موقعيت‌هاي بحراني با زندگي ما چه مي‌کنند؟
يکي از مسائلي که بعد از تجربه يک زمين لرزه و يا حتي شنيدن اخبار منفي در مورد زمين لرزه‌هايي که در شهرهاي ديگر اتفاق افتاده ما را اذيت مي‌کند، استرس اتفاق افتادن يک زلزله شديد براي ما و در خطر افتادن جان خود و نزديکان است. در چنين شرايطي سوالي که پيش مياد اينه که با اين استرس چه بايد کرد؟ مسئله اينجاست که ما انسان‌ها تمايل زيادي به کنترل امور داريم، حال اين خصيصه در بعضي‌ها بيشتر قابل مشاهده است که مطمئنا اين افراد هميشه در اکثر مواقع مضطرب هستند و به اصطلاح هميشه ترسي در دل آنها هست.
 مسئله‌اي که بايد به آن توجه کرد ويژگي غيرقابل کنترل بودن اين دنيا و طبيعت است که ويژگي اصلي و جدا نشدني از زندگي ما انسان‌هاست. در اين زندگي مسائل زيادي تحت کنترل ما نيست از سرما خوردگي و به زمين افتادن و زخمي‌شدن بچه‌ها گرفته تا زلزله‌اي که مدتي قبل، دل همه ما را
 لرزاند.
در اين شرايط، مساله اول پذيرش است. در چنين شرايطي بايد پذيرفت که ما انسان‌ها نمي‌توانيم همه امور را تحت کنترل داشته باشيم و بسياري از مسائل اصلا در کنترل ما نيستند. مسئله دوم در چنين موقعيت‌هايي رعايت نکات ايمني است. اينکه خيلي از اتفاقات در کنترل ما نيستند به اين معنا نيست که مراقبت‌هاي لازم را نبايد داشته باشيم، بلکه بايد تا حد امکان نکات ايمني را رعايت کنيم که اگر اين مسئله اتفاق افتاد کمترين مشکل را براي ما ايجاد کند.
 به‌عنوان مثال ما مي‌دانيم که رفتن خارج از خانه مي‌تواند با خطرهايي مواجه باشد ولي اين موضوع باعث نمي‌شود که اجازه خارج شدن از خونه را از افراد سلب کنيم تا بتوان استرس را کاهش دهيم. بايد آموزش‌هاي لازم را بدهيم تا خطراتي که مي‌تواند در کمين باشد به حداقل و حتي به صفر 
برسند.
مسئله سوم در مورد اين گونه موضوعات متوسل شدن به يک نيروي قدرتمند يعني خدا است. يکي از تکنيک‌هاي کنترل استرس اين است که مسائلي که کنترل آنها از قدرت ما خارج است به نيرويي قوي‌تر سپرده شود، نيرويي که قابليت کنترل تمام امور را داراست. از طرف ديگر نکات مثبتي هم در تجربه موقعيت‌هاي بحراني هست. مثل تصميمات زيادي که بعد از اين موقعيت‌ها گرفته مي‌شود. از تصميمات کلي و همگاني گرفته تا تصميمات شخصي و خيلي کوچک؛ به‌عنوان مثال ما تصميم مي‌گيريم زندگي را کمتر سخت بگيريم، راحت‌تر زندگي کنيم، قدر اطرافيان را بيشتر بدانيم، مهربانتر باشيم و... در کل قدر داشته‌هاي خود را که روزمرگي‌ها اثرشان را کم‌رنگ کرده‌اند بيشتر بدانيم.
اما در بسياري از مواقع ما آدم‌ها خيلي زود فراموش مي‌کنيم و دوباره تبديل مي‌شويم به همان افرادي که تصور مي‌کنند قرار است 400 سال ديگر زنده باشند.
 دوباره برمي‌گرديم روي همان پله اول با همان اخلاق کمال گرايانه، که تا همه چيز کامل و آماده در اختيار ما قرار نگرفته باشد، تکان نمي‌خوريم و زندگي نمي‌کنيم، تنها زنده‌ايم. «زندگي کنيم و قدر لحظه‌هاي خود را بدانيم، نه اينکه تنها نفس بکشيم و زنده باشيم».


