کرهجنوبی یک - ایران یک

گروه ورزش: شاگردان خورخه گومز بنتو باز هم در شکست ایران ناتوان ماندند. رکورد گلنزدن آنها به ایران شکست اما حسرت پیروزی مقابل یوزها همچنان باقی ماند. تیم ملی ایران از ساعت 15:30 بعد از ظهر دیروز در ورزشگاه جام جهانی سئول مهمان تیم ملی کره جنوبی بود. این دیدار با قضاوت ریوجی ساتو آغاز شد. هیروشی یامائوچی و ایسائو نیشیهاسی کمک داورهای این مسابقه بودند. این جدال به ظاهر دوستانه برای کرههای اهمیت زیادی داشت چرا که با پیروزی در این مسابقه میتوانستند به رکورد هشت سال شکستناپذیری یوزهای ایرانی مقابل آنها پایان دهند. اتفاقی که در نهایت رخ نداد. در ترکیب کره جنوبی جو هیون وو، هانگ چول، کیم یانگ کون، کیم مین جا، لی یانگ، پائک سئونگهو، نا سانگهو، هوانگ اینبوئم، لی جائسونگ، هیونگ سون مین، هوانگ اویج بازی می کردند. برای ایران هم علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد ،علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، رامین رضاییان و مهدی طارمی بازی کردند.

  • نیمه نخست

    بازی در ابتدا ملایم و بدون هیجان آغاز شد اما به مرور جذابتر شد. در دقایق ابتدایی کره با حملات متعدد به دنبال گلزنی بود که توپها یکی پس از دیگری راهی کرنر میشد. در دقیقه 15 ضربه سر خطرناک مهاجم کره با واکنش دیدنی بیرانوند بازهم یک کرنر برای حریف به همراه داشت. سه دقیقه بعد شوت دیدنی طارمی از پشت محوطه جریمه دروازه کره را به خطر انداخت اما این توپ توسط گلر مهار شد. در دقیقه 25 باز هم صحنهای جذاب توسط ایران خلق شد و این بار علیرضا جهانبخش شوتی دیدنی را به راهی دروازه کره جنوبی کرد که باز هم هیون وو مانع گل شدن آن شد. در دقیقه 30 فرصت یک پنالتی از ایران گرفته شد، جایی که مهدی طارمی در محوطه جریمه کره جنوبی نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی بودن آن اعتقادی نداشت. در ادامه مسابقه هم حملات متعدد ایران باز هم راهی به دروازه حریف پیدا نکرد اما مهمترین لحظه مسابقه در نیمه نخست، در ثانیههای پایانی رقم خورد. توپ ارسالی لی یونگ از سمت راست زمین و ضربه زیبای سانگهو به زیر طاق دروازه بیرانوند برخورد کرد، اما راهی به دروازه نداشت.

  • نیمه دوم

    آغاز نیمه دوم هم خسته کننده بود. دو تیم در ابتدای چهل و پنج دقیق دوم ترجیح دادند به شناخت نقاط ضعف خود بپردازند و در ادامه بازی جذابتر شد. حرکت تکنیکی مهدی ترابی و پاس او را احمد نوراللهی با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه کره جنوبی دفع شد تا نخستین گل بازی در دقیقه 55 ثبت نشود. اما سه دقیقه بعد، پاس بلند از زمین کره جنوبی با ناهماهنگی میلاد محمدی و مرتضی پورعلیگنجی فرصت گلزنی را در اختیار هوانگ اویجو قرار داد تا این بازیکن بعد از تک به تک شدن با بیرانوند، با ضربه چیپ زیبا دروازه ایران را باز کند. بدین ترتیب کره جنوبی پس از هشت سال موفق شد دروازه ایران را باز کند. اما این پیروزی خیلی طولانی نشد و در دقیقه 62 ارسال رامین رضاییان از روی کرنر سمت راست زمین روی خروج ناقص هیون وو، بعد از برخورد به بدن مرتضی پورعلیگنجی و پای کیم یونگوون وارد دروازه کره جنوبی شد تا گل تساوی ایران به ثمر برسد

طی یکسال گذشته تصاویر لو رفته از کولئوس به صورت مخفیانه منتشر می شد اما اینک رنو به شکلی رسمی از بزرگترین SUV برند خود رونمایی کرد.

کولئوس جدید بسیار ارتقاء یافته و قرار است سفارش خرید این خودرو در ماه آینده ثبت شده و در ماه اکتبر به دست مشتریان برسد.

طراحی خارجی این خودرو تغییرات زیادی نشان میدهد. در این بخش جلو پنجره رادیاتوری کولئوس تغییر کرده و با نوارهای کرومی تزئین شده است. این نوارهای کرومی از اطراف دور چراغهای جانبی را نیز قاب میکند.

چراغهای نمای روبهرو همچنان فرمت C شکل خود را حفظ کردهاند. از دیگر سو خودرو با توجه سطح تریم انتخابی با چرخهای آلیاژی 18 و 19 اینچی ارائه میشود.

در بحث فنی، فعلا رنو پیشرانه های ارتقا یافته دیزلی جدیدش را برای کولئوس ۲۰۲۰ معرفی کرده است. اما برخی احتمال می دهند که سری جدید پیشرانه های بنزینی گروه رنو و دایملر نیز بر روی این کراس اوور تا چند ماه دیگر قابل سفارش گذاری باشد .

خودرو به موتور دیزلی کارآمدتر با سیستم کاهش کاتالیستی مجهز است. در سطح پایه موتور 1.8 لیتری dci حدود 150 اسببخار توان تولید کرده و این خروجی برای کاهش مصرف سوخت به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت در این خودرو حدود 5.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد میشود. نسخه قدرتمندتر این خودرو به موتورهای 2 لیتری مجهز شده و 190 اسببخار قدرت دارد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است گفت: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش پیدا نکرده است.

