مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران:

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران گفت: سياست توسعه صادرات، يک سياست راهبردي و مهم براي توسعه اقتصادي کشور است چرا که اين صادرکنندگان غيرنفتي هستند که در شرايط مختلف ارزآوري را براي کشور تضمين مي‌کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي، در نشستي تخصصي با حضور صادرکنندگان استان زنجان گفت: اتکاي زياد به نفت، دشمن را براي تحريم آن وسوسه مي‌کند؛ حال آنکه صادرات غيرنفتي کشور اين ظرفيت را دارد که در شرايط مختلف براي کشور ارزآوري داشته باشد. صالح آبادي با اشاره به ظرفيت‌هاي مطلوب توليد و صادرات زنجان در حوزه‌هاي صنعت، معدن، خدمات و کشاورزي گفت: عمده منابع بانک توسعه صادرات شامل سرمايه بانک، منابع صندوق توسعه ملي و نيز خطوط اعتباري بانک مرکزي در اختيار فعالان حوزه صادرات غيرنفتي کشور قرار مي‌گيرد. وي با ابراز خشنودي از وجود خطوط اعتباري بانک مرکزي و منابع صندوق توسعه ملي با نرخ‌هاي 11 درصد در حوزه صادرات تصريح کرد: از سال گذشته تاکنون تسهيلات تلفيقي از منابع بانک و صندوق توسعه ملي با نرخ 14 و 14.5 درصد در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد. وي اظهار داشت: بانک توسعه صادرات به لحاظ منابع مشکل خاصي ندارد و در حال حاضر حجم تسهيلات شعبه رقمي‌معادل هزار ميلياردريال است. در حوزه تسهيلات ارزي نيز خوشبختانه شرايط خوبي داريم و علاوه بر ارائه تسهيلات، نيروي متخصص فعال در شعبه مي‌تواند مشاوره‌هاي لازم را به صادرکنندگان ارائه کند. صالح آبادي اظهار اميدواري کرد: تمامي90 شرکت صادراتي فعال در زنجان بتوانند از تسهيلات بانک توسعه صادرات بهره مند شوند. مديرعامل اگزيم بانک ايران در جلسه اختصاصي صادرکنندگان استان زنجان در پاسخ به سوال يکي از حاضران در خصوص نحوه دريافت سپرده‌هاي ارزي مشتريان گفت: کساني که اسکناس نزد بانک به صورت سپرده گذاشته باشند، بانک موظف است که سپرده مذکور را به شکل اسکناس تحويل بدهد؛ بانک اسکناس لازم را براي اين منظور در اختيار دارد و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد. وي ادامه داد: اين رويه جزيي از مقررات بانک بوده و از سال 76 تا کنون اجرا مي‌شود؛ تنها در صورتيکه ارزي به شکل حواله‌اي به حساب مشتري واريز شود، به دليل حجم بالاي اسکناس و سياست‌هاي داخلي بانک، محدوديت‌هايي براي پرداخت اين مبلغ به شکل اسکناس وجود دارد. صالح آبادي اعلام کرد: در پي مجوز بانک مرکزي براي سپرده گذاري ارزي به شکل اسکناس در بانکها و تضمين آن، بانک توسعه صادرات يکي از بانک‌هايي است که مجاز به دريافت سپرده‌هاي ارزي مردم است. وي در ادامه به تشريح اعتبار خريدار بعنوان يکي از خدمات بانک توسعه صادرات در راستاي تداوم و تسهيل صادرات پرداخت و گفت: پروژه‌هاي مختلفي با روش اعتبار خريدار در خارج از کشور در حال اجراست از جمله آنها يک پروژه نيروگاهي در ارمنستان به ارزش 83 ميليون يورو است که توسط پيمانکاران ايراني با استفاده از کالاي ايراني در دست اجراست و طي آن بانک توسعه صادرات تسهيلات اعتبار خريدار را در قالب پروژه‌هاي خدمات فني و مهندسي و نيز کالا ارائه مي‌دهد.

