هيچ بندري به هيچ کشوري واگذار نشده است

وزير راه و شهرسازي گفت: در نشست کميسيون صنايع مجلس موضوع توسعه بنادر بويژه بندر چابهار مورد بحث قرار گرفت و ما اعلام کرديم هيچ بندري به هيچ کشوري واگذار نشده است. به نقل از خانه ملت، کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌نشست داشت و ميزبان وزير راه و شهرسازي بود. عباس آخوندي پس از حضور در اين نشست به موضوع‌هاي بررسي شده با نمايندگان اشاره کرد. وي اعلام کرد: در اين نشست موضوع حمايت سازمان بنادر و دريانوردي از بخش کشتيراني مورد بحث و بررسي قرار گرفت. آخوندي ادامه داد: خوشبختانه در اين بخش از جمله تعمير کشتي‌هاي قديمي‌و فرسوده و همچنين کشتي‌هاي نو اقدام‌هاي خوبي صورت گرفته است.


ابلاغ تامين کسري بودجه بازآفريني شهري

مديرعامل شرکت بازآفريني شهري ايران گفت: تأمين کسري بودجه برنامه ملي بازآفريني شهري در جلسه هماهنگي سران قوا تصويب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

هوشنگ عشايري افزود: طبق برنامه توسعه ششم، سالانه ۲۵ هزار ميليارد تومان براي اجراي برنامه بازآفريني در سطح محلات کشور در نظر گرفته شده است

وي با بيان اينکه پس از محاسبه و بررسي‌هاي انجام شده، متوجه کسري ۴ هزار ميليارد توماني از منابع تأمين شده از سوي دولت شديم گفت: از اين ميزان، ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان براي تسهيلات مسکن و ۱۵۰۰ ميليارد تومان نيز براي تأمين خدمات روبنايي و زيربنايي درنظر گرفته شده است.


استيضاح وزير راه منتفي نيست

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با تاکيد بر اين‌‌که اختلاف نظر با وزارت راه و شهرسازي مربوط به مطالبه نمايندگان در خصوص نابساماني بازار مسکن است، گفت: استيضاح وزير راه و شهرسازي از دستور کار مجلس خارج نشده است.

فرج‌ا... رجبي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم در خصوص آخرين وضعيت رسيدگي به اقدام وزير راه و شهرسازي در را رابطه با تعليق پروانه اشتغال به کارش، اظها رکرد: بنده بر اساس حکم رئيس‌جمهوري، به‌عنوان رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور منصوب شده‌ام، از اين رو موضوع بسيار روشن است.

اسامي‌دفاتر مجاز فروش بليت پروازهاي اربعين اعلام شد

سازمان هواپيمايي کشوري، اسامي‌24 دفتر خدمات مسافرت هوايي مجاز به فروش بليت پروازهاي اربعين حسيني (ع) را اعلام کرد. به گزارش ايرنا از سازمان هواپيمايي کشوري، در تهران دفاتر خدمات مسافرت هوايي پيام توسعه صبا، تک ستاره، بهشاد گشت سفيران، سفير آسمان ملل، کاريار، آدم و حوا، سورينت پرواز، نسيم بهشت امين، محراب گشت سبز، دنياي ديدني، آسمان پرستاره، سفرهاي کيش، راه تمدن پارسيان، گيتي رز، بعثت کيش، شمسا، مهد براق، نهرين پرواز مجاز به فروش بليت پروازهاي اربعين هستند.

همچنين در مشهد شاد شرق، پيشگامان، رهبال آسمان، در اصفهان پرستيژ تور، در شهر يزد پرشين پرواز کوير و در شيراز همگامان سفر قشم، دفاتر خدمات مسافرت هوايي مجاز به فروش بليت پروازهاي اربعين در مسير نجف و بغداد به شمار مي‌روند.

سازمان هواپيمايي کشوري از مسافران خواست تا از خريد بليت از مراکز غير مجاز خودداري کنند زيرا با سايت‌ها و مراکز غيرمجاز فروش بليت برخورد خواهد شد.

