مديرعامل موسسه اعتباري کوثر:

مديرعامل موسسه اعتباري کوثر به همراه برخي از معاونين و مديران حوزه مرکزي با حضور در پژوهشکده علوم و فناوري انرژي شريف از روند برگزاري اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني موسسه بازديد نمود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر در اين بازديد خطاب به کارکنان حاضر در دوره گفت: شما جوانان کانون جرقه‌هاي کارآفريني و کسب و کار هستيد و مي‌بايست با فکر و ايده خود مشکلات سازمان را مسئله يابي نموده و افکار و ايده‌هاي نو را به مديران ارائه دهيد. وي خطاب به فراگيران اين دوره گفت: شما جوانان خلاق مي‌بايست بلند فکر کنيد تا صداي ايده‌هاي خلاقانه شما را نظام بانکي بشنود و اجرايي نمايد. مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اشاره به مسئله سود و زيان در نظام بانکي اظهار داشت: با آموزش و برنامه‌ريزي صحيح و استفاده از نيروهاي جوان و فعال که شما نمونه‌اي از جمعيت 3000 نفري شاغل در موسسه هستيد، مي‌توانيد به صورت مستمر در حال طراحي محصول باشيد و در دوره‌هاي زماني مشخص محصولي جديد و به فراخور زمان به مشتريان ارائه دهيم. دکتر رضايي با اشاره به بحث جانشين پروري و نحوه صحيح استفاده همکاران از امکانات و زمان در اختيار آنها اذعان داشت: مطالعه، تحقيق و پرسشگري جزء لاينفک پيشرفت است و پرورش ميل جاه طلبي سازماني صحيح در جوانان نخبه سبب ارائه افکار و ايده‌هاي نو در راستاي ارتقاء جايگاه و سازمان خواهد شد. وي با آرزوي توفيق روز افزون براي شرکت کنندگان در اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني موسسه افزود: اميدوارم اين برنامه‌ها سر منشاء خدمات موثر و مناسبي براي نظام بانکي، مجموعه کوثر و شما جوانان باشد. مصطفي امجديان رييس مرکز مطالعات و نوآوري نيز در تشريح فرآيند اجرايي اولين دوره آموزشي توانمند سازي کارآفرينان سازماني کوثر گفت: در اين دوره آموزشي فراگيران با انواع مدل کسب و کارها، مفاهيم زنجيره ارزش، محاسبه جريان نقدينگي کسب و کار و غيره آشنا مي‌شوند، وي افزود : با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته دومين دوره اين آموزش‌ها بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. امجديان تصريح کرد: فراگيران اين دوره‌ها جوانان پيشرو در موسسه اعتباري کوثر هستند که اميدوارم به زودي اولين محصول طراحي شده توسط اين فراگيران به مشتريان محترم ارائه گردد.خاطر نشان مي‌سازد در ابتداي اين بازديد تعدادي از فراگيران به ارائه ايده‌هاي خود در خصوص طراحي محصولات جديد با رويکرد کسب سود و کاهش هزينه‌ها در بخش‌هاي تسهيلات، مالي و غيره پرداختند که مورد توجه مديرعامل موسسه اعتباري کوثر قرار گرفت.



