بحران مديريت پررنگ‌تر از مديريت بحران 
نماينده بوشهر از رييس‌جمهور خواست که دين خود را به مردم ادا کند و اين موضوع را متذکر شد که نبايد فراموش کنيم که مديون مردم هستيم و بايد به آنها خدمت کنيم.به گزارش ايسنا، عبدالحسين خدري در تذکري شفاهي گفت: آقاي رييس‌جمهور همت به کار بنديد و مردانه به ميدان بياييد و دين خود را به مردم ادا کنيد. مبادا روزي در جمهوري اسلامي‌ايران فراموش شود که بايد به مردم خدمت کنيد و مديون مردم هستيد.اين نماينده مجلس ادامه داد: قدر مردم را بدانيد و فرصت خدمت را غنيمت بشماريم. شايد بد نباشد که در چهل سالگي انقلاب اميدهاي مردم را با صداي بلند براي خود بخوانيم و به فکر دردهاي مردم باشيم.خدري در تذکر ديگر خود به وزير راه و شهرسازي در خصوص پروازهاي بوشهر ـ تهران و تهران ـ بوشهر، گفت: در چند روز اخير در اين پروازها با تاخيرهاي طاقت‌فرسا روبرو هستيم. اين پروازها بيشتر به صورت چارتر هستند که با قيمت‌هاي سرسام‌آوري تا سقف ۷۰۰ هزار تومان بدون نظارت به مردم داده مي‌شود.

پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران
نماينده زرين‌دشت با انتقاد از وضعيت پرداخت مطالبات گندمکاران گفت که حداقل ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران با تاخير سه ماهه پرداخت شده است. به گزارش ايسنا، رضا انصاري در تذکر شفاهي ابتدا به وزير نيرو تذکر داد و گفت: آقاي وزير آيا خبر داريد ظرفيت سد رودبار داراب به لطف بارش‌ها در سال گذشته تکميل شده اما مردم زرين‌دشت از آب شرب محروم هستند. اگر از اين موضوع خبر داريد واي بر شما و اگر خبر هم نداريد باز هم واي بر شما. به چه دليل آب وجود دارد اما براي کامل شدن خط انتقال آب از سد رودبار داراب به زرين‌دشت مشکل وجود دارد؟ صبوري مردم در يک نقطه لبريز مي‌شود و خسران آن متوجه شما و مديران‌تان خواهد شد.اين نماينده مجلس در تذکري به وزير جهاد کشاورزي، گفت: چرا حقوق کشاورزان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران تضييع شده، حداقل ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران با تاخير سه ماهه پرداخت شده، ضمن اينکه ديرکرد اين تاخير حدود ۲۰۰ ميليارد تومان است. همچنين از کميسيون کشاورزي تقاضا مي‌کنم در زمينه حقوق از دست رفته کشاورزان فعال‌تر برخورد کنند.

درخواست اخراج اتباع غيرقانوني 
يک نماينده مجلس شوراي اسلامي‌درتذکري گفت که اتباعي که بدون جواز قانوني وارد کشور شده‌اند و موجب بيکاري کارگران فصلي ايراني شده‌اند از کشور اخراج شوند. حسن بهرام‌نيا در تذکري شفاهي به وزراي کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار مبني بر اينکه اتباع بيگانه نمي‌توانند در ايران مشغول کار شوند مگر آنکه داراي رواديد ورود با کار مشخص بوده باشند، همچنين طبق ماده ۱۲۸ قانون کار مبني بر اينکه کارفرمايان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادي که موجب استخدام کارشناسان بيگانه مي‌شود نظر وزارت کار و امور اجتماعي را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بيگانه را استعلام کنند.وي افزود: امروز علاوه بر آنهايي که با مجوز وارد کشور شده‌اند - به گفته وزير کار - در سال گذشته بيش از دو ميليون نفر بدون شرايط مشغول کار هستند. اين موضوع با توجه به رکود و بيکاري بايد توجه شود. امروز کارگران فصلي ما بيکار هستند و علاوه بر بيکاري کارگران فصلي، تحصيلکرده‌هايمان که حتي براي معيشت و براي پول جيب خود عليرغم تحصيلات مجبور به کارگري هستند اين زمينه براي آنها فراهم نيست.بهرام‌نيا گفت: از وزير کشور و وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي مي‌خواهم آنها که بدون قانون وارد کشور شدند از کشور اخراج شوند و زمينه کار را براي مردم و کارگران فصلي ايجاد کنند.