حريق در پاساژي در کوچه برلن
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از آتش سوزي در پاساژي در کوچه برلن خيابان فردوسي خبر داد. سيدجلال ملکي در مورد اين حادثه گفت: ساعت 8:09 صبح روز دوشنبه اين حادثه به سامانه 125 شهرداري تهران اعلام شد و ستاد فرماندهي، چهار ايستگاه را به همراه خودروي تجهيزات تنفسي به محل اعزام کرد. 
وي گفت: حدود 20 نفر که در ساختمان بودند و حتي بعضي از اين افراد خواب بودند و متوجه آتش‌سوزي نشده بودند توسط آتش‌نشانان با احتياط کامل و به سلامت از ساختمان خارج شدند. ملکي گفت: با حضور به موقع عوامل آتش نشاني از گسترش آتش جلوگيري شد.


جلوگيري از ساخت بناهاي غيرمقاوم در تهران
استاندار تهران با تاکيد بر نگراني مردم تهران از وقوع زلزله گفت: مديريت شهري تهران بايد از بناي ساختمان‌هاي غيرمقاوم در شهر تهران جلوگيري کند. محمدحسين مقيمي‌گفت: مديريت شهري ما امروز توسط نمايندگان مردم در شوراها رقم مي‌خورد و براساس 101 قانون اساسي براي اينکه به فعاليت‌هاي عمراني درماني آموزشي و... سرعت دهيم مردم در شوراي‌هاي شهر و روستا، شوراهاي شهرستان و شوراي عالي استان‌ها نمايندگان خود را براي مديريت انتخاب مي‌کنند. استاندار تهران همچنين در ادامه خاطرنشان کرد: در حقيقت مديران مجموعه‌اي بزرگ و اثرگذاري هستند که مشکلات و کمبودها و نارسايي‌هاي روستاو شهر را بررسي و براي رفع آنها برنامه‌ريزي مي‌کنند.

احداث ۷ پل جديد در پايتخت
معاون فني و عمراني شهرداري گفت: اگر امکان‌پذير باشد، بخشي از پل گيشا به عابرپياده اختصاص پيدا کند و عبور سواره را در زير پل داشته باشيم البته ابن موضوع در حد ايده است و اگر امکان‌پذير باشد، انجام مي‌شود. پيروز حناچي گفت: به در حال حاضر 563 کيلومتر معابر شرياني وجود دارد و 40 کيلومتر در دست اقدام است. 369 پل و تقاطع غيرهمسطح در تهران داريم که 49 مورد نيز در دست احداث است. وي افزود: درخصوص تقاطع غيرهمسطح بزرگراه‌هاي امام علي- صياد شيرازي تجهيز کارگاه صورت گرفته و 7 پل، تقاطع، رمپ و لوپ در آن احدث مي‌شوند که پيشرفت فيزيکي پروژه تاکنون 80 درصد بوده است.