صنعت بيمه نيازمند تبليغات يکپارچه

و صداي واحد است

مديرعامل بيمه پارسيان با تأکيد بر ضرورت رويکرد تبليغات يکپارچه اعلام کرد اقدامات مشترک و هماهنگ در اطلاع‌رساني و برنامه‌هاي فرهنگي و تبليغي شرکت‌هاي بيمه ايجاب مي‌کند تا براي توليد صداي واحد در صنعت بيمه در پي اجراي سياست تبليغات مشارکتي باشيم. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از الفباخبر،‌هادي اويارحسين که در نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي‌بيمه در شرکت پارسيان سخن مي‌گفت، افزود: تبليغات در بسياري از موارد اگرچه از طرف يک شرکت بيمه انجام مي‌شود، اما نتايج آن تنها براي يک شرکت نيست و لازم است سياست تبليغات يکپارچه و جنرال را دنبال کنيم. وي افزود: فعاليت‌هاي تبليغي روابط عمومي‌شرکت‌ها در قالب طرح‌هاي مشارکتي و هماهنگ قطعاً داراي جامعيت اجرايي خواهد بود. هادي اويار حسين با اشاره به اثر نوسانات نرخ ارز در صنعت بيمه و مصوبات ابلاغي اخير در مواردي چون بيمه ارزي درمان مسافران و جبران خسارت‌ها و همچنين بيمه بدنه و اثراتي که بر روي نسبت خسارت پرداختي شرکت‌هاي بيمه باقي مي‌گذارد، گفت: اين موارد از اقتضائاتي است که صنعت بيمه متناسب با مسايل جاري کشور با آن روبروست و بايد به شکلي چابک براي حل مشکلات چاره انديشي کند.

وي افزود: صنعت بيمه با پوشش‌هاي وسيع خسارات جرحي و فوت ناشي از سيل روزهاي گذشته به کمک مردم شتافته است و لازم است جامعه از اين اقدامات آگاه شود و از مزاياي بيمه بودن خود استفاده کند. اويارحسين خاطرنشان کرد: در حين بروز بسياري از اين خسارت‌ها متوجه مي‌شويم که عده قابل توجهي از مردم خبر ندارند که بيمه‌اند و مي‌توانند از مزاياي بيمه بهره‌مند شوند. لذا با کمک و يادآوري اين موضوع به آنان از سوي شرکت‌هاي بيمه شاهد تقويت اعتماد عمومي‌خواهيم بود.

مشارکت نمايندگان و شبکه فروش

در تحليل و ارزيابي ريسک

نايب رئيس هيأت مديره و مدير عامل بيمه دانا، خواستار بررسي و رفع مسايل و مشکلات نمايندگان و اعضاي شبکه فروش در چهارچوب آيين نامه‌هاي صنعت بيمه شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، دکتر ابراهيم کاردگر در ديدار نمايندگان استان گيلان، ضمن ابراز خرسندي از حضور دوباره در شرکت بيمه دانا اظهار داشت: انتظار ما از نمايندگان و فعالان شبکه فروش، تحليل صحيح ريسک در شعب و سرپرستي‌هاست تا با توجه به اين مهم، قراردادهاي سودده به شرکت آورده شود، لذا ضرورت ايجاب مي‌کند اعضاي انجمن صنفي نمايندگان اين استان نيز در تحليل و ارزيابي ريسک اقدام عملي انجام دهند. وي، تسلط کامل شبکه فروش در حوزه صدور خسارت را موجب مطلوب شدن فرآيند بازاريابي عنوان کرد و افزود: بايد با آموزش تحليل صورت‌هاي مالي به شبکه فروش، تخصص آنها را در تشخيص ميزان واقعي سود و زيان ارتقا داد تا در نهايت هم سهامدار به سود خود برسد و هم سود مشارکت در منافع عايد نمايندگان شود.

دکتر کاردگر با اشاره به ضرورت افزايش نقدينگي شرکت، خواستار اصلاح استراتژي فروش در حوزه بيمه درمان و حرکت به سمت جذب پرتفوي‌هاي خرد در اين حوزه شد. مديرعامل بيمه دانا، تشکيل کارگروه‌هاي ويژه در هر رشته بيمه‌اي را از رسالت‌هاي اصلي شبکه فروش دانست و افزود: نظارت بهينه بر ساختار بازار‌شناسي، موجب کنترل بهتر روند امور مي‌شود.