در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد؛
بررسي لايحه بودجه در بخش درآمدي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌ادامه پيدا کرد اما جلسه بعد از ظهر تشکيل نشد زيرا مواد ارجاعي به کميسيون تلفيق به اندازه‌اي شده بود که مي‌بايست کميسيون تلفيق در خصوص آنها تصميم گيري کند تا بتوان بخش درآمدي را به نتيجه رساند. به همين دليل کميسيون تلفيق تشکيل جلسه داد که معمترين مصوبات آن از سوي سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه اعلام شد. وي مصوبات کميسيون متبوعش را درباره شرايط دستگاه‌هاي اجرايي براي اخذ سود از حساب‌هاي بانکي را تشريح کرد.علي اصغر يوسف نژاد در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص مصوبات کميسيون تلفيق لايحه بودجه گفت: کميسيون تلفيق بعد از بررسي مواد ارجاعي از صحن علني مجلس، دستگاه‌هاي مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه جمهوري اسلامي‌ايران و ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري را مجاز به دريافت سود از حساب‌هاي بانکي (حساب جاري، پشتيبان، سپرده، سپرده‌گذاري کوتاه مدت، بلندمدت) مفتوح در بانک‌هاي دولتي و غيردولتي ندانست.سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه ادامه داد: بر اساس مصوبه کميسيون تلفيق بانک‌ها، شرکت‌هاي بيمه دولتي، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و هر يک از دستگاه‌هاي اجرايي که در قوانين و مقررات و يا اساسنامه آنها مجاز به دريافت سود مي‌باشند از شمول اين حکم مستثني شدند.وي افزود:براساس مصوبه کميسوين تلفيق بانک‌هاي دولتي و غيردولتي مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي اين حکم که فاقد قوانين و مقررات مربوطه هستند، نيستند.سخنگوي کميسيون تلفيق تصريح کرد: بر اساس مصوبه کميسيون تلفيق سود سپرده دريافتي داراي مجوز دستگاه‌هاي مذکور به استثناي بانک‌ها، بيمه‌ها و صندوق‌ها از اول سال 97 تحت عنوان درآمد اختصاصي آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصي واريز و به صورت صد درصد دريافت و مطابق قوانين و مقررات مربوطه پرداخت شود.اين نماينده مجلس دهم افزود: هرگونه اقدام مغاير با مطالب مذکور حکم تصرف در وجوه به اموال دولتي محسوب مي‌شود و ديوان محاسبات کشور موظف است عملکرد آن را هر 6 ماه يک بار تهيه و به کميسيون برنامه و بودجه ارسال کند.
حذف ممنوعيت واردات محصولات تراريخته 
همچنين سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۷ از مصوبه اين کميسيون براي حذف بند مربوط به ممنوعيت واردات محصولات تراريخته خبر داد.علي اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا گفت: در جلسه کميسيون تلفيق بند الحاقي ۴ تبصره ۱۱ لايحه بودجه که در آن مقرر شده بود واردات هرگونه محصول تراريخته بدون مجوز وزارتخانه‌هاي بهداشت، جهاد کشاورزي، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان پدافند غيرعامل ممنوع است، از متن لايحه بودجه حذف شد.همچنين بند الحاقي ۸ تبصره ۶ لايحه بودجه که در آن دستگاه‌هاي موضوع ماده ۵ قانون مديريت خدمات کشوري و شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا مکلف شده بودند تعرفه و عوارض بهاي خدمات در سال ۹۷ را افزايش ندهند نيز با تصويب کميسيون تلفيق از متن بودجه حذف شد.وي ادامه داد: اعضاي کميسيون تلفيق در ادمه بند الحاقي هشت تبصره ۱۲ لايحه بودجه را به اين شرح اصلاح کردند:به سازمان امور عشاير ايران اجازه داده مي‌شود با رعايت قانون اصل ۴۴ کليه فروشگاهها، جايگاههاي سوخت(فسيلي)، انبارهاي ذخيره علوفه و کالا، اراضي و مستحدثات مربوطه را که متعلق به سازمان است و در اختيار شرکتهاي تعاوني عشايري و اتحاديه‌هاي مربوط قرار دارند با قيمت کارشناسي و دريافت ده‌درصد (۱۰%) قيمت به‌صورت نقد و مابقي به صورت اقساط پنجساله به شرکتها و اتحاديه‌هاي بهره‌بردار واگذار کند. وجوه حاصل از واگذاري‌ها به حساب درآمد عمومي‌موضوع رديف ۲۱۰۲۱۵ جدول شماره(۵) اين قانون نزد خزانه‌داري کل کشور واريز مي‌شود. معادل صددرصد(۱۰۰%) درآمد حاصله از محل رديف۳-۱۵۱۰۰۰ جدول شماره (۷) اين قانون در اختيار سازمان امور عشاير ايران قرار مي‌گيرد تا به‌عنوان افزايش سرمايه سهم دولت در صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي و عشايري هزينه کند.
