي منطقه خاورميانه، شمال آفريقا، افغانستان و پاکستان از 5 درصد در سال 2016 به 2.6 درصد در سال 2017 و 3.5 درصد در سال 2018 برسد.رشد اقتصادي کشورهاي توليد کننده نفت با کاهش همراه خواهد بود، رشد اقتصادي عربستان سعودي 1.7 درصد، عراق 0.4 درصد، کويت 2.1 درصد کاهش پيدا مي‌کنند که به دليل کاهش قيمت نفت است.درمقابل کشورهايي چون مصر، مراکش، سودان امسال با افزايش رشد اقتصادي 4.3 درصد روبرو مي‌شوند.
کاهش تورم درايران 
صندوق بين‌المللي پول در جديدترين گزارش خود رشد اقتصادي ايران در سال جاري را ۳.۵درصد پيش‌بيني کرد. جديدترين آمار صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد،.بر اساس پيش‌بيني اين نهاد بين‌المللي، انتظار مي‌رود در سال 2018 رشد اقتصادي ايران افزايش پيدا کند و به 3.8 درصد برسد.نرخ تورم ايران در سال 2017 به 10.52 درصد افزايش خواهد يافت . نرخ تورم ايران در سال 2016 به 9.035 درصد کاهش يافته است.
 نرخ تورم ايران براي سال گذشته ميلادي 11.9 درصد برآورد شده است.به اين ترتيب، ايران در سال 2016 در ميان 191 کشور مورد بررسي در اين گزارش به لحاظ تورم در جايگاه 22 قرار گرفته است و 169 کشور تورم کمتري نسبت به ايران داشتند.صندوق در گزارش پيشين خود نرخ تورم سال 2016 را 8.86 درصد پيش‌بيني کرده و اين رقم را در اين گزارش تصحيح کرد. به اين ترتيب ايران رتبه 23 را در اختيار داشت و با تصحيح نرخ تورم، يک پله جايگاه ايران بدتر شده است.هرچه رتبه کشوري در اين گزارش بيشتر باشد، نشان‌دهنده تورم کمتر است و پرتورم‌ترين کشور در جايگاه نخست قرار دارد.سودان جنوبي با 379.8 درصد تورم در رتبه نخست قرار گرفته است. اين کشور سال 2015 با تورم 52.8 درصدي در جايگاه دوم قرار داشت.ونزوئلا با تورم 254.3 درصدي در رتبه دوم قرار دارد. اين کشور سال 2015 با تورم 111.7 درصدي در رتبه نخست قرار داشت.
 سورينام با تورم 55.5 درصدي و آنگولا با تورم 32.3 درصدي در جايگاه‌هاي سوم و چهارم قرار دارند.رتبه‌هاي برخي ديگر از کشورهايي که تورم بالاتري نسبت به ايران دارند به ترتيب آمده است: ليبي 27.114، مالاوي 21.7 درصد، موزامبيک 19.2 درصد، جمهوري دموکرات کنگو با 18.2 درصد، زامبيا 17.9 درصد، سودان 17.7 درصد، غنا 17.4 درصد، نيجريه 15.6 درصد و قزاقستان 14.5 درصد.
ايران نوزدهمين کشور با نرخ بيکاري بالا در جهان
آمارهاي صندوق بين‌المللي پول نشان مي‌دهد که جايگاه ايران به لحاظ بيکاري در جهان طي سال‌هاي ۹۲ تا ۹۵ نزول ۱۰ پله‌‌اي داشته و رتبه ايران از ۲۹ به ۱۹ رسيده است که به معناي بدتر شدن وضعيت بيکاري در اين کشور است.در جديدترين گزارش از سري گزارش‌هاي چشم‌انداز اقتصادي جهان که توسط صندوق بين‌المللي پول منتشر مي‌شود، ميزان بيکاري در ايران در سال 2016 را 12.5 (12.450) درصد اعلام شد.بر اساس اين گزارش، نرخ بيکاري در ايران در سال 2015 برابر با 11 درصد بوده است که به اين ترتيب با افزايش بيکاري مواجه شده‌ايم. درعين حال، در اين گزارش نرخ بيکاري سال 2017 که 3 ماه تا پايان آن باقي است 12.417 درصد پيش‌بيني شده است که‌اندکي کاهش را نشان مي‌دهد.
