اعتبار ۳ ميلياردي براي درمان بيماران پروانه‌اي
مشاور معاون درمان در امور بيماري‌هاي وزارت بهداشت ضمن تشريح اقدامات اين وزارتخانه براي حمايت مالي و درماني از بيماران اي‌بي، گفت: هدف‌ ما در حوزه اي‌بي اين است که دسترسي بيماران به خدمت را افزايش دهيم، از آنها محافظت مالي کنيم و کيفيت خدمات مورد نيازشان را نيز ارتقاء دهيم. جمشيد کرمانچي با بيان اينکه رديف اعتباري که براي ارائه خدمات درماني به اين بيماران تعريف شده با اعتباري بالغ بر دو تا سه ميليارد تومان در سال است، افزود: حدود ۶۰۰ بيمار مبتلا به اي‌بي را ثبت کرده‌ايم و به آنها خدمت ارائه کرده و بسته خدمات درمان و پانسمان‌هايشان را به صورت رايگان به اين بيماران ارائه مي‌دهيم.

آغاز بررسي مدارک خبرنگاران براي طرح ترافيک
معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران گفت: بررسي مدارک خبرنگاران براي دريافت آرم طرح ترافيک از روز يکشنبه آغاز شد. محسن پورسيدآقايي اعلام کرد: تا اين لحظه طرح ترافيک جديد از روز اول ارديبهشت اجرايي خواهد شد و تصميمي‌در خصوص تغيير زمان اجرايي شدن آن نداريم. وي درخصوص شارژ حساب شهروندي گفت: گروه‌هاي ويژه که از تخفيف برخوردار هستند مانند خبرنگاران، جانبازان و افراد داراي معلوليت نيازي به شارژ يک ميليوني ندارند اما افرادي که از اجراي طرح استفاده ساليانه طرح ترافيک برخوردارند و معمولا بايد تا چهار ميليون هزينه ساليانه بدهند بايد حساب شهروندي خود را شارژ کنند و اين مبلغ در صورتي که استفاده نشود قابل برداشت است.

مجازات اسيدپاشي بايد درحد اعدام باشد
عضو هيات رييسه کميسيون قضايي و حقوقي مجلس، برضرورت تشديد مجازات اسيدپاشي تا اعدام تاکيد کرد. يحيي کمالي‌پور با اشاره به اينکه درگذشته قانون مناسبي براي مبارزه با اسيدپاشي به تصويب رسيده، گفت: واقعيت اين است که تبعات ناشي از اسيدپاشي براي قرباني حادثه با هيچ مجازات فيزيکي مانند زندان، حبس و شلاق جبران شدني نيست؛ بنابراين براي مقابله با اسيدپاشي بايد مجازات بازدارنده درنظرگرفت، زيرا فرد تا پايان عمر مشکلات بسياري در زندگي شخصي و اجتماعي خود دارد. وي گفت: برخوردهاي قاطعانه و استفاده از مجازات بازدارنده درکاهش اين جرم موثر است. در مورد اسيدپاشي امکان رعايت تناسب وجود ندارد، بنابراين امکان قصاص وجود نداشته و تنها مي‌توان ديه دريافت کرد.


ميان سهم حق بيمه و خدمات درماني همخواني نيست
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با تاکيد بر ايجاد تناسب ميان سهم حق بيمه و خدمات درماني، گفت: درحال حاضر به دليل حقوق ناچيز بيمه‌شدگان اجراي اين موضوع به نفع مردم نيست. يعقوب شيوياري گفت: دراينکه ميان نوع و ميزان خدمات با سهم حق بيمه بايد تناسب وجود داشته باشد، هيچ شکي وجود ندارد؛ بنابراين بايد به تناسب خدمات ارايه شده به بيماران از بيمه شده يعني کارمند دولت و يا بخش خصوصي حق بيمه دريافت شود. وي افزود: البته براي دريافت حق بيمه متناسب با ميزان خدمات بايد به حقوق و دستمزد کارمند و کارگر نيز توجه کرد.