درآمد ۹۹ هزار ميليارد توماني هدفمندي
همچنين سخنگوي کميسيون تلفيق سال ۹۷ گفت: بر اساس مصوبه تلفيق تمامي‌درآمدهاي هدفمندي يارانه‌ها به حساب هدفمندي يارانه‌ها نزد خزانه کل واريز مي‌شود. يوسف نژاد در گفت وگو با خانه ملت، گفت: بر اساس مصوبه کميسيون جدول هدفمندي يارانه‌ها که قبلا در کميسيون تلفيق تصويب شده بود به قوت خود باقي است و يک حکم به آن اضافه مي‌شود.سخنگوي کميسيون تلفيق سال 97 افزود: براساس ماده 39 برنامه ششم و قانون هدفمندي يارانه‌ها و شفاف‌سازي منابع و مصارف تمامي‌درآمدهاي هدفمندي يارانه‌ها بر اساس جدول پيوست به حساب هدفمندي يارانه‌ها نزد خزانه کل واريز و پس از تخصيص سازمان برنامه و بودجه هزينه مي‌شود و جابه‌جايي از ساير رديف‌ها ممنوع است.نماينده ساري تصريح کرد: بر اين اساس مجموع درآمدهاي هدفمندي يارانه‌ها در سال 97 ، 98 هزار و 834 ميليارد تومان مي‌شود که 37 هزار ميليارد تومان آن به پرداخت يارانه نقدي و غيرنقدي خانوارها اختصاص مي‌يابد.
ايجاد تاسيسات تبديل پسماند 
همچنين سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه 97 از مصوبه اين کميسيون براي ايجاد تاسيسات منطقه‌اي تبديل پسماند به مواد و انرژي با اولويت مشارکت بخش خصوصي و همچنين خريد تضميني برق حاصل از تبديل پسماندهاي عادي به انرژي خبر داد. يوسف‌نژاد اظهار کرد: طبق مصوبه کميسيون تلفيق در بند الحاقي 10 تبصره 6 در راستاي بهبود محيط زيست و کاهش اثرات مخرب مديريت غيراصولي پسماندهاي عادي، سازمان امور مالياتي موظف است تا سقف نيم درصد از فروش کالاهايي که مصرف آن‌ها منجر به توليد پسماندهاي مخرب محيط زيست مي‌شود را دريافت و تا سقف 1000 ميليارد تومان به خزانه واريز کند تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه در اختيار سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور قرار گيرد تا براي ايجاد تاسيسات منطقه‌اي تبديل پسماند به مواد و انرژي با اولويت مشارکت بخش خصوصي هزينه شود.وي افزود: به موجب اين مصوبه آيين‌نامه اجرايي اين بند مشتمل بر فهرست کالاهاي مشمول، نرخ هزينه مديريت پسماند کالاها و فرآيند اجرايي توسط وزارت کشور و با همکاري سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد حداکثر دو ماه پس از تصويب قانون تدوين و تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
وي همچنين اضافه کرد: طبق بند هـ تبصره 6 لايحه بودجه که به تصويب کميسيون تلفيق رسيد عوارض موضوع ماده 5 قانون حمايت از صنعت برق کشور به ميزان 8 درصد مبلغ برق مصرفي در سقف 1280 ميليارد تومان تعيين مي‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصيص توسط اين سازمان براي موارد مطروحه در قانون فوق با اولويت روستاها و محلات، دامداري و خريد تضميني برق حاصل از تبديل پسماندهاي عادي به انرژي صرف شود. مشترکين روستايي و چاه‌هاي کشاورزي از شمول حکم اين بند معاف هستند.به گفته يوسف‌نژاد، طبق مصوب کميسيون تلفيق در بند الحاقي تبصره 6 با هدف ترغيب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ايجاد تاسيسات تبديل پسماند عادي به انرژي (شامل زباله‌سوزي، گازي‌سازي و پيروليز) دولت مکلف به تامين سوخت کمکي گاز مورد نياز با قيمت نيروگاه‌هاي حرارتي در اين تاسيسات به منظور جبران ارزش حرارتي تا متوسط آن در استان‌هاي کشور است.سخنگوي کميسيون تلفيق اضافه کرد: به موجب اين مصوبه برق توليدي اين نيروگاه‌ها مشمول خريد تضميني برق تجديدپذير خواهد بود. آيين‌نامه اجرايي اين بند ظرف مدت دو ماه از ابلاغ اين قانون با پيشنهاد مشترک وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نيرو و وزارت نفت به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
جلسات صبح
اين در حالي است که جلسات علني مجلس شوراي اسلامي‌درنوبت صبح برگزار شد و در آن مجوز مجلس براي برداشت ۵۲۵۷ ميليارد تومان از هزينه ماهانه شرکت‌هاي دولتي، بخشش جرائم مشروط به پرداخت اصل و سود تسهيلات بانکي، موافقت مجلس با افزايش سرمايه بانک‌هاي ملي و توسعه صادرات ايران و مسکن و... مهمترين مصوبات نمايندگان در جريان بررسي جزئيات بودجه ۹۷ است.به گزارش ايسنا، جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌با حضور نمايندگان و به رياست علي لاريجاني برگزار شد و ادامه بررسي لايحه بودجه ۹۷ و رسيدگي به بندهاي الحاقي به تبصره ۱۶ در دستور کار نمايندگان قرار گرفت.
