راه اندازي نيروگاه «سيکل ترکيبي تابان» يزد با تسهيلات بانک صادرات
نيروگاه يک هزار مگاواتي «سيکل ترکيبي تابان» يزد با تسهيلات ٢٣٠ ميليون يورويي (١٠ هزار ميليارد ريالي) بانک صادرات ايران توسط معاون اول رييس جمهور در دهه مبارک فجر راه اندازي شد که برگ زرين ديگري از افتخارات اين بانک محسوب مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در ايام ا... دهه مبارک فجر نيروگاه يک هزار مگاواتي «سيکل ترکيبي تابان» يزد با تامين مالي ٢٣٠ ميليون يورو (١٠ هزار ميليارد ريال) از محل صندوق توسعه ملي و مشارکت شرکت انرژي گستر جم و با عامليت بانک صادرات ايران توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور، راه اندازي شد و اين پروژه ملي، برگي ديگر از دفتر افتخارات بانک صادرات ايران در کمک به اقتصاد ملي و توسعه زيرساخت‌هاي صنايع مادر در کشور ورق خورد. بنا بر اين گزارش، در اين پروژه شرکت انرژي گستر جم به عنوان کارفرما از محل تسهيلات دريافتي از بانک صادرات ايران مشارکت داشت و گروه مپنا به عنوان پيمانکار، راه اندازي اين نيروگاه را بر عهده گرفت.

ديدار سفير برند سامان با مشتريان بانک سامان در مشهد
سفير برند سامان، با حضور در دو شعبه بانک سامان در مشهد مقدس، با مشتريان و کارکنان شعبه ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، بسياري از مشتريان بانک سامان که با اطلاع از حضور کارلوس کي‌روش در مشهد، از ساعت‌هاي ابتدايي روز، در دو شعبه احمدآباد و سجاد مشهد تجمع کرده بودند، با حضور وي در دو شعبه به ابراز احساسات پرداختند. براساس اين گزارش، کارکنان و مشتريان بانک در ديدار صميمانه با سفير برند سامان، ضمن گفت‌وگوي مستقيم با کي‌روش، اقدام به گرفتن امضا و عکس‌هاي يادگاري کردند. همچنين دومين همايش علمي-آموزشي انتقال تجارب «کارلوس کي‌روش» در حوزه رهبري سرمايه انساني از ساعت 14 روز پنجشنبه 19 بهمن ماه در هتل درويشي مشهد با حضور قائم‌مقام مديرعامل و معاون بانکي و بازاريابي به همراه جمعي از مديران، کارکنان و مشتريان شرکت‌هاي عضو گروه مالي سامان برگزار شد. در اين همايش، سفير برند سامان دانش و تجربيات خود در زمينه مديريت سرمايه انساني را براي شرکت‌کنندگان تشريح کرد.

قدرداني مديرعامل نيروگاه خورشيدي نور از بانک صنعت و معدن
سيد احمد امام جمعه زاده مديرعامل و عضو هيات مديره نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي نور واقع در استان يزد از بانك صنعت و معدن قدرداني كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، در نامه مديرعامل اين نيروگاه خطاب به علي اشرف افخمي‌مديرعامل بانک صنعت و معدن آمده است: نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي نور در دهه مبارک فجر توسط جناب آقاي دکتر جهانگيري معاون اول رييس جمهور و آقاي دکتر اردکانيان وزير محترم نيرو به طور رسمي‌افتتاح شد. از آنجاييکه در ساخت اين نيروگاه، مجموعه کارکنان بانک صنعت و معدن مهمترين نقش را ايفا کردند، بر خود لازم مي‌دانم از همه کارکنان بانک صنعت و معدن و به خصوص جنابعالي که هميشه با حمايت‌هاي خود اين طرح ملي را پيش برده ايد، نهايت سپاسگزاري را بنمايم.

