مسعود يوسفي
روزنامه نگار
yousef44@yahoo.com
یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه - موسوم به فاینکس 2018- از امروز به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا می شود و فعالان بازارهای پولی و مالی در این نمایشگاه به ارائه آخرین دستاوردها و خدمات خود می پردازند و از نزدیک با مشتریان و علاقه مندان این حوزه ها به تبادل نظر و تعاطی آرا می پردازند. با توجه به شرایط حساس کنونی و اتفاقات چند روز گذشته که در حوزه های مختلف اقتصادی و به ویژه نوسات بازار ارز رخ داد، برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند در آسیب شناسی از وضعیت اقتصادی کشور و حوزه های سه گانه بانکی، بیمه ای و سرمایه ای مؤثر واقع شود و جمع بندی نتایج حاصل از برگزاری نمایشگاه یاد شده در تنظیم و ساماندهی به این وضعیت یاری رسان باشد. از سوی دیگر نمایندگانی از سایر کشورها طی این سه روز در این نمایشگاه حضور دارند و همین امر به نوبه خود می تواند محک مناسبی برای تطبیق و مقایسه وضعیت کشورمان در حوزه های مورد نظر نمایشگاه واقع شود و دست اندرکاران و مسئولان ذیربط بتوانند نسبت به تقویت محاسن و رفع یا کاهش نقائص موجود اقدام نمایند و زمینه همکاری های منطقه ای و بین المللی هرچه بیشتر در حوزه های کاری مربوطه را فراهم آورند. همچنین برپایی یک نمایشگاه با حضور سه حوزه بانکی، بیمه ای و سرمایه ای می تواند به هموندی و همگرایی هرچه بیشتر آن ها برای تقویت و رونق اوضاع اقتصادی بینجامد و رقابت های احیانا نامناسب میان آن ها را به یک رفاقت و همکاری مؤثر و سازنده تبدیل سازد و در نهایت به همپوشانی و تکمیل پازل اقتصاد کشور منجر شود.

امروز يازدهمين نمايشگاه بانک، بورس و بيمه آغاز مي‌شود
يازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بانک، بورس و بيمه موسوم به فاينکس ۲۰۱۸ امروز در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران افتتاح مي‌شود. به گزارش روزنامه تجارت، علاوه بر ارکان بورس همچون شرکت بورس، بورس کالا،‌ فرابورس، بورس انرژي و شرکت سپرده گذاري مرکزي و تسويه وجوه و شرکت‌هاي کارگزاري و تامين سرمايه و مشاوران سرمايه گذاري و ديگر شرکت‌هاي مرتبط با بازار سرمايه نيز در اين رويداد حضور فعالي دارند. نظام بانکي نيز با بانک‌هايي همچون بانک ملي، ملت،‌صادرات،‌مسکن ، تجارت، پست بانک و ... در بزرگترين نمايشگاه صنعت مالي کشور حاضر خواهد بود. صنعت بيمه نيز در يازدهمين نمايشگاه بورس،‌بانک و بيمه با20شرکت بيمه‌اي ازجمله بيمه ايران، دانا، البرز، آسيا و ... مشارکت فعالي دارد.

پيش فروش سکه در شعب منتخب بانک ملي ايران
عرضه سکه از اين پس در شعب منتخب بانک ملي ايران و با سررسيدهاي متفاوت انجام خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، بر اساس اطلاعيه بانک مرکزي، به منظور ايجاد امکانات بيشتر براي متقاضيان پيش خريد، امکان وديعه و نگهداري سکه‌هاي خريداري شده پس از سررسيد (موعدتحويل) به صورت امانت نزد بانک ملي ايران در صورت توافق بانک و خريدار نيز فراهم شده است. علاوه بر اين، در آينده نزديک امکان جا به جايي و تبادل سکه‌هاي خريداري شده از طريق کارت سکه تحويل شده به متقاضيان به صورت الکترونيکي و از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز بانک نيز ميسر شده و از اين طريق خطرات ناشي از جا به جايي و نگهداري سکه نزد متقاضيان کاهش خواهد يافت.

