قرعه کشي جام حذفي اسپانيا برگزار شد و تيم‌هاي رئال مادريد و بارسلونا حريفان شان در اين مرحله را شناختند.
بارسا موفق شد با برتري 6-1 در مجموع دو ديدار، سلتاويگو را شکست بدهد. آنها اکنون بايد در اين مرحله با رقيب همشهري، اسپانيول روبرو شوند.
رئال مادريد هم با برتري 5-2 در مجموع دو ديدار از سد تيم دسته دومي‌نومانسيا گذشت. آنها در اين مرحله هم کار دشواري نخواهند داشت و براي صعود به نيمه نهايي بايد لگانس را در مجموع دو ديدار شکست بدهند. 
در دو ديدار ديگر اين مرحله هم تيم‌هاي اتلتيکو مادريد و سويا و همين طور والنسيا و آلاوس به مصاف هم خواهند رفت.

سم آلاردايس، سرمربي اورتون تاييد کرد که مذاکرات براي جذب تئو والکات بين دو باشگاه اورتون و آرسنال در جريان است. اورتون با ساوتهمپتون در رقابت براي جذب ستاره با تجربه آرسنال است. در حالي که والکات در آرسنال جايي در ترکيب تيم ندارد. آلاردايس گفت: فکر مي‌کنم همه شما از علاقه ما به جذب والکات مطلع هستيد. اگر بتوانيم او را جذب کنيم، خيلي خوشحال مي‌شوم ولي در حال حاضر مذاکراتي در جريان است. اگر اين مذاکرات موفقيت آميز باشد، که البته دشوارترين چيز است، به نظرم اتفاقات خوبي در خط حمله ما رخ خواهد داد. ما براي جذب دائمي‌والکات مذاکره مي‌کنيم. فکر نمي‌کنم شانسي براي جذب قرضي او وجود داشته باشد.


سرمربي آبي‌و‌اناري‌هاي کاتالونيا در مورد فوق ستاره آرژانتيني تيمش تصميمي‌اتخاذ کرد که تاريخي شد.
به گزارش تسنيم، در جريان بازي پنجشنبه شب تيم‌هاي فوتبال بارسلونا و سلتاويگو در ورزشگاه نوکمپ در دور برگشت از مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي اسپانيا، اتفاقي جالبي رخ داد.
در نيمه دوم اين بازي اتفاقي رخ داد که هواداران بارسلونا به ديدن آن عادت ندارند و مدت بود که شاهد چنين چيزي نبودند: تعويض شدن ليونل مسي قبل از رسيدن بازي به دقيقه 60 بدون آنکه دچار شدن به مصدوميت.
مسي در واقع در دقيقه 59 بازي بعد از زدن دو گل از ميدان خارج شد و جاي خود را به عثمان دمبله داد. 

هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال؛
هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال با انجام پنج ديدار خاتمه يافت.
هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال روز جمعه ادامه يافت که در يکي از مسابقات تيم فولاد خوزستان در تبريز به مصاف گسترش فولاد رفت. اين بازي با نتيجه تساوي يک به يک به اتمام رسيد.
حسن بيت سعيد (۲۲) براي فولاد و پيمان بابايي (۵۷) براي گسترش گلزني کردند.
فولاد خوزستان با اين تساوي 33 امتيازي شد و در رده دوم باقي ماند. گسترش فولاد هم 27 امتيازي شد و در رده ششم جاي گرفت.
سپاهان مقابل ذوب آهن شکست خورد
تيم فوتبال سپاهان در هفته نوزدهم ليگ برتر مقابل ذوب آهن شکست خورد.
تيم فوتبال سپاهان نيز ديروز در نوزدهمين ديدار خود در ليگ برتر از ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف ذوب آهن رفت که اين بازي در نهايت با نتيجه ۲ بر ۱ به سود ذوب آهن به اتمام رسيد.