تقدير کميسيون صنايع ومعادن مجلس از عملکرد بانک پارسيان

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌در تقدير نامه‌اي خطاب به مريم وحيدنيا، سرپرست روابط عمومي‌بانک پارسيان، از تلاش‌هاي کارکنان اين بانک، در راستاي اهداف عاليه مقام معظم رهبري در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، و همسويي با سياست‌هاي بانک مرکزي درساماندهي موسسات پولي غيرمجاز تقدير کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌‌عمومي‌بانک پارسيان، در اين نامه که به امضاي سيد جواد حسيني کيا عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌خطاب به وحيد نيا، سرپرست روابط عمومي‌بانک پارسيان صادر شده، آمده است: تلاش‌هاي مجدانه و بي شائبه سرکار عالي و همکارانتان در بانک پارسيان، در راستاي اهداف عاليه مقام معظم رهبري در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، و همسويي با سياست‌هاي بانک مرکزي درساماندهي موسسات پولي غيرمجاز موجب شد تا اين بانک، گام‌هاي موثري در راستاي رونق و شکوفايي اقتصادي، توليد، اشتغال و مسووليت اجتماعي بردارد، که بر خود واجب مي‌دانم از زحمات بي دريغ شما تقدير به عمل آورم. بدينوسيله از سرکارعالي صميمانه قدرداني نموده و براي شما آرزوي سربلندي و بهروزي روز افزون ازخداوند منان دارم.

روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون لوح تقدير دريافت نمود

در همايش دومين رخداد ملي بررسي مسائل و چالش‌هاي روابط عمومي، روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون برتر شد و لوح تقدير دريافت نمود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌‌عمومي‌بانک توسعه تعاون، در اين همايش که با حضور اساتيد روابط عمومي‌و سازمان‌هاي مختلف ۲۵ارديبهشت در هتل ارم برگزار شد از بين سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون به‌عنوان روابط عمومي‌برتر انتخاب شد.

«به پرداخت ملت» بيش از ۳۰۰ درگاه غيرمجاز را مسدود کرد

شرکت به پرداخت ملت (زيرمجموعه بورسي بانک ملت) از اواخر بهمن ماه سال گذشته تا به امروز، بيش از ۳۰۰ درگاه پرداخت اينترنتي غيرمجاز را مسدود کرده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، با تاکيد بر بخشنامه ابلاغي اواخر سال گذشته شاپرک و طبق اعلام دستگاه‌هاي نظارتي مانند قوه قضاييه و پليس فتا، اين شرکت با رصد درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي خود، بيش از ۳۰۰ سايت متخلف که به فعاليت تجاري، بازرگاني غيرمجاز و مغاير با کسب‌ وکار اوليه مشغول بودند را شناسايي و به مسدود کردن درگاه اينترنتي آن‌ها اقدام کرده است.

بر اين اساس، شرکت به پرداخت ملت به منظور اجراي مسووليت‌هاي قانوني خود و نظارت مستمر بر تمام پذيرندگان به خصوص درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي، همچنان به شناسايي و مسدودسازي درگاه‌هاي غيرمجاز ادامه خواهد داد و اين آمار به طور روزانه در حال افزايش است.

امکانات جديد همراه بانک پاسارگاد در نسخه‌اي او اس (ios)

بانک‌پاسارگاد به منظور افزايش خدمات و رفاه حال مشتريان، امکانات جديدي را به موبايل بانک (همراه بانک پاسارگاد) در نسخه ios، افزود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌‌عمومي‌بانک‌پاسارگاد، مهمترين اين امکانات، راه‌اندازي قابليت ورود با تشخيص چهره در گوشي‌هاي آيفون X است. ساير امکانات اضافه شده عبارتند از؛ امکان دريافت گردش سپرده‌هاي ارزي (تک ارزي) و نمايش لوگو بانک مقصد در انتقال وجوه مشتريان.

گفتني است بانک پاسارگاد خدمت همراه بانک (موبايل بانک) را همراه با ديگر خدمات نوين بانکي خود، از جمله بانکداري مجازي، کيف پول همراه پاسارگاد(کيپاد)، برنامه موبايلي بانکداري اجتماعي بانک پاسارگاد(ويپاد)، برداشت‌ وجه نقد از خودپردازهاي بانک پاسارگاد بدون استفاده از کارت، انتقال وجه کارتابلي، پرداخت انواع قبض با امکان اسکن بارکد و... ارائه مي‌دهد. مشتريان گرامي‌با در دست داشتن يک گوشي تلفن همراه مي‌توانند در تمام مدت شبانه‌روز از خدمات سامانه همراه بانک‌پاسارگاد بهره‌مند شوند.

