نقش موثر بانک شهر در زندگی شهری

شهردار کلان شهر اصفهان با تاکید بر نقش آفرینی بانک شهر در روند توسعه شاخص های زندگی شهری،گفت: در راستای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان، افزایش تعاملات با این بانک در دستور کار قرار دارد.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه خوشبختانه در سال های گذشته تعامل خوبی میان مجموعه شهرداری اصفهان و بانک شهر وجود داشته است،افزود: این مهم با توجه به نقش این بانک در حمایت از پروژه های شهری در سال جاری بیش از پیش دنبال خواهد شد. وی تصریح کرد:حمایت های این بانک از شهرداری ها موجب به سرانجام رسیدن بسیاری از پروژه های عمرانی در راستای رونق زندگی شهری شده است.

 

بهره گیری از ظرفیت سرمایه انسانی بانک ها

دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین گفت: با توجه به اهمیت و تبعات وسیع طرح ملی ادغام بانکها و موسسات اعتباری نیروهای مسلح با بانک سپه در اقتصاد پولی ایران و همچنین وجود ظرفیت های ارزشمند در سرمایه های انسانی بانکهای ادغام شونده در کنار بانک سپه استفاده از مدیران با سابقه ی این بانکها در حوزه های تخصصی ذیربط امری مناسب و موثر است و معرفی آقای حمیدرضا شاکری در این مقطع زمانی بیانگر توجه ویژه مدیریت محترم بانک سپه به این نکته در حوزه ی سرمایه انسانی بانکهای طرح ملی ادغام می باشد. به نوبه ی خودم ضمن تبریک این جایگاه به آقای شاکری، از این رویکرد بانک سپه تقدیر می کنم.

 

کاربردهای بلاکچین در بانکداری و پرداخت

دکتر نیما امیرشکاری، عضو انجمن بلاکچین ایران بعنوان کارشناس در کارگاه آموزشی کاربرد بلاکچین که توسط بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد گفت: دیگر به متمرکز بودن اعتمادی نیست و این مهمترین پیام بلاکچین برای دنیاست؛ در واقع واسطه های سنتی که در گذشته اعتماد مردم را جلب کرده بودند، اعتبار گذشته را ندارند.

وی تاکید کرد: می توان برای حفاظت از یک محل، دیوار ساخت و اطراف آن دیوار گذاشت و منابع زیادی صرف نگهداری آن کرد، اما اگر دشمن داخلی باشد، آن دیوار هیچ کمکی نمی کند؛ امروزه با پیشرفت فناوری فضایی ایجاد شده که نمی توانیم چشم بسته به افراد داخل سازمان اعتماد کنیم

بیمه پاسارگاد به ازای هر سهم

۱۸۰ ریال سود داد

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور بیش از ۹۸ درصد سهامداران ، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعت ۱۵روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ در دانشگاه خاتم برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای معصوم ضمیری نائب رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال ۱۳۹۷ توسط آقای پیروز باستانی عضو هیأت مدیره بیمه پاسارگاد به سمع و نظر سهامداران رسید. صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ بیمه پاسارگاد به تصویب حاضرین در جلسه رسانده شد.

تصویب مبلغ ۳۶۰ر۶۱۲ میلیون ریال سود نقدی ، تعیین مؤسسه حسابرسی مؤسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس علی البدل از مصوبات مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.

همچنین بر اساس عملکرد سال مالی ۱۳۹۷و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) 887 ریال تعیین شد و مبلغ ۱۸۰ریال سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت.

هر ۱۰ روز صدور یک چک خسارت سیل

بیمه تجارتنو در ادامه پرداخت خسارتهای ناشی از سیل ششمین چک به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را در وجه کمیته امداد امام خمینی (ره) صادرکرد که با اقدام صورت گرفته رقم پرداختی به این نهاد از مرز 403 میلیارد ریال گذشت.

پیرو قول مساعد نیما نوراللهی به مددجویان خسارت دیده تا امروز سعی مجموعه براین بوده که همزمان با ارزیابی خسارات، مبالغ تایید شده در اسرع وقت پرداخت شود که صدور چک فوق به فاصله زمانی۳۶ روز از چک ۱۰۰ میلیارد ریالی ۱۶ اردیبهشت و تنها ۸ روز میان دو چک ۱۰۰ میلیاردی پنجم و چهارم، دلیل اثبات “تا آخردر کنار مددجویان آسیب دیده کمیته امداد امام خمینی(ره) ایستادهایم” است. استارت پرداخت خسارت از ۱۰ فروردین ۹۸ زده شد و به طور میانگین هر ۱۰ روز کاری واریز شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد؛

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک کشاورزی تحولات مثبت و موفقیت های بخش کشاورزی را در شرایط خطیر فعلی تکیه گاهی مطمئن برای پاسخ به نیازهای کشور دانست و اعلام کرد ، بانک کشاورزی با تمام توان از رونق تولید در بخش کشاورزی و ایجاد ظرفیت های جدید تولید در این بخش حمایت می کند.