برگزاري مسابقات کشوري کشتي با چوخه با حمايت بانک ايران زمين
بيست و دومين مسابقات کشوري کشتي با چوخه گرماب گراميداشت شهداي هسته‌اي در محل گود کشتي با چوخه اين شهرستان با حضور 180 کشتي گير در 5 وزن و حدود 25000 تماشاگر برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين: اين مسابقه با حضور فرماندار شهرستان فيروزه، نماينده شهرستان نيشابور در مجلس شوراي اسلامي، مديريت شعب استانهاي خراسان رضوي و شمالي بانک ايران زمين و جمعي از مسئولين اين شهرستان و پيشکسوتان کشتي استان از جمله آقاي رسول خادم برگزار شده و به مقام آوران اوزان پنج گانه جوايزي در قالب کارت هديه از طرف بانک ايران زمين تقديم شد.
کشتي چوخه از رشته‌هاي اصيل ايران زمين به شمار مي‌رود که در فرهنگ و آيين کشور عزيزمان ريشه دارد.

آمار تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه بانک رفاه
بانک رفاه در سال 96، بالغ بر 87.000 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، شعب اين بانک از محل سپرده‌هاي قرض الحسنه نزد خود طي سال گذشته، تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه به تعداد 87.338 فقره و به مبلغ 9.080 ميليارد ريال پرداخت کرده‌اند که مديريت‌هاي شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، خوزستان و فارس به ترتيب داراي بيشترين پرداختي بالغ بر 905، 786 و 587 ميليارد ريال بوده اند.

معرفي کانال‌هاي ارتباطي بانک اقتصادنوين
با توجه به گسترش شبکه‌هاي مجازي و استقبال هم‌وطنان از اين ابزار ارتباطي، مشتريان بانک اقتصادنوين مي‌توانند از طريق کانال‌ها و ابزارهاي متنوع ارتباطي از آخرين اخبار نخستين بانک خصوصي جمهوري اسلامي ايران آگاهي پيدا کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، مشتريان اين بانک مي‌توانند از طريق آدرس اينترنتي www.enbank.ir ضمن دسترسي به تارنماي اصلي اين بانک از آخرين اخبار، محصولات و خدمات، آخرين تغييرات سهام، اطلاعات شعب، بيانيه ها، اطلاعيه‌ها و .... اين بانک آگاهي پيدا کنند.

معاون بانک مرکزي مطرح کرد؛
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي گفت: اقداماتي براي توسعه همکاري بانک‌ها و فين‌تک‌ها در حوزه مديريت مالي شخصي در بانک مرکزي در حال انجام است.
ناصر حکيمي‌در گفتگو با ايبِنا درباره همکاري بانک‌ها و فين تک‌ها در حوزه مديريت مالي شخصي و انجام اقداماتي مانند اجراي مقررات اروپايي psd2 اظهارداشت: اين موضوع احتياج به حمايت قانوني دارد و حد ايده‌­آل از نظر ما اين است که به بلوغ موجود در اتحاديه اروپا برسيم و اين موضوع را همچون يک تکليف به بانک‌­ها ابلاغ کنيم.
وي افزود: بر اين اساس بانک‌­ها نمي‌­توانند کانال دسترسي مشتري را محدود به چيزي کنند که خود بسته­‌بندي مي­‌کند. در نتيجه، بانک بايد بتواند تعدادي سرويس اتميک را طبق کانالي که مشتري مشخص مي­‌کند، در اختيار او قرار دهد که اين موضوع در بانک مرکزي در حال پيگيري است، ولي با توجه به فرهنگ جاري، جا افتادن آن در ايران سخت خواهد بود.