انتصاب سرپرست معاونت نرم افزار شرکت داده ورزي سداد
 مهندس محمد مهدي اسمعيلي بنيزي به عنوان "سرپرست معاونت نرم افزار شرکت داده ورزي سداد" منصوب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت داده ورزي سداد، مهندس محمد مهدي اسمعيلي بنيزي، طي حکمي‌از سوي مهندس حميدرضا مختاريان، مديريت محترم عامل، به عنوان "سرپرست معاونت نرم افزار شرکت داده ورزي سداد" منصوب شد. در اين حکم آمده است: اميد است با استعانت از پروردگار متعال و بهره گيري از توان علمي‌و تجربه خويش در انجام وظايف محوله، موفق و مويد باشيد.

برگه‌هاي نوبت دهي بانک؛ اين بار با طعم سودوکو
بانک سرمايه در اقدامي‌جذاب و مبتکرانه، پشت برگه‌هاي نوبت دهي شعب خود را به جداول سودوکو، شعارهاي تشويقي در راستاي حفظ محيط زيست، صرفه جويي در مصرف کاغذ و اطلاع رساني در خصوص آخرين خدمات و محصولات بانک اختصاص داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي، در راستاي افزايش رضايتمندي مشتريان محترم بانک سرمايه و در جهت حفظ و نگهداري هرچه بيشتر از منابع طبيعي و صرفه جويي در مصرف کاغذ، اين بانک در اقدامي‌مبتکرانه و جذاب اقدام به چاپ جداول سودوکو در پشت برگه‌هاي نوبت دهي براي استفاده بهينه مشتريان از مدت حضور خود در شعبه نمود. شايان ذکر است هدف از اين طرح استفاده بهينه از برگه‌هاي نوبت دهي، ترويج فرهنگ بهره وري و افزايش نشاط ذهني مشتريان مي‌باشد.

شعبه ياب کوثر ابزاري در جهت خدمت رساني غير حضوري
شعبه ياب نرم افزاري جهت يافتن نزديک‌ترين خودپرداز و شعبه موسسه اعتباري کوثر بر روي نقشه به همراه مسيريابي و همچنين مشاهده اطلاعات شعب است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ در راستاي خدمت رساني هرچه بهتر و شايسته تر به مشتريان محترم و همزمان با ايام ا... دهه مبارک فجر نرم افزار شعبه ياب هوشمند کوثر به صورت رايگان در دسترس عموم مشتريان قرار گرفت. بر اساس اين گزارش؛ شعبه ياب موسسه اعتباري کوثر در راستاي استفاده از فناوري‌هاي نوين حوزه ارتباطات و جهت آسان‌سازي دسترسي مشتريان خود به خدمات و اطلاعات شعب ارائه شده است. اين نرم افزار بر روي انواع گوشي‌هاي تلفن همراه با پلتفرم‌هاي Android و iOS قابل نصب بوده و امکان ارائه اطلاعات جغرافيايي شعب را نيز دارد. اين گزارش مي‌افزايد: مشتريان با استفاده از اين نرم افزار مي‌توانند علاوه بر دسترسي به آخرين اطلاعات شعب در سراسر کشور، در سريع‌ترين زمان ممکن و با بهترين و بهينه‌ترين مسير پيشنهادي که نرم افزار شعبه ياب به آن‌ها ارائه خواهد داد، به نزديکترين شعبه از مکان کنوني خود مراجعه نموده و نسبت به انجام عمليات بانکي اقدام نمايند.


