تعداد شهرهای با تنش آبی به "صفر" رسید

قاسم تقیزاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: فعلاً در آستانه تابستان ۹۸ تنش آبی به صفر رسیده است.وی اظهار داشت: با توجه به بارشهای کمسابقه سال آبی جاری، در حال حاضر و هماکنون، شهری نداریم که تنش آبی داشته باشد و امیدواریم در فصل تابستان نیز با شهری که تنش آبی داشته باشد مواجه نشویم.وی در گفتوگو با تسنیم، همچنین در خصوص تنش آبی در روستاها گفت: روستاها مشکل تأمین آب ندارند بلکه مشکل خطوط آبرسانی دارند که پروژههای متعددی در اقصی نقاط کشور درحال انجام است تا آبرسانی به روستاها افزایش یابد و تعداد روستای بیشتری در زمره روستاهای بهرهمند از شبکه مناسب آب شرب قرار گیرند.

 

 

بارگیری سومین سکوی تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی

محمدمهدی توسلی پور مجری طرح توسعه فاز۱۴پارس جنوبی از پایان عملیات بارگیری سومین سكوی این طرح گازی به منظور انتقال و نصب در آبهای خلیج فارس خبر داد.بهگزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با اشاره به ساخت عرشه ۱۴B در یارد شرکت ایزوایکو در بندرعباس، گفت: بر اساس برنامه كاری موجود، در صورت شرایط مساعد جوی دریا و پس از پایان عملیات مهاربندی، این عرشه تا تاریخ ۲۴خردادماه، توسط شناور تندگویان حمل می شود و عملیات نصب آن در موقعیت مخزن پارس جنوبی نیز توسط شناور نصاب HL-۵۰۰۰ تا پایان خرداد ماه اجرا خواهد شد.وی همچنین ادامه داد: سکوی ۱۴D، آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی با پیشرفت ۹۱ درصد در یارد شرکت صدرا در بوشهر مراحل پایانی ساخت را سپری می کند.

 

خطر کاهش قیمت طلای سیاه بیخ گوش تولیدکنندگان

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که خطر عرضه بیش از حد نفت و افت شدید قیمت این کالا همچنان وجود دارد.به گزارش مهر به نقل از رویترز، الکساندر نواک درباره برخی گمانهزنیها درباره افت قیمت نفت گفت: این فرضیه رد نشده است، البته مسئله تا حد زیادی به شرایط بازار در نیمه دوم سال (۲۰۱۹ میلادی) و سه ماه سوم و توازن عرضه و تقاضای نفت بستگی دارد.وی همچنین اعلام کرد که جنگ تجاری میان آمریکا و کشورهای گوناگون و همچنین تحریمها از دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار هستند.وزیر انرژی روسیه گفت: در واقع، خطر عمدهای در زمینه تولید بیش از حد وجود دارد، اما در کل، ما باید تحلیل عمیقتری داشته باشیم.

لزوم تبدیل نفت و گاز به کالاهای با ارزش

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت و گاز به محصولات با ارزش افزوده بالا در کشور تاکید کرد.وی در گفتگو با رادیو افزود: اگر واحدهای پتروشیمی، پالایشگاهی و پتروپالایشی در کشور ایجاد شود ضمن ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا می توان تنوع صادرات هم داشت.وی ادامه داد: اگر کشوری تنوع صادرات داشته باشد دشمنان به راحتی نمی توانند چنین اقتصادی را تحریم کنند.وی در ادامه احداث ۱۴ مجتمع پتروشیمی در کشور را یک اتفاق مبارک دانست وافزود: امید می رود هرچه سریعتر این طرح ها جنبه عملیاتی پیدا کنند.خادمی اظهارداشت: متاسفانه طی سال های گذشته اقدامات مناسبی در راستای توسعه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی در کشور انجام نشده است.

احیای کارت سوخت

از قاچاق بنزین جلوگیری میکند

علی بختیار عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: استفاده از کارت سوخت سبب میشود با یک رصد و آمارگیری دقیق از قاچاق بنزین جلوگیری شود. در گفتوگو با ایسنا درباره عرضه بنزین در جایگاههای سراسر ایران از ۲۰ مردادماه امسال که صرفاً با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکانپذیر خواهد بود، اظهار کرد: موضوع استفاده از کارت سوخت یک فرایند خاصی را در مجلس طی کرد. وی، گفت: سامانه کارت هوشمند سوخت را فعال کنیم تا بدون محدودیت مردم بنزین بزنند تا رصد و آمارگیری دقیقی شود.

توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایران

نیاز به تغییر مشی اقتصادی دارد

هفتمین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده در نخستین روز خود توسط متخصصان حاضر، لازمه توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور را تغییر دیدگاه های اقتصادی مسئولان دانستند تا بتواند دررقابت با انرژی های فسیلی موفق شود. محمد صادق قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه اکنون تغییر اقلیم ناشی از افزایش بیش از حد کربن رشد داشته و جهانیان به سمت کاهش کربن با استفاده از انرژیهای تجدید پذیر رفتهاند، گفت: کشورهای مختلف با وضع قوانین سخت گیرانه و نیز توجه به اقتصاد انرژیهای تجدید پذیر در تلاش برای افزایش میزان استفاده از آن هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نیز در این زمینه گامهایی برداشته، اما توسعه آن نیاز به تغییر اقتصاد و ایجاد شیوه بازار برای آن است.

قاضی زاده در عین حال بر ضرورت قوانین و مقررات سختیگرانه تاکید کرد و گفت: این هردو باید در کنار هم پیگیری شوندتا نتیجه موفیقت آمیز به دنبال داشته باشد.

گزارش رسانههای خارجی نشان میدهد؛

مقامهای هند در روزهای گذشته تلاشهای گستردهای را برای از سرگیری واردات نفت از ایران آغاز کردهاند. در همین رابطه «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت و گاز هند گفت: اگرچه با تحریم ایران، عربستان سعودی به تامین نفت هند پرداخته است اما تاکنون نتوانسته جای خالی نفت ایران را برای پالایشگاههای هند پر کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر نفت و گاز هند در مکالمه ای که با وزیر انرژی امریکا داشت به تغییرات قیمت نفت خام و تاثیر آن بر مصرفکنندگان هندی اشاره کرد این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت خام بین ۵۰ تا ۵۵ دلار است. پرادهان در مورد این مکالمه افزود: در این مکالمه به موضوع تبدیل آمریکا به عنوان یکی از منابع نفت و گاز برای هند هم پرداخته شده و دو کشور بر همکاری تنگاتنگ و نزدیک برای بهبود تعامل در زمینه انرژی گفتوگو کردند.

یکی دیگر از مقامهای هندی هم در این باره گفت: اگرچه با تحریم ایران، عربستان سعودی به تامین نفت هند پرداخته است اما تاکنون نتوانسته جای خالی نفت ایران را برای پالایشگاههای هند پر کند.

  • پالایشگاه های چین در آستانه تعطیلی قرار دارند

    همچنین رویترز در گزارشی از سنگاپور اعلام کرد که کاهش واردات نفت در چین باعث شده است تا برخی از پالایشگاه های این کشور در آستانه تعطیلی قرار گیرند. اداره کل گمرک چین اعلام کرد که این کشور به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان به دلیل تحریم های آمریکا مجبور شده است تا وارد نفت خود را از ایران کاهش دهد و این امر برخی از پالایشگاه های چینی را در معرض تعطیلی قرار داده است. این در حالی است که چین با مصرف روزانه ١٢.۵ تا ١٣ میلیون بشکه نفت، دومین کشور مصرف کننده نفت جهان پس از آمریکاست.

    سِنگ یک تی، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی سنگاپور مستقر در پکن در این خصوص گفت: اگرچه چین بعد از قطع واردات نفت از ایران مجبور شد به دیگر فروشندگان نفت خام در جهان از جمله کشورهای خاورمیانه همچون عربستان سعودی، عراق و امارات متحده عربی و همچنین برزیل روی آورد، با این وجود واردات نفت این کشور در ماه مه با ۱۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل از ۴۳،۷۳۰ میلیون به ۴۰.۱۲۳ میلیون تن رسید. این گزارش حاکی است صادارت محصولات نفتی چین در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ از ۶.۱۷ به ۴.۴۹ میلیون تن کاهش یافته است.