معاون شعب و توسعه بازاريابي بانک شهر گفت: هم اکنون شهروندان و مشتريان بانک شهر در سراسر کشور 70 درصد از خدمات بانکي ارايه شده در شعب را مي‌توانند در ساعت مختلف شبانه روز از طريق پيشخوان‌هاي شهرنت دريافت کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر،عيسي قهرماني چابک با بيان اينکه حرکت به سمت توسعه بانکداري الکترونيک طي سال‌هاي اخير همواره در صدر برنامه‌هاي بانک شهر قرار داشته ، افزود: اين نوع بانکداري باعث مي‌شود سرعت گردش پول، تسويه حساب‌ها و مبادلات بانکي افزايش يابد که براي اقتصاد، تجار، کسبه و شهرونداني که در بخش‌هاي مختلف اقتصادي فعاليت مي‌کنند، بسيار حائز اهميت است. وي با تاکيد بر اينکه امروزه با توسعه تکنولوژي در حوزه‌هاي مختلف زندگي ، بانکداري سنتي جوابگوي نياز شهروندان و مشتريان شبکه بانکي نيست،تصريح کرد: هم اکنون شهروندان و مشتريان بانک شهر در سراسر کشور 70 درصد از خدمات بانکي ارايه شده در شعب را مي‌توانند در ساعت مختلف شبانه روز از طريق پيشخوان‌هاي شهرنت دريافت کنند.
در پنجمين همايش ملي روز روستا و عشاير که با حضور جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و رضوي، معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري و سعيدي کيا رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي‌برگزار شد، از خدمات بانک سينا در زمينه اشتغال روستائيان قدرداني به عمل آمد. در اين همايش که مهندس پيشرو مديرعامل بانک سينا و جمعي ديگر از مسئولان بانک نيز حضور داشتند، با اشاره به خدماتي که با محوريت بنياد مستضفعان انقلاب اسلامي، بنياد علوي و بانک سينا در زمينه اشتغال روستائيان صورت گرفته، از خدمات بانک سينا تقدير شد. طي قرارداد همکاري امضا شده بين معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، بنياد علوي و بانک سينا، به طرح‌هاي داراي توجيه اقتصادي روستايي، تسهيلات اشتغالزايي با نرخ سود پايين ارائه مي‌شود که بر اساس آمار ارائه شده در اين همايش، تاکنون 2400 طرح مورد تصويب قرار گرفته، تعداد 2100 طرح منجر به قرارداد شده و بيش از 1000 طرح هم به بهره برداري رسيده است. گفتني است در اين همايش از هزارمين طرح اشتغال روستايي به صورت نمادين رونمايي شد.

آيين افتتاح رسمي‌هفتمين همايش و نمايشگاه سالانه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني ايران MINEX) 2018 در مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌گروه مالي گردشگري، اين نمايشگاه با حضور دکتر نيلي، رييس انجمن مهندسي مواد و متالوژي، دکتر اسماعيلي رييس سازمان نظام مهندسي معدن، ابراهيم جهانگيري قائم‌مقام گروه مالي گردشگري و جمعي از مديران اين هلدينگ و همچنين فعالان حوزه صنعت و معدن افتتاح شد. در اين رويداد مهم، بانک گردشگري به عنوان اسپانسر اصلي حاضر است و مشارکت گسترش صنايع و معادن ماهان به عنوان هلدينگ صنعتي و معدني گروه مالي گردشگري در اين نمايشگاه با عامليت شرکت‌هاي عضو شامل مجتمع فولاد صنعت بناب، شرکت احياء استيل فولاد بافت و شرکت توسعه فرآوري صنايع و معادن ماهان سيرجان خواهد بود. گفتني است حمايت بانک گردشگري از اين رويداد در راستاي حمايت و رونق توليد ملي، معرفي توانمندي‌ها و دستاوردهاي گروه مالي گردشگري در تکميل زنجيره توليد فولادي کشور و همچنين تسهيل و ارتقاء تعامل هدفمند فني ميان شرکت‌ها و فعالان اين بخش صورت پذيرفته است.

چک کردن روياي مشتريان بانک سپه با جوايزي همچون کمک‌هزينه خودرو که باشگاه مشتريان بانک سپه 21 مهرماه با قرعه‌کشي برندگان خوش‌شانس خود را براي طرح «روياتو چک کن» مشخص خواهد کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانک سپه، مراسم قرعه‌کشي اولين جشنواره باشگاه مشتريان «روياتو چک کن» در روز شنبه مورخ 97.07.21 برگزار و به 352 نفر از برندگان اين جشنواره که از دي‌ماه سال 96 آغاز و تا پايان شهريورماه سال جاري ادامه يافت؛ جوايزي به‌قيدقرعه اهدا خواهد شد. بر اساس اين گزارش قرعه‌کشي مربوط به جشنواره «همگامان سپه 2» که ويژه پذيرندگان پايانه‌هاي فروش در باشگاه مشتريان اجرايي شد نيز به‌صورت همزمان در همان تاريخ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر به وب‌سايت باشگاه مشتريان به نشاني club.banksepah.ir مراجعه کنند.

