بازنگري در روند واگذاري املاک لازمه  انضباط مالي در شهرداري تهران
عضو مجمع نمايندگان استان تهران تصويب کليات طرح الزام شهرداري به بازنگري در واگذاري املاک را اولين گام موثر شوراي شهر پنجم در راستاي بازگرداندن انضباط مالي به شهرداري تهران دانست. طيبه سياوشي شاه عنايتي در گفتگو با خانه ملت، با ارزيابي مثبت تصويب کليات طرح الزام شهرداري به بازنگري در واگذاري املاک، تصويب اين طرح را اولين گام و اقدام موثر شوراي شهر پنجم در راستاي بازگرداندن انضباط مالي به شهرداري تهران دانست و گفت: براي شفافيت در واگذاري‌ها بررسي، تصويب و اجراي طرح مورد نظر بايد در اولويت کاري قرار گيرد. وي با يادآوري اينکه واگذاري غيرمتعارف املاک از سوي شهرداري تهران آسيب بزرگي را متوجه سرمايه‌هاي مادي و مردمي‌تهران کرد، افزود: اعتماد بخش بزرگي از مردم با واگذاري‌هاي نجومي‌و نامتعارف از سوي دستگاهي که اعتماد زيادي به آن داشتند از بين رفت و در واقع شهرداري در امانتي که مردم به آن سپردند مرتکب خيانت شد بنابراين هرچقدر اين طرح مورد بررسي کارشناسانه قرار گيرد موثرتر خواهد بود.

۱۱۰۰۰ تخت بستري نياز فعلي تهراني‌ها
رييس سابق دانشگاه علوم پزشکي تهران با تاکيد بر ضرورت وجود متولي واحد براي بهبود وضعيت سلامت در شهر تهران، گفت: اگر بخواهيم در تهران به مردم خدمات خوبي در حوزه سلامت ارائه کنيم، حدود ۱۱۰۰۰ تخت بيمارستاني دولتي نياز داريم که بايد در سيستم دانشگاه‌ها اتفاق افتد.
 دکتر علي جعفريان در گفتگو با ايسنا، درباره مهم‌ترين چالش سلامت در شهر تهران، گفت: به نظر من مهم‌ترين نياز سلامت تهران، وجود متولي واحد براي سلامت اين کلان‌شهر است؛ يعني اگر بخواهيم در حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو و به طور کلي در زمينه سلامت شهر تهران تغييري جدي ايجاد کنيم، حتما به يک متولي واحد در اين شهر نيازمنديم. وي افزود: بر اين اساس بايد ساختاري به عنوان مسوول اين کار در تهران شناخته شود و در عين حال هم مسووليت و اختيارات داشته باشد و هم بتواند پاسخگوي مردم باشد. حال فرقي نمي‌کند ساختار اين توليت چگونه است، اما وجود يک متولي واحد براي سلامت تهران ضروري است.

خاطره‌اي از اهتمام علامه طباطبايي به عزاداري امام حسين(ع)
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي گفت:علامه طباطبايي اهتمام ويژه اي نسبت به عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و استماع روضه‌هاي کربلا و عاشورا و محرم داشت و پيوسته در طول سال در مجالس روضه خواني شرکت مي‌کرد. 
مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن علامه طباطبايي در مراسم سوگواري عاشوراي حسيني که در بيت علامه طباطبايي برگزار شد، با بيان اينکه صاحب تفسير ارزشمند الميزان از عاشقان دلباخته اهل‌بيت(ع) بود، اظهار داشت: بزرگانِ علما و شخصيت‌هاي برجسته علمي‌و ديني همانند مرحوم علامه طباطبايي نسبت به برنامه‌هاي عزاداري و مرثيه سرايي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اهتمام ويژه داشتند.
