جذب منابع ارزان در دستور کار بانک شهر

معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر با اشاره به اهمیت جذب منابع ارزان قیمت اظهار کرد: به منظور افزایش جذب مشتریان و همچنین افزایش منابع بانک، برنامه ریزی برای جذب این منابع در دست اقدام است و به زودی اجرایی خواهد شد.

رحیم طاهری با بیان این که هم اکنون منابع این بانک،620 هزار میلیارد ریال است افزود: سرانه جذب منابع در شعب این بیست بانک بورسی، به صورت میانگین 1700 میلیارد ریال است که سرانه جذب منابع بانک شهر با رتبه چهارم، میانگین 2400 میلیارد ریال است.

وی در ادامه از تلاش برای اجرای برنامه های جذب منابع ارزان قیمت و حرکت به سمت ارائه تسهیلات خرد نیز خبر داد.

 

تبیین راهبردها براي جذب بازارهاي بالقوه

عیسی امامی عضو هیات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران با هدف بررسي وضعيت شعب و نحوه عملکرد کارکنان كهگيلويه و بويراحمد در رعايت اصول مشتري مداري، تكريم ارباب رجوع، بازاريابي براي جذب منابع بيشتر و... از شعب و دواير ستادي اين استان بازديد كرد. عیسی امامی، در بررسی شرايط شعب، نقاط قوت و ضعف شعبه را بررسي و راهنمايي هاي لازم براي رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت را ارائه کرد. تشریح طرح همیاران مهر مبني بر کمک به نيازمندان واقعي ، اهتمام بيشتر همکاران در راستاي افزايش منابع اين طرح را خواستار شد. وی راهکارهای لازم براي شناسايي پتانسيل هاي موجود در بازار و افزايش نفوذ در بازارهاي بالقوه را تشريح کرد.

 

همکاری بانک مسکن برای انتشار اوراق مالی

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور از آمادگی این سازمان برای همکاری با بانک مسکن به منظور انتشار اوراق با عاملیت این بانک خبر داد.

سید حمید پورمحمدی، گفت: بخش اول مربوط به حوزه مالی دولت است. بر این اساس و طبق مجوزی که قانون بودجه به دولت داده، امسال باید حدود 44 هزار میلیارد تومان اوراق مالی توسط دولت منتشر شود. هر اندازه که بانک مسکن آمادگی انتشار اوراق را داشته باشد، سازمان برنامه و بودجه نیز آمادگی واگذاری بخشی از ماموریت انتشار اوراق مالی دولت به این بانک را دارد و اگر هم موانعی برای عاملیت بانک مسکن وجود داشته باشد، برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

نشست عضو خبرگان رهبری

با مدیران بیمه معلم

آیت الله بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری با مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بیمه معلم با هدف بررسی نقش بیمه در اقتصاد کشور و اهمیت ارایه خدمت به اقشار مختلف دیدار کرد.

محمدابراهیم تحسیری، مدیرعامل بیمه معلم نحوه خدمت رسانی به بیمه گذاران از جمله آموزش و پرورش را مورد تشریح قرار داد و دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس هیئت مدیره بیمه معلم نیز در این نشست به ارایه جایگاه بیمه در اقتصاد کشور پرداخت.

ایت الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح اهمیت بیمه در اقتصاد و فرهنگ جامعه، از عملکرد بیمه معلم در ارایه خدمات به بیمه گذاران و همچنین جامعه فرهنگیان ابراز خرسندی کرد.

پرداخت خسارت۳۰ میلیارد تومانی تجارت‌نو

در جلسه مدیرعامل و هیأت همراه بیمه تجارت‌نو با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گزارش عملکرد این مجموعه در سیل اخیربا ارائه مستنداتی به اطلاع مقام عالی این سازمان رسید.

پرویز فتاح پس از استماع توضیحات عنوان شده، ضمن قدردانی از حضور به موقع و مداوم تیم مدیران و کارشناسان ارزیاب خسارت تجارت‌نو در سیل اخیرگفت: طی بازدید ازاستان‌های حادثه دیده شاهد تلاش همه جانبه نمایندگان مستقر مجموعه تجارت‌نو بودم که درنتیجه دستاوردهای حاصل شده به صراحت می‌توان گفت این حد از میزان فعالیت درصنعت بیمه کم نظیر است.

در ادامه این نشست نیما نوراللهی مدیرعامل تجارت‌نو، افزود: تمام تلاش ما این است که پرونده های مددجویان با بیشترین همدلی و همراهی با کمیته امداد بررسی و به سرانجام برسد.