  • ناتوانی ترامپ در صفر کردن صادرات نفت ایران و آغاز تحریم پتروشیمی

    دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در توجیه تحریم های نفتی ایران اعلام کرد: در دنیا نفت به اندازه کافی تولید می شود که بتوان به همکاری با ایران در این عرصه پایان داد. به گزارش خبرآنلاین کاخ سفید نیز دوم اردیبهشت سال جاری طی بیانیهای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریمهای نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدمتمدید معافیتها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است. موضوعی که اکثر کارشناسان حوزه انرژی آن را به دلیل هزینه های بسیار زیاد تحریم آمریکا برای خریداران نفت ایران، این امر را ناممکن می دانند. روز گذشته (۱۷ خرداد) ترامپ در تکرار اقدامی که هنوز در رابطه با نفت به نتیجه دلخواه آمریکا نرسیده تحریم صنعت پتروشیمی را نیز آغاز کرد. مهدی تقوی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در این رابطه می گوید: اگر کمی به عقب باز گردیم میبینیم که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته بود که نهتنها فروش نفت ایران را به صفر میرساند بلکه تولیدات و فروش فولاد ایران را هم متوقف خواهد کرد و با استفاده از ابزاری به نام تحریم ایران را در گسترش این صنعت متوقف خواهد کرد. آنچه مشخص است دیگر باید همه نقشههای دونالد ترامپ را لو رفته بدانیم. مردی که هیچ چیز از سیاست نمیداند و تنها با تکیه بر اینکه فردی اقتصادی و رسانهای است میخواهد جهان را با نظرات اشتباه خودش تغییر دهد.

رجبی مشهدی با تأکید بر این مسئله که ایران بیشترین یارانه را به مصرف کنندگان برق میپردازد، گفت: ایران حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف یارانه انرژی میکند.به گزارش وزارت نیرو؛ مصطفی رجبیمشهدی، سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مشترکان پرمصرف پنج برابر خوش مصرفها از انرژی الکتریکی استفاده میکنند، گفت: همین امر موجب شده است تا گروه پرمصرفها در تضاد با عدالت اجتماعی از یارانه پنهان انرژی بیشتری استفاده کنند.وی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده برق بسیار بیشتر از مبلغی است که از مشترکان اخذ میشود و همین منجر به بدهیهای صنعت برق به بخش تولیدکنندگان و پیمانکاران این صنعت شده و ما نمیتوانیم توان پرداخت هزینههای تولید برق را داشته باشیم.رجبیمشهدی با تاکید بر اینکه ادامه این روند سرمایهگذاری در صنعت برق را معوق خواهد کرد، گفت: عدم سرمایهگذاریها صنعت برق در موعد مقرر موجب خواهد شد تا این چرخه بعدها در زمینه تامین بار پیک مصرف ما را دچار مشکل کند.

 

برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو لاشه مرغ ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.وی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان،از کاهش تقاضا و قدرت خرید خانوار در روزهای پایانی ماه را عامل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی میشود که قیمت مرغ تا پایان خرداد تغییر محسوسی نداشته باشد.چهار آیین ادامه داد: فروش مرغ کمتر از قیمت تمام شده تولید بر روند تولید و عرضه در ماههای آتی تاثیر بسزایی خواهد داشت چرا که با وجود افزایش هزینههای تولید و نوسان غیر منطقی ریزمغذیها بسیاری از مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحدهای تولیدی خود ندارند.

رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس گزارش فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) موج جدیدی از ملخهای مهاجم وارد کشور میشود که تا 10 روز آینده ادامه دارد.وی در گفتوگو با ایلنا با اعلام این خبر، افزود: ورود موج جدید ملخهای مهاجم به کشور بسیار جدی است و ما از کشاورزان و روستائیان استانهای جنوبی کشور میخواهیم که با مشاهد ملخهای لیمویی رنگ در سریعترین زمان ممکن، کارشناسان ادارات جهاد منطقه را مطلع کنند.وی درباره آخرین وضعیت مبارزه با این آفت مهاجم گفت: سطح مبارزه با ملخهای صحرایی به بیش از 157 هزار هکتار رسیده است.وی سطح مبارزه با ملخهای بومی را نیز 65 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: هم اکنون استانهای شمالی کشور درگیر آفت ملخهای بومی هستند که بیشترین سطح درگیری مربوط به استان اردبیل میشود.