مدير روابط عمومي‌بانک مرکزي خبر داد:
با اتخاذ روش‌هاي نظارت و مديريت بازار ارز فرار مالياتي براي دلالان ارز سخت‌تر خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، محمدعلي کريمي‌درباره اقدام بانک مرکزي در معرفي خريداران اصلي ارز به سازمان امور مالياتي گفت: هدف اصلي اين بخشنامه، حرکت به سمت ايجاد شفافيت بيشتر در حوزه اقتصاد کشور و مديريت بازار ارز است. وي افزود: دولت و بانک مرکزي در سال‌هاي اخير تلاش کردند بيشتر به سمت اين شفافيت حرکت کنند و نتيجه آن پيش بيني پذيرتر شدن اقتصاد ماست. وي اضافه کرد: بانک براي مديريت بازار ارز و در پي توافقي که با سازمان امور مالياتي داشت و تکاليف قانوني که بر عهده او گذاشته شده موظف است که اين شفافيت را ايجاد کند از اين جهت براي اين هدف و جلوگيري از اقدامات سوداگرانه، دلالي و يا قاچاق ارز، با توجه به اطلاعات و گزارش‌هايي که برگرفته از سامانه نظارت ارزي (سنا) است گزارشي را به سازمان امور مالياتي تقديم کرد. کريمي‌افزود: بازار ارز از ابتداي امسال تا ۱۷ دي ۱۳۹۶ رصد شده است و تعداد محدودي از معامله‌گران شامل اشخاص حقيقي و برخي اشخاص حقوقي حجم بالايي از معاملات دلار را انجام دادند و اين دلارها خريداري شده و بعضاً به چرخه بازار برنگشته است. مدير روابط عمومي‌بانک مرکزي ادامه داد: لازم است سازمان امور مالياتي اين‌ها را بررسي کند و در صورتي که اطلاعات و مدارک مثبته‌اي وجود دارد در خصوص مسائل مالياتي تصميم بگيرد. کريمي‌در پاسخ به اين پرسش که معيار بانک مرکزي از خريدار عمده ارز چيست؟ گفت: نياز عرفي دلار از جمله براي هزينه‌هاي درمان يا دانشجويي براي افراد، مشخص است و بانک مرکزي در اين زمينه ورود نمي‌کند اما معيار، عدد غيرمتعارفي است که در بازار، خريد و فروش مي‌شود کسي که حجم عمده را خريد مي‌کند بايد ببينيم او بازرگان است يا تاجر و يا صراف؟ وي تأکيد کرد: همه معاملات بازار، شبکه صرافي مجاز و بازار آزاد را شامل مي‌شود و بانک مرکزي آنها را رصد و پايش مي‌کند. کريمي‌افزود: در تعامل نزديکي که با سازمان امور مالياتي وجود دارد و ابزارهاي قانوني اين سازمان، وظيفه ماست که اين معاملات را رصد کنيم و در جهت تأمين و وصول درآمدهاي مالياتي کار کنيم و جلوي دلالي، سوداگري و قاچاق ارز را بگيريم. وي اضافه کرد: قطعاً اين تعامل ميان دستگاه‌ها بر روي بازار تأثير خواهد گذاشت و تأمين ارز با تأمين نيازهاي واقعي صورت مي‌گيرد.


افتتاح نخستين باجه جوانه‌هاي بانک ملي ايران در کشور
‎نخستين باجه جوانه‌هاي بانک ملي ايران با رويکرد خدمت رساني به آينده سازان کشور در شعبه دزاشيب بانک در تهران افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمدرضا حسين زاده مديرعامل بانک امروز در آيين افتتاح اين باجه که با حضور حبيب ا... رشيد ارده مدير امور حوزه مديريت و روابط عمومي, محمد نورآزادي مدير امورشعب تهران ، محمدرضا صدري رييس اداره امور شعب شمال تهران و جمعي از مديران ارشد بانک و اعضاي کانون جوانه‌ها برگزار شد، با تاکيد بر اينکه جرقه تاسيس کانون جوانه‌ها به قلک‌هاي مشکي قديمي‌بانک در ساليان دور باز مي‌گردد، گفت: حدود ۱۳ ميليون دانش آموز در کشور وجود دارد که اميدواريم روزي برسد که تمامي‌اين دانش آموزان به عضويت کانون جوانه‌هاي بانک درآيند. حسين زاده بيان کرد: در بسياري از جلسات و هم انديشي‌ها افراد سرشناس و مديران، خاطرات ارزشمندي را از قلک‌هاي مشکي و قديمي‌بانک ملي ايران نقل مي‌کردند و همين امر نيز ما را به فکر احياي اين قلک‌ها انداخت . مديرعامل بانک ملي ايران اضافه کرد: در کشورهاي پيشرفته نيز رويکرد بر انجام آموزش در سنين پايه و کودکي و نوجواني است در حالي که در کشور ما آموزش‌ها بر دوران بزرگسالي متمرکز است. وي عنوان کرد: کانون جوانه‌هاي بانک ملي ايران را با تمرکز بر آموزش اقتصاد، بانکداري، مديريت مالي و صرفه جويي کودکان و نوجوانان راه اندازي کرديم و اميدواريم براي توسعه اين ايده همه دست به دست هم دهند. در پايان نيز دکتر حسين زاده هدايايي را به تعدادي از کودکان و نوجوانان عضو کانون جوانه‌هاي بانک ملي ايران اهدا کرد.