وي ابتدا به بيان خاطره حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد از اساتيد سطوح عالي و از وعاظ ارزشمند حوزه از مرحوم علامه طباطبايي پرداخت و گفت: اين مدرس حوزه نقل مي‌کرد «حدود 45 سال قبل، مرحوم آيت الله ميرزا‌هاشم آملي در ايام محرم در مسجد اعظم شب‌ها روضه مي‌گرفتند و بنده به منبر مي‌رفتم و مرحوم علامه طباطبايي(ره) هم گاهي تشريف مي‌آوردند و در اين روضه شرکت مي‌کردند، يک شب پيش از آنکه به منبر بروم و در حالي که در محضر علامه طباطبايي بوديم، مرحوم آيت الله‌املي به بنده گفتند مي‌دانيد چرا حضرت علامه طباطبايي در اين جلسه تشريف مي‌آورند؟ سپس ادامه دادند: ايشان علاقه مند به روضه خواني هستند و شما تا مي‌توانيد در منبر روضه بخوانيد.مدير دارالقرآن علامه طباطبايي در ادامه به خاطره ديگري اشاره کرد و گفت: مرحوم آيت الله وجداني فخر (ره) نقل کرده‌اند که بعد از ظهر عاشورايي بر قبرستان حاج شيخ (قبرستان نو) در قم رفته بودم که ديدم مرحوم علامه طباطبايي (قدس سره) در گوشه اي از قبرستان هستند، براي عرض ارادت نزديک شدم و عرض سلام و ادب کردم و ديدم که ايشان خيلي غمگين و متأثر هستند و اشک مي‌ريزند، سپس آن بزرگوار با سوز و گداز به من فرمودند: آقاي وجداني! مي‌دانيد امروز چه روزي است؟! عرض کردم: بله، امروز عاشورا است. ايشان فرمودند: مي‌بيني که‌امروز همه دنيا ، موجودات، آسمان، زمين و حتي جمادات در حال اشک خون ريختن و گريستن بر حضرت سيدالشهدا (ع) هستند؟! متعجب شده و دانستم که ايشان خبر از حقايق هستي مي‌دهند.
در همين حال ايشان خم شده و سنگي از زمين برداشته و آن را به سان سيبي با دست از وسط شکافتند و ميان آن را به من نشان دادند و من با چشمان خود در ميان سنگ خون ديدم! سپس مرحوم علامه طباطبايي (ره) فرمودند : امروز نه تنها جنّ و انس ، بلکه جمادات نيز در عزاي امام حسين(ع) مي‌گريند. 
نجفي قدسي در ادامه سخنان خود به خاطره ديگري اشاره کرد و گفت : آيت لله علوي بروجردي نقل کردند روزي به اتفاق پدرم و مرحوم علامه مدّاح که از تهران آمده بود به ديدار حضرت علامه طباطبايي رفتيم و پس از صرف چاي ، علامه طباطبايي از آقاي علّامه که مداحي مي‌کردند ، درخواست کردند که روضه اي بخواند، او هم روضه حضرت علي اکبر(ع) را خواند و اشعار ايرج ميرزا را در اين زمينه مي‌خواند و علامه هم استماع مي‌کردند و متأثر بودند تا اينکه به اين بيت رسيد:
بعد از پسر دل پدر آماج تير شد    آتش زدند لانه مرغ پريده را علامه طباطبايي در اينجا فرمودند: اَعِد. يعني دوباره بخوان و او دوباره اين بيت را خواند ، دوباره علامه فرمودند: اَعِد و تا چهار بار درخواست کردند که اين بيت را دوباره بخواند و پس از اتمام روضه هم علامه در حالي که از شدت تأثر با دست به پاي خود مي‌زدند، اين بيت را تکرار مي‌کردند و آنگاه با حالي که شايد مخاطبشان ما هم نبوديم فرمودند: اي کاش ايرج ميرزا اين بيت شعر را به من مي‌داد و من تفسير الميزان را به او مي‌دادم!