ساعت کار شعب بانک سامان در ماه رمضان اعلام شد

ساعت خدمات‌رساني شعب و واحدهاي ستادي بانک سامان در ايام ماه مبارک رمضان اعلام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌بانک سامان، اين بانک ضمن تبريک فرارسيدن ماه خدا به هموطنان گرامي، ساعت کاري شعب و ادارات مرکزي خود را در اين ماه اعلام کرد. بر اساس اين گزارش، ساعت کاري شعب در استان‌هاي تهران و البرز ساعت 7:45 تا 15:15 خواهد بود. اين شعب در روزهاي پنج‌شنبه از ساعت 7:45 تا 12:15 فعال هستند. شعبه‌هايپراستار تهران در اين مدت از ساعت 8 تا 17:30 و در روزهاي پنج‌شنبه تا ساعت 12:30 ارايه خدمت مي‌کند. شعب بانک سامان در استان‌هاي فارس، اصفهان، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، قم و البرز، اردبيل، آذربايجان غربي و شعبه اهواز در ماه مبارک رمضان در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 15 و روزهاي پنجشنبه 7:30 تا 12 در خدمت مشتريان خواهند بود. شعبه سيتي‌سنتر اصفهان هم از ساعت 8:30 تا 17 و روزهاي پنجشنبه 8:30 تا 13:30 آماده خدمت‌رساني است. اين گزارش حاکي است، شعبه‌هاي ساير شهرستان‌ها نيز در اين ماه، در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 13:45 و روزهاي پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 12:45 ارايه خدمت مي‌کنند.



حسين زاده: بانکداري اجتماعي را توسعه مي‌دهيم

مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بانکداري اجتماعي در سراسر کشور به نحو احسن عملياتي شده و در سال جاري اين مدل را توسعه مي‌دهيم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌‌عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسين حسين زاده در جمع کارکنان استان‌هاي زنجان و قزوين افزود: با توسعه بانکداري اجتماعي تعديل نيرويي نخواهيم داشت بلکه شکل کار تغيير مي‌کند. مثلا تسهيلات شده اعتبارسنجي و صندوق دار مي‌شود بانکدار اجتماعي. وي توسعه فرهنگ قرض الحسنه ، هميار اجتماعي و کارآفريني اجتماعي را مهمترين ماموريت‌هاي بانک برشمرد و گفت: با حرکت در مسير بانکداري اجتماعي و بانکداري بدون شعبه گامي‌در مسير اقتصادمقاومتي برخواهيم داشت. حسين زاده در ادامه به اهداف و فعاليت‌هاي شبکه توسعه اجتماعي رسالت اشاره کرد و افزود: توسعه کسب و کارهاي خرد در شهرهاي کوچک و روستاها که از جمله اهداف شبکه به شمار مي‌رود قطعا اقتصادمقاومتي را محقق خواهد کرد.

پيام مديرعامل بانک سرمایه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومي

مديرعامل بانک سرمايه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومي‌پيامي‌به شرح ذيل صادر نمود:

انسان از آغاز همواره خود را در ارتباط با ديگران شناخته و تعريف کرده است. شخصيت و فرديت او در ارتباط با ديگران قوام يافته و نيازهاي مادي و معنوي اش پيش از هرچيز بدين وسيله شناسايي و برآورده شده است. پس دانش ارتباطات که مي‌کوشد تا اين ارتباط و شکل‌ها و ابزارهايش را بکاود و رموز اين فعاليت پردامنه و اثرگذار در زندگي فردي و جمعي انسان‌ها را بگشايد، يکي از مهم‌ترين دانش‌هاي بشري است و اختصاص روزي براي آن اقدامي‌مناسب و شايسته و در حقيقت ارج گذاري به مهم‌ترين کنش انساني است.

