با هدف اطلاع رسانی منظم و پیشبرد اهداف بانک دی صورت گرفت؛
با اتمام پروژه يکپارچه سازي « ال سي دي »‌هاي شعب بانک دي در سراسر کشور از اين پروژه رونمايي شد.به گزارش اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛طي مراسمي‌با حضور محمدرضا قرباني، مديرعامل، علي فتحعلي، نائب رئيس هيئت مديره ، محمد علي بخشي زاده، معاون فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک، جمشيد قزوينيان، مدير روابط عمومي‌و تبليغات و جمعي از مديران و کارکنان بانک دي، نرم افزار يکپارچه سازي ال سي دي‌هاي شعب(ديجيتال ساين ايج) به صورت رسمي‌افتتاح شد. محمد رضا قرباني، مديرعامل بانک دي در اين مراسم ضمن قدرداني از تلاش همکاران اداره روابط عمومي‌و معاونت فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک و اداره کل پشتيباني طي سال‌هاي گذشته در راستاي راه اندازي و يکپارچه سازي ال سي دي‌هاي شعب گفت:اطلاع رساني منظم و منسجم در ايجاد هم افزايي و پيشبرد اهداف هر سازمان يک ضرورت است و ال سي دي‌هاي شعب ابزاري است که اين امکان را فراهم مي‌آورد. قرباني افزود:صرفه جويي در منابع و هزينه‌هاي سازمان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي يک اولويت است که با راه اندازي سيستم يکپارچه سازي ال سي دي‌هاي شعب و ميسر شدن امکان تبليغات رايگان ،اقدامي‌موثر در اجراي تبليغات اثربخش و هدفمند صورت مي‌پذيرد. جمشيد قزوينيان، مدير روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي نيز در جريان مراسم رونمايي از ال سي دي‌هاي شعب با تشريح فرآيند گسترده اين پروژه گفت:فرآيند عملياتي شدن يکپارچه سازي ال سي دي‌هاي شعب طي چندين مرحله جلسات کارشناسي با معاونت فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک و نيز بررسي شرکت‌هاي مختلف و ارزيابي نحوه عملکرد سيستم در محيط عملياتي از لحاظ کيفيت، عملکرد و پشتيباني در ساير بانک‌ها و اجراي آزمايشي در چند شعبه بانک محقق شده است.
مدير روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي افزود:با استفاده از سيستم يکپارچه سازي ال سي دي‌هاي شعب، تبليغات به صورت متمرکز و از طريق ستاد به صورت مستقيم بر روي ال سي دي‌هاي شعب قرار خواهد گرفت و با توجه به امکان مانيتور هم زمان، اداره روابط عمومي‌مي‌تواند نسبت به زمان پخش و محتواي تبليغات اشراف داشته و از اجراي آن اطمينان حاصل نمايد.
قزوينيان تاکيد کرد: در اين سيستم يک نيروي انساني براي اين حوزه متمرکز خواهد بود که اين امر موجب صرفه جويي در بهره گيري از نيروي انساني و افزايش ميزان بازدهي مي‌شود.
وي پخش Rss خبري، نمايش آلبوم تصاوير،کنترل و مانيتورينگ ال سي دي‌هاي شعب، ويدئو کنفرانس،امکان نمايش قيمت سکه و ارز، نمايش تارنما، نمايش آب و هوا و زيرنويس خبري را از ديگر قابليت‌هاي اين سيستم برشمرد.
 دیه و خسارت پلاسکو تعیین تکلیف شد
پس از بررسی های فنی و کارشناسانه بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت مربوط به رشته آتش سوزی در خصوص پرونده پلاسکو از سوی شرکت های بیمه به زیان دیدگان این حادثه پرداخت شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در بخش بیمه های مسئولیت، مبلغ بیست و هشت میلیارد و پانصد میلیون ریال بابت فوت پانزده تن از شهدای آتش نشان توسط شرکت بیمه کارآفرین و پرداخت سرمایه فوت بیمه عمر و حادثه شانزده تن از قربانیان این حادثه از سوی همین شرکت به مبلغ سی و پنج میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون ریال به حساب ذی نفعان قانونی آنان واریز شده است. سه تن از شهدای حادثه پلاسکو دارای بیمه نامه انفرادی عمر و تامین آتیه بودند که شرکت پاسارگاد به عنوان بیمه گر بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون ریال به ذی نفعان قانونی آنان پرداخت کرده است.
