اصلاحیه سال 95 مبنای انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس اصلاحیه قانون انتخابات مصوب در خردادماه 95 برگزار می شود.به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی افزود: در این اصلاحیه برخی مفاد از جمله شرایط تبلیغات انتخابات و میزان حد نصاب آرا و … تغییر یافته که نقش فرمانداران در اجرای مفاد این قانون بسیار مهم است.وی از فرمانداران خواست با مطالعه دقیق قانون انتخابات مجلس اشراف کامل بر تمام مواد آن داشته باشند.قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور در دولت تدبیر و امید هیچگاه یک طرف مناقشه نبوده و استانداران و فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت باید موضوعات و مسائل را حل و فصل کنند.

 

رد صلاحیت شدگان حق اعتراض قانونی دارند

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان در اعمال وظیفهشان وارد صفبندیهای سیاسی و جناحی نمیشوند و نظر شخصی خود را اعمال نمیکنند بلکه ملاک آنها عمل به وظیفه قانونی است. آیتالله احمد جنتی گفت: همواره شورای نگهبان سه اصل رعایت شرع مقدس، قانون و اخلاق را مدنظر قرار داده و در زمینه نظارت بر انتخابات نیز همینگونه عمل کرده و میکند.وی افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحیتها برای کسانی که صلاحیتشان تأیید نمیشود حق اعتراض قانونی قائل بوده و آماده شنیدن نظرات آنها است. جنتی گفت: در فرآیند انتخابات و بررسی صلاحیتها عمل به مرّ قانون همواره مدنظر ما بوده است.

 

اهمیت علنی بودن دادگاههای مفاسد اقتصادی

یک فعال سیاسی با اشاره به اینکه هر دادگاهی که به بیتالمال و حقوق مردم مربوط میشود، باید علنی برگزار شود، گفت: نتایج این دادگاهها به صورت کاملاً شفاف به اطلاع مردم رسانده شود. اگر مردم مطلع شوند با برگزاری دادگاهها چه میزان اموال به بیتالمال بازگشته، اعتمادشان بیشتر میشود.جلال جلالیزاده در گفتگو با ایسنا ادامه داد: دادگاههای رسیدگی به مفاسد اقتصادی نباید به گونهای برگزار شود که نتیجه مثبتی در بر نداشته و فقط شکل ظاهری داشته باشد. زمانی این دادگاهها مؤثر است که مردم از روند برگزاری دادگاه و نتایج آن آگاهی کامل داشته باشند. مردم باید احساس کنند که برخورد با مجرمان جدی است در غیر این صورت این دادگاهها مورد استقبال قرار نمیگیرد.

پاسخ کوبنده به تهدید علیه ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدید علیه ثبات امنیت موجود کشور و مرزها سخت و کوبنده خواهد بود.به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری پس از بازدید از یگانهای حاضر در یگان مرزی تایباد طی سخنانی کوتاه اظهار داشت: امروز کشور ما با حضور مردم و علمای انقلابی اعم از اهل تسنن و تشیع و نیروهای مسلح کشور با داشتن فرماندهان شجاع و فهیم و رزمندگانی بصیر و دلاور و نیز حضور هر گونه توطئه دشمنان بر علیه امنیت پایدار این مرز و بوم را خنثی میکنند و بی شک پاسخی سخت و کوبنده در انتظار کسانی خواهد بود که قصد دارند به امنیت کشور و مرزها آسیب برسانند.

آمریکا به دنبال توافق با ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: آمریکا به دنبال یک توافق مورد تأیید کنگره این کشور با ایران است تا جایگزین توافق هستهای سال ۲۰۱۵ شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته از آن خارج شد. به گزارش ایسنا برایان هوک گفت: ممکن است آمریکا تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال کند.وی که دخالتهای کشورش در منطقه دلیل اصلی تنشها در خاورمیانه و خلیج فارس حتی میان خود کشورهای عربی محسوب میشود گفت: شورای همکاری خلیج فارس اگر متحد باشد میتواند در مقابله با ایران به طور موثرتری عمل کند.