در بازديد مديرعامل و هيأت‌عامل بانک صادرات ايران از مجتمع فولاد خراسان، بر توسعه همکاري‌ها براي افزايش ظرفيت توليد فولاد کشور تاکيد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در اين ديدار حجت‌اله صيدي، مديرعامل بانک صادرات ايران با اشاره به اينکه مجتمع فولاد خراسان يکي از افتخارات صنعتي جمهوري اسلامي‌ايران محسوب مي‌شود، از آمادگي اين بانک براي تامين مالي پروژه‌هاي توسعه‌اي اين مجتمع خبر داد.

در اين مراسم سيدحسين احمدي سليماني، مديرعامل مجتمع فولاد خراسان نيز با اشاره به اينکه در ارديبهشت‌ماه سال جاري جشن تکميل زنجيره توليد اين مجتمع برگزار شده است، برنامه‌هاي آتي شرکت براي توسعه ظرفيت توليد را تشريح کرد. در حال حاضر سرمايه مجتمع فولاد خراسان ۹ هزار ميليارد ريال است.

در شانزدهمين اجلاس سران و مديران معتبرترين شرکت‌ها و سازمان‌هاي عالي رتبه ايراني، نشان زرين استقامت ملي در خدمات سرمايه‌گذاري به علي‌اکبر امين‌تفرشي مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري پارس‌آريان اهدا شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک پاسارگاد، در شانزدهمين اجلاس سران و مديران معتبرترين شرکت‌ها و سازمان‌هاي عالي رتبه ايراني که در محل سالن همايش‌هاي صدا و سيما و با حضور مرتضي بانک مشاور رييس‌جمهور و دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، محمد خزاعي رييس سازمان سرمايه‌گذاري، عيسي منصوري معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و جمعي از مديران و فعالان اقتصادي کشور برگزار شد، شرکت سرمايه‌گذاري پارس‌آريان موفق شد به جهت فعاليت‌ها و اقدامات اقتصادي و سرمايه‌گذاري که انجام داده‌است، نشان عالي پربازده‌ترين و سودآورترين شرکت سرمايه‌گذاري در ايران را از آن خود کند.
تجارت-استان ايلام - مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي ايلام گفت: همزمان با فصل کشت دانه روغني کلزا کشاورزان اين استان با کمبود دريافت بذر اين محصول به مقدار 20 تن مواجه شده اند.حشمت زرين جوب اظهار داشت: در پي استقبال بي سابقه کشاورزان براي کشت کلزا، استان ايلام با نبود بذر اين دانه روغني براي تحويل به کشاورزان روبرو شده است. وي افزود: سهميه از قبل تعيين شده براي توزيع بين کشاوران ايلامي‌60 تن بود که اين مقدار به صورت 100 درصدي در سطح استان توزيع شد اما تعداد تقاضاي روزافزون براي دريافت کلزا باعث کمبود بذر اين محصول شده است.مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي ايلام يادآور شد: ميزان بذر مورد نياز استان ايلام به وزارت جهاد کشاورزي مخابره شده و اين وزارتخانه در صدد تامين بذر کلزا از منابع خارجي است چرا که امسال سراسر کشور با کمبود بذر مواجه شده اند. زرين جوب ابراز اميدواري کرد: با توجه به پيگيري‌هاي مسئولان مشکل کمبود بذر دانه روغني کلزا تا يک هفته آينده مرتفع و کشاورزان بذر مورد نياز خود را تحويل بگيرند.
تجارت-استان ايلام - فرمانده مرزباني کشور گفت: قرارگاه مقداد اربعين مرزباني کار خود را بطور رسمي‌از امروز آغاز و مرزبانان در سه گذرگاه مرزي مهران، شلمچه و چذابه آماده خدمات‌رساني به زائران هستند.سردار قاسم رضايي روز دوشنبه در جلسه قرارگاه مقداد اربعين استان ايلام، اظهار داشت: قرارگاه مقداد اربعين مرزباني کار خود را رسما از امروز آغاز کرد و مرزبانان در سه گذرگاه مرزي مهران، شلمچه و چذابه آماده خدمات‌رساني به زائران داخلي و کشورهاي همسايه و مسلمان هستند.وي گفت: تأمين امنيت تردد زائران در اولويت اول است و مرزبانان با آمادگي 100 درصدي و اشراف اطلاعاتي، تمامي‌تحرکات مرزي را رصد و امنيت مطلوب را براي زائران فراهم مي‌کنند تا بدون هيچ دغدغه‌اي به زيارت سرور سالار شهيدان مشرف شوند.فرمانده مرزباني ناجا افزود: با توجه به افزايش ترددها، نيروهاي عملياتي و آماده به استان‌هاي خوزستان و ايلام اختصاص داده شدند تا خدمات‌رساني و کنترل ورود و خروج زائران با دقت بيشتري انجام شود.