نماد بیمه معلم در فرابورس درج شد
به عنوان یکصد و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی طی نامه ای که فرابورس منتشر کرد .نماد شرکت بیمه معلم (سهامی عام) با نام "ومعلم " پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 97.6.20 به عنوان یکصدو هشتادو یکمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج شد. امیدنامه شرکت بیمه معلم نیز در بخش اوراق بهادار پذیرفته شده و در سایت فرابورس قابل دسترسی است . ضمن اینکه صورتهای مالی و سایر اطلاعات شرکت نیز از طریق شبکه اطلاع رسانی کدال در دسترس همگان قرار دارد. با درج نماد بیمه معلم در تابلوی فرابورس، مراحل قیمت گذاری و عرضه سهام این شرکت بیمه ای اغاز می شود.
بازدید رییس هیات مدیره بیمه سرمد
از شعبه تبریز
رییس هیات مدیره بیمه سرمد از شعبه تبریز این شرکت بازدید کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در این سفر استانی که با حضور دکتر مجتبی کاتب رییس هیات مدیره، مجید حبیبی معاون فنی بیمه های اموال، دیده بانی سرپرست شعبه تبریز و جمعی از کارکنان و نمایندگان در محل شعبه تبریز صورت گرفت، دیداری صمیمانه با مدیر بانک صادرات استان آذربایجان شرقی و نشستی با کارکنان و نمایندگان استان برگزار شد. در این نشست دکتر کاتب با فتحعلی زاده مدیر بانک صادرات آذربایجان شرقی مباحثی همچون افزایش تعامل بانک و بیمه در راستای جذب پرتفوی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب تر به خانواده معظم بانک صادرات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اهدا خودرو به نماینده منتخب
جشنواره یلدای نوین
هم زمان با برگزاری مراسم تجلیل از برترین های شبکه فروش بیمه نوین در سال ۱۳۹۶، یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ به نماینده منتخب این شرکت در بخش جشنواره فروش یلدای نوین اهدا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه نوین، این مراسم با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران شرکت به همراه منتخبان شبکه فروش بیمه نوین در سالن همایش مرکز مطالعات و بهره وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر سيدعباس موسويان مشاور امور فقهي بانک مهر اقتصاد و بانک مرکزي گفت: بانکداري اسلامي‌بايد در خدمت بخش واقعي اقتصاد که همان بخش توليد است قرار گيرد. به گزارش روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان فارس، حجت الاسلام و المسلمين دکتر موسويان عضو شوراي فقهي بانک مرکزي در همايش روساي دواير و شعب استان گفت: فلسفه وجودي و ماموريت بانک‌ها، هدايت نقدينگي به سمت توليد است چرا که با اين کار مي‌توان شاهد رشد اقتصادي، رونق توليد و ايجاد اشتغال باشيم. وي اظهار داشت: اگر بخش مولد اقتصاد با کمبود نقدينگي روبرو شود شاهد تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي، افزايش بيکاري و کاهش نرخ رشد اقتصادي خواهيم بود ضمن آنکه اين نقدينگي به سمت بازارهاي کاذب سوق پيدا مي‌کند بنابراين هر چه نقدينگي موجود در جامعه را جذب و به سمت توليد هدايت کنيم در مسير اجراي صحيح بانکداري اسلامي‌گام برداشته ايم. مشاور امور فقهي بانک مرکزي اضافه کرد: تفاوت بانکداري اسلامي‌با بانکداري متعارف را مي‌توان در سه اصل کسب سود از محل معامله و فعاليت اقتصادي، اجراي احکام معاملات اسلامي‌و اخلاق اسلامي‌ذکر نمود. وي اظهار داشت: در بانکداري اسلامي‌کسب سود بايد از محل معامله و فعاليت اقتصادي حاصل شود و چنانچه اين اتفاق رخ ندهد همان روح بانکداري ربوي بر قراردادها حاکم خواهد بود.