افزايش 50 درصدي قيمت بليت اتوبوس

براي ايام اربعين

در حالي که خرداد ماه امسال نرخ بليت اتوبوس بين شهري در پي افزايش قيمت‌ها به ويژه رشد قيمت دلار، 20 درصد افزايش يافت، طبق تصميمات گرفته شده قيمت بليت اتوبوس براي ايام اربعين 50 درصد افزايش پيدا کرد. احمد رضا عامري، رييس اتحاديه تعاوني‌هاي مسافربري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره تعيين قيمت بليت اتوبوس در ايام اربعين اظهار داشت: ميزان افزايش قيمت بليت اتوبوس در اين ايام به همان ميزان افزايش قيمت در سال گذشته است. وي در پاسخ به اين سوال که سال گذشته ميزان افزايش قيمت بليت در ايام 50 درصد بوده آيا منظورتان اين است که امسال هم همين درصد افزايش نرخ اعمال مي‌شود، گفت: بهتر است در اين شرايط اقتصادي اين موضوعات منتشر نشود و به بحث افزايش قيمت‌ها نپردازيم. عامري درباره تعيين نرخ بليت براساس دلار گفت: تمام اتوبوس‌ها به مقاصد مهران، شلمچه و چذابه هزينه بليت را به ريال دريافت خواهند کرد و نحوه نرخ گذاري بليت خارج از مرز ارتباطي به ما ندارد.

ديدار نمايندگان ايران

با مديرکل سازمان جهاني ماهواره‌هاي دريايي

نماينده سازمان بنادر و دريانوردي در آيمو ( سازمان جهاني دريانوردي)گفت: در آستانه اجلاس مجمع سازمان جهاني ماهواره‌هاي دريايي ( ايمسو) که هر دو سال يکبار برگزار مي‌شود هيأت نمايندگي ايران با مدير کل اين سازمان جهاني ماهواره‌اي دريايي ديدار و گفتگو کرد. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، ماندانا منصوريان درباره ديدار با مدير کل سازمان جهاني ماهواره‌هاي دريايي، افزود: اين نشست با حضور نمايندگان سازمان بنادر و دريانوردي و نماينده کشتيراني جمهوري اسلامي‌ايران با معين احمد مدير کل سازمان جهاني ماهواره‌اي دريايي (ايمسو) برگزار شد. وي تصريح کرد: در اين نشست موضوعاتي چون نقش سازمان ايمسو بعنوان مرجع قانونگذار در بحث ارتباطات ماهواره‌اي و نيز لزوم تداوم خدمات ماهواره‌اي اينمارست به کشتي‌ها و نقش ارتباطات ماهواره‌اي‌ در تامين ايمني و امنيت دريانوردي و ارائه خدمات ارتباطي به دريانوردان اشاره شد.

معاون وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد؛

سعيد محمدزاده مديرعامل شرکت راه‌آهن با بيان اينکه «توسعه حمل‌ونقل ريلي موجب توسعه اقتصاد کشور است و توسعه پايدار را به دنبال دارد» گفت: بايد در کنار پليس راه‌آهن تلاش کنيم که امنيت ريلي هر روز بيش‌از پيش باشد. به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روايط عمومي‌شرکت راه‌‌آهن جمهوري اسلامي‌ايران هم‌زمان با هفته نيروي انتظامي، صبحگاه مشترک پليس راه‌آهن و بسيج، امروز چهارشنبه ۱۸ مهر با حضور مديرعامل راه‌آهن، جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا، فرمانده پليس راه‌آهن کشور و فرمانده بسيج راه‌آهن در مرکز فرماندهي پليس راه‌آهن برگزار شد.

در اين مراسم سعيد محمد زاده مديرعامل راه‌آهن گفت: توسعه حمل‌ونقل ريلي موجب توسعه اقتصاد کشور است و توسعه پايدار را به دنبال دارد. وي با اشاره به اينکه توسعه راه‌آهن در گروي امنيت پايدار در کشور است، افزود: بايد در کنار پليس راه‌آهن تلاش کنيم که امنيت ريلي هر روز بيش‌از پيش باشد.