بانک شهرمتعلق به تمامي‌شهروندان است
مديرعامل بانک شهر با تاکيد بر اينکه در طي سال‌هاي گذشته هيچگاه از نقش خود در توسعه و آباداني شهرها و بخصوص شهرهاي کوچک کشورمان غافل نبوده ايم، گفت: بانک شهر، متعلق به تمامي‌شهروندان است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، دکتر حسين محمد پورزرندي شب گذشته با حضور در بخش گفت‌وگوي ويژه برنامه " تهران 20 " ارتقاي سطح کيفي زندگي شهروندان شهرهاي کوچک و کلان شهرها را ‌، ماموريت اصلي بانک شهر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه براي تحقق اين امر ، از همه توان خود استفاده کرده و خواهيم کرد. مدير عامل بانک شهر با بيان اينکه طي چند سال اخير، 30هزار ميليارد تومان در خصوص توسعه شهري سرمايه‌گذاري کرده ايم، خاطرنشان کرد : نيمي‌از اين رقم در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي‌و نيمي‌ديگر در پروژه‌هاي زيرساختي شهرها سرمايه گذاري شده است. پورزرندي ادامه داد: امروز بيش از 70 درصد مردم کشوردر شهرها زندگي مي‌کنند که اين موضوع مسئوليت شهرداري‌ها و بانک شهر را براي آباداني شهرها و ايجاد رفاه شهروندان سنگين تر مي‌کند. مديرعامل بانک شهر گفت: با توجه به نقش بانک شهر در کمک به اجرا و تکميل خطوط شش، هفت و هشت مترو تهران ، ساير کلان شهرها و ادامه بزرگراه شهيد همت ، بايد گفت با کمک اين بانک درحال حاضر بالغ بر 50 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند؛ شايد اگر تامين منابع از سوي اين بانک صورت نمي‌گرفت، چنين شرايطي نيز محقق نمي‌شد. پورزرندي اظهار داشت: بانک شهر تلاش کرده است اقدامات گسترده‌اي در زمينه هوشمندسازي شهرها انجام دهد که نمود اين اتفاق را در شهرهاي تبريز، همدان و شيراز در حوزه حمل و نقل عمومي‌شاهد هستيم.