اينجانب به نمايندگي از خانواده بزرگ بانک سرمايه روز ارتباطات و روابط عمومي‌را به اساتيد و دانشوران و تمامي‌فعالان اين حوزه تبريک عرض نموده، سلامتي و توفيق ايشان را آرزومندم. عليرضا پويان شاد مدير عامل و عضو هيأت مديره

بازديد رييس هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران از خراسان رضوي

پدارم رئيس هيات مديره، توکلي عضو هيات مديره ناظر براستان و طبلشي رئيس اداره کل پشتيباني از دواير ستادي استان خراسان رضوي و شعبه مرکزي مشهد بازديد کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، محسن پدرام، رئيس هيات مديره بانک با قدرداني از تلاش همکاران خراسان رضوي در سال گذشته بيان داشت: اگرچه در سال گذشته موفقيت بسياري در حوزه منابع و مطالبات براي استان خراسان رضوي بدست آمد ، اما اين همه پتانسيل استان نيست و انتظار داريم در سال جديد با كمك گرفتن از تجربيات سال قبل، شاهد رشدي بالاتر و كسب جايگاهي بهتر در ميان استان‌هاي كشور باشيم.

در ادامه، توکلي عضو هيات مديره اظهارداشت: اين بانک در بهترين شرايط شبکه بانكي قرار دارد و با برنامه‌ريزي مدون و هدف دار وهمچنين با تلاش تمامي‌همكاران توانستيم بهترين آمار را در سال ۹۶ كسب كنيم.

«نشست گروه سرمايه گذاران نيک انديش کارا» يا با حمايت بانک انصار

باحمايت بانک‌انصار بيست ويکمين نشست گروه سرمايه‌گذاري نيک‌انديشان کارايا و همکاري مرکز فين‌تک اين بانک‌ در مرکز همايش‌هاي بانک مذکوربرگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره‌کل‌روابط‌عمومي‌وتبليغات، در ابتداي همايش مهندس شکرريز، رئيس هيئت موسس کارايا از بانک انصار به خاطر آنچه که وي آن را حمايت اثربخش بانک انصار از کارآفرينان کشور ناميد، قدرداني کرد.

در ادامه جلسه، آقاي فروتن قائم مقام بانک انصار طي سخناني با اشاره به تاريخچه بانک، دستاوردهاي آن را در عرصه مالي وپولي کشور به ويژه بانکداري الکترونيک تشريح کرد وگفت: بانک انصار از سوي نهادهاي معتبر در کشور به عنوان يک بنگاه مالي و پولي موفق و حرفه‌اي ارزيابي مي‌شود و در زمينه بانکداري الکترونيک پيشتاز بوده و از اولين دارندگان کوربنکينگ در کشور بوده است.

پس ازسخنان قائم‌مقام بانک‌انصار تني چندازکارآفرينان به ارايه گزارش‌هاي خود درخصوص دستاوردهاي فني شرکت متبوعه پرداخته و سپس آقاي دکترفاطمي‌عضوهئيت مديره هُلدينگ توسن طي سخناني به ارايه تصويري از آينده اقتصاد ديجيتال و نقش فناوري زنجيره بلوک پرداخت و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين حوزه، به ويژه ديجيتاليزه کردن دارايي‌ها توسط دولت و بخش خصوصي را با تأکيد بر تسريع خصوصي سازي و کاهش تصدي‌گري دولت تشريح کرد.

بانک‌انصار در راستاي توسعه بانکداري باز و حمايت از اقتصاد دانش‌بنيان و توسعه اکوسيستم فين‌تک اقدام به ايجاد و راه‌اندازي مرکز توسعه فناوري‌هاي مالي نموده است. اين مرکز آمادگي همکاري با فعالين اکوسيستم نوآوري وکارآفريني، تأمين‌مالي، ارايه خدمات منتورينگ و مشاوره، تأمين فضاي کار اشتراکي و ساير حمايت‌هاي موردنياز فين‌تک‌ها و استارت‌اپ‌ها را دارد.