بخشش مشروط جرايم 
در هفتمين روز از رسيدگي مجلس به لايحه بودجه ۹۷، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌بخشش جرائم بانکي را مشروط به اختيار رييسان شعبه‌هاي بانکي و پرداخت اصل و سود تسهيلات کردند. نمايندگان تصويب کردند که به منظور تشويق توليدکنندگان و تسويه مطالبات بانکها و موسسات مالي و اعتباري، چنانچه مشتريان بدهي معوق خود که تا سال ۱۳۹۶ سررسيد شده باشد را از تاريخ سر رسيد تا پايان شهريورماه ۱۳۹۷ تسويه کنند، بانکها و موسسات مالي و بانکي مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اوليه و بدون احتساب جريمه دريافت و تسويه کنند.
افزايش سرمايه برخي بانک‌ها
همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌با پيشنهاد کميسيون اقتصادي مجلس براي افزايش ۲۰ هزار ميليارد ريالي سرمايه بانک توسعه صادرات ايران و افزايش سرمايه ۳۰ هزار ميليارد ريالي بانک مسکن موافقت کردند. نمايندگان مجلس با پيشنهاد کميسيون اقتصادي مجلس به اين شرح موافقت کردند: بند «و» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ مصوب ۲۴/ ۱۲/ ۹۵ موضوع تنفيذ تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه ۹۵ کل کشور با قيود ذيل براي سال ۹۷ اجرا مي‌شود.الف- عبارت افزايش سرمايه بانک مسکن حداکثر صد هزار ميليارد ريال در ذيل جدول شماره ۶ تبصره ۳۵ درج مي‌شود.ب- بخشودگي سود تسهيلات بانکي تا سقف صد هزار ميليارد ريال ، ۵ هزار ميليارد تومان است.ج- به دولت اجازه داده مي‌شود از مابقي حساب ارزيابي خالص دارايي‌هاي بانک مرکزي ۲۰ هزار ميلياردريال براي افزايش سرمايه بانک توسعه صادرات و ۳۰ هزار ميليارد ريال براي افزايش سرمايه بانک مسکن تخصيص يابد.اين مصوبه با ۱۳۶ راي موافق، ۳۷ راي مخالف و ۱۲ راي ممتنع از ۲۳۳ نماينده حاضر به تصويب نمايندگان رسيد.
برداشت از هزينه ماهانه شرکت‌هاي دولتي
همچنين مجلس با برداشت ماهانه معادل يک درصد از يک‌دوازدهم هزينه شرکت‌هاي دولتي، بانک‌ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت سودده که مبلغي بالغ بر ۵۲۵۷ ميليارد تومان مي‌شود، موافقت کرد.
صندوق توسعه ملي سپرده‌گذاري مي‌کند
همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌به صندوق توسعه ملي مجوز دادند تا معادل ريالي ۱۵۰ هزار ميليارد ريال با نرخ صفر درصد و مطابق برنامه ششم در بانک‌هاي کشور سپرده‌گذاري کند. با تصويب مجلس، صندوق توسعه ملي مجاز است با تصويب هيات امنا معادل ۱۵۰ هزار ميليارد ريال از منابع ريالي خود را با نرخ صفر درصد نزد بانک‌هاي عامل سپرده‌گذاري کند تا با تلفيق با منابع نظام بانکي صرف اعطاي تسهيلات شود.علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي‌نيز قبل از تصويب اين مصوبه در توضيحاتي،‌ گفت: علاوه بر اين مبلغ، معادل ۱۵۰ هزار ميليارد ريال شامل ۱۰ درصد از منابع صندوق صرف صنعت و ۱۰ درصد از اين منابع صرف بخش کشاورزي مي‌شود.اين مصوبه، ۱۶۹ راي موافق، ۱۵ راي مخالف و سه راي ممتنع از ۲۳۲ نماينده حاضر در جلسه را کسب کرد.مخالفت با صدور کارت اشتغال همچنين مجلس بندي از لايحه بودجه را حذف کرد که در اين بند صدور کارت اشتغال پيش بيني شده بود. نمايندگان بند الحاقي دو تبصره ۱۸ را مورد بررسي قرار دادند. اين بند مخالف ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه بود که براي تصويب به راي دو -سوم نمايندگان احتياج داشت که نمايندگان با ۷۶ راي موافق، ۱۰۱ راي مخالف و ۴ راي ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماينده حاضر در مجلس با اصل اين بند مخالفت کردند.