حکيمي‌درباره آينده فين تک‌ها در ارتباط با بانک‌ها نيز گفت: اگر بازار به ­شکل طبيعي حرکت کند، به ­نظر من فين­تک‌­ها در مسيرها و ارتباط با مشتري بر بانک‌­ها غلبه خواهند کرد. يعني شما با تعداد زيادي اپليکيشن و راه ­حل مواجه خواهيد شد تا بتوانيد امور بانکي خود را انجام دهيد و ارتباط مستقيم مشتري با بانک‌­ها ضعيف‌­تر خواهد شد.
وي ادامه داد: بانک‌­ها در لايه­‌هاي پاييني قرار مي­‌گيرند که اين موضوع بستگي به حمايت مقام ناظر بانک هم دارد که با توجه به مجوزي که ارائه شده، از موقعيت قانوني بانک دفاع کند. بانک‌­ها در اين لايه، اقدام به جابه­‌جايي وجوه با رقم­‌هاي کلان و تسويه خواهند کرد که اين حالتي است که بازار روند طبيعي خود را طي خواهد کرد و نتيجۀ آن به نفع مشتريان است.
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي درباره مواردي که اين رابطه را تهديد مي‌کند، نيز گفت: نکته اول اينکه بانک­‌ها احساس تهديد جدي کنند و براي دسترسي آزاد به منابعي مانند APIها مانع ايجاد کنند که اين يک مسئله جدي است. نکته دوم اينکه بانک­‌ها براي فين­ تک‌هايي که به آن­ها وابسته يا نزديک هستند، انحصار ايجاد کنند و در واقع دسترسي محدود و يک انحصار چندجانبه ايجاد شود.
حکيمي‌ادامه داد: نکته سوم که به­ نظر من بسيار بااهميت و جدي است، ايجاد يک مشکل امنيتي در يک يا چند استارتاپ فين­ تک است. با توجه به اينکه سياست­ گذاران مقداري ريسک­‌گريز هستند که البته در سيستم پولي و مالي محافظه­‌کار بودن طبيعي است، ممکن است کل قضيه به يک حالت انکار برسد و با آن مقابله شود.


تقويت سيستم بانکي با توجه به ظرفيت‌هاي بانکداري بدون ربا
مديرعامل بانک سپه با اشاره به نقش اثر گذار سيستم بانکي در اقتصاد کشور اظهار داشت:بيشترين تأمين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي کشور طي سال گذشته توسط سيستم بانکي صورت گرفته است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سپه، محمد کاظم چقازردي در ديدار نورزي با مديران شرکت سرمايه گذاري اميد اظهار داشت:با نقش آفريني بانک‌ها در عرصه اقتصادي امکان تحقق بخشي از مهمترين اهداف تعريف شده در اقتصاد مقاومتي فراهم شده است.
وي شعارها و هدفگذاري‌هاي ساليانه صورت گرفته توسط مقام معظم رهبري را بسيار داهيانه و هدفمند عنوان کرد و افزود:تحقق اهداف تعيين شده بدون شک اقتصاد کشور را در شرايط بسيار با ثبات تر و مستحکم تري قرار خواهد داد.
رئيس هيئت مديره بانک سپه با بيان اينکه اين بانک همچون سالهاي گذشته محور برنامه عملياتي خود را تحقق منويات مقام معظم رهبري و رسيدن به اهداف حمايت از کالاي ايراني به عنوان شعار سال جاري قرارداده است اظهار داشت:اولويت اعتباري سال 97 بانک سپه حمايت از بخش عرضه و تقاضا براي خريد کالاي ايراني خواهد بود.
وي افزود:سيستم بانکي با حمايت از بخش توليد (عرضه) شرايط لازم را براي بالا بردن کيفيت محصولات داخلي فراهم کرده،همچنين با تقويت بخش تقاضا زمينه را براي خريد اين کالاها مهيا مي‌نمايد.
مدير عامل بانک سپه گفت:در سال جاري نيز اين بانک نقش بي بديل خود در کمک به دولت و تبديل شدن به بازوي تواناي آن براي تحقق اهداف کلان اقتصادي را ايفا خواهد کرد.
چقازردي در ادامه با اشاره به پتانسيل‌هاي کار آمد بانکداري بدون ربا اظهار داشت:يکي از معضلاتي که هم اکنون نظام بانکي کشور کمابيش با آن دست به گريبان است وجود جريان سودهاي موهوم است.