عيسي امامي‌عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران در جمع همکاران مديريت شعب استان کردستان در خصوص اهميت طرح (همياران مهر ايران) در تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي بيان داشت: اين طرح، برگرفته از يک نگرش ديرپاي بشري است كه ريشه در عقل، منطق و طبيعت انسان دارد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهرايران، امامي، ادامه داد: اين سنت حسنه يکي ازافتخارات فرهنگ غني اسلام و از اهرم‌هاي مؤثّر اعتقادي، فرهنگي و اجتماعي براي جبران نارسايي‌ها و نيازمندي‌هاي جامعه در ابعاد مختلف است، بنابراين ضرورت دارد براي ترويج اين عمل خداپسندانه و ارزشمند در جامعه برنامه‌ريزي و بصورت هدفمند تلاش‌هاي گسترده‌اي صورت گيرد.
وي ضمن تشريح طرح همياران مهر ايران اظهارداشت: در اين طرح، متقاضيان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح هبه نزد شعب بانک واريز مي‌کنند و بانک متعهد مي‌شود، از محل اين وجوه و همچنين اقساط وصولي تسهيلات پرداخت نمايد، ليکن در صورت تقويت و تجهيز موثر منابع، بانك مي‌تواند در اعطاي وام‌هاي بيشتر به اقشار نيازمند جامعه در زمينه‌هاي مختلف اقدام نمايد.
عيسي امامي‌تصريح کرد: در طرح «همياران مهر ايران» آنچه که توسط خيرين نزد بانک قرض الحسنه مهرايران واريز مي‌شود ماندگاري داشته هم در حيات و هم در ممات آثار و فوايدي دارد که تمام نسل‌ها از آن بهره مند مي‌شوند.
بانک سامان مراحل و جزييات دريافت ارز با نرخ بانکي «نيما» از شعب اين بانک را اعلام کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي‌بانک سامان، در راستاي سياست جديد ارزي دولت براي ساماندهي بازار ارز، خريد ارز براي تجار و بازرگانان از طريق سامانه الکترونيکي نظام يکپارچه معاملات ارزي انجام خواهد شد. متقاضيان دريافت ارز نيمايي لازم است از وزارت صنعت شماره ثبت سفارش دريافت و درخواست صدور گواهي ثبت آماري کنند. پس از صدور گواهي ثبت آماري توسط بانک سامان و تاييد آن توسط بانک مرکزي، تعهدات و وثيقه‌هاي لازم از بازرگان دريافت شده و سپس امکان ثبت درخواست خريد از سوي بانک و يا راساً توسط بازرگان فراهم مي‌شود. پس از اعلام نرخ فروش ارز توسط صرافي ، تاييد نرخ اعلامي‌توسط بازرگان و واريز وجه ريالي به حساب صرافي ، ارز مربوطه به حساب ذي‌النفع حواله و در مرحله بعد پس از ارايه و ثبت اسناد حمل و منشأ ارز، گواهي تامين ارز توسط بانک سامان صادر مي‌شود.
بانک سرمايه به منظور برداشتن گامي‌کوچک در راستاي ترويج و پاسداشت فرهنگ حسيني؛ مسابقه عکاسي «عاشورا سرمايه معنوي» را برگزار ميکند
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سرمايه، اين بانک ضمن تسليت ايام سوگواري اباعبدا... الحسين عليه السلام، از تمامي‌هم وطنان عزيز دعوت مي‌نمايد تا در مسابقه عکاسي اينستاگرامي‌بانک سرمايه با موضوع محرم شرکت نمايند.