برگزاري سومين جشنواره منطقه‌اي نمايش‌هاي آئيني و سنتي ارغون در بهبهان

تجارت-استان خوزستان:محمد جوروند مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌خوزستان ضمن اعلام اين خبر گفت: سومين جشنواره نمايش‌هاي آئيني و سنتي ارغون به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌خوزستان، انجمن هنرهاي نمايشي شعبه خوزستان و شوراي راهبردي تئاتر استان با همکاري کانون نمايش‌هاي آئيني و سنتي اداره کل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و انجمن هنرهاي نمايشي ايران به صورت منطقه‌اي با حضور استان‌هاي خوزستان، بوشهر، فارس، کهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان در شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد. وي افزود: به منظور اشاعه زمينه‌هاي مناسب پژوهشي جهت بررسي آيين‌ها و رسوم منطقه جنوب کشور در نمايش‌هاي ايراني و بهره بردن از اين دستاوردها براي احياء، معرفي و ثبت آيين‌ها و رسوم نمايشي منطقه جنوب ايران، سومين جشنواره منطقه‌اي نمايش‌هاي آئيني و سنتي ارغون در چهار بخش برگزار مي‌گردد. مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌خوزستان، ضمن تشريح بخش‌هاي مختلف جشنواره گفت: بخش اول، ويژه نمايش‌هاي صحنه‌اي آييني و سنتي بوده و نمايش‌هايي که برگرفته از پژوهش در آئين‌ها و رسوم منطقه جنوب ايران با الهام از تکنيک‌هاي نمايش‌هاي آييني و سنتي و نمايش ايراني توليد شده باشند مي‌توانند متقاضي حضور در اين بخش باشند. وي گفت: بخش دوم، ويژه معرکه‌ها، آيين‌ها و بازي‌هاي نمايشي است که به جهت شناسايي، حفظ و احياي معرکه‌ها، آيين‌ها و بازي‌هاي نمايشي منطقه جنوب ايران که قابليت اجرا در فضاي باز را دارند، پيشنهادات ارائه شده در دو گروه: « آيين‌ها و نمايش‌هاي ميداني » و « بازي‌هاي قهوه‌خانه‌اي » اجرا خواهند شد. جوروند در خصوص بخش سوم جشنواره گفت: بخش سوم، شامل نقالي و روايت‌هاي ملي و بومي‌است و به نمايش‌هايي اختصاص دارد که با طرح قصه‌هاي ملي و بومي‌منطقه جنوب کشور با موضوع آزاد در قالب گونه‌هاي مختلف نقل سنتي به معاصرسازي الگوهاي کهن و منطقه جنوب کشور مي‌پردازند. مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي‌خوزستان در ادامه اظهار کرد: بخش چهارم اين جشنواره ويژه سمينار پژوهشي جشنواره است که حول محورهاي ذيل برگزار خواهد شد، مطالعه آيين‌هاي ناشناخته يا کمتر شناخته شده استان‌هاي تحت پوشش جشنواره، بررسي نشانه شناختي و مردم شناختي آيين‌ها و مراسم‌ها، نقش و تاثير حضور زنان در آيين‌ها و سنن، بررسي شاهنامه‌خواني بومي‌استان‌هاي تحت پوشش جشنواره، طبيعت و آيين‌ها و تاثير اين دو بر هم، نقش مهاجرين در شکل‌گيري و توسعه آيين‌هاي سوگ و سور در جنوب ايران. همچنين وي ضمن اشاره به برنامه زمانبندي جشنواره افزود: آخرين مهلت دريافت آثار بخش صحنه‌اي تا ٢٠ آذرماه ٩٧ و بخش معرکه و بازيهاي نمايشي و بخش نقالي تا ٢٥ آذرماه ٩٧ است و آخرين مهلت براي ارسال چکيده مقالات بخش سمينار پژوهشي تا ٣٠ آبان ماه ٩٧ خواهد بود. محمد جوروند گفت: متقاضيان مي‌بايست مدارک عمومي‌شامل: فرم تکميل شده تقاضاي حضور، چکيده سوابق هنري کارگردان، نويسنده و پژوهشگر، مجوز کتبي نويسنده يا صاحب اثر، يک قطعه عکس ٤*٣ کارگردان، نويسنده يا پژوهشگر و سوابق هنري متقاضي در يک صفحه A٤ تايپ شده به همراه مدارک اختصاصي هر بخش را به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.