وي گفت:بيشترين حجم نقدينگي کشور نزد بانک‌ها در قالب سپرده‌هايي است که نزد نظام بانکي قرار دارد و به آن سود علي الحساب تعلق مي‌گيرد،از منظر منطق اقتصادي اين سود بايد بعد از ايجاد ارزش افزوده و کسب درآمد توسط بانک‌ها در نتيجه سرمايه گذاري در فعاليت‌هاي اقتصادي پرداخت شود عدم تناسب بين سود واقعي بانک و سودهاي علي الحساب پرداختي از مشکلات ترازنامه‌اي نظام بانکي است.
چقازردي راه برون رفت از اين مشکلات را توجه به اصول و پتانسيل‌هاي قانون عمليات بانکداري بدون ربا عنوان کرد و اظهار داشت:بانک سپه به عنوان يک بانک قانونمدار همواره تمام تلاش خود را براي رعايت قوانين پولي کشور به کار گرفته است . رئيس هيئت مديره بانک سپه افزود:80 درصد منابع بانک سپه طي سال گذشته در راستاي حمايت از سياست‌هاي اقتصادي دولت و براي کمک به اجراي پروژه‌هاي ملي و بزرگ و نيز حمايت از واحدهاي توليدي کوچک و متوسط صرف شده است.
چقازردي رتبه اول بانک سپه به اذعان بانک مرکزي در فعاليت‌هاي ارزي طي دو سال گذشته و بعد از اجرايي شدن برجام را يکي از موفقيت‌هاي چشمگير و قابل توجه اين بانک عنوان کرد و گفت:اين موفقيت در سايه تلاش و کوشش مضاعف همه همکاران محقق شده است.
مدير عامل بانک سپه اظهار داشت:با رعايت قانون و حفظ منافع بانک که يکي بانک دولتي است با جديت و برنامه ريزي،واگذاري شرکت سرمايه گذاري اميد و گروه و شرکت‌هاي تابعه و دارايي‌هاي مازاد تا حصول به نسبت سرمايه گذاري‌هاي مجاز مورد نظر بانک مرکزي در دستور کار بانک و واحدهاي تابعه قرار دارد.

رونمايي از جديدترين خدمات بانکي بانک پارسيان در فاينکس 2018
فاينکس 2018 در 27 فروردين سال جاري آغاز به کار مي‌کند. در اين ميان حضور قدرتمند بانک‌ها براي معرفي خدمات، مي‌تواند مخاطبان را نسبت به تحولات مالي کشور آگاه سازد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از (سنا)، کوروش پرويزيان، مديرعامل بانک پارسيان در اين زمينه به پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا)، گفت: اين دوره از نمايشگاه ويژگي­‌هاي خاصي دارد که برگزاري آن مي‌تواند بازتاب و انعکاسي از آن ويژگي ­ها براي بازار مالي کشور باشد.
وي در ادامه بيان کرد: از مهمترين ويژگي‌هاي اين دوره نام گذاري سال جديد به نام سال حمايت از توليد کالاي ايراني است. اين نامگذاري به عنوان يک موضوع بسيار مهم مطرح است که دو بازار پول و سرمايه نقش بي بديلي در اين موضوع دارند و بايد به طور برجسته به آن بپردازند.
پرويزيان همچنين توضيح داد: اين مسئله مي­ تواند به عنوان تابلوي مشخصي از اين نمايشگاه مطرح شود. حضور بانک­ها، شرکت­‌هاي بزرگ مالي، نهادهاي مالي و شرکت­‌هاي تامين سرمايه در اين نمايشگاه بايد بتواند حمايت ويژه ­اي از دسترسي توليدکنندگان به منابع مالي را فراهم کند. 