مديرعامل بانک اقتصادنوين: اعتماد مشتريان بزرگترين سرمايه بانک است
مديرعامل بانک اقتصادنوين: اعتماد مشتريان بزرگترين سرمايه بانک اقتصادنوين استمديرعامل بانک اقتصادنوين در جمع کارکنان سرپرستي و شعب منطقه سه تهران گفت: با هدف تسريع در ارايه خدمات و افزايش ضريب رضايت‌مندي مشتريان تقويت و توسعه سرپرستي‌هاي مناطق در دستور کار قرار دارد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري مديرعامل اين بانک، در جمع مسئولان و کارکنان اين سرپرستي، افزود: با اجراي اين طرح اختيارات سرپرستي‌هاي شعب تهران و استان‌ها افزايش خواهد يافت که اين مهم به در نهايت به چابک‌سازي فرآيندها و تسريع در تصميم‌گيري‌هاي بانک منجر خواهد شد. وي ممارست و پيگيري امور توسط شعب را از جمله عوامل موفقيت بانک توصيف کرد و گفت: همکاران نبايد براي پيگيري امور مربوط به مشتريان به مکاتبات کلي بسنده کنند، بلکه لازم است با پيگيري‌هاي مستمر زمينه حصول نتيجه نهايي را فراهم کنند. وي با اشاره به اينکه بانک اقتصادنوين به عنوان نخستين بانک خصوصي کشور توانسته در سال‌هاي فعاليت خود اعتماد مشتريان را جلب کند، گفت: اعتماد مشتريان سرمايه ارزشمندي است که همه ارکان بانک بايد براي حفط اين سرمايه بکوشند. بلگوري گفت: بانک اقتصادنوين در طول سال‌هاي گذشته همواره بر پياده‌سازي دقيق دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي صادره توسط نهادهاي نظارتي و ذي‌صلاح تاکيد داشته و اين موضوع براي همه مشتريان لازم‌الاجرا بوده است. وي همچنين به نقش تعيين‌کننده همکاران شعب در معرفي خدمات و محصولات جديد اشاره و تاکيد کرد. پيش از سخنان مديرعامل بانک اقتصادنوين، اسماعيل آروبندي سرپرست منطقه سه تهران بانک اقتصادنوين گزارشي از وضعيت شعب تحت پوشش اين سرپرستي ارايه کرد. در اين مراسم علاوه بر جمعي از مديران ارشد بانک حسين کريمخان ‌زند مديرعامل شرکت بيمه نوين و حسن خورسند مديرعامل شرکت خدمات و پشتيباني اقتصادنوين نيز حضور داشتند.

تشريح خط اعتباري بدون سقف از اگزيم بانک روسيه
رييس اداره تأمين مالي و سرمايه گذاري بين الملل بانک توسعه صادرات تشريح کرد: از اتفاقات شاخص در حوزه تامين مالي در سال جاري قرارداد خط اعتباري بدون سقف از اگزيم بانک روسيه بود که به امضا رسيده است. به گزارش روزنامه تجارت، آقاي کامران رضواني در گفتگو با اگزيم نيوز گفت: شرايط و مفاد قرارداد تامين مالي ذکر شده طي مذاکرات فشرده هيات بانکي جمهوري اسلامي‌ايران با مقامات بانکي و حقوقي اگزيم بانک روسيه مورد توافق قرار گرفت و قرارداد تامين مالي بين اين بانک به همراه بانکهاي ملت، پاسارگاد، سپه، پارسيان با مدير عامل اگزيم بانک روسيه در حضور سفير کشورمان در روسيه و مقامات بلند پايه بانکي و بيمه‌اي روسيه در تاريخ چهارم دي ماه امسال به امضاء رسيد. رضواني افزود: بر اساس مشخصات اين قرارداد اعتباري، تامين مالي طرح‌ها و پروژه‌ها توليدي و عمراني داخل کشور با دوره ساخت 3 تا 5 سال و دوره بازپرداخت 10سال در کشور (منشاء ساخت کشور روسيه در دامنه 30 تا 50 درصد) بدون محدوديت سقف تامين مالي امکان پذير مي‌باشد. وزارت امور اقتصادي و دارايي کشورمان بايستي نسبت به صدور ضمانت نامه دولتي براي نافذ شدن قرارداد به نفع بانک روسي اقدام نمايد. 

