52 درصد مردم تهران تشنه مي‌مانند
فرماندار تهران با بيان اينکه در ۴۷ سال گذشته کمترين ميزان آب را داشته‌ايم و اگر بارندگي‌ها در تهران به همين روند باشد ۵۲ درصد مردم تهران فاقد آب شرب خواهند بود، گفت: وضعيت آبي در تهران بحراني‌تر از بيرجند و خراسان‌جنوبي است.به گزارش ايسنا، عيسي فرهادي در جلسه شوراي اداري خراسان‌جنوبي گفت: تربيت نيروي انساني به عنوان سرمايه يک کشور است که در خراسان‌جنوبي به واسطه سمن‌ها، صندوق‌ها و تعاوني‌هايي که تشکيل شده و شعبه‌هاي مختلفي که دارند، اين نيروي انساني وجود دارد.وي افزود: مردمان بيرجند و خراسان‌جنوبي با قناعتي که دارند ماندگارتر بوده و بايد کاري انجام دهيم که جمعيت در استان بماند.فرماندار تهران ادامه داد: زيرساخت‌هاي خوبي در استان ايجاد شده از جمله فرودگاه، دو بانده شدن جاده‌ها، احداث کارخانه سيمان باقران، فولاد قاين و گازرساني که ظرف 11 ماه انجام شد.فرهادي بيان کرد: کارهاي بزرگي در استان انجام شده اما براي ماندگاري جمعيت کارهاي بزرگتري از جمله ايجاد گلخانه‌ها، اشتغال و توجه به صنايع دستي بايد مورد توجه باشد.

نبود تناسب مساحت و جمعيت تهران 
رئيس محيط زيست شهر تهران با اشاره به اين که مساحت و جمعيت شهر تهران در هماهنگي با يکديگر نيستند، گفت: تراکم جمعيتي شهر تهران در حال حاضر بسيار افزايش يافته و مقدار بالايي را نشان مي‌دهد، به طوري که تراکم جمعيت در شهر تهران عددي حدود ۱۰ هزار نفر در هر کيلومتر مربع را در اختيار دارد. به گزارش ايسنا، محمدحسين بازگير با بيان اينکه امروزه سهم شهر تهران از استان تهران حدود ۶۰ درصد است، افزود: افزايش حاشيه‌هاي تهران و مبدل شدن آن‌ها به سکونتگاه‌هاي رسمي‌و غير رسمي‌مفهوم تک شهري را از تهران سلب کرده است، به طوري که امروزه در استان تهران با مجموعه‌اي از شهرهايي در پهنه‌اي از سکونت گاهي مواجه هستيم.رئيس محيط زيست شهر تهران با اشاره به اينکه امروزه ۳۰ درصد از صنايع کشور در استان تهران بارگذاري شده اند، عنوان کرد: در حال حاضر بسياري از خدمات و درمان‌هاي مختلف در استان تهران واقع شده است، به طوري که تمامي‌مردم ايران به نوعي نيازمند اين شهر هستند.

اجراي طرح زوج و فرد بدون تغيير
رييس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينکه نبايد طرحي اجرا شود که به مردم فشار مضاعفي بياورد، از اجراي بدون تغيير طرح زوج و فرد در سال آينده در سطح تهران خبر داد و گفت: مسئله‌اي که اکنون داريم روي آن کار مي‌کنيم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود.به گزارش ايسنا، محمدرضا مهماندار، درباره نحوه اجراي طرح زوج و فرد و طرح ترافيک در سال 1397 گفت: در دو سه هفته‌ اخير که بحث طرح ترافيک و زوج و فرد و تغييرات آن مطرح شد، ذهن خيلي از همشهريان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقي قرار است رخ دهد. اين اطمينان خاطر را به شهروندان مي‌دهم که همه دستگاه‌هاي مسئول اعم از پليس، شهرداري، وزارت کشور، مهم‌ترين دغدغه‌شان آسايش مردم است و نبايد هيچ طرحي، اجرا شود که به مردم فشار مضاعفي بياورد يا دغدغه‌اي را به دغدغه‌هاي آن‌ها اضافه کند. دليل اين همه کار کارشناسي و طولاني شدن موضوع هم رفع همين نگراني‌ها و دغدغه‌هاست. وي با بيان اينکه هنوز هيچ چيزي نهايي نشده است، گفت: روي اين طرح کار کارشناسي انجام مي‌دهيم.