معاون پليس راهور: پیشنهاد شهرداری منفعتي براي مردم ندارد!
گروه اجتماعي: معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا با اظهار نظري صريح آب پاکي را روي مسئولان شهرداري تهران ريخت. سرهنگ عين ا... جهاني در يک برنامه تلويزيوني به صراحت با طرح پيشنهادي شهرداري تهران براي حذف کليه سهميه‌هاي طرح ترافيک به مخالفت پرداخت و اعلام کرد که اين طرح اجرايي نخواهد شد چون منفعتي براي مردم و سلامت مردم نخواهد داشت. آنطور که ايسنا گزارش داده سرهنگ جهاني با بيان اينکه طرح ترافيک جديد اجرايي نخواهد شد؛ ادامه داد: طرح ترافيک در تهران سابقه بيش از 30 سال دارد و هدف از اين طرح اين بوده که محدوده مرکزي شهر را به لحاظ ترافيک و آلودگي هوا کنترل کنيم. در طرح اخير اين‌گونه گفته شده که همه خودروها بتوانند وارد طرح شوند و ساعات مختلف جرايم فرق کند، پليس راهنمايي رانندگي معتقد است که بايد در اينگونه طرح‌ها به صورت کارشناسي بررسي شود بنابراين با اين طرح نمي‌توان پاسخگوي مردم ساکن در مرکز شهر شد و اين طرح به غير از بحث درآمدي به هيچ وجه طرح مثبتي نخواهد بود بلکه آلودگي را نيز افزايش خواهد داد. اين طرح اجرايي نخواهد شد چون منفعتي براي مردم و سلامت مردم نخواهد داشت.
معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا درباره نحوه دريافت اطلاعات جريمه خودرو جريمه‌ها گفت: بخشي از جريمه‌ها از طريق دوربين اعمال مي‌شود که از طريق پيامک براي صاحبان خودرو پيامک مي‌شود. توصيه مي‌شود براي اطلاع دقيق از جرايم رانندگي شماره تلفن همراه را ارائه دهند تا در سيستم راهنمايي و رانندگي ثبت شود. VIN کارت ماشين را نيز مي‌توان به 1102020 پيامک کرد تا ميزان جرائم از طريق پيامک ارسال شود. سرهنگ جهاني همچنين تصريح کرد: متخلف وقتي وارد محدوده طرح ترافيک مي‌شود بايد بداند که اعمال قانون مي‌شود و علاوه بر اينکه براي زوج و فرد جريمه مي‌شوند دوربين‌ها، معاينه فني را نيز کنترل مي‌کنند. وي افزود: تخلفات در سطح شهر تهران براي رانندگان پيامک مي‌شود و کساني که بي‌اطلاع هستند حتما نقص در ارائه شماره تلفن دارند.
سرهنگ جهاني گفت: اتاق، موتور، شاسي و رنگ از ارکان وسيله نقليه است براي تغيير در اين ارکان بايد مجوز راهنمايي و رانندگي دريافت کنند چون با تعويض موتور ماشين شماره موتور نيز تغيير مي‌کند پس تغييرات بايد ثبت شود. همه اطلاعات در اين رابطه در سايت راهور 120 موجود است که براي راهنمايي بيشتر مراجعه کنند. وي درباره شوراي حل اختلاف نيز گفت: مرجعي که دستور توقيف را صادر مي‌کند بايد به مراجعه کننده اطلاعات لازم را بدهد تا رفع توقيف انجام شود و در سيستم ثبت شود تا بتواند وسيله خود را تحويل بگيرد. وي افزود: کسي که از نمايندگي خودرو را تحويل مي‌گيرد پلاک را تحويل مي‌دهند بعضي مواقع جوان‌ترها تعجيل در گرفتن خودروي بدون پلاک دارند که اگر اين کار صورت گيرد خودرو توقيف خواهد شد.
مخالفت صريح معاون پليس راهور ناجا با اجراي طرح ترافيک جديد در حالي روز گذشته مطرح شد که فرماندار تهران با تاکيد بر اينکه هنوز طرح ترافيک جديد براي فرمانداري ارسال نشده گفت: جزييات اين طرح بايد بعداز ارسال به فرمانداري مورد بررسي کارشناسي قرار بگيرد اما قطعا چيزي که به مصلحت شهروندان نباشد تصويب و اجرا نخواهد شد. عيسي فرهادي در گفتگو با ايسنا در باره طرح ترافيک جديد گفت: کار علمي‌گسترده‌اي بر روي اين طرح انجام شده اما اشکالاتي دارد که بايد قبل از اجرا برطرف شود. وي با بيان اينکه در اين طرح قيمت‌ها کاهش مي‌يابد و افزايش قيمتي نخواهيم داشت، تاکيد کرد:‌ ما در هر دو بخش تصميم‌گيري هم در شوراي شهر تهران در خصوص قميت‌هاي ورود به محدوده طرح ترافيک و هم در شوراي ترافيک شهر تهران خواهيم بود و بررسي‌ها را انجام خواهيم داد و تنها آنچه به مصلحت مردم باشد، تصويب مي‌کنيم.


رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران اصرارکرد؛
گروه اجتماعي: رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران پيشنهاد داد تاکارگروهي براي پيگيري تخلفات احصا شده در مديريت قبلي شهري تشکيل شود. مجيد فراهاني در گفتگو با ايسنا، با اشاره به گزارش سند تحويل و تحول شهرداري تهران، گفت: پايه گزارش بسيار خوب بود چرا که شوراي شهر در مصوبه‌اي خواهان آن بود که شهرداري تهران گزارشي ارائه دهد که به طور دقيق و شفاف بدانيم شهر را در چه وضعيتي تحويل گرفته‌ايم و کجا ايستاده‌ايم تا بتوانيم بر اساس آن براي چهار سال پيش رو برنامه‌ريزي و تصميم گيري کنيم. وي با بيان اينکه گزارش ارائه شده تحويل و تحول يک سند خاص است، چراکه گزارش مشابهي از آن در شهرداري طي سال‌هاي متمادي گذشته مشتمل بر چالش‌هاي پيش رو هنگام تحويل و تحول وجود ندارد، گفت: اين سند مي‌تواند به‌طور مداوم و سالانه بهنگام شود و مبنايي براي گزارش‌هاي عملکرد سالانه شهرداري باشد.
فراهاني با بيان اينکه البته اين گزارش مي‌توانست بهتر ارايه شود گفت: به عنوان مثال در قسمت ابتدايي که شهردار گزارشي در خصوص فساد در شهرداري ارائه کرد توقع اين بود که شهردار محترم تنها به سوء استفاده در يک قرارداد حدود يک ميلياردي اکتفا نکند. چرا که همه ما مي‌دانيم که وضعيت فساد در قراردادهاي شهرداري با اين رقم‌هاي کوچک قابل مقايسه نيست و مشکلات ما در قراردادهاي خارج از تشريفات مناقصه بسي بيش از اينهاست. مشکل قراردادهاي صوري يک ميليارد و 10 ميليارد و 100 ميليارد نيست و با اخباري که از بازداشت نفر دوم شهرداري گذشته به گوش مي‌رسد موضوع حيف و ميل اموال در شهرداري در ميان افکار عمومي‌نبايد در حد يک ميليارد تقليل يابد. رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران با بيان اينکه طي جمع‌بندي دوازده سال از سال 84 تا 96 در بررسي بودجه و رديف هزينه‌ها و درآمدها متوجه شديم که فاصله بين مجموع درآمدهاي مکتسبه تا مجموع هزينه‌هاي ثبت شده رقم بالايي حدود 20 هزار ميليارد تومان است، گفت: وقتي مجموع درآمدهاي حاصله را از مجموع هزينه‌هاي انجام شده کسر مي‌کنيم به يک شکاف 20 هزار ميليارد توماني طي مجموع 12 سال گذشته مي‌رسيم و معلوم نيست اين 20 هزار ميليارد تومان کجا رفته و بايد اين رقم گمشده تعيين تکليف شود. هرچند که برخي مي‌گويند اين پول براي پرداخت بدهي و ديون صرف شده اما جاي سوال است که مگر حساب و کتاب نداريم که در هيچ کجا قيد نشده که اين 20 هزار ميليارد تومان کجا رفته؟ هرچند که برخي‌ها هم معتقدند اين رقم به خاطر حسابرسي تعهدي ايجاد شده اما اين تعهدات بايد در سال‌هاي بعد جبران مي‌شد البته اين رقم بر اساس گزارش شهردار محترم 5200 ميليارد تومان هست به هر حال بايد دستگاه قضايي و سازمان بازرسي کل کشور به اين موضوع ورود کند و تکليف 20 هزار ميليارد يا 5200 ميليارد تومان گمشده روشن شود.
فراهاني با بيان اينکه براساس گزارش ارائه شده توسط حسابرس منتخب شورا درآمد شهرداري در سال 95، 22 هزار و 700 ميليارد تومان گزارش شده اما در گزارش ارايه شده شهردار محترم درآمد 21 هزار و 130 ميليارد توماني ذکر شده گفت: 1400 ميليارد تومان بين دو گزارش ارائه شده مغايرت وجود دارد. وي با بيان اينکه بايد تک تک پرونده‌ها به صورت مجزا بررسي شود، گفت: بايد يک کارگروه ويژه متشکل از اعضاي شوراي شهر و مسئولان شهرداري تهران تشکيل شود که بررسي تک تک پرونده‌ها به صورت ماموريت ويژه در اختيار آنها قرار گيرد و متخلفان را به مقام قضايي معرفي کند. رئيس کميته بودجه شوراي شهر تهران با بيان اينکه درصورت عدم تغيير فرايندها و روال‌ها شهرداري جديد هم مبرا از خطا نيست گفت: همه ما مکلف هستيم که در دوره جديد تخلفات را رصد کرده و آنها را پيگيري نموده تا راه‌هاي خطاي مجدد بسته شود.