برگزاري سمينار توجيهي جايزه ملي کيفيت ارتباطات در پست بانک
 سمينار توجيهي جايزه ملي کيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات ويژه مديران و اعضاي کارگروه‌هاي تخصصي کيفيت در پست بانک ايران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌پست بانک ايران: شهنام زنديه رئيس اداره‌کل تحقيق و توسعه و بهره‌وري در ابتداي اين سمينار ضمن تشريح وضعيت استانداردهاي جايزه ملي کيفيت در بانک گفت: در راستاي سياست‌ها و اهداف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و تأکيد مديرعامل و هيأت مديره، تيمي‌از کارشناسان باتجربه بانک آموزش‌هاي لازم درخصوص جايزه ملي کيفيت را طي نموده و درحال پيگيري رعايت استانداردهاي مربوطه درسطوح مختلف خدمات بانکي در واحدهاي اجرائي و ستادي هستند.
زنديه به سطوح جايزه ملي کيفيت نيز اشاره کرد و اظهارداشت: اين جايزه در سه سطح اهتمام به کيفيت، اشتهار به کيفيت و تنديس کيفيت به سازمان‌ها تخصيص مي‌يابد و پست بانک ايران تلاش دارد به منظور ارتقاء سطح خدمات و جلب رضايتمندي مشتريان، فعاليت‌هاي خود را با استانداردهاي مورد نظر اين جايزه متناسب سازد. در ادامه اين سمينار مهندس پرويز علوي مديرگروه ارزيابي جايزه ملي کيفيت، رعايت استانداردهاي جايزه ملي کيفيت را زمينه‌ساز ارتقاء جايگاه سازمان‌ها و تکريم مردم بعنوان استفاده‌کننده از خدمات دانست و روند ارزيابي خدمات و الزامات موردنظر ارزيابان کيفيت خدمات را براي شرکت‌کنندگان تشريح کرد.

مشارکت بانک رفاه در اجراي پروژه دانش بنيان کيش
 بانک رفاه در راستاي حمايت از اشتغال و توليد و همراستا با شعار محوري سال 1396، در اجراي پروژه دانش بنيان 500 ميليارد ريالي کيش مشارکت کرد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک رفاه ، در مراسم افتتاح و بهره برداري از کارخانه توليد پروتزهاي اندامي‌در جراحي ارتوپدي و مغز و اعصاب که به مناسبت ايام ا... دهه مبارک فجر و با حضور دکتر ستاري معان علمي‌و فناوري رئيس جمهور و مسئولان اين بانک برگزار شد، از مشارکت و حضور بانک رفاه در اين طرح ملي قدرداني شد.
دکتر ستاري معاون علمي‌و فناوري رئيس جمهور در آيين افتتاحيه اين پروژه، طي سخناني اظهار داشت: حرکت مناطق آزاد به سمت اجراي طرح‌هاي زيرساختي، دانش بنيان و داراي ظرفيت صادراتي، هدف مهمي‌است که بايد بيش از پيش به آن توجه شود. مناطق آزاد بستر بسيار مفيدي براي صادرات فراهم ساخته و لازم است مديران مناطق آزاد هم به آن توجه داشته باشند. با راه اندازي اين مجموعه توليدي براي 60 نفر به صورت مستقيم و 200 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال فراهم شده است.

تقدير سازمان خصوصي سازي از بانک تجارت
سازمان خصوصي سازي از بانک تجارت به خاطر عملکرد «شايسته تقدير در پرداخت سود سهام عدالت» قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان خصوصي سازي کشور طي نامه‌اي خطاب به رضا دولت‌آبادي مديرعامل بانک تجارت با اشاره به اهميت اجراي دقيق سياست‌هاي بخش اقتصادي کشور در حوزه سهام عدالت، از بانک تجارت به خاطر «تعامل شايسته» کارکنان اين بانک در توزيع سود سهام عدالت قدرداني کرد. پوري حسيني در اين نامه همچنين آورده است: «با همدلي و همراهي بي‌دريغ سيستم بانکي کشور، عمليات يکپارچه نخستين مرحله واريز سود سهام عدالت به بهترين نحو ممکن اجرا گرديد». طرح توزيع سهام عدالت با حدود 50 ميليون نفر مخاطب به عنوان يکي از ابر پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي کشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و سازماندهي آن يک حرکت بزرگ و مهم در مجموعه سياست‌هاي کلان اقتصادي کشور محسوب مي‌شود. بانک تجارت تمامي‌تمهيدات لازم براي اجراي هرچه بهتر مراحل بعدي توزيع سود سهام عدالت بين مشمولين را در دستور کار دارد.