توسط استاندار تهران انجام شد

تجارت-علي کيواني- انديشه ، افتتاح مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبي در شاهدشهر و کلنگ زني پروژه شبکه فاضلاب شهر انديشه شهرستان شهريار توسط استاندار تهران انجام شد.طي مراسمي‌با حضور استاندار تهران، فرماندار، نماينده مجلس، مديرعامل آبفاي استان تهران و شهرک‌هاي غرب استان تهران، شهرداران و اعضاي شورا و مسئولين شهرستان شهريار بطور رسمي‌پروژه مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبي شاهد شهر به بهره برداري و طي ويديو کنفرانس از سوي استاندار تهران عمليات کلنگ زني پروژه فاضلاب شهر انديشه آغاز شد. مديرعامل آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران در ابتداي اين مراسم ضمن تقدير و تشکر از حضور مسئولين و مدعوين حاضر در اين جلسه تصريح کرد: اين پروژه از محل طرح‌هاي عمراني با هماهنگي‌هايي که با فرماندار محترم شهرستان شهريار انجام شد، و عليرغم محدوديت‌هاي مالي بسيار ، بصورت مشترک به اجرا درآمد و از سوي ديگر با همياري و مساعدت‌هاي بختياري مديرعامل آبفاي استان تهران از محل اعتبارات استاني و صندوق توسعه توانستيم اين پروژه را به سرمنزل اصلي خود برسانيم و امروز شاهد به بهره برداري رسيدن آن هستيم.او تصريح کرد: اين مخزن از نوع بتوني با ظرفيت ۵۰۰۰ متر مکعب با يک پمپ يک در يک و با تامين برق شهري و ژنراتور عمل مي‌کند و بصورت پايدار و همواره عمليات گندزدايي و کلرزني آب را بطور دقيق و مناسب انجام مي‌دهد و اين نويد را به مردم شاهدشهر مي‌دهيم که تا افق سال ۱۴۰۵ ديگر در شاهدشهر مشکل آب نخواهيم داشت . ابراهيم يزديان در ادامه خاطر نشان کرد: ما سعي خواهيم کرد که در آينده نزديک در شهرستان شهريار نيز مخزني ده هزار متر مکعبي و در انديشه و باغستان نيز هر کدام مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبي را در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداري برسانيم.او ضمن ابراز خرسندي از پيشرفت پروژه‌هاي آبفا ادامه داد : تاکيد مسئولين بالادستي به ويژه مديرعامل آبفاي استان تهران و هميت کارکنان آبفا و مسئولين شهرستاني و شهري باعث شده تا در بخش تامين منابع ذخيره کارهاي بسيار خوبي انجام گيرد و اين روند خوشبختانه تا پايان سال بصورت مستمر در اکثر نقاط تحت پوشش انجام خواهد شد. در ادامه اين مراسم بختياري مدير عامل آبفاي استان تهران گفت: امروز شاهد افتتاحيه مخزن ۵۰۰۰ ليتري در شاهدشهر و کلنگ زني پروژه جمع آوري و هدايت فاضلاب شهر انديشه را در دستور کار داريم تا انشاا... مردم از آن بهره مند شوند .وي افزود: اين دو پروژه که بالغ بر ۳۰ ميليارد تومان اعتبار را در خود صرف نموده است ، خواهند توانست اقدامات موثري را در راستاي بحث ذخيره سازي و رفع موانع فاضلاب شهري و مشکلات مربوط به آن را عملي سازد.