رييس سازمان محيط زيست کشور گفت: بدون شک از سه دهه قبل بسياري مي‌دانستند که سياست‌هاي آبي کشور نادرست است ولي اعتراضي نکردند و سکوت پيشه کردند. سکوت صاحب نظران درخصوص اعمال سياست‌هاي نادرست آبي باعث شده‌امروز کشور به ورشکستگي در بخش آب برسد. عيسي کلانتري اظهار کرد: طي دهه‌هاي گذشته بسياري از اين صاحب نظران به علت اينکه اعمال سياست‌هاي نادرست آبي باعث افزايش درآمدشان مي‌شد نه تنها جلوي اجراي آنها را نگرفتند بلکه خودشان پيش قدم اجراي آنها شدند. به گفته کلانتري، سالانه ۸۸ ميليارد متر مکعب در کشور آب توليد مي‌شود ولي مصرف سالانه آن ۹۷ ميليارد متر مکعب است.


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: از يک طرف به شرکت‌هاي غذايي فشار مي‌آوريم که نمک موجود در مواد غذايي را تا کمتر از يک گرم و گاهي يک دهم گرم کاهش دهند و از سوي ديگر نان با سه برابر حد مجاز نمک در اختيار مردم قرار مي‌دهيم.
 سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌افزود: هنگامي‌که به نانوا مي‌گوييم چرا تا اين اندازه نمک در نان استفاده مي‌کند، علت آن را آرد نامناسب مي‌داند و پاسخ مي‌دهد براي شل نبودن خمير و نريختن آن در تنور حتما بايد به آن، آرد وارداتي، مخلوط شود. وي اضافه کرد: بررسي‌هاي انجام شده، اظهارات نانواها را تاييد کرده است.


عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش خواهان تخصيص بودجه ويژه براي بهسازي معابر نابينايان شد. الهام فخاري صبح روز گذشته در تذکر پيش از دستورش در جلسه سيزدهم شوراي شهر پنجم با اشاره به مناسبت روز عصاي سفيد، گفت: با تبريک و گراميداشت اين روز پيشنهاد مي‌شود شورا و شهرداري بودجه ويژه‌اي براي ارتقاء سطح زندگي شهروندان با شرايط ويژه از جمله نابينايان اختصاص دهد. اين عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش همچنين در ادامه اين تذکر با اشاره به مصوبات شوراي شهر درخصوص مناسب‌سازي معابر براي نابينايان تصريح کرد: اين بودجه ويژه در راستاي برقراري عدالت اجتماعي در شهر است.


باند بزرگ جعل ويزاي عتبات عاليات منهدم شد؛
گروه اجتماعي: با نزديک شدن به زمان برگزاري مراسم اربعين حسيني، امسال نيز به مانند سال‌هاي گذشته گروهي از شهروندان اقدامات لازم براي اخذ ويزاي عراق را آغاز کردند. در اين ميان آنطور که برخي رسانه‌ها گزارش داده‌اند گروهي از افراد سودجو با سوءاستفاده از اين فضا اقدام به جعل ويزاي عتبات کرده‌اند. با اين همه آنطور که روز گذشته فرمانده انتظامي‌تهران بزرگ اعلام کرده است در آستانه اربعين حسيني عوامل اطلاعاتي پليس پايتخت در اقدامي‌غافلگيرانه ضمن دستگيري اعضاي باند ۶ نفره جعل اسناد دولتي، مخفيگاه اين باند و حدود يک صد هزار ويزاي جعلي را کشف کردند. سردار حسين رحيمي‌با اعلام اين خبر بيان داشت: در سال‌هاي گذشته شاهد بوده‌ايم که تعدادي جاعل اسناد دولتي با نزديک شدن ايام اربعين حسيني (ع) و سفر شهروندان و مردم عزيز کشورمان به عتبات عاليات با سوءاستفاده از موقعيت ايجاد شده اقدام به جعل و فروش ويزاي جعلي کشور عراق مي‌کردند که اين امر باعث بروز مشکلاتي براي زائران و مسافران عزيز ما مي‌شد. وي با اشاره به اينکه با پايش‌هاي تخصصي صورت گرفته و پيگيري‌هاي انجام شده همکاران ما موفق به شناسايي و دستگيري يک باند جاعل شدند، افزود: در اين عمليات اعضاي ۶ نفره اين باند جاعل که اقدام به چاپ و فروش ويزاي جعلي کشور عراق مي‌کردند دستگير و به مرجع قضايي معرفي و ضمنا دو چاپخانه نيز پلمپ شدند.  