ميلاد فخرالديني در دقيقه ۱۱ و مرتضي تبريزي در دقيقه ۸۸ براي ذوب آهن گلزني کردند و ساسان انصاري در دقيقه ۹۴ (پنالتي) براي سپاهان گل زد تا دربي اصفهان به کام امير قلعه نويي سرمربي ذوب آهن شود.
ذوب آهن با اين برد ۲۹ امتيازي شد و به رده چهارم جدول صعود کرد. سپاهان هم ۲۰ امتيازي و در رده دوازدهم باقي ماند.
فرار پرسپوليس از تساوي با سياه جامگان؛ عليپور بازهم فرشته نجات شد
تيم فوتبال پرسپوليس در حالي‌که تا دقيقه پاياني بازي با سياه جامگان با نتيجه تساوي متوقف شده بود، توسط علي عليپور به گل برتري رسيد تا يک پيروزي شيرين به دست بياورد.
تيم فوتبال پرسپوليس در نوزدهمين ديدار خود در ليگ برتر فوتبال از ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف تيم سياه جامگان رفت که اين بازي در نهايت با يک گل به سود پرسپوليس به اتمام رسيد. علي عليپور در دقيقه ۹۰ براي پرسپوليس گلزني کرد.
برانکو ايوانکوويچ پرسپوليس را با ترکيب عليرضا بيرانوند، محمد انصاري، سيدجلال حسيني، صادق محرمي، حسين ماهيني، کمال کاميابي‌نيا، محسن ربيع‌خواه، فرشاد احمدزاده (۹۳ - شايان مصلح)، وحيد اميري، علي عليپور و گادوين منشا (۷۶ - سيامک نعمتي) به زمين فرستاد.
قبل از شروع مسابقه بازيکنان دو تيم به احترام درگذشت مصطفي حکمت شعار داور بازنشسته ايران يک دقيقه سکوت کردند.
اين ديدار در حالي با سوت پيام حيدري آغاز شد که تيم سياه جامگان در دقايق ابتدايي هجومي‌تر ظاهر شد و دروازه پرسپوليس را تحت فشار قرار داد ولي سرخپوشان تهراني رفته رفته بر بازي مسلط شدند و حاکم توپ و ميدان شدند.
شاگردان برانکو در دقيقه ۳۸ يکي از خطرناکترين موقعيتهاي خود را روي دروازه سياه جامگان ايجاد کردند. فرشاد احمدزاده از فاصله دور شوت محکمي‌را به سمت دروازه حريف زد که با اختلاف کم از بالاي دروازه به بيرون رفت. همچنين گادوين منشا در دقيقه ۴۰ در محوطه جريمه سياه جامگان در موقعيت خوبي قرار داشت که ضربه اين بازيکن با اختلاف به اوت رفت تا نيمه اول با تساوي بدون گل تمام شود.
در نيمه دوم بر خلاف ۴۵ دقيقه نخست اين پرسپوليس بود که بازي را هجومي‌آغاز کرد و وحيد اميري در دقيقه ۴۷ فرصت خوبي را براي گلزني از دست داد.
برانکو در دقيقه ۷۶ سيامک نعمتي را به جاي گادوين منشا وارد زمين کرد تا نفس تازه‌اي به خط حمله تيمش بدهد.
حملات بي نتيجه پرسپوليس تا دقيقه پاياني ادامه داشت ولي اينبار هم علي عليپور بود که در دقيقه ۹۰ فرشته نجات سرخپوشان شد و ارسال وحيد اميري را از محوطه جريمه به گل تبديل کرد تا بازي در نهايت با يک گل به سود پرسپوليس تمام شود.
پرسپوليس با اين برد ۴۴ امتيازي شد تا صدرنشيني اش ادامه داشته باشد. علي عليپور هم با گل امروز خود ۱۲ گله شد و در صدر جدول گلزنان جاي خود را محکم کرد.
توقف استقلال برابر سايپا با اتفاق شيريني که تلخ شد!