مديرعامل بانک پارسيان در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به اثرات فرهنگي فاينکس 2018 بيان کرد: نمايشگاه‌هاي اينچنين تخصصي، از اهميت بسيار زيادي برخوردار هستند. نهادهاي شرکت کننده مي‌توانند خدمات و برنامه‌هاي خود را به صورت ساده تر در معرض ديد عموم قرار دهند. تا مردم آن را ملاحظه کنند و نسبت به کارهايي که در حوزه‌هاي مختلف در حال انجام است آگاه شوند.
وي در تشريح اين موضوع بيان کرد: به عنوان مثال امروزه بانک داري دچار تغيير و تحولات بنيادي شده است، به اين صورت که بانک­‌ها از حالت شعبه ­اي به بانک­‌هاي الکترونيک تبديل مي‌­شوند. امکاناتي که بانک­ها براي مردم فراهم کرده ­اند، زيرساخت ­هايي که مهيا است و خدمات متنوعي که در سبد کالايي آنها است همگي مي‌­تواند عرضه شود .
پرويزيان ادامه داد: معرفي اين خدمات مي‌تواند در جامعه اميدواري بيشتري ايجاد کند که ما مي­ توانيم در سطح منطقه و در فضاي بين­ المللي با اتکا بر دانش، توان، ظرفيت و پتانسيل­‌هاي داخلي خود حرف ­هايي براي گفتن داشته باشيم.
مديرعامل بانک پارسيان با بيان اينکه نظام بانکي کشور بايد از فرصت فاينکس ۲۰۱۸ بهره‌برداي بهتري داشته باشد، افزود: مسائل و چالش‌هاي نظام بانکي به سرعت به اقتصاد کشور تعميم پيدا مي‌کند و لازم است از رويدادهايي که ساير حوزه‌هاي مالي نيز در آن حضور دارند براي هم انديشي و حل اين چالش‌ها استفاده کرد.
پرويزيان در پايان بيان کرد: بانک پارسيان نيز در يازدهمين دوره از نمايشگاه بورس، بانک و بيمه حضور فعالي دارد. بانک پارسيان در حال برنامه‌ريزي براي ارائه خدمات جديد است و مطمئنا از اين فرصت بيشترين استفاده را مي‌کند. به عنوان مثال تغيير در ساختارهاي مالي اين بانک از موضوعات بسيار مهم است که مطمئنا در نمايشگاه به تشريح آن‌ها پرداخته مي‌شود.
يادآور مي‌شود، يازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه ( فاينکس 2018) از تاريخ ۲۷ تا ۳۰ فروردين ۹۷ در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار مي‌شود و شرکت‌هاي علاقه مند به مشارکت در اين رويداد براي اطلاع از جزئيات مي‌توانند به پايگاه اينترنتي نمايشگاه به نشاني www.iranfinex.ir مراجعه يا با شماره تلفن ۴۲۹۱۷۰۰۰ داخلي ۱۳۳ و ۱۱۶ تماس بگيرند.

گسترش همکاري بانک قرض الحسنه رسالت و آستان قدس رضوي
بانک قرض الحسنه رسالت، معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوي و گروه توسعه کارآفريني ثمين تفاهم نامه سه جانبه امضا کردند.  به گزارش روابط عمومي‌خراسان رضوي بانک قرض الحسنه رسالت، در نشستي با حضور محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، مصطفي خاکسار قهرودي معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي، حميد حيدري مديرعامل گروه توسعه کارآفريني ثمين، روح ا... ايرانمنش مدير بانک قرض الحسنه رسالت استان و عليرضا ابراهيمي‌بانکدار اجتماعي گرايش آستان قدس رضوي (معارف) تفاهم‌نامه‌اي با هدف توسعه فرهنگ همياري اجتماعي، حمايت ازکسب و کارهاي خرد خانگي وتوليدات ملي در جهت محروميت زدايي مناطق کم برخوردار امضا شد. مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در اين نشست رويکرد بانک را در ارتباط با کمک به ايجاد مشاغل خرد براي افراد نيازمند و حل مشکلات اجتماعي مردم عنوان کرد.  معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوي، با اشاره به وظايف اين معاونت در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب در خدمت رساني جدي به مستضعفان بر رسيدگي به خانواده‌هاي نيازمند تاکيد کرد.  مديرعامل گروه توسعه کارآفريني ثمين با اشاره به طرح‌هاي اين مجموعه در حمايت از توليدات کانون‌هاي کار و زندگي در سال حمايت از کالاي ايراني و نحوه ساز و کار سايت بازار اعضا مطالبي را بيان کرد. در اين تفاهم‌نامه مقرر شد 12 هزار نفر زائر به حرم بارگاه ملکوتي امام رضا (ع) مشرف شوند و 20هزار جهيزيه کامل به نوعروسان مددجوي آستان قدس رضوي اهدا شود.

