اعتماد مردم به صنعت بيمه سرمايه است

دکتر غلامرضا سليماني در جمع برخي از مديران عامل شرکتهاي بيمه و نمايندگان کارگروه‌هاي بررسي و ارزيابي خسارات سيل اخير با اعلام اين مطلب افزود: همدلي دولت و مردم براي کاهش تلفات و تسکين آلام آسيب ديدگان از جلوه‌هاي زيباي مشارکت عمومي‌به شمار مي‌رود که البته در اين حادثه سيل اخير بي نظير است. رييس کل بيمه مرکزي با ابراز خرسندي از فعاليت‌هاي شبانه روزي خادمان صنعت بيمه در ارزيابي و برآورد سريع و اقدام به پرداخت خسارات در کوتاه‌ترين زمان ممکن، خاطرنشان کرد: گنجينه اعتماد عمومي‌بزرگترين و ارزشمندترين سرمايه صنعت بيمه به حساب مي‌آيد و همه بايد قدر اين ثروت ملي را بدانيم.

 

تعامل و همفکري در شبکه فروش بيمه سينا

دکتر رضا جعفري، مديرعامل بيمه سينا طي نشستي با معاون فروش و توسعه بازار، مدير امور شعب و نمايندگان، سرپرستان مناطق و مديران شعب تهران به تشريح برنامه‌ها، ديدگاه‌ها و انتظارات خود از شعب و شبکه فروش پرداخت.

مديرعامل بيمه سينا هدف از برگزاري اين نشست را بررسي عملکرد و برنامه‌ها شعب و همچنين ايجاد تعامل و همفکري جهت رشد و تعالي هر بيشتر شرکت عنوان کرد. وي بر بهبود وضعيت و ارتقاي جايگاه بيمه سينا در سال پيش‌رو از شبکه فروش خواستند که همواره ارائه بهترين خدمات به مشتريان را سرلوحه کار خود قرار دهند. دکتر محمدعلي جمالي، معاون فروش و توسعه بازار به بيان گزارش عملکرد پرداخت.

 

جوان‌گرايي کليد پيشرفت بيمه کوثر

شرکت بيمه کوثر با به‌‌کارگيري افراد جوان، خلاق و پرتلاش توانست در سال‌هاي گذشته پيشرفت کند. مديرعامل شرکت ضمن بيان اين مطلب، تصريح‌کرد: حضور مديران باتجربه و انتقال دانش و تجربه آنان به کارشناسان و نيز ايجاد يک نظام مديريتي پويا و داراي بازدهي بالا موجب رشد و بالندگي شرکت شد. مجيد مشعلچي فيروزآبادي شناسايي و بهره‌مندي از فرصت‌هاي پيش‌رو در سال‌جاري را از يکي از عوامل دستيابي به اهداف شرکت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته با شناسايي و به کارگيري پتانسيل‌‌ها 304ميليارد تومان سود محقق شد که از اين مبلغ 268ميليارد تومان از محل درآمد سرمايه‌گذاري در بازار بورس و مابقي از منابع سپرده‌هاي بانکي تامين شد.

انتصاب مدير عامل جديد هلدينگ

گسترش صنايع و معادن ماهان

طي حکمي‌از سوي مهدي جهانگيري رييس گروه مالي گردشگري ، حسن تقوي راد به عنوان عضو هيات مديره و مدير عامل هلدينگ گسترش صنايع و معادن ماهان تعيين و منصوب شد.

مهدي جهانگيري با استناد به مصوبه هيات مديره شرکت گسترش صنايع و معادن ماهان در حکمي‌حسن تقوي راد را به عنوان مدير عامل هلدينگ گسترش صنايع و معادن ماهان معرفي کرد.

گفتني است حسن تقوي راد پيش از اين مدير عامل شرکت احيا استيل فولاد بافت از شرکت‌هاي گروه مالي گردشگري بوده‌ که از جمله پروژه‌هاي مهم اين شرکت، کارخانه احياء استيل فولاد بافت است که به زودي افتتاح رسمي‌آن صورت مي‌پذيرد.

«وبصادر» به تراز مثبت رسيد

بانک صادرات ايران در اسفندماه سال ١٣٩٧ با افزايش درآمد تسهيلات اعطايي و متعادل کردن سود پرداختي به تراز مثبت دست يافت.اين بانک در اسفندماه مبلغ ١٤ هزار و ٦٤١ ميليارد ريال درآمد تسهيلات اعطايي داشته و در مقابل ١٢ هزار و ٣٨١ ميليارد ريال سود سپرده پرداخت کرد. به اين ترتيب تراز وبصادر در آخرين ماه سال ٢هزار و ٢٦٠ مثبت شد. به‌نظر مي‌رسد تراز بانک صادرات ايران در حال بهبود بوده و ممکن است در سال جاري قادر باشد به تراز مثبت در پايان سال دست يابد.

پرداخت 13 ميليارد ريال خسارت

به مددجويان سيل زده از سوي تجارت‌نو

در دومين مرحله پرداخت خسارات ناشي از سيل اخير به مدد جويان کميته امداد امام خميني (ره)استان‌هاي مازندران وگلستان، از سوي بيمه تجارت‌نو يک فقره چک به مبلغ 13 ميليارد ريال دروجه اين کميته پرداخت شد.

