از مهلت 60 روزه کوتاه نمی آییم

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: ما به هیچ وجه - از مهلت ارائه شده - کوتاه نمی آییم و در زمان 60 روز به آنچه که اعلام کردیم اقدام می کنیم که این زمان شروع هم شده است و در 60 روز دوم هم آنچه که در مرحله دوم است اجرایی خواهد شد.

واعظی درباره سخنان رئیس جمهوری در جمع فعالان سیاسی مبنی بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا 19 بار درخواست ملاقات کرده و پاسخی داده نشده است، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور این گونه گفت؛ در سفری که به نیویورک رفتم در سه روزی که آنجا بودم از کانال های مختلف 19 بار برای ملاقات تماس گرفته شد.

 

ظریف عازم توکیو شد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه به دعوت همتای ژاپنی خود از دهلی نو عازم توکیو شد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رئیس دستگاه دیپلماسی که در روزهای اخیر به عشق آباد و دهلی نو سفر کرده بود، در ادامه تور دیپلماتیک خود راهی توکیو شد.

وزیر امور خارجه قرار است صبح پنجشنبه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و در خصوص روابط دوجانبه ،مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به ژاپن به کشورهای ترکنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان ترکنستانی و هندی خود عازم ژاپن شده است.

 

برای برجام از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد

سفیر آلمان در تهران گفت: آلمان همواره از توافق بین‌المللی برجام حمایت می‌کند و برای بقای آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری خانه ملت، میکائیل کلور برشتولد دیروز- چهارشنبه- در دیدار حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین‌الملل با اشاره به سیاست‌های کشورش نسبت به برجام اظهار داشت: آلمان همواره از این توافق بین‌المللی حمایت می‌کند و برای بقای آن از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

سفیر آلمان افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور، آلمان از ارتقاء سطح روابط خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی و گرانی‌های با جدیت اقدام کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: مسئولان با جدیت و همت مضاعف برای رفع مشکلات معیشتی و گرانی‌های اخیر تلاش کنند. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، «آیت‌الله احمد جنتی» در نطق پیش از دستور خود در جلسه این شورا ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان، به مردم روزه‌دار توصیه کرد که از فرصت‌های این ماه برای تقرب هرچه بیشتر به خدای متعال استفاده کنند. وی انس با قرآن کریم و ادعیه وارده را از جمله فرصت‌های ایجاد شده در ماه رمضان عنوان کرد. آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به وجود بعضی مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه گرانی‌های تعدادی از اقلام ضروری متذکر شد: امیدواریم به برکت این ماه پر خیر و برکت و با همت و جدیت مضاعف مسئولان، مشکلات مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر حل شود. وی همچنین از افراد برخوردار جامعه خواست تا به نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

لایحه شفافیت در جلسه هیات دولت تصویب شد

هیات وزیران در جلسه چهارشنبه، لایحه شفافیت را تصویب کرد که این لایحه در دو سطح تکالیف عام و اختصاصی، مهم ترین حوزه های شفافیت را مورد توجه قرار داده است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، با بررسی مواد دیگری از لایحه شفافیت، کار بررسی و تصویب این لایحه را به پایان رساند.لایحه شفافیت در دو سطح تکالیف عام و اختصاصی، مهمترین حوزه‌‏های شفافیت را مورد توجه قرار داده که در سه دسته «شفافیت وظایف، اختیارات، مأموریت‏ها و صلاحیت‏ها»، «شفافیت فرآیندهای سازمانی» شامل آیین اقدامات و تصمیمات و «شفافیت اطلاعات سازمانی» تقسیم‌بندی شده است.

توضیحات نهاوندیان درباره لایحه شفافیت

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور درباره لایحه شفافیت که امروز در دولت به‌تصویب رسید، توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: لایحه جامع شفافیت امروز در جلسه هیئت دولت مانند دو ــ سه جلسه گذشته مطرح و نهایی شد. برای مقابله ریشه‌ای با فساد، تأمین حقوق عمومی مردم و همچنین اطلاع‌یافتن از آنچه به حق و تکلیف مربوط می‌شود، افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی، باید دسترسی مردم را به اطلاعات به‌صورت حداکثری تأمین کنیم. وی افزود: در این خصوص سه محور مورد تأکید قرار گرفت، اول آنکه مردم حق دارند نسبت به آنچه به اداره امور عمومی مربوط می‌شود به‌خصوص بیت‌المال اطلاع داشته باشند، دوم اینکه هر شهروندی حق دارد به مسائل مربوط به خودش و تصمیم‌گیری‌هایی که در مورد آن می‌شود دسترسی داشته باشد و سوم هم تکلیفی که همه دستگاه‌ها نسبت به حراست اطلاعات خصوصی افراد دارند.