رئيس پليس پايتخت تصريح کرد: از اعضاي اين باند حدود يک صد هزار ويزاي جعلي کشف شد و تحقيقات تکميلي جهت شناسايي همدستان احتمالي اين متهمان همچنان ادامه دارد. براساس گزارش پايگاه خبري پليس، سردار رحيمي‌در پايان با تاکيد براينکه هموطنان گرامي‌براي دريافت ويزاي خود بايد به مراکز رسمي‌و معتبر مراجعه نمايند، اظهار داشت: فروش اينگونه ويزاهاي جعلي مي‌تواند آثار نامطلوبي در روند سفر زائران گرامي‌به عتبات عاليات داشته باشد و چه بسا به دستگيري زائران منجر گردد. پيش از اين رئيس پليس جعل و کلاهبرداري آگاهي ناجا با تاکيد بر اينکه زائران اربعين براي دريافت ويزاي کشور عراق از طريق سامانه "سماح" اقدام کنند، گفت: فريب تبليغات دروغين برخي سايت‌ها براي دريافت ويزاي ارزان و سريع را نخوريد. سرهنگ محمدرضا اکبري، ضمن هشدار به زائران جهت اعزام به مراسم اربعين حسيني اظهار داشت: براي دريافت ويزاي کشور عراق از طريق سامانه "سماح" اقدام کنيد و مدارک هويتي و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحويل ندهيد. وي افزود: زائران براي دريافت گذرنامه شخصا به دفاتر "پليس+10" مراجعه و به هيچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غيرمجاز تحويل ندهيد. رئيس پليس جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با اشاره به اينکه از مدارک هويتي خود به دقت مواظبت و در صورت مفقودي موضوع را به نزديک‌ترين واحد انتظامي‌اطلاع دهيد، گفت: براي دريافت ارز مورد نياز به صرافي‌هاي مجاز مراجعه و از خريد ارز در نقاط مرزي و دلالان ارزي جداً خوداري کنيد. 
سخنگوي شوراي شهر خبر داد؛
گروه اجتماعي: سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: طرح تحقيق و تفحص از موسسه همشهري در راه شوراي پنجم است.
 به گزارش ايلنا، علي اعطا؛ سخنگوي شوراي شهر تهران در نشست خبري از ارايه طرح‌هاي جديد در شورا خبر داد. اعطا با اشاره به اينکه يکي از اين طرح‌ها به موسسه همشهري اختصاص دارد، گفت: طرح تحقيق و تفحص از موسسه همشهري در راه صحن شوراي پنجم است و اين طرح شامل ۷ محور خواهد بود. اعطا ادامه داد: محورهايي اين طرح شامل ميزان اثربخشي نشريات همشهري، بررسي دلايل استخدام‌هاي فوري سال ٩٥، چگونگي واسپاري بخش آگهي همشهري، بررسي کيفيت توزيع، بحث هزينه در چاپخانه و بررسي در قيمت‌گذاري،توجه به تراز مالي همشهري و ساز و کار تعيين حقوق و دستمزد مديران روزنامه است.
سخنگوي شوراي شهر با اشاره به اين که هفت نفر از اعضاي شورا اين طرح را امضا کرده‌اند، گفت: طراح اوليه اين طرح خانم الهام فخاري بوده است. البته رويکرد ما تعديل نيرو در همشهري نيست. ابتدا بايد تصوير دقيقي از وضعيت داشته باشيم و در مرحله بعد تصميم خواهيم گرفت که چه اتفاقي بايد بيفتد.