تيم فوتبال استقلال در هفته نوزدهم ليگ برتر جمعه و از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادي به مصاف سايپا رفت که اين بازي با تساوي يک به يک همراه بود. داريوش شجاعيان در دقيقه ۲۳ براي استقلال گلزني کرد و رضا اسدي در دقيقه ۸۵ دروازه آبي پوشان را باز کرد.
سايپا در اين نيمه به جز شوت قلي زاده موقعيت خطرناک زيادي نداشت. با اين حال استقلال بازي هجومي‌تري را به نمايش گذاشت. در دقيقه ۲۳ فرشيد باقري توپي را داخل محوطه سايپا ارسال کرد که داريوش شجاعيان ضربه سري را به سمت دروازه نارنجي پوشان زد. دروازه بان سايپا اين توپ را مهار کرد ولي در برگشت شجاعيان آنرا به گل تبديل کرد.
شاگردان علي دايي بعد از دريافت گل و در دقايق پاياني حملاتي را براي جبران نتيجه انجام دادند که اين حملات بي نتيجه بود و بازي با همان يک گل در نيمه اول تمام شد.
شروع نيمه دوم تحت تاثير شکسته شدن رکورد گل نخوردن توسط سيدحسين حسيني دروازه بان جوان استقلال آغاز شد و اين بازيکن در دقايقي که توانست اين رکورد را بشکند مصدوم بود. در دقيقه ۵۲ يک ضربه خطا پشت محوطه جريمه براي سايپا اعلام شد که اين ضربه را مهدي ترابي به تير عمودي دروازه زد و در برگشت توپ به صورت حسيني خورد و باعث خونريزي بيني وي و توقف چند دقيقه‌اي بازي شد. در اين فاصله او توانست رکورد کلين شيت تاريخ فوتبال ايران را به خود اختصاص دهد.
در دقيقه ۸۵ اين ديدار يک ضربه کرنر نصيب سايپا شد که مهدي ترابي اين توپ را روي دروازه ارسال کرد و رضا اسدي با ضربه سر دروازه استقلال و سيدحسين حسيني را باز کرد.
استقلال در ثانيه‌هاي پاياني وقت‌هاي اضافه توسط علي قرباني صاحب يک موقعيت طلايي شد که اين بازيکن در حالي که با دروازه بان تک به تک بود توپ را به بيرون زد تا بازي با تساوي به پايان برسد.
تقسيم امتيازها بين دو تيم جنوبي ليگ
تيم‌هاي صنعت نفت‌آبادان و پارس جنوبي جم به تساوي رضايت دادند. تيم صنعت نفت آبادان در آخرين بازي هفته نوزدهم ليگ برتر از ساعت ۱۷ جمعه به مصاف پارس جنوبي جم رفت و در حالي که تا دقايق پاياني از حريف خود عقب بود، گل تساوي را به ثمر رساند و بازي با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد. در نيمه اول اين بازي، شاگردان تارتار در همان پانزده دقيقه ابتدايي به گل رسيدند و روح‌ا... سيف‌اللهي روي پاس اميني، دروازه سوشا مکاني را فرو ريخت. پارس جنوبي در نيمه اول مقابل حملات صنعت نفت مقاومت کرد و با پيروزي تک گله به رختکن رفت.
در نيمه دوم نيز بازيکنان پارس جنوبي تا دقايق پاياني مقابل حملات صنعت نفت به مقاومت خود ادامه داد اما در دقيقه ۸۷ آگوستو سزار با يک شوت زميني، گل تساوي را به ثمر رساند.
پارس جنوبي جم با اين تساوي ۳۲ امتيازي شد و در رده سوم جدول باقي ماند. صنعت نفت آبادان نيز با ۲۵ امتياز در رده نهم قرار گرفت.