استاندار اصفهان پنچره واحد براي سرمايه گذاران تشکيل مي‌دهيم
نشست مشترک استاندار با توليدکنندگان ،سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي استان اصفهان در تالار اجتماعات اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.سيد عبدالوهاب سهل آبادي رييس اتاق بازرگاني اصفهان در اين نشست گفت:بخش خصوصي استان اصفهان آماده همکاري و همگرايي با بخش دولتي در برطرف شدن موانع کسب و کار است. وي با اشاره به عضويت استاندار اصفهان در هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران گفت:برگزاري مراسم معارفه ايشان در اتاق بازرگاني نشان از توجه شان به بخش خصوصي است و اميدواريم سازمان‌هاي دولتي با تعامل بيشتر با بخش خصوصي مسايل و مشکلات اقتصادي استان را برطرف کنند . سهل آبادي افزود: صنعتي‌ترين استان کشور با وجود واحدهاي توليدي بزرگ ، متوسط و وکوچک همواره فرصت‌هاي قابل توجهي براي توسعه اقتصادي استان و کشور را فراهم مي‌کنند و از اين رو با همدلي بخش دولتي بايستي از اين ظرفيت بوجود آمده استفاده شاياني کرد.محسن مهرعليزاده در اين نشست با اشاره به توانمندي استان اصفهان در عرصه صنعت،معدن،کشاورزي و گردشگري گفت: مساله بيکاري مهمترين مساله استان است و شايسته نيست صنعتي‌ترين استان کشور داراي نرخ بيکاري دو درصد بالاتر از ميانگين کشور باشد.وي از ايجاد پنجره واحد ويژه سرمايه گذاري در استان خبر داد و گفت:سرمايه گذاران نيازي به مراجعه به هيچ اداره ايي براي دريافت مجوز نخواهند داشت و ما مکلفيم که مجوزها را براي سرمايه گذاران اخذ و به راحتي در اختيار آنان قرار دهيم . وي خطاب به فعالان اقتصادي گفت:تمام امور و کارهاي شما در ادارات و سازمان‌هاي دولتي سهل خواهيم کرد. وي تصريح کرد:با تلاش و سرمايه گذاري فعالان اقتصادي مي‌توانيم استان اصفهان را به جايگاه واقعي اش برگردانيم .مهرعليزاده به فعالان اقتصادي که خواستار سرمايه گذاري در استان اصفهان قول داد که مسايل و مشکلات آنان را شخصا دنبال مي‌کنم و نيازي به پيگيري از بازرسي نيست .وي به اولويت بندي 30 پروژه استان اصفهان در بخش‌هاي مختلف اقتصادي اشاره کرد و گفت:احياي زاينده رود ،قطار پرسرعت اصفهان – تهران،توسعه فرودگاه اصفهان ،ايجاد پرواز مستقيم اصفهان به 12 پايتخت ،تقويت دفتر وزارت امور خارجه در استان ،ايجاد پنج کنسولگري کشورهاي هدف اقتصادي در اصفهان از جمله پروژه‌هاي تعيين شده است. وي اضافه کرد:اصفهان به عنوان ‌هاب تهران شناخته مي‌شود و بايد در تمامي‌زمينه‌ها بتواند اين شهر را پوشش دهد و نخستين قدم براي آن توسعه فرودگاه است.فرودگاه اصفهان مي‌تواند کمک کننده فرودگاه امام خميني شود و از سفرهاي طولاني به مقصد فرودگاه بکاهد. وي خواستار توجه بيش از پيش فعالان اقتصادي به صادرات شدو گفت:استان اصفهان مهد توليدکنندگان و صنعتگران است و بايستي شرکت‌هاي مديريت صادرات با تمرکز براي بازرگاني به دنبال صادرات محصولات توليدي استان باشند.

آغاز عمليات اجرايي اصلاح و توسعه شبکه آب تالش از اعتبارات تبصره ۳

تجارت-استان گيلان_فرحي: به گزارش دفتر روابط عمومي‌و آموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب استان گيلان،با حضور سيدمحسن حسيني رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين شرکت ، مهدوي فرماندار و شکري نماينده مردم تالش در مجلس شوراي اسلامي‌عمليات اجرايي توسعه و اصلاح شبکه آب اين شهرآغاز شد.مديرعامل آبفاي گيلان ضمن تشکر ازاعضاء شوراي شهر تالش در تصويب تبصره 3 گفت: پروژه اجراي عمليات اصلاح و توسعه شهر تالش که از محل منابع داخلي شرکت ( تبصره 3) انجام خواهد شد،ضمن استانداردسازي50 فقره انشعاب مشترکين مشکل تامين فشار 3000خانوار ساکن در اين منطقه را مرتفع خواهد کرد.مهندس حسيني با اعلام اين نکته که مي‌توان آثار وبرکات اجراي تبصره 3 را در شهرها با اجراي چنين پروژه‌هايي مشاهده کرد،اظهار داشت: اين پروژه1230متر طول و 1370 ميليون ريال هزينه در برخواهد داشت که تلاش خواهد شد تا دهه فجر 1396 به بهره برداري برسد. مهدوي فرماندار تالش نيز ضمن تشکر از حضور مديرعامل آبفاي گيلان گفت: اجراي چنين پروژه‌هايي باعث مي‌شود تا مردم از هزينه کردهاي تبصره 3 مطلع باشند و از اينکه در تسريع عمليات اجرايي که نفع آنها به خودشان برمي‌گردد رضايمندي داشته باشند.شکري نماينده مردم تالش، رضوانشهر و اسالم نيز در سخناني ضمن تشکر از جديت و تلاش مديرعامل آبفاي گيلان گفت: اين حرکت شرکت آب وفاضلاب استان گيلان که همه پروژه‌هاي تبصره 3 را با برنامه و شفاف در اختيار مردم قرار مي‌دهد ستودني است و موجب اعتماد بيشتر مردم به خدمتگزارانشان خواهد شد .