سرمايه‌گذاران نيک‌انديش يا فرشتگان سرمايه‏‌گذار، کارآفرينان و مديران اجرايي شناخته‌ شده‌اي هستند که بطورمعمول بر روي کسب‌وکارهاي کارآفرينان در مراحل اوليه، سرمايه‌‌گذاري مي‌کنند. سرمايه‌گذاران نيک‌انديش علاوه بر سرمايه‌گذاري، با ارايه مشاوره و کمک به کارآفرينان در مقام راهنما نيز ايفاي نقش مي‌کنند.

انتصاب مدير امور شعب استانها و تهران بانک ايران زمين

با حکم مديرعامل و در راستاي چشم انداز توسعه‌اي بانک ايران زمين، مدير امور استانها و مدير امور شعب استان تهران اين بانک منصوب شدند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ايران زمين، عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين، با صدور احکام جداگانه‌اي مدير امور شعب استانها و مدير امور شعب استان تهران را منصوب کرد.

بدين ترتيب محمد حسيني کناروئي به سمت مدير امور شعب استانها و مصطفي يزدانجو به سمت مدير امور شعب استان تهران منصوب شدند.

هادي قديمي‌نائب رئيس هيات مديره بانک ايران زمين در مراسم معارفه اين مديران با اشاره به توسعه کمي‌و کيفي اين بانک در سال‌هاي اخير اظهار داشت: خانواده بزرگ بانک ايران زمين با تکيه بر فرهنگ سازماني و نيروي انساني متخصص توانسته جايگاه بسيار مناسبي را در ميان رقبا کسب کند.

وي افزود: توسعه همه جانبه و مشتري مداري از اولويتهاي مهم مديران ارشد بانک است، به نحوي که با ادامه اين مسير، ضمن حفظ سهم بازار کنوني به دنبال افزايش آن هستيم.

قديمي‌ضمن تبريک به مديران جديد، اظهار اميدواري کرد ايشان در انجام امور محوله موفق باشند.

همچنين در ادامه محمد رضا ادبي معاون عمليات بانکي، با اشاره به شرايط حساس کنوني اقتصاد کشور گفت: شرايط بانک‌ها به جهت اينکه يکي از بازيگران اصلي اقتصاد کشور هستند بسيار حساس است، از يک طرف توليد در کشور نيازمند حمايت است و از طرف ديگر نوسانات قيمت ارز، هزينه بالاي تجهيز منابع و شرايط بازار کار را براي بانکها سخت کرده است.

وي در ادامه با اشاره به افتتاح کارخانه سيمان غرب آسيا با سرمايه گذاري بانک ايران زمين در تربت جام گفت: حمايت از بخش توليد و اشتغال وظيفه‌اي است که ما در همه حال خود را موظف به اجراي آن مي‌دانيم.

رشد 90 درصدي حجم تسهيلات بانک توسعه صادرات درسال 96

مديرامور ارتباطات و حوزه مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران درهمايش سراسري مديران اين بانک گفت: در سال 96 در بخش مصوبات تسهيلاتي از نظر مبلغ رشد 90 درصدي را شاهد بوده ايم.

به گزارش روابط‌‌عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر محسن اشرف پور در اين همايش که با عنوان "رويکردهاي بانک براي حمايت از توليد و صادرات" برگزارشد، در تشريح گزارش عملکرد اين بانک در سال گذشته افزود: تسهيلات اعطايي ريالي در سال 96 در مقايسه با سال قبل 43 درصد رشد داشته و به بيش از 46هزار ميليارد ريال رسيده است.

وي در مقايسه رشد تسهيلات اعطايي در دوره پنج ساله 92 تا 96 اظهارداشت: اين رقم از 43 هزار ميليارد ريال به بيش از 61 هزار ميليارد ريال بالغ شده است.