در ادامه فاطمه حسيني نماينده تهران پيشنهاد حذف اين بند را مطرح کرد که نمايندگان با ۱۵۰ راي موافق، ۳۹ راي مخالف و سه راي ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماينده حاضر در مجلس با اين پيشنهاد موافقت کرده و اين بند را حذف کردند.در اين بند آمده است: اعتبار مورد نياز براي صدور کارت اشتغال تا سقف يکصد ميليارد ريال از محل درآمدهاي شرکتهاي وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي تامين مي‌شود.دهقان نماينده طرقبه در مخالفت با حذف اين بند توضيح داد: اين بند براي شفافيت در برنامه‌ريزي دولت جهت ايجاد اشتغال است تا براي بيکاران کارت اشتغال صادر شود همچنين از اشتغال بازنشستگان و دو شغله بودن افراد جلوگيري به عمل آيد.فريودن احمدي نماينده زنجان نيز در موافقت با حذف اين بند گفت: اين کارت بيکاري و نه اشتغال است اين کار تنها عوام فريبي بوده اين حرکات پوپوليستي مايه سرشکستگي قانونگذري است و تنها ضد بهره‌وري و ضد ايجاد اشتغال است و دردي را دوا نمي‌کند.پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه نيز ضمن بيان مخالفت دولت با وجود دچنين پيشنهادي گفت: اين بند تنها باعث ايجاد بروکراسي و توقع عمومي‌مي‌شود که نمي‌تواند گره‌اي رانيز باز کند.همچنين نمايندگان جزء دو بند الف تبصره ۱۸ را نيز به تصويب رساندند که به موجب آن به بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران اجازه داه مي‌شود از طريق بانک‌هاي عامل معادل منابع موضوع بند الف و جزء يک اين بند را براي طرح‌هاي توسعه توليد و اشتغال اعطا کند.


اختتاميه جشنواره بيمه عمر و سرمايه‌گذاري بيمه سينا برگزار شد
مراسم اختتاميه اولين جشنواره بيمه عمر و سرمايه‌گذاري بيمه سينا با عنوان «عاقبت بخير شويد» که با هدف توسعه فرهنگ بيمه‌هاي زندگي، ايجاد انگيزه در شبکه فروش و افزايش فروش بيمه‌هاي زندگي از دهم شهريورماه 1396 مصادف با عيد سعيد قربان آغاز شده بود، با حضور مديرعامل و اعضاي هيأت‌مديره شرکت مادر تخصصي مالي و سرمايه‌گذاري سينا، مديرعامل و اعضاي هيأت‌مديره بيمه سينا، معاونين و مديران، نمايندگان فروش و همچنين بيمه‌گذاران منتخب اين شرکت در هتل پارسيان اوين برگزار شد. 
در اين مراسم امين شيرکاني، مديرعامل بيمه سينا ضمن خوش‌آمدگويي به بررسي جايگاه بيمه‌هاي زندگي در کشور ايران پرداخت و گفت: بيمه‌هاي اجتماعي نقش بسيار پررنگي در کشورمان دارند و در مقابل بيمه‌هاي تجاري سهم کمي‌در بازنشستگي و آينده افراد دارند. در حال‌حاضر، تنها 14 درصد از 28 هزار ميليارد ريال پرتفوي بيمه‌هاي تجاري مربوط به بيمه‌هاي زندگي است، اما پيش‌بيني مي‌شود تاحدود ده سال آينده سهم بيمه عمر و زندگي به 28 هزار ميليارد ريال برسد. اين يعني ما با بازار بزرگ بيمه‌هاي زندگي در ده سال آينده روبه‌رو هستيم. اميدوارم که برگزاري چنين جشنواره‌هايي انگيزه‌اي ايجاد کند که شبکه فروش با سرعت بيشتري در فروش بيمه‌هاي زندگي گام بردارد.
از سوي ديگر، دکتر محمدعلي جمالي، معاون فروش و توسعه بازار بيمه سينا نيز درباره اهداف برگزاري جشنواره «عاقبت بخير شويد»، افزود: اين جشنواره با هدف ترغيب نمايندگان براي فعاليت در رشته‌هاي زندگي شروع شد و با موفقيت چشم‌گير به اتمام رسيد. در اين جشنواره 300 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حق بيمه‌هاي وصولي را افزايش داديم که رشد قابل توجهي بود. همچنين پيش از اين تنها 20 درصد نمايندگان ما در حوزه فروش بيمه‌هاي زندگي فعال بودند که در حال‌حاضر به حدود 80 درصد رسيده است. 