واژگوني مرگبار اتوبوس اتباع هندي در گرمسار
سخنگوي سازمان اورژانس کشور از واژگوني يک دستگاه نيسان و يک دستگاه اتوبوس حامل کارگران زن و اتباع هندي خبر داد. مجتبي خالدي در گفتگو با ايسنا، از دو حادثه واژگوني خبر داد و گفت: در يک حادثه که ساعت 6:43 روز گذشته اعلام شد، يک دستگاه خودروي نيسان در جاده قائم‌شهر به بابل واژگون شد که به دنبال اين اتفاق هفت نفر مصدوم شدند. سخنگوي سازمان اورژانس از واژگوني يک اتوبوس هم خبر داد و گفت: حوالي ساعت 9:40 ديروز در محور آرادان – گرمسار يک دستگاه اتوبوس واژگون شد که 20 نفر از مسافران آن مصدوم شدند و به بيمارستان معتمدي گرمسار منتقل شدند. وي با اشاره به اينکه اتوبوس، حامل اتباع هندي بود افزود: در پي اين حادثه يک نفر هم جان خود را از دست داد.

۵ محور کشور تا اطلاع ثانوي مسدود است
سرهنگ نادر رحماني، رييس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا، محورهاي مسدود را اعلام کرد. به گزارش ايلنا محورهاي مسدود به شرح زير است: محور اولنگ –شاهرود در استان‌هاي گلستان و سمنان. محور ديزين-شمشک در استان‌هاي تهران و البرز. استان ايلام محور دره شهر -پلدختر محدوده واريانات چشمه شيرين) به علت ريزش کوه مسدود گرديد و مسير جايگزين جاده قديم چشمه شيرين مي‌باشد. استان خوزستان محور شوش -فتح المبين به علت طغيان رودخانه و تخريب پل. استان آذربايجان شرقي(کمربندي آذرشهر به پل غله زار)بعلت سيلابي شدن رودخانه پايه‌هاي پل شکسته شده و مسير جايگزين از داخل شهر آذر شهر مي‌باشد.

قتل زن 54 ساله در نارمک
شب شنبه مأموران در جريان قتل زني 54 ساله در ميدان 32 منطقه نارمک قرار گرفتند. مأموران کلانتري 147 گلبرگ در محل قتل که منزل اين زن بود حضور يافته و آثار ضرب و جرح در بدن مقتول و همچنين روسري را که دور گردن وي پيچيده شده بود را مشاهده کردند. به گزارش فارس، تحقيقات حکايت از آن داشت که مقتول با مادر و خواهرش زندگي مي‌کرده و شب گذشته خانواده وي از مسافرت بازگشته و با جسد وي مواجه شدند. تحقيقات توسط کارآگاهان پليس آگاهي براي روشن شدن زواياي اين قتل تحت نظر بازپرس قتل ادامه دارد.

شوري آب آبادان در مسير کاهش
تجارت-استان خوزستان:مدير آبفا منطقه آبادان گفت: ميزان شوري آب رودخانه بهمنشير همچنان روند نزولي دارد و به سه تا چهار هزار ميکروموس رسيده است.عليرضا خليلي نيا با اعلام اين مطلب افزود : با تمهيدات انديشيده شده و افزايش ميزان دبي رودخانه کارون و جلوگيري از برداشت آب توسط مزارع نيشکر از ميزان شوري و سختي آب آبادان کاسته شده و پيش بيني مي‌شود با ادامه اين روند تا آخر هفته ميزان شوري آب به حد اقل ممکن برسد.وي با بيان اينکه ميزان شوري آب در حالت عادي کمتر از سه هزار ميکروموس است، گفت: 70 درصد آب مورد نياز شهرستان آبادان از تصفيه خانه آب غدير و 30 درصد از رودخانه بهمنشير تامين مي‌شود که پس از ادغام به شبکه آب شهري تزريق مي‌شود.خليلي نيا با اشاره به رابطه معکوس ميزان EC آب با حجم آب افزود: هرچه حجم آب خوزستان کاهش پيدا کند، ميزان EC آب افزايش پيدا مي‌کند.مدير اداره آبفا آبادان کم شدن دبي رودخانه کارون و برداشت‌هاي بي رويه در بالا دست و برداشت براي مزارع نيشکر و همراه شدن آن با نيمه ماه قمري که مد آب دريا بالا است را از عواملي دانست تا آب شور دريا شوري رودخانه بهمنشير را افزايش دهد و اين عوامل باعث شود تا شوري آب در رودخانه بهنشير که بخشي از آب شرب شهرستان آبادان از آن برداشت مي‌شود به 6 هزار ميکروموس برسد.وي اظهار کرد:30 هزار متر مکعب آب تا تابستان سالجاري نيز از سوي آب شيرين کن‌ها تامين مي‌شود که در شبکه‌هاي آب شرب آبادان و اروندکنار توزيع مي‌شود.