تشکيل کانون مديران بازنشسته تامين اجتماعي استان گيلان
 تجارت-استان گيلان_فرحي:اعضاي هيات مديره کانون جديدمديران بازنشسته تامين اجتماعي شهرستان رشت با مديرکل تامين اجتماعي گيلان ديدار نمودند .بدنبال تشکيل کانون مديران بازنشسته تامين اجتماعي شهرستان رشت که به همت جمعي از فرهيختگان ، مسئولين و دست اندرکاران عرصه صنعت و توليد و فعالان اجتماعي و اقتصادي استان که درسالهاي اخير به جرگه بازنشستگان سازمان پيوسته‌اند راه اندازي شده است اعضاي هيات مديره اين تشکل جديد با جميل حق پرست مديرکل تامين اجتماعي گيلان ديدار نمودند .دکترمعيري از مديران سابق شرکتهاي چيني سازي پارس ، پوشش ... و رياست هيات مديره اين تشکل در ابتداي اين نشست ضمن قدرداني ازفرصت ايجاد شده و پذيرش صورت گرفته که با آغوش باز و گرمي‌زياد درکوتاهترين زمان ميسر گرديد اظهارداشت : درحال حاضر٥٢ مديرومسئول پيشکسوت عضو اين کانون ميباشند و انتظار ميرود اين تعداد در آينده نزديک به ٢٠٠ نفر افزايش يابد .ايشان با اشاره به پيش بيني تعدادي کارگروه تخصصي درکانون براساس تجربيات و سوابق اعضاء ، اظهار داشت : چون بسياري ازاعضاء علاوه برتحصيلات عالي دانشگاهي ازتجربيات عملي و اجرايي در سالهاي خدمت برخوردار ميباشند درصدد هستيم که با بهره گيري ازدانش اين جمع و همراهي دانشگاهيان و مديران استاني بتوانيم درعرصه‌هاي توليد و صنعت و... براي گيلان منشاء خير باشيم .مديرکل تامين اجتماعي گيلان نيز دراين نشست با ابراز خرسندي ازشکل گيري اين تشکل جديد ، ازNGO‌ها بعنوان شاخصي براي توسعه يافتگي يک جامعه ياد نمود که به نمايندگي ازافراد فعاليت مينمايند . .مديرکل تامين اجتماعي گيلان در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه برخي استانها عليرغم محدوديتهاي منابع از کمترين امکانات بيشترين بهره برداري را مينمايند افزود : متاسفانه بعضاً شاهد اين موضوع هستيم که عدم انسجام ، نداشتن وحدت رويه و مديريت باعث اضمحلال پتانسيل‌ها و امکانات ميگردد .حق پرست خاطرنشان ساخت : دفاع ازسازمان بمنزله حمايت ازيک مدير يا افرادي خاص نيست بلکه صيانت از بخش قابل توجهي از جامعه است.

الگو برداري دستگاه‌هاي دولتي از خدمات پالايشگاه
تجارت-استان خراسان رضوي: شهردار سرخس با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود در اين شهر مرزي گفت: توانمند کردن مردم و انجام خريدهاي مورد نياز پالايشگاه باعث رشد شهرستان سرخس شده است لذا ساير دستگاه‌هاي دولتي مستقر در شهرستان نظير گمرک، راه آهن و منطقه ويژه اقتصادي بايد از اين اقدام پالايشگاه الگوبرداري نموده تا شاهد ارائه خدمات هرچه بيشتر به شهروندان باشيم.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، احمد صفايي در ديدار مشترک اعضاي شوراي شهر با مديرعامل اين مجتمع گازي افزود: خوشبختانه با انسجام و برنامه‌هاي صورت گرفته از سوي پالايشگاه، شاهد ارائه خدمات به شهروندان و توسعه کسب و کارها در سرخس هستيم که دستگاه‌هاي دولتي حاضر در شهرستان بايد از اين نگاه تعامل بخشي پالايشگاه الگو برداري نمايند.وي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از 43 هزار شهروند در اين شهرستان مرزي سکونت دارند تصريح کرد: بخشي از شهروندان امروز به عنوان کارکنان پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در حال خدمت به مردم هستند لذا با انسجام بيشتر و تعاملات في مابين بين شهرداري و پالايشگاه بايد در جهت مباحث فرهنگي گام‌هاي بيشتري برداشته شود.شهردار سرخس در ادامه با تقدير از برنامه‌هاي فرهنگي شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از جمله نمايشگاه کتاب بيان کرد: با توجه به اينکه اداره ارشاد متولي حوزه فرهنگ شهرستان است اما اقدامات بين بخشي و همکاري‌هاي پالايشگاه و برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب باعث ارتقاء فرهنگ شهرستان و بالارفتن جايگاه سرانه مطالعه ميشود.