بولتون به دنبال جنگ افروزی

نماینده ایران در سازمان ملل متحد بر پایبندی ایران به برجام و بدعهدی اروپا تاکید کرد.به گزارش ایلنا مجید تخت روانچی در مصاحبه با بیبیسی گفت: انگلستان باید نفتکش ما را آزاد کند اگر این اتفاق رخ ندهد، لندن با عواقل بدی روبهرو خواهد شد.این مقام ایرانی در مورد افزایش سطح غنیسازی ایران گفت: ایران برجام را نقض نکرده این بند در برجام به ما اجازه میدهد در صورتی که یکی از طرفین تعهدات خود را اجرا نکرد، طرف دیگر این اجازه را دارد تا از اجرای تعهدات خود خودداری کند. ما از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد به توصیه اروپاییها عمل کردیم و در برجام ماندیم اما اروپا به هیچ کدام از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده است.وی تصریح کرد: ما اعلام کردهایم که بیشتر از ۳.۶۷ درصد غنیسازی خواهیم کرد. اینکه در مرحله سوم چه اقدامی انجام خواهیم داد را هنوز اعلام نکردهایم اما اگر به آن مرحله برسیم قطعا اعلام خواهیم کرد. تخت روانچی در ادامه خاطرنشان کرد: من فکر میکنم ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست اما جان بولتون تمایل دارد که آتش جنگ میان ایران و آمریکا را روشن کند.وی هم چنین به امکان مذاکره و حل تنشها اشاره کرد و در این خصوص گفت: تنها راه برای کاهش تنش و امکان مذاکره بین ایران و آمریکا این است که هر چه سریعتر تحریمها علیه ایران برداشته شود.

اظهارات سخیف بوریس جانسون

وزیر خارجه پیشین انگلیس درباره کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام در اظهاراتی سخیف اقدامات اخیر ایران را در این باره دیوانگی خواند و مدعی شد که این کار، خلاف توافق هستهای است. به گزارش ایسنا، بوریس جانسون گفت: توافق هستهای مانع از دستیابی ایران به سلاح هستهای شده اما بریتانیا پیش از بررسی وضع هر گونه تحریم علیه ایران، منتظر گزارش آژانس بینالمللی انرژی اتمی درباره عبور ایران از تعهداتش ذیل این توافق میماند.وی افزود: من نمیخواهم مردم فکر کنند که در مواجهه با ایران به نرمی برخورد میکنم. ما با وضعیتی بسیار دشوار مواجهیم و من کاملاً آمادهام تا اگر ایران توافق را نقض کرد، مسیر خود را بروم. توصیه جدی من به ایرانیها این است که دست از این دیوانگی بردارند و اقدام دیگری نکنند که خلاف متن توافق است و به دنبال سلاح هستهای نروند.

افشاگری رشوه ۱۰ میلیارد تومانی

نماینده دادستان تهران در هجدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه، گفت: متهم ضیایی اعلام کرده مبلغ ١٠ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان به آقای درویش نوری رئیس دفتر یکی از رؤسای ادوار مجلس که از محل رشوه بوده است پرداخت کرده، بنابراین باید هر چه سریعتر، این پول برگردانده شود.به گزارش ایسنانماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت: آقای ضیایی روز گذشته در خصوص جدول کیفرخواست مطالبی را بیان کردند که نیاز به توضیح دارد. اولین مطلب ایشان در رابطه با انکار مبلغ ۱۳۰ میلیارد به شرکت جاوید گشت هیرمند بود که ایشان مدعی هستند در ۶۰ میلیارد آن نقش داشتند و ۷۰ میلیارد دیگر در زمان هیئت مدیره دیگری بوده است. اما منشأ این ۱۳۰ میلیارد به مصوبات هیئت مدیره باز میگردد.

روسیه به دنبال حفظ برجام

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با سفرای انگلیس، فرانسه و همچنین کاردار آلمان در مسکو دیدار و درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کرد به گزارش ایسنا.وزارت خارجه روسیه در بیانیهای با اعلام این خبر افزود: آنها در این دیدار درباره وضعیت پیرامون برجام گفتوگو کردند و ریابکوف از انگلیس، فرانسه و آلمان خواست تا همکاری خود را برای حفظ این توافق تقویت کنند.همچنین در این بیانیه آمده است: طرف روسی در این دیدار تاکید کرده که تمام طرفها، شامل ایران و تروئیکای اروپا میبایست تلاشها و کار مشترک خود را برای حفظ توافق، تضمین ادامه اجرای کامل برجام و پایبندی تمامی طرفها به تعهداتشان باتوجه به اصل تقابل که از ابتدا پایه و اساس توافق هستهای بوده است، افزایش دهند.در ادامه این بیانیه آمده است: در این دیدار تاکید شده است، اصلیترین چالش که تاکنون مانع از اجرای مؤثر برجام شده، نقض سیستماتیک و اقدامات مخرب از سوی آمریکا بوده است.