4 ميليارد دلار گشايش اعتبارات اسنادي ارزي توسط بانک صنعت و معدن
عباس دانشور مديراموربين الملل و تجهيز منابع بانك صنعت و معدن گفت : ميزان اعتبارات اسنادي ارزي گشايش يافته از محل منابع فاينانس و ساير منابع در اختيار بانك صنعت و معدن در سال 1396 حدود 4 ميليارد دلار بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دانشور با بيان اين مطلب افزود : با مساعدت و همراهي بانک مرکزي و سازمان سرمايه گذاريهاي وزارت امور اقتصادي و دارايي، اين بانک توانست در سال 1396 نسبت انعقاد 7 خط اعتباري با بانک‌ها و موسسات مالي خارجي اقدام كند که ارزش کل اين خطوط اعتباري بالغ بر 30 ميليارد دلار مي‌باشد و ار اين حيث بانک صنعت و معدن فعال‌ترين بانک ايراني در حوزه تامين فاينانس خارجي محسوب مي‌شود.
اين مدير بانكي با اشاره به اين كه بانک صنعت و معدن پس از اجراي برجام تلاش كرد تا خود را با استانداردهاي جديد بانکداري بين الملل منطبق كند بيان داشت : مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم ، تطبيق ، مديريت ريسک ، رعايت اصول حاکميت شرکتي، رعايت مقررات KYC و Due Diligence از موارد مهم براي بانک‌هاي بين المللي به منظور برقراري روابط کارگزاري با بانک‌هاي ايراني است و لزوم انطباق با مقررات ياد شده براي اين بانك از اهميت زيادي برخوردار است.

خودداري از آينده فروشي شهرها با حمايت‌هاي بانک شهر
شهردار کلان شهر رشت با تاکيد بر اينکه حمايت‌هاي بانک شهر باعث شده تا شهرها با آينده فروشي، خود را اداره نکنند، گفت: خوشبختانه طي چند سال گذشته حمايت از شهرداري‌ها در جهت توسعه، آباداني و توجه به محيط زيست شهري در صدر برنامه‌هاي اين بانک قرار داشته است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مسعود نصرتي با بيان اين مطلب افزود: هم اکنون نگاه کاملا کارشناسي و تخصصي در اين بانک به حوزه مديريت شهري کلان شهرها وجود دارد و اميدواريم در ادامه نيز اين حمايت‌ها ادامه داشته باشد. وي با بيان اينکه در طول چند سال گذشته تنها بانک شهر حامي‌و کمک رسان مديريت شهرها بوده است،
تصريح کرد: همکاري سازنده و تاثيرگزار با شهرداري‌ها و ارايه خدمات برتر بانکي به مشتريان شبکه بانکي سبب شده تا اين بانک، جايگاه متفاوتي در نظام بانکي داشته باشد. نصرتي تصريح کرد:درحال حاضر اين بانک فقط برطرف کننده نيازهاي مديريت شهرها و مشتريان شبکه بانکي نيست و شهروندان در سراسر کشور از خدمات آن استفاده مي‌کنند.
وي ادامه داد: رضايتمندي شهروندان و استقبال گسترده آنان از پيشخوان‌هاي شهرنت بانک شهر نيز نشانگر جلب اعتماد عمومي‌به اين ايده خلاقانه است.