آغاز تولید انبوه و صادرات ترانسفورماتور توربين بادي ساخت ايران
ترانسفورماتور توربين بادي ساخت داخل که پیش از این محققان جوان کشورمان موفق به طراحی آن شده بودند، به تولید انبوه رسید و صادرات آن به کشورهای مختلف نیز آغاز شد. به گزارش خبرنگار ما: تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی از خارج وارد می شد و برای وارادات این ترانس ها سالانه بیش از 50 میلیون دلار هزینه می شد و حالا با تولید انبوه جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای صادرکننده این ترانس ها قرار گرفت. ترانسفورماتورهاي توربين بادي تولیدی داخل دارای كيفيت گروه A جهانی است و با نمونه هاي خارجي آن قابليت رقابت کامل دارد و حتي در بعضي از پارامترهاي طراحي وكيفي نسبت به نمونه مشابه ساخته شده توسط شركت هاي اروپاي غربي داراي مزيت هايي از جمله پايين بودن جهش حرارتي حداكثر روغن و متوسط سيم پيچ به ميزانحدود 10 درجه سانتيگراد است. سوریه، عراق، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان کشورهائی هستند که بزودی ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی تولید ایران به آنها صادر خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با بیان اینکه امروزه بحث توليد برق در نيروگاه هاي با انرژي پاك و تجديدپذير مانند نيروگاههاي بادي از اولويت هاي صنع برق کشور مي باشد، گفت: علاوه بر قدرت بالایی که این ترانس ها دارند، قابلیت نصب آنها در ناسل توربین های بادی نیز یکی از کم نظیر ترین ویژگی های این ترانس های کاملا ایرانی است. وی اضافه کرد: ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی، برق تولیدی حاصل از نیروی باد در نیروگاه های بادی را وارد شبکه توزیع برق  می کنند که می تواند زمینه تولید برق در نیروهای بادی کشور را توسعه چشمگیری دهد. مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو همچنین از طراحی و ساخت ترانس های فوق کم تلفات به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: در چارچوب سیاست های وزارت نیرو جهت کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور،جوانان متخصص گروه صنعتی ایران ترانسفو همچنین موفق به طراحی و ساخت ترانس های فوق کم تلفات ('CC ) برای مناطق جنوبی کشور شدند. وی اضافه کرد: این ترانس ها که قادرند به طرز چشمگیری به کاهش تلفات شبکه و جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک کنند، بزودی به تولید انبوه خواهند رسید. فتحی پور همچنین از طراحی اتو ترانسفورماتور (600MVA  و 400KV ) کیلو ولت در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی خط تولید این ترانس و تولید آن؛ به ازای هر دستگاه ترانسفورماتور مذکور؛ از خروج حدود 5 میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد. وی افزود: طراحی ترانسفورماتورهای توزیع آلومینیومی با هدف کاهش بهای تمام شده یکی دیگر از افتخارات جوانان کشورمان در گروه صنعتی ایران ترانسفور است که با هدف کاهش هزینه های سرمایه ای مورد نیاز در شبکه برق تولید خواهد شد.

ديدار مسئولين هيئت پرورش اندام شهر پرند با شهردار 
تجارت-پرند:- علي کيواني - مسئولين هيئت پرورش اندام شهر پرند ظهر روز سه شنبه در ديداري صميمي‌با شهردار پرند ملاقات و گفتگو کردند.مسئولين هيئت پرورش اندام شهر پرند که در مسابقات پرس سينه مقام اول را کسب کرده بودند، طي ملاقاتي که ظهر امروز با سيد کاظم ميري آشتياني شهردار پرند داشتند، ضمن تبريک انتصاب ايشان به عنوان شهردار جديد پرند، لوح و جام قهرماني خود را به شهردار تقديم کردند.گفتني است که اين ديدار با حضور حسين کسمرادي رئيس کميسيون ورزش و جوانان شوراي اسلامي‌شهر پرند نيز حضور داشتند.