هم وطنان عزيز جهت شرکت در مسابقه مي‌توانند عکس‌هاي خود را از کوچه‌ها، خيابان‌ها، بيرق‌ها، پرچم‌ها، هيئات و دسته جات و هر نقطه از ايران که حال و هوايي عاشورايي دارد تا روز شنبه مورخ 31 شهريور ماه در صفحه اينستاگرام خود با درج دو هشتگ #عاشورا_سرمايه_معنوي و #بانک_سرمايه بارگذاري کنند. بانک سرمايه پس از بررسي عکس‌ها، نتايج را روز چهارشنبه مورخ 12 مهر ماه در صفحه اينستاگرام خود به آدرس banksarmaye اعلام و نفرات برتر مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
تسهيلات پرداختي بانک صادرات ايران در استان قزوين در نيمه اول سال ٩٧، از ١١ هزار فقره فراتر رفت.
به گزارش روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي حمايت از بخش‌هاي مختلف توليد و اشتغال در استان قزوين با تخصيص بالغ بر٧هزار و ١٢٨ ميليارد ريال از ابتداي سال ٩٧ تا ١٨ شهريور سال جاري، بيش از ١١ هزار و ١٣٣ فقره تسهيلات در بخش‌هاي مختلف اقتصادي اين استان پرداخت کرده که سهم قابل توجهي در تقويت زير ساخت‌هاي اقتصادي و رونق توليد و اشتغال در اين استان داشته است.
اين ميزان تسهيلات به تفکيک نوع عقد نيز شامل يک هزار و ١٣٤ فقره تسهيلات قرض‌الحسنه با نرخ سود ٤ درصدي، ٤ هزارو١٨٤ فقره تسهيلات در قالب عقود مبادله‌اي و ٥ هزار و٨١٥ فقره تسهيلات در قالب عقد مشارکتي به فعالان اقتصادي اين استان پرداخت شده که سهم قابل توجهي در بهبود معيشت و بالا بردن ميزان اشتغال داشته است
تجارت-استان ايلام:قائم‌مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ايوان بازديد نمود.دکتر شريعتي در بدو ورود از مرکز جامع سلامت شبانه روزي بخش زرنه از توابع شهرستان ايوان بازديد نمود و از نزديک در جريان اقدامات بهداشتي درماني اين مرکز قرار گرفت. وي همچنين در ادامه در جريان نحوه ثبت اطلاعات در سامانه سيب و ساير خدمات بهداشتي درماني که توسط اين مرکز ارائه و ثبت گرديده، قرار گرفت. قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت همچنين در اين بازديد به تشريح موضوعات و مباحثي در رابطه با ارائه خدمات مختلف در سامانه سيب را براي مراقبين سلامت اين مرکز تشريح کرد. گفتني است که دکتر شريعتي در اين بازديد با پزشکان مرکز ديدار و گفتگو کرد و با پرسيدن سوالاتي در رابطه با چگونگي ارائه خدمات و نحوه ثبت در سامانه سيب، ارائه خدمات به مردم و مراجعين را بررسي نمود.
تجارت-استان ايلام:تيم فوتسال خواهران دانشگاه آزاد اسلامي‌ايلام در بازي پاياني توانست در برابر تيم آذربايجان شرقي با نتيجه 9 بر 2 به پيروزي برسد و به مقام قهرماني اين دوره از مسابقات دست يابد. تيم فوتسال خواهران دانشگاه آزاد اسلامي‌ايلام در بازي پاياني توانست در برابر تيم آذربايجان شرقي با نتيجه 9 بر 2 به پيروزي برسد و به مقام قهرماني اين دوره از مسابقات دست يابد.در بازي روز پاياني، تيم ايلام توانست با نتيجه 7 بر 2 تيم کرمان را شکست دهد و به بازي فينال برسد و در بازي ديگر روز پاياني، تيم آذربايجان شرقي نيز توانست در بازي بسيار نزديک و حساس با غلبه بر تيم گلستان با نتيجه 6 بر 5 خود را به بازي پاياني برساند.بازي رده‌بندي اين دوره از مسابقات، ميان دو تيم کرمان و گلستان برگزار شد که با برد 9 بر 2 تيم گلستان همراه بود.