مديرعامل راه‌آهن با اشاره به احاديثي از ائمه و معصومين، اظهار داشت: هر کس دو روز زندگي‌اش مانند هم باشد مغبون است و هر کس فردايش بدتر از امروز باشد محروم است.

وي با گراميداشت ياد شهداي انقلاب اسلامي‌و نيروي انتظامي، اضافه کرد: تأمين امنيت، عدالت و رفاه در زندگي مردم کشور ضروري است و اين شهدا با تقديم خون خود امنيت را براي کشور به يادگار گذاشتند.محمد زاده با تأکيد بر اهميت حق‌الناس، گفت: انجام‌وظيفه حق‌الناسي است که از سوي مردم بر گردن ماست و ما بايد در انجام وظايف خود نزد خدا، مردم و پرچم به‌عنوان نماد کشور، سرافراز باشيم.وي با تأکيد بر اينکه زماني که امنيت در کشور برقرار باشد، کشور رو به توسعه و پيشرفت است، افزود: همه مديران در راه‌آهن بايد در کنار پليس راه‌آهن به توسعه امنيت ريلي کمک کنند و امنيت ريلي هر روز بيشتر از روز گذشته باشد.

وي گام نهادن در راستاي تأمين امنيت را با اهميت خواند و تأکيد کرد: قدم برداشتن در اين راه همت و مراقبت مي‌خواهد. بايد هر روز دستانمان را محکم‌تر از ديروز در دستان نيروي انتظامي‌قرار دهيم و در جهت توسعه کشور بکوشيم.

  • خدمت خاموش، گمنام و مهم

حشمت‌الله ملکي فرمانده نيروي انتظامي‌راه‌آهن هم در اين مراسم با اداي احترام به خانواده شهدا گفت : خدمت گذاران در پليس راه‌آهن افرادي خاموش، بي‌ادعا و گمنام هستند اما کار بسيار مهمي‌را بر عهده‌ دارند. وي افزود: نيروي انتظامي‌به‌موجب قانون و وظيفه، عهده‌دار برقراري نظم و قانون در تمام نقاط کشور است و از دورترين تا نزديک‌ترين نقطه به مرکز سياسي کشور را تحت نظارت و پوشش خود دارد. ملکي با اشاره به اينکه قانون وظيفه سنگيني را بر عهده نيروي انتظامي‌نهاده است، اضافه کرد: همه بخش‌هاي نيروي انتظامي‌در ايجاد نظم و امنيت در کشور سهيم هستند.

وي گفت: پليس راه‌آهن بنا بر شرح وظايف قانوني خود، حراست از تمام ساختمانها، ابنيه، خطوط و ادوات ريلي، کالا و بار و امنيت مسافران را بر عهده دارد.

فرمانده پليس راه‌آهن کشور با يادآوري اهميت خدمت پليس در راه‌آهن تأکيد کرد: بايد تلاش کنيم بيش‌از حد توان، امکانات و مقدورات، با مجاهدت و روحيه خودباوري در انجام وظايف قانوني خود قدم برداريم. وي با بيان اينکه همه ما در اين ميدان، ادعاي خدمت به مقدسات و پرچم ايران را داريم گفت: بايد تا سرحد جان در انجام‌وظيفه تلاش کنيم.

  • تأکيد بر اهداف ناجا

همچنين سردار حميد عطايي جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا ضمن تبريک هفته نيروي انتظامي‌گفت: همه بايد تلاش کنيم تا بهترين شکل امنيت را براي حرکت قطار انقلاب فراهم کنيم و تأمين امنيت و توسعه راه‌آهن نيز در همين راستا قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه در هفته ناجا، در دو محور اهداف درون‌سازماني و برون‌سازماني برنامه‌ها و وظايف ناجا را بررسي مي‌کنيم، افزود: در بخش درون‌سازماني، برنامه‌هاي همکاران، وظايف و نحوه خدمت‌رساني در ناجا را براي افزايش خدمات‌رساني و عملکرد مضاعف، مورد کنکاش قرار مي‌دهيم و در بخش برون‌سازماني نيز همين اهداف را براي خدمت‌رساني به مردم و تأمين امنيت در جامعه در نظر داريم.