به گفته نصرتي توسعه همکاري‌ها و افزايش تعاملات با بانک شهر همانند ساليان گذشته در دستور کار مديريت شهري کلان شهر رشت قرار دارد.

بسترسازي براي توسعه اقتصادي در فاينکس 2018
نمايشگاه بورس، بانک و بيمه زمينه آشنايي بيشتر بازديدکنندگان با بورس را فراهم مي‌کند، همچنين اين نمايشگاه مجالي براي صنعت خدمات مالي کشور است تا در اين بازه آخرين و جديدترين دستاوردهاي خود را عرضه کنند.
نادر خواجه حق وردي، قائم مقام مديرعامل بانک تجارت در گفتگو با (سنا)، با اشاره به مطالب فوق بيان کرد: چندين سال است که اين نمايشگاه تخصصي برگزار مي‌شود و فرصت بسيار خوبي را فراهم مي‌کند که ارکان بازارهاي مالي، سرمايه، بيمه و همچنين شرکت‌هاي حاضر در اين بازارها کنار هم جمع شوند و خدمات، آخرين دستاوردها و پيشرفت‌هايي را که در حوزه‌هاي کاري داشته‌اند به سرمايه گذاران و بازديدکنندگان ارائه کنند.
وي در ادامه بيان کرد: به عنوان مثال امروزه بانک داري دچار تغيير و تحولات بنيادي شده است، به اين صورت که بانک‌ها از حالت شعبه‌اي به بانک‌هاي الکترونيک تبديل مي‌شوند. امکاناتي که بانکها براي مردم فراهم کرده اند، زيرساخت‌هايي که مهيا است و خدمات متنوعي که در سبد کالايي آنها است همگي مي‌تواند عرضه شود .
خواجه حق وردي، در ادامه با اشاره به حضور مثلث بازارهاي مالي کشور در نمايشگاه ، بيان کرد: حضور مثلت صنعت مالي در يک نمايشگاه بين المللي فرصتي است که با استفاده از آن هر سه صنعت بورس، بانک و بيمه مي‌توانند مشتريان جديدي را به دايره مشتريان خود اضافه کنند.
وي در ادامه افزود: نمايشگاه بورس، بانک و بيمه زمينه آشنايي بيشتر بازديدکنندگان با بورس را فراهم مي‌کند، همچنين اين نمايشگاه مجالي براي صنعت خدمات مالي کشور است تا در اين بازه آخرين و جديدترين دستاوردهاي خود را عرضه کنند.
قائم مقام مديرعامل بانک تجارت در خصوص فعاليت بانک‌ها در اين دوره از نمايشگاه نيز اينچنين گفت: براي اينکه در اين دوره از نمايشگاه، حضور بانکي‌ها پررنگ تر از سنوات گذاشته ديده شود، برنامه‌هاي ويژه‌اي همچون برگزاري ميزگرد، همايش و پنل‌هاي آموزشي در نظر گرفته شده است که مشارکت کنندگان و بازديدکنندگان در نمايشگاه، حضور بانک‌ها را در اين رويداد بين المللي در حد و اندازه جايگاه نظام پولي کشور ارزيابي کنند.
وي گفت: بخشي از مبحث جذب سرمايه گذار خارجي از طريق نمايشگاه انجام خواهد شد، به شرطي که در اين حوزه اطلاع رساني کافي صورت گرفته باشد و سرمايه گذاران و نهادهاي خارجي فعال در حوزه بازارهاي مالي از زمان برگزاري و نحوه آن اطلاع کاملي در دست داشته باشند.
خواجه حق وردي افزود: اگر اطلاعات کافي براي حضور سرمايه گذاران خارجي در دسترس قرار بگيرد، اين نمايشگاه مي‌تواند فرصت بسيار مناسبي براي جذب سرمايه گذار خارجي شود.
وي گفت: نمايشگاه بورس و بانک و بيمه بيشتر از آن که بر مسائل و دغدغه‌هاي شبکه بانکي متمرکز باشد روي بازار سرمايه و بيمه متمرکز است؛ اما براي تقويت صنعت مالي کشور لازم است بانک‌ها هم فرصت نمايشگاه را مغتنم بشمارند و حضور فعالانه‌تري در اين رويداد داشته باشند.