قیمت گوشت گوسفندی ۱۰۴ هزارتومان است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هیچ افزایش یا کاهشی در قیمت ها نخواهیم داشت.وی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه بازار دچار رکود است، ادامه داد: واردات گوشت نیز برقرار و در حال توزیع در بازار است.ملکی گفت: اگر خروج دام از کشور کنترل شود با ثبات قیمتها در داخل مواجه خواهیم بود.وی درباره اینکه آیا با این شرایط با کاهش قیمت مواجه نخواهیم بود، افزود: با توجه به وضعیت خوب بارشها در سالجاری و مراتع مناسب، دامداران در عرضه دامهای خود به بازار تعجیل نمیکنند و به مرور این کار را انجام میدهند.

خرید تضمینی بیش از 5/2 میلیون تن گندم

وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ نوزدهم خردادماه، ۲ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۸۶ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.به گزارش جهاد کشاورزی، بر اساس این گزارش، ارزش گندم خریداری شده ۴ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان از بهای آن به گندمکاران پرداخت شده است.استانهای خوزستان با یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن، فارس با ۲۷۸ هزار تن و گلستان با ۲۶۱ هزار تن تاکنون بیشترین میزان خرید گندم از کشاورزان را داشته اند.

۱۲۶ مزرعه تولید ماهیان خاویاری

در کشور فعال است

ناصر کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات گفت: به منظور افزایش تولید، حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری، اکنون ۱۲۶ مزرعه دارای پروانه در ۲۰ استان کشور در این زمینه فعالیت دارند تا به اهداف افق تولید تعیین شده در سال ۱۴۰۴ ده هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار هدف گذاری شده است که باید با اجرای طرح توسعه تولید ماهیان خاویاری به این مهم دست پیدا کنیم.وی در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون ظرفیت اسمی تولید مزارع دارای پروانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار پرورشی است که به تولید دو هزار و ۳۶۶ تن گوشت ماهی خاویاری و ۵.۹ تن خاویار در سال گذشته دست یافتیم که طبق آمار گمرک ۱.۴ تن خاویار در سال گذشته صادر شد

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی مطرح کرد؛
 

گروه اصناف: رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه پس از ممنوع شدن درج قیمت در آگهی خودرو، فروشندگان و خریداران خودرو به شبکههای اجتماعی غیررسمی کشانده شدند، جزئیاتی از فعالیت ۲۰ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی دلالان ارائه داد.

به گزارش تسنیم، اواسط اردیبهشت ماه امسال به دنبال بالارفتن قیمت خودرو و مسکن در بازار آزاد، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا، قیمتسازی کاذب در بازار خودرو و املاک را نشأت گرفته از دلالیها در فضای مجازی دانست و به دنبال آن از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد. موضوعی که به دنبال آن تعدادی از دلالان دستگیر شدند و قیمتگذاری خودرو و مسکن در سایتهای آگهی ممنوع شد.

با گذشت چند روز از ممنوع شدن درج قیمت خودرو و مسکن در سایتهای آگهی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از توافق با مسئولان دادستانی و اتحادیه نمایشگاهداران اتومبیل خبر داد که در پی آن مقرر شده بود، با اعلام نرخ روزانه خودرو از سوی اتحادیه نمایشگاهداران اتومبیل، فروشندگان خودرو مجاز باشند قیمت خودرو خود را تا 2 الی 3 درصد بالاتر از قیمت روزانه اعلام شده، در سایتهای آگهی درج کنند؛ موضوعی که بازگشت قیمت به آگهی های خودرو را میتوانست به دنبال داشته باشد.