حادثه عجيب در زمين تمريني چلسي
به تازگي در زمين تمرين باشگاه چلسي اتفاقي غيرمترقبه رخ داد که به سرمربي اين تيم ضرر زد و يکي از مسئولان باشگاه را هم به شدت ترساند. روز پنجشنبه براي آبي‌پوشان لندن مخصوصاً دو نفر آنها روز ترسناک و توأم با بدشانسي بود. چند روزي است که وزش بادهاي سهمگين در انگليس، زندگي را براي اهالي برخي از مناطق اين کشور از جمله لندن سخت کرده است و روز گذشته هم نوبت آبي‌پوشان لندن بود که به خاطر وضعيت جوي نامساعد اين شهر به دردسر بيفتند. طبق گزارش سان، ورزش يک باد شديد در منطقه زمين تمريني کوبهام باشگاه چلسي باعث مي‌شود شيشه يک ميز واقع در محوطه روباز يکي از طبقات فوقاني ساختمان اين مجموعه تمريني، بلند شده و به سمت پارکينگ باشگاه به پرواز درآيد. از بدشانسي آنتونيو کونته، سرمربي آبي‌پوشان لندن اين شيشه درست روي در موتور خودروي او فرود مي‌آيد و خسارتي چند هزار پوندي به خودروي نيسان جوک او وارد مي‌کند. اين حادثه اما مي‌توانست فاجعه‌آميز‌تر تمام شود چرا که از قضا درست در لحظه فرود آمدن شيشه روي خودروي کونته، استيو اتکيتز، مدير روابط عمومي‌باشگاه در نزديکي محل حادثه بوده و صداي خرد شدن شيشه و پرتاب هزاران تکه شيشه باعث وحشت او شده است. يکي از مسئولان زمين تمريني کوبهام که اين صحنه از طريق دوربين‌هاي مدار بسته ديده است، گفت: حادثه دراماتيک بود. استيو داشت از کنار خودروي آنتونيو عبور مي‌کرد تا به سمت خودروي خود که همانجا پارک شده بود برود که ناگهان يک شيشه مربع شکل بزرگ و با سرعت وحشت‌آور از آسمان فرود آمد و به هزاران قطعه تبديل شد که به هر طرف پرتاب مي‌شد.

چيني‌ها ما را رقيب اصلي خود مي‌دانند
بانوي لژيونر ووشوکار ايران معتقد است که پخش زنده تلويزيوني به پيشرفت ووشو کمک مي‌کند و حضور ووشوکاران ايران در ليگ چين بهترين اتفاق است. به نقل از ايسنا، الهه منصوريان در مورد حضور بانوان ايران در ليگ ووشوي چين گفت: حضور ووشوکاران بانوي ايران در ليگ چين بهترين اتفاق است. مبارزه کردن در ليگ چين باعث بالا رفتن تجربه ووشوکاران ايران مي‌شود. چيني‌ها از اصلي‌ترين رقباي ايران در ووشو هستند و اين اتفاق براي آمادگي بدني و روحي بانوان ايران مفيد است. او ادامه داد: حضور ايراني‌ها در ليگ چين به ارتباط فدراسيون ايران با چين برمي‌گردد که رقابت نزديکي با يکديگر دارند. حتي ممکن است اين رقابت‌ها در آينده بيش‌تر هم شود. فدراسيون ووشو در بزرگ کردن ما و شناساندن ووشوي ايران به جهان کمک زيادي کرده است و اميدوارم نتايج خوبي در اين رقابت‌ها کسب کنيم. بانوي سانداکار لژيونر تيم ملي در تيم چانگ‌چونگ چين، با اشاره به پيشرفت سطح ووشوي ايران اظهار کرد: چيني‌ها در ووشو بهترين هستند اما برنامه‌ريزي فدراسيون ايران هم کمتر از چيني‌ها نيست. تنها تفاوت ووشوي ايران با چين اين است که به دليل جمعيت زياد، اين کشور ووشوکاران بيشتري دارد و نفرات برتر هم از بين اين جمعيت زياد انتخاب مي‌شوند که باعث به وجود آمدن ووشوکاران خوبي مي‌شود.