روحانی به شدت از عملکرد روباه پیر انتقاد کرد؛

رئیس جمهور اقدام انگلیس در توقیف کشتی نفتکش کشورمان را بسیار کودکانه، سخیف و اشتباه توصیف کرد و اظهارداشت: انگلیسی ها آغازگر ناامنی در دریا هستند و امیدواریم این کار را ادامه نداده و تکرار نکنند؛ چرا که تکرار آن موجب ناامنی در جهان شده و به زیان همه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت، گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است و از این رو به فضای کشورمان تجاوز کرد که البته با پاسخ قاطع مواجه شد و از سوی دیگر به طور نیابتی، کشتی نفتکش ایرانی را توقیف کردند که کار بسیار سخیف و غلطی انجام دادند.

روحانی خاطر نشان کرد: انگلیسی ها در آبهای سرزمینی اسپانیا به ناروا این کشتی را توقیف کردند در حالی که خودشان در این سرزمین و منطقه جبل الطارق اشغالگر هستند چرا که این سرزمین متعلق به اسپانیا است و دولتی اشغالگر که به ناروا در این منطقه حضور دارد این کار سخیف را انجام داده است و این در حالی است که مردم اسپانیا هم از این کار انگلیس اعلام انزجار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدام انگلیسی ها کاری بسیار سخیف، غلط و اشتباه بود و به زیان آنها است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جهان، خطوط کشتیرانی از امنیت کامل برخوردار باشد و به انگلیسی ها گوشزد میکنم که شما آغازگر ناامنی هستید و تبعات آن را بعداً درک خواهید کرد.

دکتر روحانی اظهارداشت: البته ممکن است انگلیسی ها به دستور آمریکا و یا آنچه که گروه «ب» نامیده میشود این کار را کرده باشد که البته باز هم اقدام غلط و اشتباهی است. ضمن اینکه میدانیم که در داخل انگلستان شرایط انسجام ندارد و به هم ریخته است و دولت و پارلمانی به طور منسجم وجود ندارد اما در عین این سراسیمگی و به هم ریختگی، توقیف نفتکش ایرانی کاری احمقانه بود.

وی خاطر نشان کرد: آنها درخواست جلسه فوقالعاده برای شورای حکام دادند که چرا ایران برخی از تعهدات برجامی را کنار گذاشته است و این داستان خندهآوری است که امروز آمریکاییها آن را انجام میدهند که کمتر میتوان در تاریخ سیاسی جهان سراغی از اینگونه اقدامات گرفت.

دکتر روحانی تصریح کرد: آیا غنی سازی که منجر به ساخت سوخت رآکتور قدرت شده و نیازمندیهای مردم را در زمینه شیرین کردن آب و یا تأمین برق برآورده میسازد و موجب اقدامات پزشکی و تولید رادیوداروها برای درمان بیماریها میشود و هزاران کاربرد صلحآمیز در زمینه علوم فناوری دارد برای ایران بد و برای دیگران خوب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اروپایی ها هم از اینکه ایران برخی تعهدات خود را بر طبق برجام کنار گذاشته اظهار نگرانی میکنند، خطاب به آنان، گفت: شما نمیخواهد نسبت به ایران نگران باشید، نگرانی شما باید از آمریکا باشد که کل این تعهد و برجام را زیر پا گذاشته و تمام تعهدات بینالمللی را متزلزل کرده است.

دکتر روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام و توافق حرکت میکند و ساختارشکن نیستیم و ساختار برجام را برهم نزدیم، ما 14 ماه به شما فرصت دادیم و باز هم با اقدام جدید خود 2 ماه دیگر فرصت دادیم و اقدامات ایران کاملاً صحیح، درست و در چارچوب قانون است.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته ممکن است برخی سلیقه دیگری در خصوص چگونگی اقدامات کشورمان داشته باشند که مثلاً چرا هیجانی و جهشی واکنش نشان نمیدهیم . در مقابل اینها، مبنای ما این است که فضا و زمان لازم را برای حفظ برجام تا جایی که ممکن است نگه داریم چرا که میدانیم برای منطقه و جهان حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتی برجام تضعیف شده امروز از چنان قدرتی برخوردار است که سیاست خارجی آمریکا را متزلزل کرده است، خاطر نشان کرد: امروز همه به آمریکا و ترامپ ایراد میگیرند که چرا یک توافق مورد تأیید سازمان ملل را کنار گذاشته است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز گامهای ما در زمینه برجام تدریجی، اما تصاعدی خواهد بود، گفت: نخستین هدف ما از این اقدام آن است که برجام حفظ شود و دیگران را به سیاست، منطق، اخلاق، معاهده و قوانین بینالمللی دعوت کنیم.