همگرایی همه گروه‌های سیاسی در برابر دشمن ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اختلاف بین جناح‌های سیاسی تمام نشدنی است، گفت: با این حال در شرایط کنونی همگرایی و همصدایی همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در برابر دشمن ضروری است.محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به ضرورت همراهی فعالان سیاسی در شرایط کنونی کشور، گفت: تمامی فعالان سیاسی در برابر دشمن خارجی باید یکصدا باشند، در مراسم افطاری اخیر رئیس‌جمهور نیز بر این موضوع تاکید فراوان شد.رئیس شورای شهر تهران، تصریح کرد: در شرایط کنونی که شاهد تشدید تحریم‌ها و رفتارهای خصمانه آمریکا هستیم، همه فعالان سیاسی باید اختلافات را کنار بگذارند تا در برابر دشمن خارجی متحد شویم.وی افزود: عدم پرداختن به برخی افتراقات در این شرایط لازم است هرچند اختلافات بین جناح‌های سیاسی تمام نشدنی است.رئیس شورای شهر تهران، تصریح کرد: در شورای شهر تهران هم با وجود تفاوت دیدگاه اما اختلاف نظر وجود ندارد، در هر حال همگرایی در برابر دشمن یک اصل ضروری است.

دولت ترامپ به دلیل خروج از معاهدات بین‌المللی قابل اعتماد نیست

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس گفت: فضای حاکم بر ایران و آمریکا فضای مذاکره نیست و تا وقتی چنین فضایی بین دو کشور حاکم است به هیچ وجه نمی‌توان درباره مختصات یا چگونگی انجام مذاکره بحث کرد.سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مفهوم مذاکره با آمریکایی‌ها در شرایط فعلی، گفت: مذاکره به معنای گفت‌وگو و رایزنی دو طرف پیرامون یک موضوع و رسیدن به توافق طرفینی است. این روند از اصول اولیه مذاکره است و هر پیش‌شرطی موجب به هم خوردن این قاعده و منطق می‌شود و نامی غیر از مذاکره پیدا می‌کند.

جبهه آمریکایی - صهیونیستی را

شکست می دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر این که 'ملت ایران طعم تلخ شکست را به جبهه آمریکایی-صهیونیستی خواهند چشاند'، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بالاترین نقطه از آمادگی های دفاعی-نظامی برای مقابله با هرگونه تهدید، زیاده خواهی قرار دارد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با شرکت در گردهمایی پیشکسوتان اطلاعات و عملیات لشکر محمد رسول الله (ص) در تشریح وضعیت آمادگی نیروهای مسلح ایران در شرایط حاضر تاکید کرد: به لطف خداوند متعال، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بالاترین نقطه از آمادگی های دفاعی- نظامی برای مقابله با هرگونه تهدید، زیاده خواهی قرار دارد و این در حالی است که کسب این جایگاه رفیع و بی نظیر در سخت ترین شرایط تحریم نیروهای مسلح بدست آمده و شیطان بزرگ آمریکا و ازناب منطقه ای آن به قدرت نیروهای مسلح معترف هستند.

بعیدی نژاد با اشاره به اقدام متقابل کشورمان در ماجرای برجام؛

گروه سیاسی: سفیر کشورمان در لندن مواضع ایران را درباره وضعیت اخیر برجام و اقدام متقابل ایران تشریح کرد و در این باره گفت که ایران می‌خواست پیام مهمی بفرستند و آن این بود که وضعیت باید اصلاح شده و جبران خسارت به عمل بیاید.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز در تشریح وضعیت برجام پس از اقدام متقابل ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات برجامی خود و در پاسخ به این سوال که آیا برجام از بین رفته است، گفت: هنوز نه. ما بسیار امیدواریم که بتوانیم تصمیماتی بگیریم که بتواند اوضاع را بهبود ببخشد. اما تصمیماتی که ایران در حال حاضر اتخاذ کرده است در چارچوب برجام است. این تصمیم‌ها برای تضعیف برجام اتخاذ نشده و در واقع در راستای این اجرای مؤثرتر برجام هستند. از آن‌جا که برجام مدتی است که اجرا نمی‌شود و ایران تمامی تعهدات خود را انجام می‌داده است اما طرف‌های دیگر [برجام] نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند، این شرایط نمی‌تواند بدین شکل ادامه پیدا کند. ایران می‌خواست سیگنال بسیار مهمی بفرستد که وضعیت باید اصلاح شده و جبران خسارت به عمل بیاید. بنابراین ما از چارچوب خود برجام استفاده کردیم تا اخطار را بدهیم که از اعضای دیگر [برجام] می‌خواهیم تا به تعهدات خود عمل کنند.بعیدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که با توجه به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه تعیین شده از سوی ایران برای اعضای برجام در راستای عمل به تعهداتشان، اگر اروپایی‌ها موفق نشوند در این بازه کاری انجام دهند، اقدامات ایران چه چیزی خواهد بود گفت: همان طور که گفتم نوعی کمبود اعتماد میان اعضای توافق وجود دارد و ما در واقع منافعی را که در چارچوب برجام برای اقتصادمان تعریف شده‌اند را کسب نکرده‌ایم. ما تعهداتمان را بدون دریافت چیزی در قبال‌شان انجام داده‌ایم. امیدواریم شرکای اروپایی برجام بتوانند پس از یک سال شکیبایی ایران به راهکارهای مذاکره شده دست‌ یابند که به ایران اجازه می‌دهد نفت خود را صادر کرده و سود آن را کسب کند.