بختياري خاطر نشان کرد: در شهر شهريار تصفيه خانه‌اي با ظرفيت ۱۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز وظيفه تصفيه فاضلاب‌هاي منتهي به آن را دارد و ظرفيت خوبي را در حوزه هدايت آبهاي فاضلاب درون شهري ايفا مي‌نمايد و انشاا... تا پايان سال سعي مي‌کنيم يک سوم انشعابات کل شهر شهريار را وارد مدار کنيم . او در ادامه با اشاره به پروژه فاضلاب شهري انديشه تصريح کرد : اين پروژه با ۱۸۲ کيلومتر طول شبکه فاضلاب با دستور استاندار تهران کلنگ زني شد و تا پايان سال ۲۱ کيلومتر از اين پروژه را به پايان خواهيم رساند که عمدتا با اعتبارات شهرستاني و اداره آبفا انجام خواهد پذيرفت. او در ادامه از کسري بودجه ده هزار ميليارد توماني براي اجراي پروژه‌هاي تهران ياد کرد و گفت: براي اجراي پروژه فاضلاب شهري انديشه به ۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار لازم داريم اين در حالي است که کل درآمد شرکت آبفا ۹۵ ميليارد تومان است اين يعني ۱۶۰ ميليارد تومان کسري بودجه براي اين پروژه داريم که بايد اين کسري از طريق تبصره‌ها و يا دولت تامين بودجه شود البته راه‌هايي همچون فروش پساب و سرمايه گذاران بخش خصوصي با روش‌هاي BOO و BOT نيز وجود دارد تا بتوانيم اين خلا را جبران کنيم. بختياري همچنين در ادامه سخنان خود به مشکلات کم آبي در سفره‌هاي زيرزميني منطقه غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: سد کرج تمام راه‌هاي آبي تغذيه سفره‌هاي زيرزميني دشت غرب استان تهران را از بين برده است و امروز شاهد خشکي رودخانه‌هايي چون شادچاي ، سياه رود و غيره هستيم که کشاورزان نيز براي رفع اين خلا به چاه‌ها پناه برده‌اند و اين باعث خالي شدن سفره‌هاي زيرزميني شده که در آينده مشکل بزرگي براي اين منطقه خواهد بود که از آقاي استاندار خواهش مي‌کنيم در اين راستا تصميمات لازم را اتخاذ کنند. او افزود: يکي از راه‌هاي رفع اين موراد جايگزيني پساب به جاي استخراج آب از چاه‌ها است که نياز به همکاري و درايت استاندار براي رفع و پايين آوردن فشار از سفره‌هاي زيرزميني و برداشت به رويه و غيرقانوني آن است. او همچنين از طرح جامعي براي ايجاد آب پايدار در غرب تهران خبر داد و گفت: با طرح جامعي که براي غرب تهران پياده خواهيم کرد، آب پايداري مثل شهر تهران تا ۷ ماه آينده آماده خواهد شد تا مردم اين منطقه بتوانند ساليان سال از آب شيرين و قابل شرب بدون مشکلات جانبي استفاده کنند .ادامه دهنده اين مراسم محمودي نماينده مردم شهرستانهاي شهريار، قدس، ملارد در مجلس شوراي اسلامي‌بود. او نيز با ابراز خرسندي از پروژه‌هاي بسيار خوب در حوزه غرب استان تهران ابراز اميدواري کرد که آينده خوبي در راستاي ترقي غرب استان تهران را شاهد خواهيم بود و افزود: از تلاش تمام عزيزان به ويژه مديرعامل آبفاي استان تهران در راستاي ايجاد خدمات بهينه تقدير و تشکر مي‌کنم. محمودي از افزايش سهم آبي براي اين منطقه در يکسال اخير خبر داد و گفت: افزايش سهم آب باعث شده تا کمبودهاي آب در عرصه کشاورزي تا حد زيادي رفع گردد که انتظار داريم در آينده نيز در راستاي سبز نگهداشتن اين منطقه انجام گيرد.