تقدير از مدير عامل فولاد مبارکه به دليل نقش کليدي در ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي
تجارت-استان اصفهان:بهرام سبحاني مديرعامل فولادمبارکه و سميه محمودي نمايده مردم شهرستان‌هاي شهرضا و دهاقان در مجلس شوراي اسلامي‌در ديداري به گفتگو و تبادل نظر پيرامون آخرين وضعيت اقتصاد و صنعت در سطح ملي و استاني پرداختند.در اين ديدار مديرعامل شرکت فولادمبارکه با مروري بر آخرين وضعيت عملکردي شرکت فولاد مبارکه، از بالاترين توليد در طول تاريخ ۲۵ ساله بهره‌برداري اين شرکت خبر داد. ايشان اين نتايج را در سخت‌ترين شرايط ناشي از فشارهاي خارجي و محدوديتهاي جدي تامين آب و برق شبيه معجزه دانست و همت کارکنان و تدبير مديران را عامل اصلي اين توفيقات ناميد.سميه محمودي، نماينده مردم شريف شهرضا و دهاقان گفت: در شرايط دشوار اقتصادي کشور، مشاهده اين موفقيتها در بزرگترين بنگاه صنعتي کشور اميدبخش و ارزش آفرين است و دليلي بر مديريت هوشمندانه و تلاش فراگير تک‌تک کارکنان و مديران اين شرکت است. همچنين در اين مراسم لوح تقدير نماينده مردم شريف شهرضا و دهاقان به جهت اهتمام به ايفاي نقش در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي و توسعه زير ساخت‌هاي استان تقديم مدير عامل شرکت فولاد مبارکه شد.در متن اين لوح تقدير آمده است:بدون هيچگونه شک و ترديدي نقش تاثير گذار صنايع مادر و بويژه مجتمع توليدي تحت مديريت حضرتعالي در بستر‌هاي اقتصادي استان و کشور غير قابل انکار و آثار و برکات تلاش صادقانه حضرتعالي و نيروهاي تحت امر در اقصي نقاط ايران اسلامي‌کاملا مشهود و قابل ستايش است. اينجانب بر خود وظيفه مي‌دانم از عنايات ويژه حضرتعالي در اثر بخشي امور عمراني استاني و بويژه عمليات تعريض دوبانده کردن جاده شهرضا مبارکه تشکر و قدرداني و از بهره‌برداري و افتتاح اين پروژه در آينده‌اي نه چندان دور در معيت حضرتعالي اظهار خشنودي نمايد.در اين ديدار همچنين ضمن گفتگو و تبادل نظر طرفين، برخي درخواستهاي صنعت شهرستان‌هاي شهرضا و دهاقان مطرح شد که از طرف مدير عامل فولاد مبارکه قول پيگيري و مساعدت داده شد.
مدير ژئوپارک جهاني قشم مطرح کرد؛
تجارت-جزيره قشم:مدير ژئوپارک جهاني قشم، حفظ کيفيت،ارتقاي سطح فعاليت‌ها و تداوم توسعه را عامل تثبيت جايگاه محوري ژئوپارک جهاني قشم در منطقه دانست.به گزارش روابط عمومي‌سازمان منطقه آزاد قشم، عليرضا امري کاظمي‌اظهار داشت: مهم‌ترين اولويت ژئوپارک جهاني قشم در سال 1397، برنامه‌ريزي براي رفع نواقص و رشد و توسعه در سه سال پيش رو مي‌باشد تا بتوانيم جايگاهي را که با تلاش فراوان به دست آورده ايم، حفظ کنيم.وي از فعاليت‌هاي محيط زيستي، عمراني، سازمان دهي ژئوسايت‌ها و انجام مطالعات زمين شناسي به عنوان بخشي از اين برنامه‌ها نام برد و افزود: آموزش، توسعه اقتصادي و واگذاري تصدي گري به جامعه محلي قشم، اساسي‌ترين برنامه‌هاي امسال اين مديريت است.