رکورد ماهانه جذب سپرده در بانک مسکن
سپرده گذاري در بانک مسکن به لحاظ حجم ريالي، ۲۶.۷ درصد افزايش پيدا کرد.
مهدي احمدي رئيس اداره روابط عمومي‌بانک مسکن در گفت و گو با پايگاه خبري بانک مسکن - هيبنا، اعلام کرد: آخرين اطلاعات آماري مربوط به عملکرد بانک مسکن در حوزه جذب سپرده نشان مي‌­دهد در پايان بهمن سال 96، مانده سپرده­‌ها رقمي‌معادل با 70 هزار و 94 ميليارد تومان بوده است که نسبت به پايان سال 95، بيش از 14 هزار و 770 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده و معادل 26.7 درصد رشد داشته است.
احمدي درباره روند جذب سپرده در بانک مسکن طي سال گذشته نيز، تصريح کرد: آمارهاي ماهانه حجم سپرده ­گذاري در بانک مسکن طي 11 ماه اول سال 96 بيانگر آن است که در بهمن ماه پارسال رکورد بيشترين جذب سپرده نسبت به ساير ماه­هاي سال گذشته، به ثبت رسيده است. بهمن سال گذشته ميزان سپرده­ گذاري ماهانه افراد حقيقي و حقوقي در بانک مسکن (بدون احتساب حساب جاري موسسات دولتي)، به رقمي‌برابر با 3 هزار و 65 ميليارد و 780 ميليون تومان رسيد که در مقايسه با ميزان جذب سپرده در بهمن سال 95 از رشدي معادل 14 درصد برخوردار بوده است.
رئيس اداره روابط عمومي‌بانک مسکن درباره سهم منابع صندوق پس ­انداز مسکن از کل سپرده ­ها نيز، گفت: در پايان بهمن سال گذشته، مانده سپرده­‌ها در صندوق پس­ انداز مسکن از مبلغ 5 هزار و 574 ميليارد تومان به 8 هزار و 246 ميليارد تومان افزايش پيدا کرد که به معني رشد 48 درصدي سپرده گذاري افراد در صندوق پس ­انداز مسکن بوده است.
احمدي افزود: در صندوق پس ­انداز مسکن يکم نيز تا پايان بهمن پارسال، کل سپرده ­گذاري­‌هاي صورت گرفته توسط خانه اولي ­ها رقمي‌معادل با 6 هزار و 54 ميليارد تومان بوده است که اين ميزان پس­ انداز از سوي 295 هزار و 817 نفر متقاضي تسهيلات خريد مسکن يکم، صورت گرفته است.
اين مقام مسوول در بانک مسکن با اشاره به تحولات اقتصادي سال گذشته به خصوص در حوزه نرخ­‌هاي بازدهي بازارهاي مختلف و بازگشت نرخ سود بانکي به سطح 15 درصد در نيمه پارسال، افزود: رشد قابل توجه حجم سپرده­گذاري در بانک مسکن در سال 96 آن هم در شرايطي که برخي بازارها در آن زمان، به لحاظ نرخ بازدهي از جذابيت نسبي براي سرمايه گذاري برخوردار بودند، بيانگر مطلوبيت بانک مسکن از نگاه سپرده­ گذاران و سرمايه ­گذاران بازار پول است. بخشي از اين مطلوبيت ناشي از سطح مناسب شاخص­‌هايي همچون نسبت کفايت سرمايه است که با توجه به افزايش سرمايه بانک مسکن در سال گذشته، اين نسبت براي بانک مسکن در مقايسه با ساير بانک­ها، در سطح مناسب و برتر قرار دارد.
احمدي تصريح کرد: حساب­­هاي متنوع در بانک مسکن از جمله حساب ممتاز، شرايط ايده ­الي براي سرمايه ­گذاران و سپرده ­گذاران فراهم آورده است.