 او در پاسخ به اين سوال که اگر نشرياتي تعطيل شود تکليف خبرنگاران و کارمندان چه مي‌شود گفت: اين تحقيق تفحص از سال ۸۴ تا ۹۶ را شامل مي‌شود و اينکه در آينده چه اتفاقي مي‌افتد بستگي به نتايج طرح دارد. اعطا يکي از علل تحقيق و تفحص را زيان ده بودن موسسه دانست و گفت: همشهري دو سال است از نظر مالي زيان مي‌دهد و مي‌توان گفت، اين زيان قابل توجه است. البته گزارشاتي مالي در اين زمينه ارايه مي‌شده‌اما نامنظم بوده است.
سخنگوي شوراي شهر تهران درباره طرح بعدي که به شورا خواهد آمد، گفت: طرح بعدي الزام شهرداري به ارايه لايحه برنامه عملياتي ايمن‌سازي ساختمان‌هاي ناايمن بلند مرتبه شهر تهران است.  بر اساس اين طرح شهرداري تهران ملزم خواهد شد گزارشي از وضعيت موجود ساختمان‌هاي بلند مرتبه ناايمن در شهر را ظرف دوماه به شورا ارائه دهد.
 سخنگوي شورا با اشاره به اينکه اطلاعات برخي از ساختمان‌هاي قديمي‌موجود نيست، افزود: بعد از پلاسکو دريافتيم که اطلاعات برخي ساختمان‌هاي قديمي‌در دسترس نيست. معيار عمل ما ساختمان‌هاي بلند است. در اين طرح دو تکليف براي شهرداري تعيين شد. 
او ادامه داد: طرح الزام شهرداري به ارائه لايحه برنامه عملياتي ايمن سازي با ١٨ امضا با قيد دو فوريت امروز به دفتر هيات رييسه ارسال شد.


 تجارت-استان مركزي: هيأت بلند پايه کشور صربستان به همراه مسئولين اتاق بازرگاني در اراک و با حضور دکتر حسيني رئيس اتاق بازرگاني ايران و صربستان از خطوط توليد ايرالکو بازديد بعمل آوردند.
 آقاي لازارو ( LAZARO) عضو هيأت تجاري کشور صربستان در حاشيه بازديد از ايرالکو اظهار داشت: به عنوان عضوي از هيأت تجاري صربستان باعث افتخار و مسرت است که در ايرالکو حضور دارم و بالاخص در شهر بزرگ اراك كه مركز صنعت آلومينيوم در ايران مي‌باشد. ما درباره آلومينيوم ايران(ايرالكو) كه توليد كننده شمش مي‌باشد و همچنين درباره كيفيت محصولات اين شركت اطلاعات خوبي داريم. ما با اعضاي تجاري صربستان به ايرالكو آمده‌ايم تا با صنعت و تجارت شما در اين حوزه بيشتر آشنا شويم و درباره تكنولوژي و احتمالاً يك تجارت و توافق دو جانبه براي خريد بيلت و سرمايه گذاري مشترك بين دو كشور بزرگ ايران و صربستان گفتگوهايي بعمل آوريم.دکتر حسيني رئيس اتاق بازرگاني ايران و صربستان در خصوص اهداف و حضور هيأت صربستان در استان مرکزي و ايرالکو اظهار داشت: با عرض سلام خدمت مردم عزيز اراک، اختصاراً به عرض مي‌رسانم كه حدود ۲ سال و نيم است اتاق بازرگاني ايران و صربستان را افتتاح كرده‌ايم و شروع به كارهاي اقتصادي نموده‌ايم و چندين هيأت از منطقه بالكان بالاخص صربستان را به ايران و به ويژه شهرهاي اراك، اصفهان و تهران آورده و روابط بين دو كشور را به سطح بالايي رسانده‌ايم و توانستيم ويزاي صربستان را حذف و خط هوايي مستقيم بين ايران و بلگراد را راه‌اندازي كنيم.با آوردن اين هيأت از صربستان که حدوداً از ۱۰ شرکت مختلف مي‌باشند و خوشبختانه همانند هميشه اين دوستان صرب از نظر ميهمان نوازي و آمدن به اراک بسيار راضي هستند.