گازرساني به يک شهر و 42 روستاي استان ايلام

تجارت-استان ايلام :  مديرعامل شرکت گاز ايلام گفت: يک شهر و 42 روستاي اين استان از ابتداي سال جاري تاکنون به شبکه سراسري گاز متصل شدند.عباس شمس الهي اظهار کرد: با برخورداري اين شهر و روستاها به شبکه گازرساني، جمعيتي بالغ بر 10 هزار و 756 خانوار از نعمت گاز طبيعي برخوردار شده اند.وي افزود: براي اجراي گازرساني به اين تعداد شهر و روستا بيش از 180 کيلومتر خط تغذيه و شبکه اجرا و پنج هزار انشعاب گاز واگذار شده است.مديرعامل شرکت گاز ايلام از انجام عمليات گازرساني به 76 روستا تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: تمام روستاهاي اين استان تا سه سال آينده به شبکه گاز سراسري متصل خواهند شد. شمس الهي يادآور شد: تنها سه شهر توحيد، ميمه و پهله زرين آباد گازدار نيستند که عمليات شبکه گاز رساني به شهرهاي پهله و زرين آباد پايان يافته و کار انجام خط تغذيه شروع شده است. به گفته شمس الهي عمليات شبکه گاز رساني شهر توحيد نيز با 50 درصد پيشرفت در دست اجرا است. مدير عامل شرکت گاز ايلام به ظريب نفوذ گاز در بخش شهري و روستايي استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفيت نفوذ گاز در بخش شهري 98 و در بخش روستايي71 درصد است.بيش از ۲۵۵ روستا از تعداد 555 روستاي مشمول گازرساني اين شرکت از نعمت گاز برخوردار هستند. 

عمليات اجراي خط كشي در سطح جاده‌هاي مازندران

تجارت-استان مازندران:مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران از اجراي عمليات گسترده خط کشي در سطح محورهاي ارتباطي اين استان خبر داد و عنوان نمود : از ابتداي سال جاري تا به امروز بيش از 2800 کيلومتر عمليات خط کشي در محورهاي مازندران صورت پذيرفت. به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان مازندران، مهندس احمدآفرين محمدزاده ضمن اعلام اين مطلب افزود : خط کشي راهها که از مقرون به صرفه‌ترين نوع علائم ايمني محسوب مي‌گردند مستقيما در ديد راننده قرار گرفته و با وي يک حس نزديک و متقابل برقرار مي‌نمايند. وي ادامه داد: از اين رو اين اداره کل به منظور افزايش ايمني محور ، هدايت وسايل نقليه و آگاهي دادن به کاربران راه بخصوص در زمان مه گير بودن مناطق کوهستاني در شب با ديد محدود ، تفکيک باندهاي رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش ميزان تصادفات و سوانح رانندگي عمليات اجراي خط کشي را در سطح محورهاي ارتباطي اين استان در دستور کار خود قرار داد. مهندس محمدزاده يکي از اهداف اجراي خط کشي در سطح محورها را تعيين محدوديتهاي حرکت براي هريک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: 