به گفته دکتر اشرف پور مانده تسهيلات اعطا شده به طرح‌ها در پايان سال 96 به رقمي‌بيش از 127 هزار ميلياردريال رسيده است که در مقايسه با رقم 85 هزارميليارد ريال سال 95 رشد 48 درصدي را تجربه کرده است.

وي تصريح کرد: رشد 36 درصدي اعتبار اسنادي صادراتي و بروات به مبلغ 114 ميليون دلار و همچنين رشد 23درصدي حجم اعتبارات و بروات اسنادي وارداتي به ميزان بيش از يکهزار ميليون دلار از ديگر موفقيت‌هاي اين بانک در عرصه اعتباري است.

وي ادامه داد: حجم حواله‌هاي ارزي بانک توسعه صادرات در سال 96 با بيش از پنج هزار ميليون دلار و رشد 41 درصد، حجم ضمانتنامه‌هاي ارزي با 51 ميليون دلار و 31 درصد رشد و حجم ضمانتنامه‌هاي ريالي نيز با دوهزار ميليارد ريال و 25 درصد رشد نشان دهنده عملکرد موفق اين بانک در اعطاي خدمات و تسهيلات ارزي در سال 96 است. اشرف پور گفت : پرداخت 99 ميليون يورو به شرکت زرنام براي توليد قند مايع ، 69ميليون يورو به فولاد کاوه جنوب کيش، 40 ميليون يورو و 35 ميلياردريال به فولاد اردکان ، 26 ميليون دلار به شرکت آريابنادر ايرانيان براي توسعه بندرشهيد بهشتي چابهار، 42 ميليون يورو به فولاد جهان آراي اروند ، 29 ميليون يورو به شرکت پتروشيمي‌گچساران، 13 ميليون دلار به شرکت کيسون دربلاروس براي احداث مرکز تجاري چندمنظوره و يک ميليون دلار به پتروشيمي‌سلمان فارسي انجام شده است.

همکاري بانک مسکن با بانک‌هاي خارجي در سطح موثر

بررسي وضعيت بانک مسکن در انتهاي سال گذشته نشان مي‌دهد که بانک مسکن از جهت فعاليت‌هاي ارزي و ارتباط کارگزاري در شرايط مطلوبي به سر مي‌برد. همچنين اين بانک شرايط را براي همکاري در سيستم يکپارچه ارزي فراهم کرده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، در ماه‌هاي اخير شرايط سياسي و اقتصادي، به گونه‌اي بوده که تهديدهايي در خصوص بازگشت برخي تحريم‌هاي ظالمانه از سوي آمريکا مشاهده مي‌شود. اگر چه که مسوولان اقتصادي کشور برنامه‌هاي متنوعي را براي مقابله با اين تهديدات در نظر گرفته اند، اما در اين شرايط بهره گيري از ذخاير ارزي مناسب و داشتن روابط کارگزاري يکي از مهمترين اولويت‌هاي هر نهاد اقتصادي محسوب مي‌شود تا بتواند از عهده تعهدات خود برآيد. بانک مسکن، به عنوان يکي از مهمترين بانک‌هاي کشور، به لحاظ وضعيت ارزي شرايط مناسبي را فرآهم کرده تا در صورت وجود برخي تنگناهاي اعمالي و خارجي، بتواند وضعيت مناسبي را براي تبادلات مالي خود فرآهم آورد.