در اين جشنواره 49 شعبه و حدوداً 900 نماينده در سراسر کشور به رقابت و عرضه بيمه‌نامه عمر و سرمايه‌گذاري سينا پرداختند که در نهايت سه شعبه و هشت نماينده برتر اين جشنواره که بيشترين ميزان فروش را داشتند، اعلام شدند.
شعبه‌هاي برتر در اين جشنواره عبارتند از: شعبه شيراز به مديريت محمدحسين فاتحي‌نژاد، شعبه بوشهر به مديريت سجاد مظفري و شعبه اصفهان به مديريت حميدرضا نوري.
اسامي‌نمايندگان برتر اين جشنواره نيز به شرح زير است:
ـ منصوره‌هاشمي، نماينده کد 2350 از شهرستان گناوه 
ـ سهيلا شکوهيان نماينده کد 2414 از شهرستان شيراز 
ـ اکرم بهمني نماينده کد 2854 از شهرستان شيراز 
ـ حمزه حسينزاده کوهي نماينده کد 2479 از شهرستان کرمان
ـ حسين جوان نماينده کد 5292 از شهرستان بيرجند 
ـ فرشته نبيئيان نماينده کد 2957 از شهرستان آباده
ـ محمدعلي عربيان نماينده کد 2524 از شهرستان سمنان 
ـ محمد ميرزائي نماينده کد 2004 از شهرستان ملاير 
در اين مراسم سه مرحله قرعه‌کشي بين نمايندگان فروش، شعب و بيمه‌گذاران برگزار شد و در پايان مراسم نيز قرعه‌کشي جايزه ويژه جشنواره انجام شد و از بين پانزده نماينده فعال جشنواره، فرشته نبيئيان از استان فارس و غلامرضا شيراززاد از استان خوزستان برنده يک دستگاه خودرو سواري به ارزش 400 ميليون ريال شدند.

انعقاد تفاهم‌نامه بيمه ايران معين و شرکت "سيرنگ تجارت ايرانيان"
شرکت بيمه ايران معين و شرکت مديريت صادرات "سيرنگ تجارت ايرانيان" با هدف حمايت از توسعه و افزايش صادرات کالاهاي ايراني از مسير منطقه آزاد انزلي تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
 اين تفاهم نامه در محل سازمان منطقه آزاد انزلي و با حضور آقاي ابراهيم حميدي مديرعامل و آقاي عليرضا شباهنگ معاونت فني شرکت بيمه ايران معين، آقاي مسرور مدير عامل سازمان مناطق آزاد، معاونت اقتصادي و ساير مديران ارشد سازمان منطقه آزاد انزلي، آقاي اصغر اماني مدير عامل شرکت سيرنگ تجارت ايرانيان، خانم عباسيان رييس شعبه انزلي و آقاي غلامي‌نماينده شعبه بيمه ايران معين به امضا رسيد.
در ابتداي اين مراسم، آقاي اصغر اماني مديريت عامل شرکت سيرنگ تجارت ايرانيان با قدرداني از حمايت‌ها و همراهي‌هاي سازمان منطقه آزاد انزلي و همچنين پيگيري‌هاي شرکت بيمه ايران معين شعبه منطقه آزاد انزلي در راستاي حمايت از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در جهت بهبود و توسعه صادرات کشور، به بيان برنامه و خدماتي که از سوي شرکت توسعه صادرات منطقه آزاد انزلي به توليدکنندگان و بازرگانان و صادرکنندگان ارائه مي‌شود پرداخت.
پس از آن آقاي حميدي مدير عامل شرکت بيمه ايران معين به بيان اهداف تاسيس شرکت‌هاي بيمه مناطق آزاد اعم از ايجاد سهولت بيشتر در فضاي کسب و کار، برخورداري از انواع مزايا، معافيت‌هاي مالياتي ويژه مناطق آزاد، جذب سرمايه گذار خارجي، جذب پرتفوي بيمه‌اي خارجي و افتخارات اين شرکت طي 14 سال فعاليت در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي پرداختند و اعلام کردند يکي از عواملي که همواره موجب نگراني صادر کنندگان ايراني مي‌شود مواجه شدن با ريسک‌هاي سياسي و تجاري است، به همين دليل در جهت رفع نگراني آنها در سنوات قبل نسبت به تشکيل صندوق ضمانت صادرات اقدام گرديد که علاوه بر حمايت‌هاي مالي، تامين وارائه اين پوشش را نيز به همراه دارد؛
وي خاطر نشان ساخت که تجربه گذشته و مراجعه متقاضيان گسترش فعاليت‌هاي صادراتي در کشور، مستلزم حمايت و فعال شدن شرکت‌هاي بيمه‌اي با هماهنگي ومشارکت کليه دستگاه‌هاي اجرايي دراين زمينه است.