روحيه جهادي و انقلابي شهيد صياد شيرازي الگويي براي ارتش امروز است
تجارت-استان گلستان:استاد دانشگاه و فرمانده سابق قرارگاه عملياتي لشکر ۳۰ گرگان از شهيد صياد شيرازي به عنوان الگويي براي ارتش امروز ايران نام برد.امير سرتيپ ۲ منصور خمري در مراسم سالگرد شهادت صياد شيرازي در جمع کارکنان پايور و وظيفه قرارگاه عملياتي لشکر ۳۰ و تيپ ۲۳۰ شهيد متاجي گرگان اظهار کرد: شهيد سپهبد صياد شيرازي يکي از چهره‌ها و فرماندهان نظامي‌در تاريخ معاصر ايران است که مي‌تواند عيار و تراز مقاومت ملي و دفاع مقدس ايران اسلامي‌را معرفي و عرضه کند.خمري با برشمردن ويژگي‌هاي شهيد صياد شيرازي بيان کرد: رويکردها و کارکردهاي اين شهيد بزرگوار به ويژه در حوزه دفاعي با گذشت بيش از دو دهه از شهادتش همچنان الهام بخش و مورد تأسي آحاد نيروهاي مسلح و مدافع ميهن اسلامي‌است.وي افزود: شهيد صياد شيرازي دانش آموخته مکتب ولايت است و به همه ملت ايران تعلق دارد و مردم عزيز ايران شجاعت، رشادت و ايثارگري‌هاي اين شهيد بزرگوار را هيچگاه فراموش نمي‌کنند.فرمانده سابق قرارگاه عملياتي لشکر ۳۰ گرگان تصريح کرد: روحيه جهادي، انقلابي، بسيجي و رفتار ايماني توأم با اخلاص، صداقت، جديت و نيز قاطعيت به هنگام، شهيد صياد را معرف و الگويي براي ارتش انقلابي امروز جمهوري اسلامي‌ايران قرار داده است.خمري خاطرنشان کرد: هوشمندي، صلابت و برخورد قاطعانه و غيرمحافظه کارانه صياد شيرازي در برابر دشمنان ملت ايران به ويژه دشمن بعثي، تروريست‌هاي تحت حمايت استکبار جهاني و نيز گروهک منفور و پليد منافقين در دفاع مقدس هشت ساله همواره در يادها باقي خواهد ماند.


جانشین نجفی تا یک ماه آینده انتخاب می‌شود؛
گروه اجتماعي: روز گذشته پنجاه و ششمين جلسه شوراي شهر تهران برگزار شد، جلسه‌اي که زير سايه مسائل مربوط به انتخاب شهردار جديد براي پايتخت بود. طي روزهاي گذشته از راي مثبت اعضاي شوراي شهر به استعفاي محمدعلي نجفي، گمانه‌زني‌ها درباره انتخاب شهردار جديد مورد توجه قرار گرفته و چند روزي است که رسانه‌ها نيز مشغول مطرح کردن گزينه‌ها هستند. در همين حال آنطور که خبرگزاري‌ها گزارش داده‌اند روز گذشته محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر پايتخت گفت: شوراي شهر تهران در فرايند مشخصي نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام خواهد کرد. وي اضافه کرد: مقرر شده جلسات هم‌انديشي برگزار شود تا در اين جلسات درخصوص انتخاب شهردار تهران تصميم‌گيري شود. رئيس شوراي شهر تهران همچنين با تاکيد بر لزوم مشورت اعضا براي انتخاب شهردار آينده شهر تهران خاطرنشان کرد: بدون شک ابتدا جلسات مشورتي برگزاري مي‌شود تا در نهايت شهردار پايتخت انتخاب شود.