سفیر کشورمان در لندن همچنین درباره کارهای دیگری که شرکای اروپایی برجام می‌توانند انجام دهند گفت: آن‌ها باید بتوانند قوی‌تر باشد و بیشتر خطر کنند چرا که این مسائل چیزهای آسانی نیستند. آن‌ها باید، برای نجات توافق هسته‌ای، خطر کنند، وگرنه نمی‌شود به گونه‌ای که اکنون هست ادامه پیدا کند.

وی درباره اینکه اگر اروپا نتواند این خواسته‌ها را برآورده کند آیا ایران غنی‌سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت گفت: ما در حال حاضر هم در حال غنی‌سازی اورانیوم هستیم اما محدودیت‌هایی وجود دارد و ما باید به تعهدات خود از جمله غنی‌سازی اورانیوم در آن چارچوب، عمل کنیم. اما گفته‌ایم که اگر از [اجرای امور یاد شده] حمایت نشود، ما برخی از آن چارچوب‌ها را به حالت تعلیق درآورده و فراتر از چارچوب تعیین شده در توافق هسته‌ای عمل خواهیم کرد.

بعیدی نژاد در ادامه درباره ابراز نگرانی اخیر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس درباره عواقب این تصمیم برای ایران گفت: اگر آن‌ها نتوانند راهکاری پیدا کنند پیامدهای خطرناکی از سوی ایران ایجاد خواهد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛
 

گروه سیاسی: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی که در بخشی از این تخصیص ها به کشور خیانت شد، در نشست هفته آتی کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش تجارت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توصیه های اقتصادی مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه راهگشای موضوعات کشور بوده و هست و فرمایشات روز گذشته ایشان در جمع مسئولان نظام مبتنی بر این است که اولویت کشور بر حل مشکلات معیشتی مردم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود:با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مسائل اقتصادی، مجلس و کمیسیون اقتصادی به عنوان عضوی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق منویات ایشان اعلام کرده است و اقداماتی در راستای اجرای این منویات در دستورکار قرار داده که مبنای عمل مجلس و کمیسیون اقتصادی است.

  • مشکلات متعددی امروز گریبانگیر اقتصاد کشور شده است

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی امروز گریبانگیر اقتصاد کشور شده که باید این مسائل را برطرف کرد، ادامه داد: یکی از مشکلات بحث رفع موانع تولید است که طی دو سال گذشته طرح اصلاح قوانین متعددی در این راستا در کمیسیون اقتصادی نهایی شده و اعمال این تغییرات کمک فراوانی به حل مشکلات تولید و روتق اقتصادی می کند. یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری بحث قاچاق کالا است که اصلاح قانون آن حداکثر تا 45 روز آینده و پس از اعمال نقطه نظرات دستگاه قضایی در متن مصوبه ی کمیسیون اقتصادی در کمیسیون اقتصادی نهایی می شود

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در دستور کار مجلس بوده اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است، تاکید کرد: کلیات این لایحه 10 روز قبل در صحن علنی مجلس به تصویب رسید که در حال حاضر وارد شور دوم شده و هفته آینده شور دوم آن در کمیسیون اقتصادی اتمام می یابد و گزارش نهایی آن به صحن ارسال می شود.

  • ظرف دو ماه آینده بسیاری از موانع تولید برطرف می شود

وی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از موانعی که برای تولید مشکلات متعددی ایجاد کرده برطرف می شود، افزود: رویکرد جدید کمک می کند تا اقدامات خوبی برای رفع مشکلاتی که به شدت فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی را درگیر کرده رفع شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش به موضوع تخلف در تخصیص ارز به کالاهای وارداتی ورود کرده است، تصریح کرد: هفته آینده تقاضای تحقیق و تفحص از تخصیص ارز 4هزار و 200 تومانی که در نیمه نخست سال 97 پرداخت شد و در بخشی از این تخصیص ها به کشور خیانت شد، مورد بررسی قرار می گیرد و گزارش عملکرد ارز دولتی با حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می شود

65 هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی؛

گروه سیاسی: رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: در تبصره 18 قانون بودجه 98، اعتباری بالغ بر 64 هزار تا 65 هزار میلیارد تومان برای ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی درباره این که 30 درصد درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به تولید اختصاص پیدا کند، چه میزان محقق شده است؟ گفت: در سال رونق تولید این اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