بررسي جديدترين آمار صندوق بين‌المللي پول از ميزان بيکاري در کشورهاي جهان در سال 2016 نشان مي‌دهد، ايران جايگاه نوزدهم را در ميان کشورهاي مورد بررسي در اختيار دارد.هرچه رتبه کشوري بالاتر باشد يعني بيکاري کمتري دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتداي فهرست نزديک شويم کشورها با نرخ بيکاري بيشتري مواجه هستند.ايران در سال 2015 رتبه 25 را در اختيار داشته که به اين ترتيب جايگاه ايران در سال گذشته ميلادي 6 پله نزول کرده است. در عين حال، رتبه ايران به لحاظ بيکاري هنوز نتوانسته به جايگاه پيش از دولت يازدهم بازگردد و طي سال‌هاي 2013 تا 2016 (1392 تا 1395) 10 پله بدتر شده است.رتبه ايران در رده‌بندي کشورهاي جهان به لحاظ بيکاري در سال 2013 برابر با 29 و در سال 2014 برابر با 26 بوده است که در سال 2015 به 25 و در سال 2016 به 19 رسيده که به معناي بدتر شدن جايگاه ايران در رده‌بندي جهاني است. هرچه رتبه از اين لحاظ بيشتر باشد، آن کشور بيکاري کمتري دارد.بر اساس برآوردهاي اين نهاد بين‌المللي، نرخ بيکاري ايران در سال2013 برابر با 10.4 درصد، در سال 2014 برابر با 10.6 در سال 2015 برابر با 11 درصد و در سال 2016 برابر با 12.45 درصد برآورد شده است.بر اساس پيش‌بيني اين نهاد بين‌المللي، نرخ بيکاري ايران در سال 2017 با اندکي بهبود به 12.417 درصد خواهد رسيد. بر اساس اين گزارش، آفريقاي جنوبي رتبه نخست بيکاري در جهان را با 26.7 درصد به خود اختصاص داده و پس از آن بوسني هرزگوين با 25.4 درصد و يونان و مقدونيه با 23.5 درصد قرار دارد. رتبه‌هاي چهارم تا پانزدهم به اين شرح است: ونزوئلا 20.6 درصد، سودان 20.6، اسپانيا 19.6 درصد، ارمنستان 18.7 درصد، صربستان 15.90 درصد ،آلباني 15.2 درصد، اردن 15.2 درصد، کرواسي 14.9 درصد، تونس 14، نيجريه 13.3 درصد، قبرس 13.02 درصد، جامائيکا 12.8 درصد، مصر 12.702 درصد، و جمهوري سائوتومه و پرنسيپ 12.59 درص را دارند.

کريس گيلس
فايننشال تايمز
بانک‌هاي مرکزي جهان در يک دهه پيش غول‌هاي وال استريت را رام کردند. آنها اقتصاد جهاني را از بحران اقتصادي نجات دادند و جهان را با تزريق پول ارزان پرکردند. آنها با استفاده از قدرتشان به بانکها امکان دادن وام‌هاي بالا را دادند. عمل آنها باعث افزايش قيمت دارايي‌ها و رشد اعتماد مشتري و تجارت شد. بازارهاي مالي و مردم عادي همواره درانتظار اظهار نظر آنهاست اما اين بانک‌ها هرگز مانند اکنون ضعيف نبودند.  درحالي که سران بانک‌هاي مرکزي جهان در نشست سالانه صندوق بين المللي پول در واشنگتن جمع مي‌شوند بحران عدم اطمينان به بانکداري بانک‌هاي مرکزي وجود دارد. الگوهاي اقتصادي بانک‌هاي مرکزي نتوانسته موفق باشد و ترديد درباره درک آنها نسبت به تاثيرات نرخ بهره و ديگر سياستگذاريهاي مالي بر اقتصاد ايجاد شده است.به طور خلاصه اين قدرتهاي جهان ممکن است درکي از آنچه اقتصاد مدرن را تکان مي‌دهد نداشته باشند و اقدامات خوب و مصلحت طلبانه آنها مضر باشد.اگرچه بانک‌هاي مرکزي جهان همواره درميان احزاب چپ و راست منتقدان خود را داشته اکنون ترديدها در دنياي محدود آنها عميقتر شده است.قابليت بانک‌هاي مرکزي براي حل مشکلات تنها بر نرخ رشد تاثير نخواهد گذاشت بلکه براي سلامت دموکراسي‌هايي با اقتصاد پيشرو نيز حياتي است که درگير رشد پوپوليسم هستند.ريشه اين بي امنيتي به دليل سياست گذاري مالي در اقتصادهاي پيشرفته چون آمريکا و ژاپن است که نرخ تورم طبق پيش بين‌ها نبوده است. پايين بودن نرخ تورم زير 2 درصد نشان داده که طرح جانت يلين رياست بانک مرکزي آمريکا به افزايش نرخ بهره نتوانسته نگراني درباره بدهي و تورم پايين را توجيح کند.به نظر مي‌رسد مشکل بانک‌هاي مرکزي اين باشد که نمي‌توانند به راحتي تشخيص دهند که اقتصادها نيازمند محرک هستند يا سخت گيري. اين نگراني به سطحي رسيد که خانم يلين نيز اشاره کرد الگو تئوري شايد از ريشه گنديده باشد. با اين وجود درحال حاضر مردم هنوز به زنان و مرداني که در بانک‌هاي مرکزي جهان کار مي‌کنند اعتماد دارند.اما اين اعتماد شکننده است و بانک‌هاي مرکزي شايد دهه گذشته سرور جهان بودند اما خوب مي‌دانند که برسرمالکان گذشته اين عنوان چه‌امد.
 ترجمه : فاطمه مهتدي