اعضاي شوراي شهر، شهردار نمي‌شوند
محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر نيز در کنار ديگر اسامي‌يکي از گزينه‌هايي بود که طي روزهاي گذشته گمانه‌زني درباره احتمال شهردار شدن او به صورت جدي مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. با اين حال روز گذشته علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تلويحا اعلام کرد که صحبتي درباره شهردار شدن‌هاشمي‌مطرح نيست. علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره سرانجام انتخاب شهردار تهران گفت: هنوز گزينه‌اي براي شهرداري انتخاب نشده و هيچ يک از اعضا نيز براي شهردار شدن از شورا خارج نمي‌شوند. وي ادامه داد: در حال حاضر شهرداري تهران سرپرست دارد و براساس قانون سه ماه مي‌توان تهران را با سرپرست اداره کرد. سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينکه در راستاي انتخاب شهردار جلسه هم‌انديشي براي بررسي فرآيندها برگزار شد، گفت: در مردادماه اعضاي شوراي شهر بحث انتخاب شهردار را در دستور کار قرار داده و نهايتا 16 معيار پيش‌بيني شد. اعطا افزود: اکنون براي اينکه ببينيم آيا همان فرآيند و شيوه ادامه يابد يا نه؟ جلسه‌اي برگزار کرديم و جمع‌بندي کلي جلسه اين بود که شيوه و فرآيند انتخاب شهردار متفاوت از گذشته نباشد. وي با بيان اينکه طي چند روز اخير اسامي‌و نام‌هايي در مورد گزينه‌هاي شهرداري تهران از سوي رسانه‌ها و جريان‌ها اعلام شده، گفت: اين اسامي‌تنها گمانه‌زني رسانه‌اي است. اعظا همچنين در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شهردار آينده از ميان اعضاي شوراي شهر انتخاب مي‌شود، تاکيد کرد: ما در گذشته بين اعضاي شوراي شهر بحث داشتيم و به اين نتيجه رسيديم که هيچ کدام از اعضاي شورا از شورا خارج نشوند.
تغيير فرايند انتخاب شهردار تهران
از طرف ديگر روز گذشته يکي از اعضاي شوراي شهر تهران اعلام کرد که قرار است تغييراتي در فرايند انتخاب شهردار رخ دهد. محمد عليخاني در گفتگو با فارس با اشاره به هم‌انديشي اعضاي شوراي شهر، گفت: در اين جلسه درخصوص فرايند انتخاب شهردار بحث و بررسي‌هايي صورت گرفت و قرار شد تغييراتي در فرايند انتخاب شهردار ايجاد شود. وي با بيان اينکه قبلا دستورالعملي براي انتخاب شهردار تهيه کرده بوديم، گفت: قرار است چند آيتم آن تغيير کند. به گفته عليخاني اعضاي شورا قرار است پيشنهادات خود را در اين باره تهيه کرده و روز سه‌شنبه در جلسه هم‌انديشي ديگري که برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسي قرار گيرد. وي درپاسخ به اين پرسش که درخصوص گزينه‌هاي شهرداري تهران موضوعاتي مطرح شد؟ گفت: وارد اين بحث نشديم و قرار است فعلا تغييراتي در فرايند انتخاب شهردار ايجاد کنيم.
انتخاب شهردار تهران تا يک ماه آينده
در همين حال عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه هر فردي مي‌تواند يکي از گزينه‌هاي شهرداري تهران باشد، گفت: تا يک ماه آينده تکليف شهردار تهران مشخص مي‌شود. زهرا نژادبهرام در گفتگو با تسنيم، با اشاره به برگزاري نخستين جلسه هم‌انديشي براي تعيين فرايند و شاخص‌هاي انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: اين جلسه صبح روز يکشنبه با حضور اعضاي شوراي شهر تهران برگزار شد. وي تصريح کرد: در اين جلسه شاخص‌هاي مورد نظر درخصوص انتخاب شهردار تهران مطرح شد و قرار شد اعضاي شوراي شهر تهران تا روز سه‌شنبه هفته جاري نظرات و پيشنهادات خود را در اين بخش در اختيار هيئت رئيسه شوراي شهر تهران قرار بدهند.