 انشاء ا... با دستي پر از ايران خواهيم رفت و الان در بزرگترين کارخانه توليد آلومينيوم ايران كه در اراك مي‌باشد حضور داريم و پتانسيل بالايي براي همكاري در اين حوزه بين ايران و صربستان وجود دارد و قراردادهاي متفاوتي بين سرمايه گذاران صرب و تجار اراك منعقد خواهد شد.


    تجارت-استان مازندران: مديرمنطقه 9 عمليات انتقال گازگفت: حجم گاز عبوري که شامل مصارف نيروگاه‌ها ، CGS شهري استان‌ها ، حجم گاز انتقالي ، مصارف سوخت تاسيسات و تخليه خطوط لوله مي‌باشد در شش ماهه نخست سال 1396 به ميزان 10.03 ميلياردمترمکعب بوده که با افزايش 16.6درصدي نسبت به زمان مشابه پارسال مواجه بوده است . ايشان همچنين افزودند: حجم گاز انتقالي که شامل صادرات به جمهوري آذربايجان، خط "16 علي آباد – شاهرود ، تاسيسات تقويت فشار گاز چلوند و ايستگاه CGS طارم سفلي استان قزوين مي‌باشد در شش ماهه نخست سال96 به ميزان 2.72 ميليارد مترمکعب بوده که با افزايش 95 درصدي نسبت به زمان مشابه پارسال رو به رو بوده است دراين رابطه وي خاطرنشان ساخت که ميزان حجم گاز انتقالي در شش ماهه نخست سال 95 برابر با 1.39 ميلياردمترمکعب بوده است . مهندس داودي نژاد با اشاره به اجراي اتصال خط لوله انتقال گاز دامغان - کياسر– ساري با همت همکاران  منطقه 9 عمليات انتقال گاز ، افزود: با بهره‌برداري از اين طرح، گام موثري درجهت رفع مشکل افت فشار و قطع گاز استان‌هاي شمالي برداشته خواهد شدکه باتوسعه گازرساني به صنايع وايجاداشتغال پايدار، شعارسال مقام معظم رهبري دراين منطقه تحقق مي‌يابد. مدير منطقه 9 عمليات انتقال گاز ايران با تاکيد بر تکميل هر چه سريع تر تعميرات باقي مانده خطوط انتقال و تاسيسات تقويت فشار گاز، اظهار داشت: بايد کليه شرايط براي انتقال پايدار گاز به مبادي مصرف در سطح شبکه سراسري گاز کشور به ويژه در ماه‌هاي سرد سال فراهم شود . وي در پايان اظهارداشت: اميدواريم با خودباوري و بهره مندي از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي مضاعف ايراني بتوانيم همچون سال گذشته برگ زرين ديگري ازافتخارات شرکت ملي گازرا ورق زده و فرد موثري در پيشبرد اهداف ميهن اسلامي‌باشيم.


تجارت-استان ايلام - مراسم مبادله قرارداد بي او تي طرح آبرساني به 23 روستاي بخش سيکان شهرستان دره شهر با حضور استاندار ايلام و نماينده استان در مجلس شوراي اسلامي‌برگزار شد.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در اين مراسم گفت: اين طرح با سرمايه گذاري 151 ميليارد ريالي بخش خصوصي انجام مي‌شود.نورالله تيموري افزود: 56 کيلومتر خط انتقال ، 88 کيلومتر خط توزيع با حجم سالانه يک ميليون و 300 هزار متر مکعب آب و 11 مخزن براي اجراي طرح آبرساني به 23 روستاي بخش سيکان شهرستان دره شهر پيش بيني شده است.وي تاکيد کرد: مدت زمان اجراي اين پروژه آبرساني به مناطق روستايي اين شهرستان 2 سال بوده و دوران بهره برداري نيز 20 ساله است.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام اجراي اين طرح را در راستاي منويات مقام معظم رهبري براي توجه به اقتصاد مقاومتي و بهبود شرايط رفاهي مناطق محروم ذکر کرد و ابراز اميدواري کرد با اجراي اين طرح آبرساني مشکل تامين آب ساکنان اين مناطق مرتفع شود.تيموري اضافه کرد: با توجه به خشکسالي سنوات گذشته و چالش‌هاي بخش روستايي براي تامين آب و محدوديت منابع مالي دولت از ظرفيت بخش خصوصي براي اجراي پروژه‌هاي آبرساني استفاده خواهد شد.


مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران؛
تجارت-استان مازندران :مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران گفت: هرس درختان درگير با خطوط توزيع نيروي برق با دستور و مجوز استانداري و مديريت بحران براي جلوگيري از خسارت‌هاي احتمالي ناشي از بارندگي، سيل و طوفان انجام مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق مازندران، مهندس قاسم شهابي بيان داشت: تمامي‌هرس‌هاي انجام شده با دستور مراجع بالادست و همچنين با نظارت منابع طبيعي و شهرداري‌هاي هر شهر انجام شده است. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران با اشاره به خسارت حدود 200 ميليارد ريالي برف سنگين و طوفان، باران و تندباد سال گذشته به شبکه توزيع نيروي برق مازندران بيان کرد : اين هرس‌ها براي جلوگيري از تکرار خسارت‌هاي احتمالي درختان انجام مي‌گيرد. وي با بيان اينکه در اين عمليات‌ها هيچ درختي قطع نشده است، افزود: به همه نيروها توصيه شده که تا حد ممکن سرشاخه و گردن بري درختان را انجام دهند و به تنه درختان آسيبي وارد نشود. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران اظهار کرد: اصلاح اين درختان در جهت امنيت شهروندان و جلوگيري از ايجاد اختلال در شبکه توزيع برق است. مهندس شهابي جايگزيني سيم‌هاي توزيع برق با کابل را از برنامه‌هاي اين شرکت در مازندران اعلام کرد و گفت: کندي روند جايگزيني کابل به علت کاستي در منابع مالي و همچنين هزينه بالاي اين تعويض است. مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق مازندران بيان داشت: سال گذشته عمده خسارات وارده به شبکه توزيع برق مازندران از درختاني بود که بر اثر تند باد و بارش برف سنگين شکسته و بر روي سيم‌ها و کابل‌هاي برق افتادند که منجر به قطع سيم‌هاي برق شد.


تجارت-استان خوزستان: مانور مقابله با شرايط اضطرار ناشي از بروز حريق در پايانه‌هاي نفتي بدون اعلام قبلي و با هدف ارتقاء توان و آمادگي نيروهاي مرکز ايمني و آتش نشاني و نيروهاي عملياتي پايانه نفتي بندرامام خميني(ره) جهت مقابله با چهارکانون حريق، به صورت همزمان برگزار شد.معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: باتوجه به سرمايه گذاري‌هاي بخش خصوصي در زمينه ي احداث پايانه‌هاي و مخازن نفتي به منظور تخليه و بارگيري انواع فرآورده‌هاي سبک و سنگين نفتي در اين مجتمع بندري، ارتقاء سطح ايمني براي تداوم فعاليت‌هاي عملياتي اين نوع کالا بيش از پيش ضرورت پيدا مي‌کند.گرايلو تصريح کرد: اين مانور غيرمترقبه در تداوم مانورهاي ادواري با هدف ارتقاء توان و آمادگي نيروهاي آتش نشاني و افزايش هماهنگي با نيروهاي فعال در پايانه‌هاي نفتي برگزار شده و در جريان آن نقاط ضعف و آسيب پذير حين بروز حوادث بررسي گرديد.وي در ادامه با اشاره به مشارکت دو گروه نيروهاي مرکز ايمني و آتش نشاني و نيروهاي آتش نشاني بخش خصوصي فعال در پايانه نفتي، افزود: هر دو گروه از نيروهاي شرکت کننده در مانور، ضمن ايفاي نقش‌هاي محوله، انجام کارهاي گروهي را به منظور کاهش دامنه ي حريق و به حداقل رساندن خسارت‌هاي احتمالي تمرين کردند.