روح اله خدارحمی در جمع اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز، با اعلام مطلب فوق، عملکرد سال گذشته و اولویت های پرداخت تسهیلات این بانک در بخش کشاورزی را تشریح و تبیین کرد.

وی عملکرد بانک کشاورزی در سال 1397 را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: سال 1397 از نظر اعتبارات کشاورزی سال خوبی بود و این بانک عملکرد قابل قبولی برجای گذاشت.

خدا رحمی در تشریح عملکرد بانک کشاورزی در زمینه تجهیز منابع مالی گفت: مانده کل سپرده های این بانک در دو سال اخیر با افزایش 400هزار میلیارد ریالی به مبلغی بیش از 920 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1397 رسیده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه جریان تأمین منابع و پرداخت اعتبارات بخش کشاورزی بهبود یافته است گفت: رشد مانده تسهیلات پرداختی این بانک به بخش کشاورزی در سال 1397 در مقایسه با سال قبل از آن بیش از دو برابر بوده است.وی در تشریح و تبیین اولویت های پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی توسعه مکانیزاسیون را یکی از ضرورت ها و اولویت ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی 100 درصد منابع ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی را بدون محدودیت تأمین می کند.

خدارحمی اضافه کرد: برای حمایت از تولید بذر اصلاح شده با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، منابع ارزان قیمت در اختیار فعالان و تولیدکنندگان قرار می دهیم.وی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات سرمایه ای به واحدهای تولیدی و فعالان بخش کشاورزی نسبت به تسهیلات سرمایه در گردش پیشی گرفت و در سال جاری نیز امکانات خوبی را برای حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی تدارک دیده ایم.

بیمه تعاون از طرح جدید این شرکت بنام "سانا کارت تعاون" رونمایی کرد. به گزارش روزنامه تجارت، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در مراسم رونمایی از طرح " سانا کارت تعاون" گفت: آینده صنعت بیمه در اختیار اینشورتک هاست و هر شرکتی ارتباط قوی تری با اینشورتک ها داشته باشد، در آینده موفق تر خواهد بود. وی افزود: یکی از دلایلی که فروش بیمه های آتش سوزی و حوادث انفرادی در ایران ناموفق بوده، فروش سخت آنها و الزام به ارائه اطلاعات زیاد بوده است. مدیرعامل بیمه تعاون خاطرنشان کرد فروش برخط بیمه نامه یعنی بیمه گذار بعد از پرداخت وجه بیمه نامه، کد یکتای بیمه مرکزی را دریافت کند نه اینکه بعد از پرداخت وجه برای دریافت مدارک به وی مراجعه شود. مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: در این شرکت دو مسیر موازی را پیش می بریم یکی فروش بیمه نامه های خرد و دیگری کلان است ولی با توجه به اینکه قراردادهای بزرگ معمولا در چرخش است پس باید فروش خرد و درآمد پایدار داشته باشیم و در دراز مدت می تواند درآمد بالایی برای شرکت و شبکه فروش داشته باشد و به طور طبیعی و خودکار توزیع ریسک نیز صورت پذیرد همچنین ما صد در صد به شبکه فروش اهمیت می دهیم و استراتژی هایمان را با تبادل نظر با شبکه فروش ایجاد می کنیم. مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد این شرکت تنها شرکت بیمه ای است که ساختار تعاونی دارد همچنین وی از افزایش سرمایه این شرکت طی ماه های آینده به ١٥٠ میلیارد تومان با آورده نقدی و حق تقدم استفاده نشده سهامداران خبر داد و افزود: دلیل عدم افزایش بوروکراسی های اداری بوده است. وی سرمایه فعلی این شرکت را ٤٩ میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد که در حال حاضر تفاوت این رقم تا ١٥٠ میلیارد تومان تامین شده است. در ادامه همتی مدیر بیمه های اشخاص بیمه تعاون در این خصوص گفت: در طرح سانا، حداقل اطلاعات از بیمه گذار دریافت می شود و امکان صدور بیمه نامه در هر ساعتی از شبانه روز وجود دارد. بر این اساس، بیمه گذاران می توانند کارت اعتباری سانا مورد نیاز را خریداری کرده و بعد از تماس با شماره موجود، رمزی را دریافت کنند و با استفاده از رمز و استفاده از آن در ابزارک موبایلی، بیمه نامه خود را در کمتر از دو دقیقه خریداری کنند.