پرداخت خسارت سینما کیهان دورود

کارشناسان فنی و مالی شرکت بیمه پاسارگاد در ساعات اولیه اعلام این حریق سالن نمایش سینما کیهان شهرستان دورود ، جهت تعیین علت حادثه و برآورد خسارت در محل حضور پیدا کردند، سرعت عمل و دقت در برآورد خسارت در لحظات اولیه بروز خسارت موجب تسریع در تحلیل و نتیجه گیری در ارزیابی و پرداخت خسارت به بیمه گذار شد. در این حادثه مبلغ یک میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال خسارت توسط شرکت بیمه پاسارگاد در اسرع وقت پرداخت شد.

حسين مهري در ديدار با فعالان اقتصادي تأكيد كرد؛

گروه بانک و بیمه: حسين مهري در ديدار با كارآفرينان و صنعتگران گفت: در شرايط فعلي اقتصاد، اولويت همه نهادهاي مالي باید حمايت كامل و همه جانبه از توليدكنندگان و صنعتگران باشد و بانك صنعت و معدن اين موضوع را از طريق استقرار بانكداري شركتي و توسعه بانكداري الكترونيكي به انجام مي رساند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن، ضمن بيان مطلب فوق افزود: در سال رونق توليد تلاش ما بر ايجاد اشتغال پايدار و رشد و شكوفايي صنايع است.

وي بيان داشت: اين بانك عليرغم محدوديتهاي موجود در منابع مالي توانست در سال 97 بيش از 117 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت نمايد و در زمينه توسعه خدمات بخصوص در زمينه استقرار حاكميت شركتي و بانكداري الكترونيك اقدامات قابل قبولي را در جهت رفع نياز توليدكنندگان انجام دهد.

مهري با برشمردن اقدامات انجام شده در راستاي بانكداري شركتي تأكيد كرد: با استقرار بانكداري شركتي برای هر واحد تولیدی یک واحد متولی در بانک تعریف کردیم که همکاران ما تمامي نيازها و مباحث بانكي كارآفرينان بزرگ در بخش صنعت و معدن را بر عهده خواهند گرفت تا دغدغه توليدكنندگان در اين بخش را به حداقل برساند و تمركز كارآفرينان بر فرآيندهاي توليدي متمركز شود.

مديرعامل افزود: در اين بانك اصلاح ساختار و بازنگري در فرآيندهاي عملياتي براي بهبود خدمت رساني به توليدكنندگان انجام شده است.

رييس هيأت مديره اين بانك خاطرنشان كرد: توسعه خدمات الكترونيكي و بانكداري اينترنتي يكي ديگر از موضوعات مهم در بانك صنعت و معدن براي ارائه خدمات مطلوب تر به مشتريان بزرگ است تا با صرف كمترين هزينه و در كمترين زمان ممكن به خدمات مورد نظر دستيابي داشته باشند.

همچنين در اين جلسه استاندار خراسان رضوي نيز ظرفيت ها و پتانسيلهاي موجود در استان را تشريح كرد و افزود: شرايط و امكانات مناسبي را جهت سرمايه گذاري دراين استان براي كارآفرينان مطرح كشور فراهم كرده ايم.

در اين جلسه شافعي رييس اتاق بازرگاني ايران با اشاره به اين مطلب كه بزودي ايران به اتحاديه اوراسيا مي پيوندد، گفت: بايد بتوانيم با توجه به اين فرصت از ظرفيت هاي پيش رو بهره برداري نماييم.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد؛
 

در راستای اجرای سیاست های راهبردی و ماموریت های بیمه مرکزی و همچنین نظارت مستمر بر فعالیت شرکت های بیمه در چارچوب قوانین بالادستی و آیین نامه های مصوب از سوی شورای عالی بیمه، برنامه بازدیدهای دوره ای از شرکت های بیمه در دستور کار بیمه مرکزی قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر دستگاه ناظر از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران بیمه مرکزی خواست تا با حضور در شرکت های بیمه و تشکیل جلسات مشترک با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره این شرکت ها ضمن بررسی آخرین وضعیت عملکرد فنی، عملیات بیمه ای و صورت های مالی از نزدیک در جریان آخرین تحولات بیمه ای قرار گرفته و رهنمودها و راهکارهای حرفه ای و نظارتی خود را در اختیار متولیان و سیاست گذاران صنعت بیمه قرار دهند.

بر اساس این گزارش این هیات بلندپایه تاکنون از شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، دانا، رازی، حکمت، کوثر، پارسیان و همچنین پژوهشکده بیمه بازدید داشته و با برپایی جلسات مشترک با مدیران ارشد صنعت بیمه، موضوعات و مسائل فی‌مابین را مورد بررسی قرار داده است.

گفتنی است با تصمیم رییس کل بیمه مرکزی در راستای تقویت تعامل نهادناظر و صنعت بیمه این بازدیدها و نشست های مشترک به صورت دوره ای و مستمر برای در تمامی شرکت های بیمه ادامه خواهد داشت