مديرعامل بيمه ايران معين در ادامه سخنانشان اظهار اميدواري کرد که شرکت بيمه ايران معين به عنوان بزرگترين شرکت بيمه در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، پس از کسب مجوزهاي لازم از بيمه مرکزي با ارائه پوشش ريسکهاي سياسي وتجاري در اين زمينه ، گامي‌بلند در نيل به اهداف اساسي شرکت ونياز بازار بردارد.

افتتاح نخستين مرکز داده دوستدار محيط زيست کشور در بيمه حکمت صبا
همزمان با يوم ا... 22 بهمن ، نخستين مرکز داده دوستدار محيط زيست در محل شرکت بيمه حکمت صبا ، با حضور مديرعامل بيمه حکمت ، مديرعامل ، رئيس هيات مديره و معاونان بانک حکمت ايرانيان و جمعي از اهالي رسانه راه اندازي شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در اين مراسم مديرعامل بيمه حکمت صبا گفت: از ويژگي‌هاي اين مرکز امنيت بالا ، بهره گيري از انرژي خورشيدي براي توليد برق ، استفاده از استانداردهاي بالا است.وي گفت: يک مرکز پشتيباني نيز در مرکز اصفهان راه اندازي شده و در صورت بروز مشکلات احتمالي پشتيبان اين مرکز خواهد بود.
چايچي خاطرنشان کرد: بيمه مرکزي براي استفاده از چنين مرکز داده‌اي درخواست کرده است و اين مرکز امکان ميزباني از 10 مرکز ديتاسنتر ديگر را نيز دارد ، مرکز داده سبز ( ديتا سنتر سبز) براساس اصول و سازگاري با محيط زيست طراحي و اجرا مي‌شود و علاوه بر فراهم کردن ويژگي‌ها و قابليت‌هاي يک مرکز داده معمولي از انرژي و فضاي کمتري استفاده مي‌کند و در آن شاهد کاهش هزينه‌هاي جاري براي تهيه انرژي نيز خواهيم بود.

بهره برداري از مراکز رفاهي و ورزشي بيمه آسيا
همزمان با گراميداشت ايام ا... دهه فجر مراکز رفاهي و ورزشي بيمه آسيا در مشهد مقدس، بابلسرو تهران مورد بهره برداري قرار گرفتند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آسيا، مرکز رفاهي بيمه آسيا در مشهد مقدس همزمان با گراميداشت ايام ا...دهه فجر و افتتاح پروژه‌هاي گروه سرمايه گذاري مسکن در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوي با حضور دکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل و هيات همراه، شهردار مشهد،مدير عامل و مديران بانک مسکن در 13واحد مجزاي يک و دو خوابه نزديک به حرم امام رضا (ع) مورد بهره برداري قرار گرفت.
بنابراين گزارش،بهره برداري از مجتمع رفاهي بيمه آسيا در شهر بابلسرمنطقه دريا کنار در شش واحد دو خوابه با هدف استفاده کارکنان از اين امکانات رفاهي با حضوردکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل، اعضاي هيأت مديره ، مديران و مسئولان استاني بيمه آسيا انجام شد.
اين گزارش مي‌افزايد، همچنين با حضوردکتر کاردگر، نايب رييس هيأت مديره و مديرعامل، اعضاي هيأت مديره، مديران بيمه آسيا و محمد پنجعلي و اصغر حاجيلو(پيشکسوتان باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال)، سالن چندمنظوره ورزشي بيمه آسيا در شعبه خاقاني تهران (خيابان تهران نو) با برخورداري ازامکانات رشته‌هاي بسکتبال،واليبال،فوتسال،بدمينتون و تنيس روي ميز به منظور بهره مندي کارکنان در اوقات فراغت و برگزاري مسابقات ورزشي مورد بهره برداري قرار گرفت.

افتتاح ساختمان جديد بيمه "ما" در استان آذربايجان غربي
به مناسبت سي و نهمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي‌، ساختمان جديد بيمه "ما" در استان آذربايجان غربي افتتاح و راه اندازي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌،آقاي حجت بهاري فر، مديرعامل شرکت سهامي‌بيمه "ما" و آقاي مير سياوش اسبقي معاون سرمايه انساني و پشتيباني، ضمن افتتاح ساختمان جديد شعبه ، نشست مشترکي را با همکاران و شبکه فروش استان آذربايجان غربي برگزار کردند.
در ابتدا آقاي جسور قره باغ رييس شعبه اروميه، ضمن خوشامدگويي به مديرعامل و هيات همراه ، به اختصار گزارشي از عملکرد شعبه در طول فعاليت ارائه کرد.