تجارت-استان مرکزي: سيزدهمين کارگروه تامين سوخت و مواد نفتي استان مرکزي به ميزباني منطقه اراک برگزار شد .به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي، سيزدهمين جلسه کارگروه استاني تامين سوخت و مواد با حضور مدير کل محترم مديريت بحران استان و ساير اعضاي کار گروه در سالن کنفرانس منطقه استان مرکزي برگزار گرديد. هدف اين کار گروه تامين به موقع سوخت و فراورده‌هاي نفتي در شرايط بحران مي‌باشد که بدين منظور جلسات مستمر و کارشناسي به منظور اتخاذ تدابير پيشگيرانه و اقدام فوري جهت دستيابي به اين هدف برگزار مي‌گردد. به اذعان مدير کل محترم مديريت بحران استانداري مرکزي، کارگروه تامين سوخت و مواد نفتي در بين ساير کارگروههاي ۱۴ گانه مديريت بحران استان بيشترين فعاليت را داشته بطوريکه جلسات آن به طور منظم برگزار گرديده و مصوبات خوبي جهت دستيابي به اهداف مورد نظر کارگروه داشته است. يکي از موضوعات مهمي‌که در کارگروه مطرح گرديد لزوم تسريع درتامين لاستيک مورد نياز نفتکش‌ها بوده که مقرر گرديد مراتب با توجه به اهميت موضوع از طريق مدير کل بحران استان به استاندار محترم گزارش شود. عبداله گيتي منش مدير شرکت ملي پخش فراورد‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي ، که رياست اين کارگروه را بعهده داشت از حسن نظر مدير کل بحران استان نسبت به اين کارگروه ابراز خشنودي کرد و گفت: کسب بهترين رتبه در بين ۱۴ کارگروه استاني مرهون زحمات و برنامه ريزي اعضاي اين کارگروه بوده و شرکت ملي پخش جهت جلب حداکثري رضايت مردم در زمان‌هاي بحران نشان داده از هيچ تلاشي دريغ نکرده و هميشه در کنار ديگر نهادهاي مهم استاني وظيفه خود را به بهترين نحو انجام داده است.

تجارت-استان بوشهر: عبدالرحيم دشمن زياري مديرکل بانک مهر اقتصاد استان به همراه مديران ستادي اين بانک ديدار صميمانه‌اي با عباس اسدروز رئيس پايانه نفتي در جزيره خارگ داشتند.در اين ديدارعبدالرحيم دشمن زياري، مديرکل بانک مهر اقتصاد استان بوشهر ضمن تشکر و خداقوت به پرسنل زحمتکش پايانه نفتي خارگ، گزارشي از عملکرد و فعاليت‌هاي صورت گرفته در زمينه اجتماعي و فرهنگي بانک مهر اقتصاد در استان و شعبه جزيره خارگ ارائه کرد.وي با بيان اين که مشتريان بزرگ‌ترين سرمايه بانک محسوب مي‌شوند، افزود: ارتباطات سالم و اعتماد سازي مي‌تواند زير بناي جذب نقدينگي و رونق اقتصادي باشد، لذا بايد مشتري مداري را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار دهيم.دشمن زياري با بيان اين که معتقديم منابع جذب شده در استان به منظور تقويت اقتصاد و ايجاد زير ساخت‌هاي اشتغال بايد استفاده شود، خاطر نشان کرد: در همين زمينه بانک مهر اقتصاد علاوه بر وظايف ذاتي خود در عرصه‌هاي فرهنگي ومسئوليت‌هاي اجتماعي اقدامات موثري از جمله کاشت 180 نهال در زمين‌هاي باير استان خوزستان براي جلوگيري از ريزه گردها و برگزاري همايش بانکداري اسلامي‌در استان گام برداشته است.مديرکل بانک مهر اقتصاد استان بوشهر با اشاره به اين که اين بانک همواره رعايت موازين شرعي بانکداري اسلامي‌را در دستور کار داشته است، بيان کرد: در همين راستا فعاليت‌هاي مناسبي از جمله برگزاري دوره‌هاي آموزشي بانکداري اسلامي‌براي تمامي‌کارکنان، تأييد قراردادهاي تسهيلاتي توسط مراجع و بهره مندي از کميته شرعي بانکداري انجام داده است.عباس اسدروز رئيس پايانه نفتي خارگ در اين ديدار با بيان اين که جزيره خارگ فوق العاده استراتژيک است،افزود: 93 درصد نفت ايران در جزيره خارگ دريافت و ذخيره و صادر مي‌شود و علاوه بر توليد و ذخيره سازي نفت، وجود صنايع پتروشيمي‌يکي از نقاط قوت اين جزيره است.