وي با تأکيد بر اينکه تأمين امنيت در همه حوزه‌هاي اجتماعي و اقتصادي اثرگذار است، اضافه کرد: بايد در تأمين امنيت کشور گام‌هاي گسترده و مطمئني برداريم.

گفتني در اين مراسم، واحدهاي سربازان ستاد، خواهران، کارمندان، پليس راه‌آهن، ستاد پليس راه‌آهن، بسيج، يگان وحدت و دژبان ناجا و نوپوي يگان ويژه از مقابل جايگاه رژه رفتند.

همچنين مانور رهايي گروگان يگان ويژه ناجا با حضور تيم اسنايپر و تيراندازي با سلاح انجام و در اين مراسم لوح خدمت به تعدادي کارکنان راه‌آهن اهدا و از خدمات آن‌ها قدرداني شد.

معاون حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي با اعلام اين‌که قطعه يک آزادراه تهران-شمال سال آينده افتتاح مي‌شود،‌ مدعي شد:به محض راه‌اندازي اين پروژه معضل ترافيکي براي شهرهاي شمالي پيش خواهد آمد، ضمن اين‌ ترافيک در بزرگراه همت افزايش مي‌يابد. به گزارش تسنيم، اوايل شهريور ماه امسال معاون حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي در اظهارات عجيبي را در رابطه با يکي از پروژه‌هاي در دست ساخت شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور بيان کرد. مهرداد تقي زاده در جلسه کميسيون ايمني راه‌هاي استان گيلان مدعي شد: با بهره‌برداري از 8 کيلومتر باقيمانده آزادراه قزوين-رشت ترافيک و تلفات ناشي از سوانح رانندگي اين محور کاهش نمي‌يابد. اين اظهارات واکنش ديگر معاون وزير راه و شهرسازي را به دنبال داشت؛ خيرا... خادمي‌مديرعامل شرکت ساخت دو روز بعد در نشست خبري در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنيم مبني بر اين‌که نظر شما در رابطه با اظهارات معاون حمل و نقل وزير راه درباره آزادراه قزوين-رشت، چيست، گفت: در بخش جاده‌اي 35 هزار کيلومتر جاده شرياني خاص در کشور داريم که 75 درصد ترافيک کشور روي اين جاده‌هاست. اگر مي‌خواهيم تصادفات و تلفات و ساير موارد را کاهش دهيم بايد اين 35 هزار کيلومتر يا بايد به آزادراه يا بزرگراه تبديل شود. وي بيان کرد: از اين 35 هزار کيلومتر حدود 19500 کيلومتر يا آزادراه است يا بزرگراه. حدود 15 هزار کيلومتر در مسييرهاي موجود بايد با اولويت‌بنديبه بزرگراه يا آزادراه تبديل شود. با اين کار قطعات تلفات ناشي از تصادفات جاده‌اي کاهش مي‌يابد، بخش‌هاي ديگري است که آقاي تقي‌زاده بايد درباره آنها اظهارنظر کند. وي افزود: قطعا توسعه شبکه ريلي بار را بر شبکه جاده‌اي کاهش مي‌دهد و اين کار در مجموع باعث کاهش تلفات، افزايش بهره‌وري وکاهش مصرف سوخت مي‌شود که اين يک کار کلي است. واقعيت آن است که سرعت و حجم ترافيک بر جاده‌ها در حال افزايش است، سرعت جاده‌سازي يک ششم افزايش تعداد خودروهاست و هنوز ساخت جاده بايد در اولويت قرار داشته باشد البته در کنار توسعه شبکه ريلي.