رئيس سازمان مديريت بحران کشور با اشاره به اينکه از مجموع کل بودجه کشور پنج درصد در اختيار مديريت بحران قرار دارد، گفت: از اين ميزان 3 درصد مربوطه به پيشگيري و 2 درصد براي مقابله است.به گزارش ايسنا، اسماعيل نجار افزود: مردم بايد در ساخت و سازها، آيين نامه 2800، را مورد توجه قرار دهند؛ اما اين آيين نامه رعايت نمي‌شود.رئيس سازمان مديريت بحران کشور ادامه داد: در زلزله غرب کشور ساختمان‌هايي که حداقل‌هاي آيين نامه ياد شده را رعايت کرده‌اند کمتر آسيب ديده و يا تخريب نشده اند.نجار گفت: با توجه به تخريب ساختمان‌‌هاي دولتي و بيمارستان‌ها در زلزله غرب کشور بايد اين اماکن داراي مقاومت بيشتري نسبت به ساير ساختمان‌ها باشند.


نايب رئيس سابق کميسيون شهر سازي شوراي شهر تهران اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰۰ شوراي اسلامي‌شهرها شهرداري مي‌تواند در صورت عدم اجراي نماي ساختمان مطابق بر نظر شوراي نما، ساختمان متخلّف را تخريب کند.به گزارش ايسنا، تندگويان با اشاره به اين که امروزه بسياري از شهرها در سطح کشور داراي شوراي نما هستند، عنوان کرد: در حال حاضر براي ساختن يک ساختمان در شهر علاوه بر مراجعه به نهادهاي مربوط به موضوعات فني و سازه‌اي بايد نماي ساختمان نيز در شوراي نماي شهر مورد بررسي و تاييد قرار بگيرد.وي افزود: شرکت در شوراي نما و اخذ تاييده از اين شورا براي تمامي‌پلاک‌هاي شهري ضروري است.


رييس کارگروه کاهش تقاضاي اعتياد مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه با گسترش فضاي مجازي در جامعه دسترسي به مواد مخدر سهل‌تر شده است، گفت: امروزه در فضاي مجازي سايت‌هايي داريم که جوانان با ارتباط گرفتن با آنها مي‌توانند به راحتي و بدون اينکه رفت و آمد کنند، گل را تهيه کنند.به گزارش ايسنا، سعيد صفاتيان باورهاي غلط در ميان جوانان را از ديگر عوامل به دام افتادن آنان دانست و اظهار کرد: امروزه اين خرده فرهنگ ميان جوان‌هاي ۱۷، ۱۸ ساله نيست که بنشينند و با وافور ترياک مصرف کنند. اينها به دنبال مصرف ماده‌اي به نام گل هستند که آنها را چند ساعت بتواند به فضاي خاصي ببرد و از اين شرايطي که اطرافشان است، بيرون بيايند.


حوادث اتفاق افتاده در روزهاي اخير تعجب برانگيز بود. دادستان عمومي‌و انقلاب استان کرمانشاه با بيان اينکه عاملان قتل ۴ زن در آرامستان کرمانشاه شناسايي شده‌اند، گفت: دستگيري عوامل اين جنايت به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.به گزارش ايسنا، محمدحسين صادقي به تشريح جزئيات وقوع يک فقره قتل عام خانوادگي در کرمانشاه پرداخت و اظهارکرد: ساعت ۱۰ صبح ۲۲ دي ۴ زن در محل آرامستان کرمانشاه (حوزه کلانتري ۱۸سجاديه) به ضرب گلوله سرنشينان يک‌دستگاه اتومبيل پرايد به قتل رسيدند.وي با بيان اينکه مقتولان اين حادثه يک مادر به همراه سه دخترش بودند، ادامه داد: پس از گزارش اين قتل، بازپرس ويژه قتل و اکيپ بررسي صحنه جرم به سرعت در محل جنايت حاضر شدند.دادستان عمومي‌و انقلاب استان کرمانشاه از شناسايي هويت عوامل دخيل در اين واقعه مجرمانه خبرداد و گفت: با به‌کارگيري مامورين مجرب دستگيري عوامل دخيل در اين اقدام جنايي به‌صورت ويژه در دستور کار قرار دارد.وي درخصوص انگيزه عاملان اين قتل عام خانوادگي نيز تصريح کرد: بررسي‌هاي اوليه حکايت ازاين دارد که در تيرماه سال جاري پدر زني توسط دامادش با اسلحه گرم به قتل رسيده که اولياء دم اخيرا نسبت به قتل مورث خود گذشت کرده‌اند.صادقي عنوان کرد: برادران مقتول دراعتراض به اقدام همسر و فرزندان مقتول و در واکنش نسبت به آن، جنايت امروز را رقم زده‌اند. 
مسموميت در مراسم عروسي
از سوي ديگر سخنگوي اورژانس استان آذربايجان شرقي از مسموميت گروهي با مونوکسيد کربن در مراسم عروسي در شهر ايلخچي خبرداد.به گزارش ايلنا، وحيد شادي‌نيا گفت: گزارش سردرد و سرگيجه گروهي در تالار زنانه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به ياري مسمومين شتافتند.وي افزود: پس اقدامات درماني لازم يازده نفر از درمانگاه ايلخچي ترخيص و دو نفر به بيمارستان سينا تبريز اعزام شدند.وي افزود: علت نشت گاز مونوکسيد از بخاري اعلام شده است.
۳ کارگر در کام مرگ 
همچنين مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري پاکدشت از مرگ ۳ کارگر افغانستان به دليل گاز گرفتگي خبرداد. قاسم خواجه حسيني درباره جزئيات اين حادثه مرگبار گفت: استنشاق گاز منوکسيد کربن سبب مرگ ۳ کارگر اهل کشور افغانستان در يک کارگاه توليد زغال در روستاي "قشلاق حاجي آباد" در پاکدشت شد.

مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به توزيع درسنامه پيشگيري از اعتياد براي معلمان سراسر کشور و تدريس آن در کلاس‌هاي درس گفت: بر خلاف شيوع بالاي شيشه در سال‌هاي قبل، اکنون مصرف گل در جوانان و نوجوانان بالا رفته است.عارف وهاب‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تخصيص اعتبار 10 ميليارد توماني از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر براي آموزش و پرورش به منظور اجراي برنامه‌هاي پيشگيرانه اظهار کرد: خود وزارتخانه نيز بايد تا 80 درصد هزينه‌هاي مربوط را تخصيص دهد تا بتوانيم برنامه‌هاي ويژه را پيش ببريم.وي افزود: درسنامه‌اي براي کليه معلمان مقاطع ابتدايي، متوسطه اول و دوم تهيه کرده‌ايم و معلمان موظف هستند اين کتاب را که مصوبه آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر را دارد تدريس کرده و چند دقيقه از وقت خود را در کلاس‌هاي درس به آسيب‌هاي اجتماعي بويژه اعتياد اختصاص دهند.مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر با بيان اينکه اين کتاب اکنون در حال توزيع در سراسر کشور است و بايد به 107 هزار مدرسه سراسر کشور برسد اظهار کرد: کمتر از يک ميليون معلم و مشاور داريم که تلاش مي‌کنيم درسنامه‌ها تا پايان سال در اختيار نيمي‌از آنها قرار بگيرد. بر اساس بخشنامه‌اي که ارسال مي‌کنيم نسبت به تحت پوشش بردن معلمان اقدام خواهيم کرد.مديرکل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به اينکه آيا درباره ورود مخدرهاي جديد به دانش آموزان هشدار داده مي‌شود و آموزش‌ها روزآمد هستند؟ اظهار کرد: آموزش‌ها به سمت هشدار نسبت به خطرات "گل" سوق پيدا کرده است که شيوع بيشتري يافته است. اما اگر اطلاع رساني روي ماده جديدي باشد که هنوز به کشور نيامده و يا فراگير نشده حس کنجکاوي را تحريک مي‌کند.وهاب زاده افزود: وقتي بايد اطلاع رساني کرد که مصرف ماده‌اي بيشتر شده باشد. اجراي برنامه‌ها مبتني بر شواهد است و اکنون شيوع شناسي‌ها نشان مي‌دهد مصرف گل در سطح نوجوانان و جوانان بالاتر است. طبق سياست‌هاي ابلاغي رهبري بايد کاري کرد که از سمت مصرف مواد پرخطر به سمت مصرف مواد کم خطر برويم. وي با اشاره به اينکه در شيوع شناسي سال 90 ، «شيشه» در رتبه دوم قرار داشت عنوان کرد: اما اکنون شيشه پايين‌تر آمده و گل و حشيش که خطراتش به مراتب کمتر از شيشه است جايگزين شده است. هرچند ابعاد آسيب اجتماعي و رواني گل هم غيرقابل اجتناب است و بايد از شيوع آن پيشگيري کرد.