يازدهمين دوره از مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در بخش برادران، طي روزهاي بيست و هشتم بهمن ماه الي چهارم اسفندماه سال1396 در رشته‌هاي حفظ، قرائت و ترتيل قرآن در قم برگزارمي‌شود. مرتضي نجفي قدسي مسئول برگزاري مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مسابقات قرآني در 6 رشته حفظ کل، حفظ بيست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتيل خواني قرآن کريم در دو مقطع سني زير شانزده سال و بالاي شانزده سال ويژه برادران در قم برگزار خواهد شد. وي گفت : زمان ثبت نام از روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه آغاز شده وتا ساعت 24 روز سه شنبه دهم بهمن ادامه خواهد داشت ، ضمنا داوطلبان بايستي براي شرکت در اين مسابقات، حتما داراي حساب بانکي بوده (ترجيحا حساب بانک ملت، جهت واريز جوايز) و سپس به سايت دارالقرآن علامه طباطبايي( Quran.dqat.ir) مراجعه کرده و فرم‌هاي ثبت نام را پر نمايند و پس از پايان فرصت هفت روزه ثبت نام، بمدت سه روز ميتوانند اطلاعات ثبت نامي‌خود را فقط ويرايش کنند و از روز 23 بهمن ماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه مجددا به سايت مراجعه نمايند، زيرا در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت‌نام الزامي‌است. مسئول اجراي مسابقات گفت: پس از پايان مهلت ثبت نام ، به هيچ عنوان زمان ثبت نام تمديد نخواهد شد، ضمنا يادآوري ميگردد چون ظرفيت ثبت نام محدود است، لذا اولويت با افرادي است که زودتر ثبت نام نمايند، همچنين داوطلبان در زمان ثبت نام ميتوانند نوبت روز و ساعت حضور خود را براي زمان آزمون مشخص نمايند، بديهي است درخارج از نوبت تعيين شده و پس از پرشدن ظرفيت ثبت نام، به هيچ عنوان از متقاضي آزمون بعمل نمي‌آيد.  وي تاکيد کرد: مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) جنبه مردمي‌و غيردولتي دارد و اين دارالقرآن تاکنون از هيچ بودجه دولتي استفاده نکرده است و تمامي‌هزينه‌ها توسط خير محترم آقاي محمد انصاري موسس دارالقرآن امام علي(ع) و باني مسابقات، که خود از جمله قاريان و تاليان قرآن کريم است، تامين مي‌شود. مسئول دارالقرآن امام علي(ع) تصريح کرد: در اين دوره از مسابقات، کليه حافظان کل قرآن کريم که حدنصاب نود امتياز را در صحت حفظ از يکصد امتياز بياورند، مبلغ هفتصد هزار تومان به عنوان هديه دريافت خواهند کرد. همچنين حافظان بيست جزء ، ده جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب نود امتياز از يکصد امتياز در صحت حفظ، به ترتيب مبالغ پانصدهزار تومان و چهارصد هزار تومان و سيصد هزار تومان دريافت خواهند کرد. وي افزود: داوطلبان رشته‌هاي قرائت و ترتيل قرآن نيز در صورت اخذ حدنصاب هشتاد امتياز از يکصد امتياز به ترتيب مبالغ پانصد هزار تومان و چهارصد هزار تومان دريافت خواهند کرد. وي اضافه کرد: کليه حافظان قرآن در همه رشته‌ها در صورتي که حد نصاب حسن حفظ آنها بين 85 تا 90 باشد نيز نصف جوايز اعلام شده فوق را دريافت مي‌کنند . همچنين قاريان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتياز آنها از 75 تا 80 باشد نيز نصف جوايز اعلام شده را دريافت مي‌کنند. مرتضي نجفي قدسي مسئول برگزاري مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در خصوص جوايز نفرات برتر اين مسابقات اظهار داشت: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه ميليون و پانصد هزار تومان، نفرات دوم مبلغ سه ميليون تومان و نفرات سوم مبلغ دو ميليون و پانصد هزار تومان جايزه نقدي دريافت خواهندکرد. در رشته حفظ بيست جزء قرآن نيز، نفرات اول مبلغ دو ميليون و دويست هزار تومان، نفرات دوم يک ميليون وهفتصدهزار تومان و نفرات سوم يک ميليون و پانصدهزار تومان دريافت خواهند کرد. در رشته حفظ ده جزء نيز، نفرات نخست تا سوم به ترتيب مبالغ يک ميليون و هفتصد ، يک ميليون و چهارصد و يک ميليون و دويست هزارتومان دريافت خواهند کرد. وي افزود: دررشته قرائت قرآن کريم نيز نفرات اول تا سوم به ترتيب مبالغ دو ميليون وسيصدهزارتومان، دو ميليون تومان و يک ميليون وهفتصد هزار تومان دريافت خواهند کرد. همچنين در رشته ترتيل خواني هم نفرات برگزيده اول تا سوم به ترتيب مبالغ يک ميليون وهفتصدهزارتومان، يک ميليون و چهارصدهزارتومان و يک ميليون ودويست هزار تومان به عنوان جايزه دريافت مي‌کنند.