آخرين آمارهاي عملکرد بانک مسکن در پايان سال قبل نشان مي‌دهد که ميزان مانده سپرده ارزي بانک مسکن نزد بانک‌هاي داخلي و خارجي بيش از 717 ميليون دلار بوده است. ميزان حساب قرض الحسنه جاري ارزي اين بانک در اسفند ماه سال قبل به بيش از يازده ميليون دلار رسيده است. ديگر آمارهاي بانک مسکن در ماه انتهايي سال قبل حاکي از آن است که ميزان حواله‌هاي ارزي وارده و حواله‌هاي ارزي خارجي بيش از 100 ميليون دلار بوده که نشان از فعال بودن جريان حواله‌ها در بانک مسکن دارد. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌دهد که در اسفند ماه سال قبل تعداد پيام‌هاي سوئيفتي بانک مسکن به رقم حدود 1000 رسيده است. اين موضوع نشان مي‌دهد که فعاليت‌هاي بانک مسکن با ديگر بانک‌هاي خارجي در شرايط مطلوبي قرار دارد، اين در حالي است که بانک مسکن به عنوان يک بانک تخصصي و توسعه اي، بيشترين تمرکز خود را بر فعاليت‌هاي تامين مالي بخش مسکن در داخل کشور قرار داده است، اما آمارها گواه اين مطلب است که سطح روابط بين المللي اين بانک نيز قابل قبول بوده است.

بانک رفاه حامي‌کاروان ورزش شرکت‌ها

بانک رفاه در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و رسالت‌هاي خود، حامي‌کاروان ورزشي کارگران براي اعزام به دومين دوره مسابقات جهاني شرکت‌ها در فرانسه شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه؛ در کنفرانس خبري که به همين مناسبت 25 ارديبهشت ماه سالجاري در محل سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و با حضور صادقي فر مشاور وزير و معاون امور فرهنگي و اجتماعي وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعي، تني چند از مسئولان عالي رتبه حوزه ورزش کارگري و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن رونمايي از پيراهن کاروان اعزامي‌منقوش به نام و لگوي بانک رفاه کارگران، از حمايت و حضور بانک در اين رويداد ورزشي قدرداني شد. صادقي فر در اين نشست خبري ضمن قدرداني از حمايت‌هاي همه جانبه بانک رفاه از رويدادهاي کارگري، اظهار داشت: وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعي از تمامي‌ظرفيت‌هاي خود براي فراهم سازي رفاه کارگران استفاده مي‌کند. وي با اشاره به نام سال 97 تحت عنوان حمايت از کالاي ايراني، گفت: براي تحقق اين شعار بايد حمايت ويژه‌اي از کارگران بخش‌هاي مختلف توليد به عمل آيد. صادقي فر حمايت از تيم‌هاي ورزشي کارگري را در راستاي ايجاد انگيزش و نشاط جامعه کارگري دانست و افزود: حوزه ورزش ارتباط تنگاتنگي با بهره وري دارد. هرچه در اين حوزه سرمايه گذاري بيشتر باشد، بهره وري افزايش خواهد يافت. در ادامه اين نشست رمضي سرپرست فدراسيون ورزش‌هاي کارگري نيز با قدرداني از حمايت بانک رفاه به معرفي مسابقات جهاني شرکت‌ها پرداخت و گفت: کشور ايران براي نخستين بار و در قالب يک کاروان يکصد نفره در اين مسابقات حضور خواهد يافت. در ابتداي اين نشست خبري کرمي‌معاون روابط عمومي‌بانک رفاه طي سخناني به تشريح اهداف بانک درخصوص حمايت از جامعه کارگري و به ويژه ورزش‌هاي کارگري پرداخت و اظهار داشت: ساختار و شالوده بانک رفاه کارگران با جامعه معظم کارگر عجين است و اين بانک براي حمايت از اين رويداد ورزشي از تمامي‌ظرفيت‌هاي خود استفاده مي‌کند.ورزشکاران کاروان ايران با پيراهن منقوش به نام و آرم بانک به رقابت با حريفان خود مي‌پردازند.