در ادامه مراسم حجت بهاري فر مديرعامل و عضو هيات مديره ضمن تشريح سياست‌هاي کلان و برنامه‌هاي آتي شرکت، نقاط قوت و ضعف شبکه فروش را بيان کرده و باتوجه به موقعيت ، پتانسيل و ظرفيت‌هاي مناسب منطقه ، به شناسائي و تشريح صحيح انواع ريسك‌ها در زمينه فروش بيمه نامه پرداخت.
در انتها جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارگزاران، نمايندگان شبکه فروش و پرسنل شعبه استان آذربايجان غربي در فضاي بسيار صميمي‌برگزار و در خصوص تفويض اختيار به شعب و نمايندگي‌ها و همچنين چگونگي اعطاي وام به نمايندگان از سوي بانک ملت بحث و تبادل نظر شد.

مشتريان بيمه دانا کمک هزينه سفر به روسيه دريافت مي‌کنند 
شرکت بيمه دانا با هدف توسعه فرهنگ بيمه در جامعه و تکريم مشتريان، با اجراي طرح"دانايي جايزه دارد" در سراسر کشور، به بيمه گزاران خوش شانس خود کمک هزينه سفر به جام جهاني روسيه اهدا مي‌کند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، در اين طرح که با توجه به در پيش بودن جام جهاني فوتبال به مدت محدود در دستور کار قرار گرفته است، هر ماه پنج جايزه 50 ميليون ريالي از طريق قرعه کشي به برندگان تقديم مي‌شود.
علاقه مندان مي‌توانند با خريد بيمه نامه‌هاي عمر و پس انداز، اتومبيل(ثالث،بدنه)،آتش سوزي و حوادث انفرادي و ارسال شماره بيمه نامه‌ها به شماره پيامکي 3000143000، با افزايش امتياز شانس خود را براي برنده شدن بيشتر کنند.
بر اساس اين گزارش، در طرح " دانايي جايزه دارد"، مشتريان بيمه دانا با تهيه بيمه نامه‌هاي عمر و پس انداز انفرادي، بيمه بدنه خودرو، شخص ثالث، آتش سوزي و حوادث انفرادي مي‌توانند در قرعه کشي ماهانه شرکت کنند.
در ازاي تهيه هر يک از بيمه نامه‌هاي فوق بر اساس امتيازات لحاظ شده براي هر يک از آنها، شانس برنده شدن در قرعه کشي افزايش مي‌يابد.
علاقه مندان براي کسب اطلاعات بيشتر و يا تهيه اين بيمه نامه‌ها مي‌توانند به کليه شعب و نمايندگي‌هاي بيمه دانا در سراسر کشور مراجعه کنند.

بررسي اصول اساسي بيمه انجمن بين‌المللي ناظران بيمه
چهلمين و چهارمين شماره دو ماهنامه آموزشي، پژوهشي و تحليلي گزارش موردي ويژه بهمن و اسفند 1396 به بررسي اصول اساسي بيمه انجمن بين‌المللي ناظران بيمه اختصاص يافت. 
روابط عمومي‌پژوهشکده بيمه در زمينه اهميت اين گزارش اعلام کرد: انجمن بين ‌المللي ناظران بيمه به عنوان يکي از مهم‌ترين نهادهايي که ساختاري جامع جهت نظارت بر شرکت‌هاي بيمه تدوين نموده است، از زمان تاسيس در سال 94 هياتي را مسئول تدوين اصول، استانداردها و ساير موارد مربوط به نظارت بر بخش بيمه و کمک به پياده‌سازي آنها نموده است.
بر پايه اين گزارش اصول اساسي بيمه (ICP)‌ها را مي‌توان به منظور استقرار و ارتقاي چارچوب و سيستم نظارت به کار گرفت و پژوهشکده بيمه به عنوان بازوي پژوهشي صنعت بيمه کشور مبادرت به ترجمه (ICP)‌ها‌ي منتشر شده توسط انجمن بين‌المللي ناظران بيمه نموده است.
اين گزارش مي‌افزايد با توجه به موضوعات (ICP)‌ها کل آنها طي سه شماره پياپي از نشريه گزارش موردي منتشر خواهند شد که بخش اول آن مشتمل بر (ICP)‌هاي 1الي 13 در اين شماره بررسي شده است.
علاقه مندان جهت تهيه اين نشريه که به قيمت 8000 تومان ارائه مي‌شود، مي‌توانند به پژوهشکده بيمه واقع در سعادت آباد – ميدان شهيد تهراني مقدم - خيابان سرو غربي - نرسيده به ميدان قيصر امين پور(شهرداري سابق) - پلاک 43 مراجعه نمايند. همچنين خريد مجازي از طريق مراجعه به آدرس /htpp://bookstore.irc.ac.ir و خريد از طريق آبونمان سالانه امکان پذير است.