وی درباره علت عدم تخصیص 30 درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها به تولید در سال‌های گذشته، اظهار داشت: با توجه به اینکه مابه التفاوت قیمت‌ها در ماده 1 و 3 در قانون هدفمندی یارانه‌ها کفاف پرداخت 45 هزار و 500 تومان یارانه افراد را نمی‌داد، بنابراین ما نه تنها نمی توانستیم از این رقم به بخش تولید کمکی کنیم(اگرچه کمک می‌شد اما به اندازه 30 درصد نبود) حتی مجبور بودیم سالانه از خزانه 12 تا 13 هزار میلیارد تومان براساس مجوز قانونی برداشت کنیم تا بتوانیم یارانه 45 هزار تومانی را پرداخت کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور بیان کرد: در حال حاضر در تبصره 14 منابع و مصارف کاملا مشخص شده است ما طبق آنچه در مصارف برای تولید و اشتغال است اعتبارات را اختصاص می‌دهیم، علیرغم تمام این موارد در تبصره 18 قانون بودجه سالانه به صورت ویژه برای تولید و اشتغال اعتباری بالغ بر 64 هزار تا 65 هزار میلیارد تومان برای 988 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: وظایف هر وزارتخانه در اشتغالزایی، رونق تولید و سهم آنها از اعتبار مذکور مشخص شد حتی وظایف و سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.

  • تبادل موافقت‌نامه میان وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای رونق تولید و اشتغالزایی

نوبخت ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با تمام وزرا موافقت‌نامه‌ای برای اشتغالزایی و رونق تولید مبادله کرده است یعنی سهم هر وزارتخانه از اعتبارات این بخش و تعهد آنها مشخص شده است؛ بخش اول اعتبارات نیز پرداخت شد براساس گزارش‌های وزارتخانه‌ها درباره میزان اجرای برنامه ها در این حوزه، بخش دوم اعتبارات نیز پرداخت می‌شود.

در سالگرد انتقال سفارت آمریکا به تل آویو رخ داد؛

گروه سیاسی: در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسانه و خصمانه علیه کشورمان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم اولین سالگرد انتقال سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی از تل آویو به بیت المقدس، از تمام کشورهای منطقه و جهان خواست که در کنار آمریکا بایستند و با ایران مقابله کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مراسم با بیان این که شکوفایی جدیدی در روابط میان ما و بسیاری از کشورهای همسایه عربی و کشورهای اسلامی غیرعربی بوجود آمده است، ادعا کرد: ما در تمایل به مقابله با تجاوزهای ایران متحد هستیم.

وی افزود که براساس این منطق به نظر من باید اسرائیل و تمام کشورهای منطقه و جهان در کنار آمریکا بایستند و با آن چه تجاوزهای ایران می‌خواند، مقابله کنند.

نتانیاهو در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما باید به تقویت قدرت اسرائیل و هم پیمانی آن با آمریکا ادامه دهیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ دوست خوبی مثل دونالد ترامپ در کاخ سفید نداریم، به مدت نیم قرن هیچ کشوری قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل نمی‌شناخت.

بر اساس این گزارش، در این مراسم دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی نیز حضور داشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سالروز انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس در توئیتی نوشت: امروز یک سال از انتقال سفارتمان به قدس می‌گذرد. سفارت زیبای ما به مثابه یادبودی برای افتخار به روابط قوی‌مان با اسرائیل و اهمیت عمل به وعده‌ها و توجه به واقعیت است. دونالد ترامپ ششم دسامبر ۲۰۱۷ از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا به قدس خبر داد و ۱۴ مه سال میلادی گذشته تصمیم خود را عملی کرد. این اقدام با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

با پیشنهاد لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و موافقت حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور «موزه ملی حقوق» تشكیل می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، با پیشنهاد لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و موافقت حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور «موزه ملی حقوق» تشکیل می‌شود. بر این اساس، معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد: به منظور گردآوری، حفظ و بهره‌برداری از آثار تاریخی و فاخر حقوقی مانند قانون، نامه‌ها، دستورهای هنجارگذار، شیوه‌های رسیدگی و اجرای عدالت، اقدام‌های حرفه‌ای حقوقی و همچنین آثار علمی شخصیت‌های ممتاز حقوقی که یقیناً می‌تواند در شناساندن فرهنگ عمومی کشور، معرفی دستاوردها و تحولات حقوقی در دوره‌های مختلف، ثبت و نگاهداری و ترویج اندیشه‌ها و آموزه‌های حقوقی و شناسایی مفاخر حقوقی کشور تأثیرگذار باشد، پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی "موزه ملی حقوق" را به رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است که موافقت ایشان را به همراه داشت