اما با وجود توافقات صورت گرفته، بازگشت قیمتها به آگهیهای فروش اینترنتی خودرو اتفاق نیافتاد و بر اساس آنچه در اخبار منتشر شد، با عدم همکاری اتحادیه نمایشگاههای اتومبیل پایتخت در ارائه لیست قیمت روزانه خودروها، به سایتهای آگهی دهنده، عملاً بازگشت قیمتها به آگهی خودرو در سایتهای آگهی امکانپذیر نشد. با این همه حالا با گذشت بیش از یک ماه از حذف قیمتها از آگهی فروش خودرو در سایتهای آگهی، به نظر میرسد، دلالان برای ادامه فعالیتشان به کانالهای تلگرامی و پیجهای اینستاگرامی کوچ کرده و البته با حذف سایتهای رسمی کشور از اعلام قیمت خودرو و مسکن، توانستهاند مخاطبان بسیاری را جذب خود کنند. این یعنی کشانده شدن خریداران و فروشندگان از فضای رسمی کشور به کانالهای غیررسمی و شبکههای اجتماعی خارجی که متاسفانه هیچ نظارتی هم بر آنها وجود ندارد. بررسیهای انجام شده نشان میدهد بعد از تاریخ 12 اردیبهشت ماه امسال که درج قیمت در آگهی فروش حذف شد، فعالیت حداقل 31 پیج در اینستاگرام و 39 کانال در تلگرام، بر روی قیمتگذاری خودرو متمرکز شده و بعضاً کانالها و پیجهایی با استفاده از نام سایتهای آگهی پرمخاطب، اقدام به جذب هزاران فالوئر کردند و مدیریت این کانالها و پیجها در اختیار دلالان خودرو قرار گرفته است. جالبتر اینکه بررسی تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان این پیجها و کانالها از 12 اردیبهشت ماه و همزمان با حذف قیمت خودرو از سایتهای آگهی، به شدت افزایش یافته است و به طور میانگین میزان افزایش روزانه فالوئرهای 10 پیج پرمخاطب اینستاگرام پس از 12 اردیبهشت ماه، بین 2 تا 10 برابر رشد داشته است. رضا الفت نسب در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ارائه این آمار، اظهار کرد: متاسفانه پس از حذف قیمت از آگهی فروش خودرو در سایتها و پلتفرمهای موجود در کشور، همان اتفاقی که بسیاری از کارشناسان آن را پیشبینی میکردند، افتاد و پای خریداران و فروشندگان خودرو به واسطه حذف قیمت از سایتهای رسمی کشور، به شبکههای اجتماعی و شبکههای غیررسمی که مهمترین آنها تلگرام و اینستاگرام است کشیده شد. سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه قیمت گذاری در برخی از این کانالها و پیجها تا 30 درصد بیش از قیمت واقعی بازار بوده است، خاطرنشان کرد: این کوچ از سایتهای رسمی به شبکههای غیررسمی و کانالهای تلگرامی در شرایطی رخ داد که هیچ نظارتی بر این شبکههای اجتماعی و کانالها وجود ندارد و دلالان با قیمتگذاری کاذب، سعی در ملتهب کردن بازار خودرو دارند. وی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت خودرو به دلیل کاهش ارزش دلار در کشور رخ داده و کاهش قیمت خودرو ارتباطی با حذف قیمت از آگهی سایتهای فروش نداشته است

دکتر ولی اله بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه های کشور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: سال گذشته طرح توسعه و اصلاح و بازسازی گلخانه های کشور را در سطح ۳۱۰۰ هکتار داشتیم که از این میزان حدود ۲۶۰۰ هکتار مربوط به توسعه و ۵۰۰ هکتار در زمینه اصلاح و بازسازی بود و در مجموع ۹۶ درصد آن به انجام رسید.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، وی میزان تحقق برنامه اصلاح و بازسازی برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه ها را به تنهایی ۱۱۰ درصد برنامه در سال گذشته عنوان کرد.وی افزود: ۵۵ درصد سطح احداث شده گلخانه ها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۴۵ درصد دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین شد.بنی عامری گفت: سال ۹۷ بانک کشاورزی برای توسعه گلخانه ها ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد.

محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی گفت: کمبود مواد اولیه در صنایع دستی، توانسته بر کاهش تولید تاثیرگذار باشد.وی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۶۰۰ واحد رسمی فعال در تهران مشغول هستند، اظهار کرد: واحدهای غیررسمی در این صنف به نسبت کمتر از سایر دیگر اصناف است.وی گفت: در حال حاضر افزایش قیمتی برای این محصولات در دستور کار قرار نگرفته است.وی تاکید کرد: باتوجه به شعار رونق تولید، این صنف هم همانند دیگر اصناف، در جهت تحقق این شعار، برنامههایی را در دستور کار خود تا پایان سال قرار داده است.عبداللهی گفت: اقتصاددانان، آیندۀ اقتصاد جهان را وابسته به هنر و صنایع دستی میدانند و معتقدند حجم عظیمی از مبادلات تجاری و بازرگانی بازارهای آیندۀ جهان در تسخیر صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهد بود.