نژادبهرام با تاکيد بر اينکه شوراي شهر تهران تلاش مي‌کند تا يک ماه آينده شهردار تهران را انتخاب کند، گفت: زمان‌بندي براي اين بخش پيش‌بيني شده اما تلاش مي‌شود کمتر از يک ماه شهردار تهران انتخاب شود. عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد محسن‌هاشمي‌به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شود، گفت: هر چيزي احتمال دارد اما اين موضوع بعيد است چراکه اعضاي شوراي شهر تهران قبل از آغاز به کار رسمي‌شورا ماده واحده‌اي را به امضا رساندند که در آن تاکيد شده که هيچ يک از اعضاي شوراي شهر تهران از پارلمان خارج نشوند.


مديرکل حقوقي معاونت امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور با اشاره به حذف حدود۴٠ ماده از لايحه «تامين امنيت زنان» تاکيد کرد: اين مواد به هيچ دليلي حذف نشده‌اند مگر اينکه تکراري بوده‌اند. اشرف گرامي‌زادگان در گفتگو با ايسنا، با بيان اينکه لايحه تأمين امنيت زنان در برابر خشونت از حدود سال ٩٠ در جريان بوده، افزود: در اين سال‌ها افراد زيادي روي اين لايحه کار کرده و نظر داده‌اند ولي وقتي اين لايحه به دولت يازدهم رسيد نکاتي داشت که با همکاري چند تيمي‌که با آنها مي‌کرديم منجر به اصلاحاتي در لايحه شد. وي با اشاره به اينکه آخرين اصلاحات زماني انجام شد که ما اين لايحه را به دولت داديم، اظهار کرد: اين لايحه ابتدا ۹۱ ماده بود و علت آن‌هم اين بود که در طي سال‌ها هيچ کاهشي در آن اتفاق نيفتاده بود. وقتي لايحه به دولت رفت و بعضي از موارد آن به دليل اصلاح قانون مجازات اسلامي‌و آيين دادرسي مدني در سال ۹۲ و ۹۴ که موارد مشابه زيادي با اين لايحه داشت، اصلاح شد. مديرکل حقوقي معاونت امور زنان و خانواده رئيس جمهور با اشاره به اينکه اين موارد در جلساتي که در قوه قضاييه داشتيم اصلاح شده است، تصريح کرد: وقتي اين لايحه از دولت آمد، چون جنبه جرم و مجازات داشت، بايد براساس قانون، قضايي مي‌شد، و به همين دليل ما وارد قوه قضاييه شديم. گرامي‌زادگان با بيان اينکه چون ابتدا قرار شد آنچه که با قانون مجازات يا آيين دادرسي کيفري هم‌پوشاني دارد را حذف کنيم، ابتدا اين موارد مشابه را از لايحه خارج کرديم، اظهار کرد: بنابراين ۴۰ ماده حذف شده از اين لايحه به دليل تکراري بودن با اصلاحات قانونگذار در اين مدت همراه بوده که امري طبيعي است. وي با اشاره به اينکه حسن نيت قوه قضاييه درآن ۶ ماه باعث شد تا روند رسيدگي به لايحه تسريع شده و هرچه زودتر نهايي شود، تصريح کرد: در حال حاضر اين لايحه در دست رئيس قوه قضاييه، صادق لاريجاني قرار دارد و ايشان هم قرار است اين لايحه را نگاه کنند و نظر بدهند. به گفته گرامي‌زادگان، برخي از خشونت‌ها مثل تجاوز و بهره‌کشي جنسي در قانون مجازات اسلامي‌هم وجود دارد اما برخي ديگر از خشونت‌ها که پيش از اين در قانون لحاظ نشده‌اند در اين لايحه گنجانده شده است.


کارشناس گردشگري و مدير هتل هرمز بندرعباس:
دخالت دولت براي رونق بخش گردشگري ضروري است
عبدالوهاب قاضي کارشناس گردشگري و مدير هتل پنج ستاره هرمز بندرعباس در يادداشتي نوشت: رونق گردشگري در ايران، تنها منوط به فعاليت بخش خصوصي نيست و دولت هم بايد به صورت جدي وارد اين حوزه شود و پاي رونق و گسترش آن بايستد، چرا که اگر مي‌خواهيم شاهد رونق بيش از پيش صنعت گردشگري در کشورمان باشيم، بايد همه دستگاههاي کشور در اين حوزه مشارکت و همکاري جدي داشته باشند.