تقدير سازمان خصوصي از مدير عامل بانک ايران زمين
معاون وزير و رئيس کل سازمان خصوصي سازي طي نامه‌اي از اقدامات و همراهي بانک ايران زمين در پرداخت سود سهام عدالت تقدير و تشکر کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، در پي واريز سود سهام عدالت در روزهاي گذشته پوري حسيني معاون وزير و رئيس کل سازمان خصوصي سازي طي نامه‌اي از عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين به منظور همراهي سازمان خصوصي سازي در پرداخت سود سهام عدالت تقدير و تشکر کرد. در متن اين نامه آمده است؛ خداوند سبحان را شاکريم که با همدلي و همراهي بي دريغ سيستم بانکي کشور، عمليات يکپارچه نخستين مرحله واريز سود سهام عدالت به بهترين نحو ممکن و بدون هرگونه خطاي سيستيم اجرا شد. سازمان خصوصي سازي مراتب سپاس خود را از تعامل شايسته جنابعالي و همکاران ارجمندتان تقديم نموده و تقاضا دارد در اجراي مراحل بعدي پرداخت سود سهام عدالت با پيش‌بيني تمهيدات لازم، اين سازمان را در جهت ارائه خدمات مطلوب و به موقع به جامعه بزرگ مشمولين سهام عدالت همراهي فرمايند.

نقش تاثير گذار موسسه‌هاي مالي در رفع کمبودهاي سيستم پولي بانکي
يک اقتصاد دان گفت:فعاليت موسسات مالي و اعتباري مي‌تواند کمبودهاي سيستم بانکي را جبران کند.  فرهاد روحاني نيا اقتصاد دان و استاد دانشگاه در مورد فعاليت موسسات مالي در چرخه اقتصاد و بانکداري ايران گفت: قبل از بروز مشکلات براي برخي موسسات مالي، شاهد بوديم که موسسات مالي به عنوان بازوي بانک‌ها به کمک سيستم مالي کشور آمده و در حوزه‌هايي که کمبودهايي وجود داشت اين موسسات ورود کرده و ضعف بانک‌ها را پوشش مي‌دادند.  وي ادامه داد: در زمان‌هايي که اخذ تسهيلات براي مردم در بانک‌ها سخت شده بود، موسسات مالي توانستند با واگذاري پول‌هاي سپرده گذاري شده گره از مشکلات مردم بگشايند. اين استاد دانشگاه با بيان اينکه بايد حساب موسسات مالي مجاز از غيرمجازها جدا تلقي شود،تاکيد کرد: نبايد همه رابه يک چشم ديد. در حال حاضر موسسات مالي مجازي در حال فعاليت هستند که تراز مالي مثبت داشته و نحوه سپرده گذاري و ارائه تسهيلات آنها کاملا شفاف است. بر اين اساس موسسه نور به عنوان يک نهاد مالي غير بانکي، به فعاليت طبق آيين‌نامه مقررات تاسيس و نحوه فعاليت موسسات مالي و اعتباري به جذب انواع سپرده‌هاي مجاز بانکي و استفاده از ساير ابزارهاي مالي به تجهيز منابع مبادرت کرده است. اين موسسه اين منابع را به اعطاي تسهيلات اعتباري اختصاص داده يا به هر نحو ديگري بنا به تشخيص بانک مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و در چارچوب قانون، آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي عمليات بانکي بدون ربا واسط بين عرضه کنندگان و متقاضيان منابع مالي شده است. با توجه به اينکه حمايت از فعاليت‌هاي مولد اقتصادي منجر به رشد و توسعه اقتصادي، حمايت از توليد منجر به ايجاد اشتغال و برقراري عدالت اجتماعي، حمايت از توليد مبتني بر مزيت‌هاي رقابتي و نيز حمايت از توليد با کارکرد تسهيل کنندگي، از جمله راهبردهاي اصلي موسسه اعتباري نور است، در نظر است تا حضور اثربخش اين موسسه در تامين مالي پروژه‌هاي توليدي تعميق شود.