مدير ژئوپارک جهاني قشم، گسترش آموزش‌ها در خصوص ميراث جغرافيايي جزيره و پيوند آن به ميراث طبيعي و فرهنگي، درگير کردن مردم محلي به منظور حفظ و پاسداشت فرهنگ خود و ارتقاي آگاهي را راهگشاي سياست‌هاي مديريتي و توسعه‌اي در منطقه‌اي دانست و گفت: ژئوپارک جهاني قشم تنها ژئوپارک ثبت شده در شبکه بين المللي ژئوپارک‌هاي يونسکو در منطقه خاورميانه است و براي حفظ اين عنوان وظايفي بر عهده دارد.امري کاظمي‌با اشاره به موفقيت ژئوپارک جهاني قشم براي پيوستن به شبکه جهاني ژئوپارک‌هاي يونسکو در بهار سال 1396 پس از چهار سال دوري عنوان کرد: هر چهار سال يک بار ژئوپارک‌ها توسط سازمان يونسکو مورد ارزيابي جامع قرار مي‌گيرند و در صورت رعايت اصول و ضوابط و به ميزان توسعه‌اي که در منطقه جغرافيايي خود ايجاد کرده اند، مشمول تمديد مجوز مي‌شوند.وي در توضيح بيشتر بيان داشت: در صورتي که ژئوپارک‌ها در ارتقا توانمندي خود ضعيف عمل کرده باشند با دريافت کارت زرد دو سال فرصت دارند که نواقص را جبران کرده و اطلاعات خود را بروز کنند تا بتوانند با دريافت کارت سبز به شبکه ژئوپارک‌هاي جهاني يونسکو بپيوندند.مدير ژئوپارک جهاني قشم تمديد مجوز از شبکه ژئوپارک‌هاي جهاني يونسکو را تنها در گرو يک اقدام مشترک و با همکاري سازمان منطقه آزاد قشم و مردم جزيره ميسر دانست.امري کاظمي‌به برگزاري نخستين همايش بين المللي توسعه ژئوپارک‌هاي جهاني يونسکو در جزيره قشم اشاره کرده و افزود: در اين نشست بين المللي که با حضور نمايندگاني از 22 کشور جهان شامل کشورهاي اروپاي غربي، آسياي ميانه، خاورميانه و شرق آسيا و بيش از 250 شرکت کننده در ارديبهشت ماه برگزار شد، ژئوپارک جهاني قشم از سوي سازمان يونسکو به عنوان محور ژئوپارک‌ها در منطقه خاورميانه و غرب آسيا معرفي شد.وي ادامه داد: در اين راستا و به منظور عمل به مسئوليت ارزنده‌اي که به اين مديريت محول شده در تلاش براي مشارکت در امور آموزشي و مشاوره‌اي با ساير ژئوپارک‌هاي موجود در منطقه در قالب عقد تفاهم نامه همکاري هستيم.مدير ژئوپارک جهاني قشم تصريح کرد: بستن تفاهم نامه با کشور روسيه و تايلند، عضويت در ژئوپارک‌هاي جزيره اي(شامل جزايري که در يونان، پرتغال، اسپانيا، ايتاليا، ايران،ژاپن، کره جنوبي و مالزي واقع هستند)، حضور در کنفرانس‌هاي بين المللي و آموزشي از جمله اين فعاليت‌هاست.
تجارت- بهبهان-دايي زاده:ناحيه مقاومت بسيج بهبهان رزمايش ونمايش اقتدار عاشورايي سپاهيان حضرت محمد رسول ا... ۲ در شهرستان بهبهان برگزار مي‌نمايد.سروان اميدي مسئول روابط عمومي‌ناحيه مقاومت بسيج بهبهان بااعلام اين خبر گفت:رزمايش سپاهيان حضرت محمد رسول ا... ۲ با حضور گردان‌هاي شهيد پيشبهار وشهيد دانايي و خدمات رساني بسيج در مناطق محروم توسط بسيج سازندگي از تاريخ ۲۴ شهريور ۹۷ به مدت دو روز درسطح اين شهرستان برگزار مي‌گردد.