ميرلوحي از بدهي 48 هزار ميلياردتوماني شهرداري خبرداد؛
عضو شوراي شهر تهران گفت: يک شرکت جديدا اعلام کرده که دو ميليارد تومان به خاطر خدمات خود که به فضاي تبليغات اختصاص داشته، هزينه کرده است. تا به کسي مي‌گوييم بالاي چشمت ابروست طلب رو مي‌کند. اين شرايط بايد پايان يابد و به گونه‌اي نباشد که يک عده‌اي به خاطر رانت طلبکار شوند. وضعيت طوري شده که تا به کسي مي‌گوييم بالاي چشمت ابروست طلب روي ميز ما مي‌گذارد و مي‌گويد اگر حرف بزنيد بقيه طلب را هم رو مي‌کنم. محمود ميرلوحي، در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به حضور نجفي در شورا براي ارائه گزارش صدروزه از وضعيت شهرداري گفت: بايد وضعيت شاخص‌هاي اصلي در شهرداري براي مردم مشخص شود. بايد معلوم شود، پس از چهار سال شهر را از نظر شاخص‌هاي کلان همچون محيط زيست، باغات و فضاي سبز و حمل و نقل عمومي‌به کجا رسانده‌ايم؟ اينکه چقدر به چشم‌انداز شهر تهران وفادار بوده و به طرح تفصيلي و طرح جامع عمل کرده‌ايم. عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با بيان اينکه هنوز گزارش را نديده از افکار عمومي‌خواست که انتظارات خود را در خصوص اين گزارش از شهردار مطالبه کنند و افزود: انتظار داريم که بدهي‌هاي شهرداري، مطالبات، زمين و ابنيه‌اي که در اختيار اشخاص حقيقي و حقوقي قرار گرفته، نحوه اجراي طرح تفصيلي، پروانه‌هاي مهم صادر شده، وضعيت نيروي انساني و انطباق آن با مقررات، وضعيت و کارنامه مالي موسسات و کساني که در هيات مديره در اين موسسات حضور داشتند، مشخص شود. در حقيقت مي‌خواهيم ببينيم شهرداري با استانداردهاي ملي، قانوني چقدر تطبيق داشته و در کجا از قوانين منحرف شده است تا مديريت جديد آن مسير را طي نکند. ميرلوحي با تاکيد بر اينکه ابهام در شرايط مالي شهرداري کماکان ادامه دارد، گفت: براساس آخرين چيزي که شنيده‌ام در حال حاضر شهرداري 48 هزار ميليارد تومان بدهي دارد. اين رقم بايد قطعي شود نه آنکه در آينده دوباره طلبکاران جديد ظاهر شوند نه اينکه تا ما يک مصاحبه‌اي کرده و يا نظري داديم يک طلبکار جديد پيدا شود. او با تاکيد بر اينکه انتظار داريم، اين گزارش بتواند، مسائل اينچنيني را پايان دهد، افزود: اميدوار هستيم و انتظار داريم ايشان قراردادهاي سال‌هاي اخير را فهرست کرده و براي اطلاع عموم منتشر کنند تا مشخص شود چه قراردادهايي و با چه کساني و در چه حوزه‌هايي منتشر شده است. آنطور که گزارش گرفته‌ام سايت شفافيت شهردار آماده است و به زودي قراردادهاي بالاي يک ميليارد تومان در اختيار مردم قرار خواهد گرفت. حداقل آقاي نجفي قراردادهاي چهار سال گذشته را در اختيار مردم قرار دهد اينکه چه کساني با چه قيمتي با شهرداري قرارداد بستند و اين اطلاع‌رساني مي‌تواند کمک فراواني کند.