طرح بانوان مهر ايران برنامه‌اي مناسب براي محروميت زدايي
دکتر حسيني معاون سياسي وامنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي در ديدار با عدالتي مدير شعب بانک قرض الحسنه مهرايران در اين استان بيان داشت: اجراي طرح بانوان مهرايران، بهترين کمک به فعاليت‌هاي محروميت زدايي و در راستاي تحكيم خانواده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، دکتر حسيني معاون سياسي، امنيتي، اجتماعي و فرشته سلجوقي مديرکل امورزنان استانداري خراسان رضوي به منظور آشنايي وتبيين راهبرد طرح اندوخته بانوان مهر ايران در جمع پارلمان زنان اين استان در محل سالن شوراي اداري استانداري از خدمات گسترده و حضور بانک قرض الحسنه مهرايران در تمامي‌سطوح جامعه تقدير وتشكر كردند. حسيني در اين مراسم اظهارداشت: بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي اهداف و رسالت‌هاي اجتماعي گام‌هاي موثري برداشته است.  وي افزود: طرح اندوخته بانوان مهرايران يکي از بهترين فرصتهاي است که توسط بانک قرض الحسنه مهرايران و بصورت واقع بينانه طراحي شده و مي‌تواند کمك رسان دولت در بخش بانوان باشد. در ادامه، سلجوقي نيز بيان داشت: ما با هماهنگي مجمع خيرين اشتغال استان بدنبال توانمند سازي بانوان سرپرست خانوار هستيم و بانک قرض الحسنه مهرايران در اين ميان مي‌تواند به عنوان بزرگترين حامي‌دولت درراستاي اهداف و رسالت‌هاي اجتماعي عمل کند. وي تصريح کرد: به منظور عملياتي شدن اين طرح بزرگ دپارتمان زنان در خراسان رضوي تمام توان وقدرت خود را براي بهترين عملکرد قرار خواهد داد. در اين ديدار، عدالتي با تشريح طرح اندوخته بانوان مهر ايران بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهرايران در راستاي ماموريت‌هاي اجتماعي خود به دنبال آن است با ايجاد اشتغال براي بانوان سرپرست خانوار به بهبود شرايط مطلوب در جامعه کمک کند. وي ادامه داد: با توانمند کردن بانوان سرپرست خانوار، به آنها قدرت مي‌دهيم در زمينه‌هايي که توانايي دارند وارد شوند و بتوانند با ايجاد کسب و کار خرد هزينه‌هاي زندگي خويش را تامين كنند.

افتتاح اولين مرکز گردشگري سلامت قم با مشارکت بانک گردشگري
اولين مرکز گردشگري سلامت استان قم، در ايام دهه فجر و در آستانه بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي، در شهرستان قم افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک گردشگري، «مرکز اقامتي- سلامت الوند»، شامل هتل، مجموعه ورزشي، کلينيک توان‌بخشي، استخر آب‌درماني و مراکز خدماتي با مشارکت اعتباري اين بانک در مساحتي بالغ بر 660 متر مربع و در چهار طبقه با هدف گسترش ظرفيت‌هاي گردشگري سلامت با حضور نمايندگان بانک، جمعي از مسئولين استاني و فعالان بخش سلامت در کشور به بهره‌برداري رسيد.
با افتتاح اين مرکز از محل اعتبارات بانک گردشگري، انتظار مي‌رود علاوه بر حل بخشي از مشکلات مردم شهر مقدس قم در حوزه درماني، امکان پذيرش مسافرين نيازمند به اقدامات درماني مرتبط نيز فراهم شود. دراين مرکز، خدماتي مانند توان بخشي و باز توانايي براي بيماران حرکتي و همچنين خدمات پوست و زيبايي به گردشگران ارايه مي‌شود.
گفتني است بانک گردشگري به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملي در حوزه گردشگري، تأمين اعتبار پروژه‌هاي بخش گردشگري را همواره در دستور کار داشته است.