به گزارش روابط عمومي‌وامور فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري استان گلستان ابراهيم کريمي‌با اعلام اين خبر گفت: ساخت عروسک محلي در اغلب مناطق، استانها، شهرها و روستاها صورت مي پذيرد. اما آنچه آنها را از هم متمايز مي کند داستان‌ها، آداب وسنن و بازي‌هايي که به فرهنگ آن منطقه وابسته است که در پس اين نوع عروسک‌ها نهفته است. به عنوان مثال در روستاي شاهکوه نيز عروسک محلي داريم اما به لحاظ نوع لباس، نامگذاري و داستانها و بازي کاملا باهم متفاوت هستند. کريمي‌در ادامه با اشاره به ثبت ملي عروسک قوم ترکمن افزود: قورچق،عروسک آييني و سنتي ترکمن به عنوان ميراث ناملموس قوم ترکمن با شماره 1575 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيد.وي در ادامه گفت: مادران ترکمن با ساخت عروسک و آموزش چگونگي قوانين بازي با قورچاق به دختران و فرزندان خود در واقع قدمي‌مهم و موثر در راستاي حفظ، ترويج و پاسداشت اين ميراث فرهنگي ناملموس خواهند داشت. لازم به ذکر است مادران به شيوه سنتي ساخت و ايفاي نقش با عرسک‌ها را به نسل‌هاي بعدي خود انتقال داده و به اين عرصه کمک شايان توجهي مي‌نمايند.وي ادامه داد: مردم قوم ترکمن با همکاريي که با فعالين عرصه فرهنگي،
کارشناسان اداره ميراث فرهنگي و ارگان‌هاي ذي ربط داشته‌اند در خصوص شناسايي، مستندنگاري و گردآوري اطلاعات مرتبط با دانش ساخت و يا عناصر فرهنگي که وابسته به اين عروسک است، از جمله مصاديق حفاظت و پاسداري ازاين اثر ارزشمند مي‌باشند.مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان کرد: با ثبت عروسک بومي‌قوم ترکمن در فهرست آثار ملي کشور ، اين اثر مي‌تواند معرف فرهنگي مردم آن جامعه باشد و در جامعه ترکمن زنان نقش ويژه‌اي دارند که عروسک قورجاق نماينده آن زنان است و ارايه‌هاي لباس، سربند مخصوص زنان متاهل،زيورآلات روي سينه، و حتي زبان و شعرهايي که در حين ساخت اين عروسک‌ها خوانده مي‌شود، معرف ويژگي فرهنگي کل جامعه آنها است.
تجارت-استان مرکزي:مدير تجاري و امور مشتريان مخابرات منطقه مرکزي گفت: نگرش مخابرات مرکزي ايجاد شبکه بزرگ مشترکين براي توسعه کسب و کار است. عليرضا فرهادي در مراسم اهداي جوايز قرعه کشي مرحله چهارم وصول مطالبات تلفن همراه استان مرکزي، اظهار کرد: مخابرات آمادگي معرفي نام و شماره تلفن مشاغل خدماتي، عمومي‌و تجاري را دارد به گونه‌اي که هر شهروندي که اقدام به ارائه خدمات به مردم مي‌کند اين آمادگي از سوي مخابرات وجود دارد که از طريق سامانه 118 به مردم معرفي شود. وي هدف از اجراي اين طرح را بالا بردن و بهبود فضاي کسب و کار در استان دانست و افزود: با اجراي اين طرح صاحبان مشاغل مي‌توانند از يک بستر کسب و کار امن و مطمئن برخوردار باشند و بتوانند شماره تلفن خود را در معرض عموم قرار دهند و به راحتي قابل دسترسي براي مردم باشد. وي جلوگيري از ترددهاي اضافي در سطح شهر براي تبليغ مشاغل، جلوگيري از زشت شدن منظر شهري با نصب بنر و چسباندن پوستر و انجام تبليغ با اسپري و رنگ را از ديگر اهداف اجراي اين طرح بيان کرد و گفت: دسترسي آسان مشترکين به خدمات عمومي‌مهمترين مزيت اجراي اين طرح است. فرهادي گفت: متقاضيان مي‌توانند از طريق معرفي شماره تلفن خود کسب درآمد کنند و به همين منظور با مراجعه به امور مشترکين مخابرات اقدام به ثبت نام مي‌کنند و پس از 48 ساعت شماره تلفن متقاضي در سامانه 118 قرار مي‌گيرد. نياز ساده مي‌توان از طريق سامانه 118 دريافت کرد.