تجارت- استان گيلان- فرحي: به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي، مجموعه ورزشي ساحلي سيروس قايقران منطقه آزاد انزلي ورزشگاهي با استانداردهاي بين المللي است که به عنوان يک زيرساخت ورزشي ساحلي تحسين همگان را برانگيخته است و با اتمام عمليات طرح توسعه و تکميل محوطه سازي، اين ورزشگاه آماده ميزباني از مسابقات بين المللي و اردوهاي تيم ملي است .دبيرکل فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي‌ايران با حضور در مجموعه ورزش‌هاي ساحلي سيروس قايقران منطقه آزاد انزلي از بخش‌هاي مختلف اين ورزشگاه ساحلي بازديد بعمل آورده و ضمن تقدير از کار ارزشمند رييس هيات مديره مديرعامل و مديران سازمان منطقه آزاد انزلي در ساخت و تجهيز اين مجموعه ورزشي، آن را يکي از مجهزترين ورزشگاه‌هاي کشور ارزيابي و اظهار داشت: سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد انزلي در حوزه‌هاي زيرساخت ورزشي استان، زمينه ايجاد ارزش افزوده براي کشور را فرآهم نموده است.محمدرضا ساکت در جريان اين بازديد که مسئولان هيات فوتبال گيلان و معاونين و مديران ورزشي سازمان نيز حضور داشتند بيان کرد: که تمامي‌بخش‌هاي اين ورزشگاه و امکانات لازم اعم از زمين‌هاي بازي، جايگاه تماشاگران، رختکن تيم‌ها و داوران، جايگاه مهمانان ويژه، اتاق خبرنگاران، سالن کنفرانس و ديگر بخش‌ها در بالاترين سطح و در حد استانداردهاي بين المللي است و اين مجموعه توانايي ميزباني از رويدادهاي بين المللي و اردوها و مسابقات تيم ملي را داردو فدراسيون فوتبال هماهنگيهاي لازم را در اينخصوص انجام خواهد داد .نکته حائز اهميت اينکه: جان کاسکو رئيس سازمان جهاني فوتبال ساحلي، سال گذشته پس از پايان بازديد از امکانات و توانمندي‌هاي منطقه آزاد انزلي، در جلسه بررسي شرايط ميزباني اين منطقه براي برگزاري مسابقات جهاني فوتبال ساحلي اظهار داشته بود که با توجه به کسب مقام‌هاي جهاني و المپيکي تيم ملي فوتبال ساحلي ايران، اتمام عمليات اجرايي ساخت و تکميل مجموعه ورزش‌هاي ساحلي بر اساس استانداردهاي بين المللي و اماکن رفاهي و اقامتي موجود، منطقه آزاد انزلي مي‌تواند ميزبان مسابقات جهاني فوتبال ساحلي باشد.بنا بر اين گزارش اين مجموعه ورزشي در سال ۱۳۹۴ با دستور مهندس مسرور ريس هيات مديره و مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي طراحي و احداث فاز اول آن در ساحل فاز تجارت و گردشگري منطقه آزاد انزلي انجام و به نام سيروس قايقران "کاپيتان فقيد گيلاني تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه ملوان" نام گذاري شد و همچنين عمليات اجرايي طرح توسعه آن با هدف تکميل زيرساخت‌هاي لازم به منظور حمايت از ورزش‌هاي ساحلي در سطح کشور به ويژه در استان گيلان به عنوان يکي از قطب‌هاي مستعد ورزش‌هاي ساحلي کشور و مکاني براي برگزاري رقابت‌هاي ملي و بين المللي در منطقه آزاد انزلي از سال ۱۳۹۵ آغاز و در تير ماه سال جاري با حضور دکتر جهانگيري، معاون اول رييس جمهور مورد بهره برداري رسمي‌ قرار گرفت.مجموعه ورزش‌هاي ساحلي سيروس قايقران منطقه آزاد انزلي با دارا بودن گنجايش ۱۵۰۰ تماشاگر بزرگترين و مجهزترين مجموعه ساحلي از نوع خود در ايران است. ساختمان اين مجموعه ورزشي که با استانداردهاي فدراسيون جهاني فوتبال طراحي و ساخته شده داراي بخش‌هاي مختلفي همچون اتاق رختکن بازيکنان و مربيان، اتاق ماساژ، اتاق داوران، جايگاه مهمانان ويژه، اتاق خبرنگاران، اتاق کمک‌هاي اوليه، تست دوپينگ، اسکوربرد، سيستم نور استاندارد و سرويس‌هاي بهداشتي در فضايي به مساحت ۴۴۶ متر مي‌باشد و بهره مندي از ديد رو به درياي خزر، تفکيک مسيرهاي ورودي ورزشکاران و تماشاگران از ديگر مزيت‌هاي اين مجموعه ورزشي است.در پايان اين گزارش آمده است که از زمان بهره برداري فاز نخست مجموعه ورزش‌هاي ساحلي قايقران منطقه آزاد انزلي مورد بازديد مقامات ارشد داخلي و بين المللي کشور قرار گرفته است و تاکنون در اين مجموعه مسابقات فوتبال، واليبال، کشتي، هندبال، ورزشهاي رزمي‌و قويترين مردان در سطوح استاني و قهرماني کشور برگزار شده و اين مجموعه ورزشي به يکي از کانون‌هاي ورزش‌هاي ساحلي ايران تبديل شده است.