سردار اسکندر مومنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره وضعیت اعتیاد در جمعیت دانش آموزی و برنامههای پایش و کاهش عرضه در اطراف مدارس اظهار کرد: حتما باید پایشهای مجدد در این زمینه صورت بگیرد، چون جمعیت دانش آموزی ثابت نیست و هر ساله تعدادی فارغ التحصیل میشوند و باید این پایشها بروز رسانی شوند.وی افزود: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی ۲.۱ درصد است و افزایش نیافته است. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شایعترین ماده مصرفی در میان دانش آموزان گفت: متاسفانه قاچاقچیان بستههای جدید و رنگین را با تبلیغات گسترده تبلیغ می کنند و طبیعی است که هدف آنها نوجوانان هستندو قاچاقچیان با تاکید بر بی ضرر بودن اینکار را شروع میکنند

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا گزارش داد، گرانترین تابلو نقاشی با عنوان "منجی جهان" اثر لئوناردو داوینچی در کشتی تفریحی محمد بن سلمان قرار دارد. پیشتر در گزارشهایی اعلام شده بود که این تابلو نقاشی با مبلغی نجومی به ولیعهد عربستان فروخته شده است. کنی شاچتر، یکی از دلالان هنر در لندن اعلام کرد: این نقاشی در قایق لوکس تفریحی ولیعهد عربستان قرار دارد تا پس از آن، در شهر العلا (یک شهر و منطقه باستانی در عربستان سعودی) قرار گیرد.

عربستان سعودی به دنبال تبدیل این منطقه به عنوان مقصد گردشگری و فرهنگی است.

تابلو نقاشی "سالواتور موندی" یا همان "منجی جهان" اثر داوینچی توانست در سال ۲۰۱۷ رکورد گرانقیمتترین نقاشی جهان را در حراجی «کریستی» بشکند. این اثر نقاشی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شده بود.

از زمانی که این تابلو در سال ۲۰۱۷ فروخته شد، ابهاماتی در مورد مکان قرار داشتن آن ایجاد شد

یک رسانه آمریکایی مدعی شده برادر ناتنی رهبر کره شمالی که سال ۲۰۱۷ به قتل رسید عامل سازمان جاسوسی سی آی ای (سیا) بوده است.

وال استریت ژورنال در گزارشی در این رابطه می نویسد: کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در سال ۲۰۱۷ در مالزی کشته شد برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال این مطلب را به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد. بنا بر این گزارش، بسیاری از جزئیات رابطه کیم جونگ نام با سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده همچنان نامشخص است. در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «چند مقام سابق آمریکایی اعلام کرده اند که برادر ناتنی کیم جونگ اون که سالها در خارج از کره شمالی زندگی می کرد و پایگاه قدرتی در پیونگ یانگ نداشت احتمالاً نمی توانست جزئیات فعالیت های مخفیانه کشورش را فاش کند». در این گزارش همچنین آمده است که کیم جونگ نام به احتمال قریب به یقین با سازمان های امنیتی دیگر کشورها به ویژه چین نیز در تماس بوده است. طبق این گزارش، کیم جونگ نام در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ برای دیدار با رابط خود با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به مالزی سفر کرده بود. هر چند این دیدار احتمالاً تنها هدف او از سفر به مالزی نبوده است. سیا از اظهار نظر در مورد گزارش روزنامه وال استریت ژورنال خودداری کرده است. مقامات آمریکا و کره جنوبی بر این باور هستند که مقامات کره شمالی دستور ترور کیم جونگ نام در سال ۲۰۱۷ را صادر کردند. این در حالی است که پیونگ یانگ هرگونه دخالت در ترور او را رد کرده است

 

رییس کمیته مردمی عراق در اربعین که ریاست اتحادیه رادیو و تلویزیون این کشور را به عهده دارد از آغاز جنگ روانی در کشورش علیه ایران خبر داد و به ستاد اربعین ایران پیشنهاد کرد: امسال روی نام ایران و اقداماتی که انجام داده بیشتر مانور دهید تا مردم عراق از این اشتباه خارج شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید حسینی رئیس کمیته «لواء الخدمه الحسینی» که با بسیج مردمی خانههای شخصی را برای اسکان و پذیرایی از زائران آماده میکند، در کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین که در شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش شمار خانههایی که میزبان زوار ایرانی در اربعین سال گذشته بودند و امسال تعداد آنها با توجه به شدت گرما، افزایش خواهد یافت به مقامات ایرانی حاضر در این نشست نکاتی را درباره هجمههای تبلیغاتی علیه ایران متذکر شد.

حسینی افزود: شهرداری تهران درباره شعار امسال با تاکید بیشتر روی نام ایران با توجه به همجمههای منفی کمک کند و خطاب به آن گفت: شهرداری سال گذشته ۱۷ پرچم به مناسبت اربعین در عراق نصب کرد که هر یک از این پرچمها ۷۰ میلیون تومان قیمت داشت. حالا از آن پرچمها فقط میلهها باقی مانده است و نمیدانیم آن پرچمها چه شده، این اتفاق درباره عکسهای دیگری که در اربعین نصب شده افتاده است.

او گفت: در عراق تبلیغاتی میشود که ایران کشور ضعیفی شده، در محاصره و در آستانه جنگ است و مشکل مالی دارد. پیشنهاد میکنم امسال کمیته مشارکتهای مردمی ایران و اقدامات آن را در اربعین بیشتر نمایان کند