توجه به زير ساخت‌هاي گردشگري از مهمترين زمينه‌هاي توسعه اين صنعت در کشور محسوب مي‌شود و تمام نهادها و ارگان‌ها بايد بدانند که صنعت گردشگري محور اصلي درآمدزايي کشور است، زيرا روزي فراخواهد رسيد که سوخت فسيلي به پايان مي‌رسد و ايران تنها از صنعت گردشگري مي‌تواند به درآمدزايي و اشتغالزايي بالا دست يابد.
اگر در حال حاضر دولت از طريق فروش نفت حقوق کارمندان و هزينه‌هاي خود را تامين مي‌کند، روزي مي‌رسد که تنها راه درآمدزايي، اشتغالزايي و تامين هزينه‌هاي دولت، صنعت گردشگري خواهد بود.
** دولت وارد حوزه گردشگري شود و پاي رونق و گسترش آن بايستد
در شرايط فعلي، بخش خصوصي به تنهايي نمي‌تواند موجب رونق گردشگري کشور شود و به همين خاطر دولت هم بايد در اين راه همسو و همراه بخش خصوصي باشد و از همه مهمتر اينکه دولت بايد نگاهي که دنيا نسبت به ايران دارد را عوض کند.
بر اساس مستندات موجود، گردشگران خارجي که به ايران آمده اند، اعتراف مي‌کنند که قبل از سفرشان تصور ديگري از کشورمان داشته‌اند و بعد از ديدن امنيت، برخورد مردم و هتلداران نگاهشان به ايران عوض شده است، اما در نهايت تبليغ براي رونق گردشگري بايد توسط دولت و نهادهاي دولتي در داخل و خارج انجام شود.
همچنين دولت بايد براي گردشگري داخلي و خارجي سوبسيد در نظر بگيرد، زيرا ارائه چنين امتيازهايي انگيزه سفر را براي هر گردشگري بالا مي‌برد.
نهادهايي دولتي بايد بدانند که رونق اقتصادي و اشتغال تنها منوط به افزايش واحدهاي توليدي نيست، چرا که ساخت هتل و تشويق مردم به استفاده از آنها به هنگام سفر مي‌تواند نرخ اشتغال در کشور را افزايش دهد.
** بايد بر روي تقويم گردشگري جهان برنامه‌ريزي کرد
کشورهاي گردشگر پذير اهداف خود را بر روي تقويم گردشگري جهان برنامه‌ريزي مي‌کنند تا با بر پايي تورهاي مختلف، گردشگران زيادي را جذب کشورشان کنند و به همين خاطر دست اندرکاران حوزه گردشگري کشورمان نيز براي جذب گردشگران بيشتر بايد بر روي تقويم گردشگري جهان بيشتر کار کنند.
مديران حوزه گردشگري کشورهاي همسايه ايران، مي‌دانند مردم کشورمان در ايام نوروز و تعطيلات تابستاني و يا مناسبت‌هاي مختلف به سفر مي‌روند و به همين منظور براي اين ايام انواع برنامه‌هاي تفريحي و رفاهي را فراهم مي‌کنند تا ايرانيان بيشتري را براي سفر به کشور خودشان ترغيب کنند.
کشوري مانند امارات، ترکيه، ارمنستان، آذربايجان و برخي کشورهاي ديگر براي عيد ايرانيان، چيني‌ها، هندي‌ها و حتي مردم کشورهاي جنوب شرق آسيا برنامه ريزي‌هاي مختلفي انجام مي‌دهند و با بر پايي کنسرت و مراسم آييني خاص مردم اين کشورها را به سوي کشورشان مي‌کشانند.
همه کشورهاي گردشگرپذير جهان در گام نخست براي جذب گردشگر، صنعت هوايي خود را تجهيز و سپس بخش حمل و نقل درون و برون شهري و زيرساخت‌هايشان مانند هتل و رستوران را آماده پذيرش گردشگر کرده‌اند و تجربه کشورهاي جهان نشان مي‌دهد که ما هم براي جذب گردشگر بايد به اين سمت حرکت کنيم. به طور مثال ترکيش اير در اصل يک تور اپراتور است و فقط به قصد جذب گردشگر بيشتر ناوگان هوايي خود را تجهيز کرده است و به همين دليل بليت ارزان قيمت در اختيار مسافران قرار مي‌دهد تا مسافران بيشتري به ترکيه سفر کنند.