گام‌هاي بلند بانک صادرات در نوسازي ناوگان باربري جاده اي

حمايت‌هاي بانک صادرات ايران در راستاي نوسازي ناوگان فرسوده باربري جاده‌اي کشور با تخصيص ٤٨٠٠ ميليارد ريال تسهيلات براي جايگزيني ١٣٧٥ دستگاه خودرو سنگين تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، ابعاد وسيع تري به خود گرفت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، مديريت شعب استان البرز اين بانک در قالب تفاهم‌نامه‌اي با مجتمع صنعتي ماموت، نوسازي ٢٠٠٠ دستگاه خودرو سنگين (کشنده و تريلر) را بر عهده گرفت که از ابتداي اجراي اين تفاهم‌نامه در سال ٩٦ تا پايان ارديبهشت ماه سال ٩٧، بالغ بر ٤٨٠٠ ميليارد ريال براي نوسازي ١٣٧٥ دستگاه خودرو سنگين با کشنده‌هاي پيشرفته «اسکانيا» تخصيص يافته و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان مدت قرارداد ٢ ساله بانک با اين شرکت، تعداد ناوگان خودروهاي نوسازي شده به ٢٠٠٠ دستگاه مورد نظر خواهد رسيد.

بنا براين گزارش، اجراي تفاهم‌نامه منعقده بين بانک صادرات ايران، مجتمع صنعتي ماموت و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور در سال ٩٥ با اهداف مهمي‌همچون اثرگذاري مستقيم در ساماندهي تجهيزات حمل و نقل جاده‌اي، کمک و همراهي در امر ايجاد اشتغال، رونق بخشي به خدمات محصولات بيمه‌اي، کاهش چشمگير خطرات جاده‌اي و ياري‌رساندن به امکان کنترل و رهگيري متناسب سوخت مورد توجه قرار گرفت.

علاوه بر اين، بانک صادرات ايران در استان البرز با ارائه خدمات متنوع به شرکت‌ها و بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي در سال ٩٦ تامين مالي ١٥ هزار و ٦٣٠ فقره تسهيلات به ارزش بيش از ٢٢ هزار و ٩١٥ ميليارد ريال در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت و معدن، خدمات و بازرگاني، صادرات، ساختمان و مسکن را بر عهده داشت.

افتتاح 26 هزار فقره حساب تسهيلات ويژه مسکن بانک ملي ايران

تعداد حساب‌هاي طرح ويژه مسکن بانک ملي ايران از مرز 26 هزار فقره گذشت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، طرح ويژه مسکن که به منظور ارائه تسهيلات خريد و ساخت مسکن در نيمه دي ماه سال گذشته توسط بانک ملي ايران آغاز شد، اکنون با استقبال گسترده‌اي از سوي متقاضيان مواجه شده است.

متقاضيان تسهيلات مي‌توانند با افتتاح سپرده ويژه مسکن در همه واحدهاي بانک ملي ايران و طي مراحل قانوني، از اين تسهيلات استفاده کنند.

در روش ديگر که به تازگي و پس از عرضه اوراق تسهيلات مسکن بانک ملي ايران در فرابورس ميسر شده، متقاضيان مي‌توانند اين اوراق را از طريق فرابورس خريداري کرده و تسهيلات را دريافت کنند.

شروع معاملات اوراق تسهيلات ويژه مسکن بانک ملي ايران در فرابورس، تاثير محسوسي بر قيمت اوراق مشابه آن داشته و پيش بيني مي‌شود با افزايش عرضه اين اوراق، قيمت‌ها باز هم تعديل شود.

فعالان بازار مسکن ضمن تقدير از بانک ملي ايران براي ورود به اين عرصه و شکستن انحصار بازار تسهيلات مسکن، اين اقدام را گامي‌موثر براي کمک به خانه دار شدن بخش قابل توجهي از متقاضيان دانسته بودند.

نرخ سود تسهيلات ويژه مسکن بانک ملي ايران 17.5 درصد است و به سپرده‌ها نيز سود سالانه 10 درصد تعلق مي‌گيرد.

هر يک برگ اوراق گواهي مسکن معادل پنج ميليون ريال تسهيلات است که مشتري مي‌تواند پس از دوره‌هاي مشخص، اوراق خود را به صورت تسهيلات از بانک دريافت کرده و يا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.