بهزاد رضواني خبر داد؛
تجارت-شهرستان قدس- علي کيواني : نصب انشعاب‌هاي فاضلاب خيابان‌هاي دستغيب و کاشاني در شهر قدس آغاز شد. بهزاد رضواني با اعلام اين خبر گفت: اجراي شبکه جمع آوري ونصب انشعابات فاضلاب منطقه با اولويت محدوده‌هاي داراي شراط خاص سنگي، اجراي عمليات جمع آوري فاضلاب ونصب انشعابات تابعه خيابانهاي کاشاني و دستغيب واقع در ۲۰متري وليعصر در دستور کار قرار گرفت.او افزود: پس از اجراي شبکه اصلي به طول ۱۰۰۰ متر، حدود ۲۰۰ رشته انشعاب فاضلاب نصب خواهد شد.  رضواني در پايان خاطر نشان کرد: اين محدوده‌ها به دليل رهاسازي فاضلابهاي مسکوني به معابر عمومي‌با مشکل زيست محيطي روبرو هستند که اجراي اين طرح در راستاي بهبود وضعيت موجود اجرا شده است.


همايش سالانه افسران کنترل و بازرسي اداره کل
تجارت -استان بوشهر :با حضور مسئولان و کارشناسان کنترل و بازرسي بنادر کشور، همايش سالانه افسران کنترل و بازرسي در سالن جلسات برج بندر برگزار
 شد. به گزارش روابط عمومي، در ابنداي اين همايش محمد مهدي بنچاري مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر ضمن خير مقدم به همه شرکت کنندگان در همايش سالانه افسران کنترل و بازرسي در اين باره گفت: مقوله کنترل و بازرسي از جمله موارديست که ميبايست به طور دقيق و با جديت به آن پرداخته شود و توسعه‌ها متناسب در آن صورت پذيرد. وي افزود: اميدواريم با برگزاري چنين همايش‌ها و جلساتي شاهد پيشرفت هرچه بيش از پيش در اين حوزه باشيم . در ادامه مسئولان و کارشناسان کنترل و بازرسي هر بندر به بيان ديدگاه‌ها، موارد و پيشنهادات خود پرداختند.