بخش گردشگري ايران هم بايد نسبت به تقويت زيرساخت‌هاي اين حوزه اقدام کند، کما اينکه برخي مديران هتل‌ها با تجهيزات کامل آماده پذيرش مسافر هستند، اما دولت هم بايد به اين بخش بيشتر توجه کند.
 شرکت‌هاي هواپيمايي بايد از شيوه‌هاي نوين فروش بليت استفاده کنند
گراني بليت هواپيما در ايران و در برخي خطوط پروازي و روزهاي سال موجب شده که مردم کمتر از اين صنعت براي سفرهاي خود استفاده کنند و به همين خاطر شرکت‌هاي هواپيمايي بايد از شيوه‌هاي رايج فروش بليت در جهان که همراه با تور ارايه مي‌‌شود، استفاده کنند تا بخش گردشگري کشور رونق بيشتري پيدا کند.
در شرايط امروز جهان، سود شرکت‌هاي هواپيمايي در جا به جايي مسافر بيشتر و به خصوص گردشگر است و به همين دليل برخي شرکت‌هاي هوايي در جهان، گردشگر محور شده‌اند و بليت هواپيما را همراه با تورهاي سفر ارايه مي‌کنند.
متاسفانه در ايران بسياري از شرکت‌هاي هوايي شرايط زماني پروازهاي خود را به گونه‌اي تعيين مي‌کنند که مسافر صبح وارد يک شهر مي‌شود و پس از انجام کارهايش، شب آن شهر را ترک مي‌کند که به اين ترتيب اقامتي در شهر مقصد صورت نمي‌گيرد و بخش گردشگري نيز از سفرهاي هوايي مردم بهره‌اي نمي‌‌برد.
حمل و نقل يک راهش هواپيماست و اگر قطار خوب و سريع السير با زيرساخت ريلي و دو بانده در کشور وجود داشته باشد، شرکت‌ها مي‌توانند يک تور ترکيبي ارايه کنند، يعني گردشگر با قطار به يک شهر بيايد و با استفاده از امکانات حمل و نقلي به مکان‌هاي مختلف برود و در نهايت با هواپيما به شهر خود بازگردد.
 دولت توجه خود را معطوف به رونق بخش گردشگري کنند
بايد توجه همه بخش‌هاي دولتي و نهادهاي کشور معطوف بخش گردشگري شود تا اين بخش به سرعت رونق و براي کشور اشتغالزايي کند.
هدف مسئولان کشور بايد رونق و گسترش گردشگري در تمامي‌استان‌هاي کشور باشد، زيرا تلاش تمامي‌نهادها، دستگاههاي اجرايي و خدماتي و بخش خصوصي بايد بر ارايه خدمات بهتر و بهسازي شهرها معطوف شود تا گردشگران نيز در زمان اقامت خود بتوانند بهترين خدمات را دريافت کنند. 
همچنين دولت بايد از تمام توان خود و با استفاده از قدرت رسانه‌ها به معرفي هر چه بيشتر جاذبه‌‌هاي گردشگري استانها به پردازد تا بتواند گردشگران و علاقه‌ مندان به سفر را به سمت سفرهاي داخلي هدايت کند.
آمار جذب گردشگر خارجي کشور بالا نيست، اما گردشگران خارجي هدفمند سفر مي‌کنند و به جاذبه‌‌هاي تاريخي و کهن ايران نيز علاقه ‌مند هستند و با اطلاعات کامل از ايران و مکان‌هاي تاريخي کشورمان بازديد مي‌‌کنند.
به تاييد گردشگران اروپايي "خور آزيني" در استان هرمزگان از جمله نقاط نادر در جهان است که کوير و دريا در مجاورت هم قرار دارند و اين جغرافياي خاص با اقبال گردشگران زيادي رو به رو شده و به همين خاطر مسئولان دولتي و بخش خصوصي براي جذب گردشگر بايد به اين منطقه بيشتر توجه کنند و زير ساخت‌هاي آن را افزايش دهند.
و کلام آخر اين که، رونق و گسترش گردشگري در ايران به بهبود زيرساخت‌ها در تمامي‌زمينه‌ها بستگي دارد و براي رسيدن به نقطه مطلوب بخش گردشگري، اين حوزه نياز به کمک دولت‌ و همکاري همه جانبه بخش خصوصي با يکديگر دارد.