بنا برتاکيدات نيما نوراللهي، مديرعامل بيمه تجارت‌نو مبني بر پرداخت خسارات وارده به مددجويان کميته امداددر کوتاهترين زمان ممکن، با بازديد ميداني تيم‌هاي فني و ارزياب خسارت از مناطق سيل زده، ارزيابي دقيق خسارت‌ها انجام و بلافاصله فرايند پرداخت وارد فاز اجرايي شدکه پرداخت 13 ميلياردريال ازخسارات برآورد شده در راستاي عمل به تعهدات قرارداد منعقده با اين کميته است.

حجت‌ا... مهديان تاکيد کرد؛

گروه بانک و بيمه: حجت‌ا... مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون در بازديد از شعب استان لرستان برحمايت، همکاري و همراهي هرچه بهتر و بيشتر روساي شعب استان لرستان با مردم سيل‌زده و آسيب‌ديده اين استان تأکيد کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه تعاون، رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون که به‌اتفاق جمعي از مديران ستادي اين بانک جهت بازديد از مناطق سيل‌زده شهرستان‌هاي پلدختر، چگني، نورآباد، الشتر و تعدادي از بخش‌ها و روستاهاي سيل‌زده و آسيب‌ديده به استان لرستان سفرکرده بود در بازديد از شعب شهرستان‌هاي پلدختر، دزفول، شعبه مرکزي و شعبه علوي خرم‌آباد و شعبه الشتر، روساي شعب و کارکنان شعب اين شهرستان‌ها را برهمدلي، همراهي، حمايت و درک شرايط و وضعيت مردم بزرگوار و شريف مناطق سيل‌زده تأکيد کرد.

وي با اشاره به تصميمات اجرائي و اقدامات حمايتي اين بانک در قالب آمادگي پرداخت ۲۵۰۰ فقره تسهيلات اعتباري در قالب ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ ميليون ريالي و ۱۵۰۰ فقره تسهيلات اعتباري جعاله تعمير مسکن ۱۵۰ ميليون ريالي همراه با بخشودگي ۶ درصدي جرائم تأخير واستمهال تسهيلات پرداختي قبل از وقوع حادثه و اعطاي تنفس متناسب با شرايط متقاضي و بخشش جرائم ديرکرد مطالبات غير جاري در کليه بخش‌هاي اقتصادي گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور امکان مشارکت هرچه بهتر و بيشتر کارکنان و خانواده‌هاي همکاران بانک توسعه تعاون با خسارت ديدگان سيل اخير و همچنين امکان استمرار و تداوم کمک‌هاي نقدي به اين موضوع، شماره‌حسابي به همين منظور به‌صورت درون‌سازماني پيش‌بيني تا کليه کارکنان و خانواده همکاران بانک توسعه تعاون بتوانند کمک‌هاي نقدي خود را به اين حساب واريز و پس از جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي جهت مصرف آن در اختيار سازمان بهزيستي قرار گيرد وي همچنين اعلام شماره‌حساب کمک‌هاي مردمي‌سازمان جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي‌ايران نزد بانک توسعه تعاون جهت مشارکت و واريز نقدي مردم را از ديگر اقدامات حمايتي بانک يادکرد و تأکيد داشت که روسا و کارکنان شعب مي‌بايست از اين ظرفيت‌ها جهت کمک به مردم سيل‌زده به‌درستي استفاده کنند.

مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران در ديدار با هيات مديره کارخانه توليد لوله و ماشين سازي ايران، حمايت و کمک به واحدهاي توليدي را در راستاي رونق توليد، صادرات، اشتغالزايي و کارآفريني از افتخارات بانک توسعه صادرات ايران دانست و گفت: مجموعه کارشناسان و همکاران ما در بانک توسعه صادرات هر کجا به اين جمع بندي برسند که يک واحد توليدي توان، ظرفيت و انگيزه دستيابي به اهداف يادشده را دارد، با عزم جدي و کمال ميل با آن واحد همکاري خواهند داشت.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ايران، آقاي دکتر علي صالح آبادي با تقدير از عملکرد مديريت شرکت لوله و ماشين سازي ايران گفت: اشتغالزايي براي 2500 نفر در شرايطي که توليد کارآساني نيست، باعث افتخار است. صالح آبادي در ادامه روند رشد و احياي اين واحد را تحسين آميز خواند و گفت: بانک توسعه صادرات در آغاز همکاري در جريان شرايط نامساعد شرکت قرار داشت اما پس از بررسي‌هاي کارشناسي، تصميم گرفته شد که براي احيا و بازيابي آن، بانک از طريق اعطاي تسهيلات سرمايه در گردش وارد عمل شود. مديرعامل بانک توسعه صادرات راه اندازي و احياي مجدد شرکت‌هايي که در شرف تعطيلي هستند را يک کار ارزشمند عنوان کرد و يادآور شد: برخورداري از مديريت خوب و قوي، کارآفرين و پرتلاش مي‌تواند در ساختار يک واحد توليدي نقش اساسي ايفا کند و تامين مالي تنها يکي از عوامل رونق توليد است. وي با اظهار خوش بيني از استمرار روند رشد توليد اين واحد توليدي گفت: اميدواريم رويه رو به رشد اين واحد توليدي در حوزه توليد و صادرات ادامه داشته باشد؛ بي ترديد حمايت‌هاي بانک توسعه صادرات در مسير احياي اين دست واحدها ادامه دار خواهد بود