استاندار هرمزگان تاکید کرد؛
تجارت-استان هرمزگان:با حضور استاندار هرمزگان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، عمليات اجرايي تصفيه خانه فاضلاب استان شهرك پيامبر اعظم(ص) شهر بندرعباس آغاز شد.استاندار هرمزگان در اين مراسم با تاكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در اجراي پروژه‌هاي عمراني، گفت: مديران استاني بايد به دنبال جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي جهت اجراي پروژه‌ها باشند و معطل منابع مالي دولتي نمانند.فريدون همتي افزود: با توجه به توان اندك دولت در بخش منابع مالي، بايستي پيمانکاراني با توان مالي بالا براي انجام سريع تر پروژه‌هاي عمراني انتخاب شوند که بتوانند با منابع مالي خود پروژه‌ها را پيش ببرند.استاندار هرمزگان تاكيد كرد: احداث تصفيه خانه فاضلاب شهرك پيامبر اعظم اقدامي‌مهم در راستاي تحقق مهمترين مطالبات مردم در حوزه بهداشت و سلامت است.همتي تصريح كرد: انتظار داريم پيمانكار اين پروژه ضمن برنامه‌ريزي و مديريت تامين منابع مالي با تمام توان خود، تلاش كند تا اين پروژه در مدت زماني كمتر به بهره برداري برسد تا پروژه‌هاي وابسته به اتمام اين پروژه نظير استفاده از ظرفيت پساب توليدي در فضاي سبز اين شهرك نيز انجام شود.در ادامه اين مراسم، رئيس مجمع نمايندگان هرمزگان در خانه ملت ضمن قدرداني از آبفاي هرمزگان در اجراي اين پروژه، اظهار داشت: مسئله مديريت منابع آبي در كشور و به ويژه استان هرمزگان بسيار جدي است در نتيجه بايستي به جاي ريختن پساب توليدي تصفيه خانه‌ها به دريا، از اين ظرفيت بيشترين بهره را ببريم.حسين‌هاشمي‌تختي افزود: مجمع نمايندگان استان از طريق كميسيون مجلس تلاش مي‌كند كه اعتباري براي اين مسئله تخصيص دهد. وي تاكيد كرد: ما نمايندگان و مديريت عالي استان در كنار مديران استاني هستيم ، از حضور بخش خصوصي در اجراي پروژه‌هاي عمراني حمايت كرده و فرش قرمز براي آنان پهن مي‌كنيم.مديرعامل آبفاي هرمزگان نيز با اشاره به جزييات اجراي پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهرك پيامبر اعظم(ص) گفت: اين پروژه، اولين تصفيه خانه فاضلاب محلي در استان است كه به روش هوادهى گسترده در دو فاز و با اعتبار پيش بيني شده 190 ميليارد ريال جهت فاز اول اجرايي شده است.امين قصمي‌افزود: ظرفيت فاز اول اين تصفيه خانه 85 ليتر بر ثانيه است كه با اهداف؛ تفكيك و جداسازي عمليات تصفيه فاضلاب شهرك پيامبر اعظم از تصفيه خانه فاضلاب بندرعباس، ارتقاء شاخص‌هاي بهداشتي و زيست محيطي شهرك و تامين آب مورد نيازي فضاي سبز اين شهرك اجرايي شده است و طي دو سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.وي همچنين از مراحل نهايي پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهر رودان خبر داد و گفت: پيش بيني مي‌شود اين پروژه تا پايان امسال به بهره برداري برسد.


مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان خبرداد؛
تجارت-استان گيلان- فرحي: هشتمين نشست شوراي هماهنگي دستگاههاي زير مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعي استان گيلان به ميزباني مديريت درمان تامين اجتماعي استان با حضور مديران دستگاه‌ها در بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت برگزار گرديد.دکتر شهدي نژاد در اين نشست اظهار داشت : به زودي پيشرفته‌ترين دستگاه MRIاستان گيلان در بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت نصب و راه اندازي مي‌شود.مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان افزود : بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در حال حاضر با ارائه نزديک به ١٨ هزار بستري درسال به تنهايي معادل يک چهارم بيمارستانهاي دولتي و دانشگاهي شهر رشت به پذيرش بيماران بستري بيمه شده تامين اجتماعي اقدام مي‌نمايد.
ايشان با بيان اينکه بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با موقعيت جغرافيايي خاص (قرار گرفتن در مبدا ورودي شهر از اتوبان تهران) با راه اندازي بخش سي تي اسکن و بخش ام آر آي توان بالقوه تبديل شدن به سانتر دوم تروماي استان را دارد تصريح کرد : اين بيمارستان با بازسازي وآماده نمودن قريب ٦٠تخت بيمارستاني از رده خارج و همچنين برخورداري از عرصه مناسب و با هماهنگي ستاد بحران استانداري به عنوان قطب درماني در مواقع بحران احتمالي تعيين شد.دکتر شهدي نژاد پروژه‌هاي در حال ساخت و توسعه‌اي مراکز ملکي تامين اجتماعي استان را ساخت بيمارستان ٦٤ تختخوابي لنگرود، ساخت مرکز درماني به همراه ساختمان شعبه آستانه اشرفيه، و ساختمان جديد پلي کلينيک تخصصي دريا و همچنين پروزه ارتقاي هتلينگ بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) نام برد.ياد آور مي‌شود در اين جلسه از پژوهشگران برتر ومنتخب دستگاههاي زير مجموعه وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعي تقدير شد.