رئيس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان:
رشد 87 درصدي ميزان سرمايه‌گذاري بخش صنعت استان در سال 96 
تجارت-استان گلستان:رئيس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان از رشد 87 درصدي حجم سرمايه گذاري پروانه‌هاي بهره بري صنعتي استان در سال گذشته خبر داد.به گزارش روابط عمومي‌سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان،حسينقلي قوانلو در نخستين نشست خبري صنعت،معدن وتجارت استان در سال 97 که با حضوراصحاب رسانه در محل سالن جلسات سازمان صنعت،معدن وتجارت استان برگزار گرديد،گفت:در سال 96تعداد121 فقره پروانه بهره برداري صنعتي باسرمايه گذاري 277 ميليارد تومان واشتغالزايي 991 نفر در استان گلستان صادر گرديده که از نظر حجم سرمايه گذاري نسبت به سال 95 شاهد رشد 87 در صدي بوده‌ايم واين رشد در 5 سالاخير بي سابقه بوده که البته اين نشاندهنده تاثير اجراي طرح رونق توليد وتزريق نقدينگي توليد استان است.وي افزود :در سال گذشته همچنين تعداد 326 فقره جواز تاسيس صنعتي جديد وطرح توسعه با پيش بيني سرمايه گذاري 2036 ميليارد تومان واشتغال 6354 نفر در استان صادر شده که نسبت به سال 95 از نظر تعداد 33 در صد ،پيش بيني سرمايه گذاري 35درصد واشتغال 18 درصد رشد داشته ،که اين رشد نشاندهنده اين است که اشتياق به سرمايه گذاري در بخش صنعت استان افزايش يافته است.به گفته قوانلو،درزمينه اجراي طرح رونق توليد در استان ،در سال 96 به تعداد 230 واحد توليدي استان بيش از 368 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که از اين حيث موفق به کسب رتبه هفتم کشور شده ايم.وي گفت :همچنين با توجه به اعطاي تسهيلات به 23 واحد که پرونده آنها در سال 95 تکميل شده بود ،به مبلغ 22 ميليارد تومان وپرداخت مستقيم بانکها به 652 واحد توليدي به ميزان 468 ميليارد تومان ،در مجموع در طول سال 96 تعداد 905 واحد توليدي استان موفق به اخذ بيش از 858 ميليارد تومان تسهيلات رونق توليد شدند که از اين نظر استان گلستان پس از استانهاي تهران،اصفهان ،البرز وفارس که از نظر منابع بانکي به مراتب وضعيت بهتري نسبت به گلستان دارند ،در جايگاه پنجم کشور قرار گرفت.قوانلو ضمن ابراز اميدواري نسبت به آينده بخش توليد استان ،گفت:در سال 96 شاهد تاثير اجراي طرح رونق توليد درسال 95 واعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي استان وکشور بوديم واميدواريم که در سال 97 نيز شاهد رونق توليد واشتغال استان باشيم زيرا در سال گذشته نقدينگي خوبي به حوزه توليد استان تزريق گرديد.
وي اضافه کرد: در سال گذشته از محل طرح رونق توليد 10 واحد گردشگري استان نيز حدود 25 ميليارد تومان تسهيلات دريافت نمودند که در اين بخش نيز استان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.وي ادامه داد:طي سال 96 همچنين از محل اجراي طرح بازسازي ونوسازي صنايع نيز 19 واحد توليدي استان موفق به اخذ 49 ميليارد تومان تسهيلات شدندکه از اين حيث نيز استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.قوانلو،طرح نوسازي وبازسازي را از جمله مهمترين برنامه‌هاي وزارت صنعت،معدن وتجارت در سال 97 برشمرد وگفت:امسال براي اجراي اين طرح در بودجه کشور ،اعتبار بسيار خوبي پيش بيني شده است ،اميدواريم واحدهاي صنعتي استان بتوانند از اين فرصت به خوبي بهره ببرند. وي در خصوص پرداخت يارانه تسهيلات رونق توليد نيز گفت:با توجه به پيگيري‌هاي صورت گرفته حدود 11 ميليارد تومان يارانهتسهيلات رونق توليد را به اسناد خزانه دريافت نموده‌ايم ،که باتوجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته به واحدهايي که اين تسهيلات منجر به افزايش ميزان توليدوافزايش اشتغال آنها شده پرداخت خواهد شد.