روحانی با اشاره به علاقمندیهایی که برای مذاکره با ایران ابراز میشود، تصریح کرد: وقتی صدام خرمشهر، مهران و قصر شیرین را در اشغال خود داشت و همزمان از مذاکره با ما سخن میگفت، مشخص بود که اقدام او نادرست و فریبکارانه است، چرا که اگر به دنبال مذاکره بود باید ابتدا از مناطق اشغال شده، بیرون میرفت.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همزمان با اشغالگری حرف از مذاکره معنا ندارد، گفت: اگر آمریکا بحث مذاکره را مطرح میکند، قطعاً فریبکارانه، نادرست و غلط است. اگر فکر میکنند که راهحل شرایط موجود مذاکره است، باید تحریمها را کنار بگذارد و به تعهدات خود بازگردد.

روحانی تصریح کرد: اگر در گفتار خود صادق هستید، باید کل تحریمها را کنار بگذارید و از ملت ایران به خاطر اقدامات غلط و نادرستی که انجام دادهاید، عذرخواهی کرده و به تعهدات خود باز گردید. در آن صورت شرایط متفاوت خواهد بود، اما بیتردید زمانی که خرمشهر در اشغال است با کسی صحبت نمیکنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: زمانی که اقتصاد مردم و روابط بانکی کشورمان و فروش کالا و واردات و صادرات دچار مشکل است، بحث از مذاکره حتماً فریبکاری است و ملت ایران هوشیار است و نمیتوانید با فریب، این ملت را از راه حق منحرف کنید.

روحانی گفت: علی رغم اینکه فشار دشمن شدیدتر شده است و شرایطی به وجود آوردند که منطقه ناامن باشد، شاخصها در همه زمینهها مثبت و رو به رشد بوده است و در بازار امنیت نسبی حاکم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بدخواهان تصور میکردند که در شرایط کنونی همه چیز بهم خواهد ریخت در حالی که شرایط کاملاً برعکس تصور آنها رقم خورده و در بهار امسال تراز تجارت خارجی مثبت بوده و صادرات بیش از واردات شده ، ضمن اینکه شرایط صادرات غیرنفتی نیز مناسب است و بسیاری از فعالان اقتصادی بخاطر قانون و ملت ایران، ارز ناشی از صادرات را به داخل کشور بازمیگرداند که کار بسیار شایستهای است.

ظریف تصریح کرد؛

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید براینکه از سوی دولت انگلستان پیشنهادی در خصوص مبادله نفتکش با نازنین زاغری مطرح نشده است گفت: اقدام انگلستان در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران یک راهزنی دریایی است و اصلاً جایگاهی ندارد که در این موضوع مورد مبادله قرار بگیرد. به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف با تاکید بر این که موضع ایران درمورد برجام کاملاً مشخص است؛ افزود: ایران براساس برجام عمل کرده و در حال حاضر این اروپاییها هستند که با دو مشکل مواجه هستند اول این که آمادگی ندارند برای تأمین امنیت خودشان هزینه کنند و مشکل دوم و اصلی تر آنها آمریکاییها هستند که از برجام خارج شدهاند. وزیر خارجه تصریح کرد: موضع ایران صریح است و هیچ گاه مذاکره تحت فشار امکان پذیر نیست؛ طرف مقابل باید فشارهای خود و همچنین جنگ و تروریسم اقتصادی که علیه مردم ایران به راه انداخته را متوقف کنند؛ بعد از این اتفاقات میشد برای اجرای برجام صحبت کرد. ظریف درباره موضوع جلسه شورای حکام گفت: خیلی جالب است کشوری که برجام را نقض کرده، برای اقدامی که در داخل برجام است و هیچ ارتباطی به پادمان و پروتکل الحاقی ندارد، درخواست جلسه شورای حکام را مطرح کرده است. وی تاکید کرد: شورای حکام موضوعیتی در این زمینه ندارد و فقط در حوزه برجام فقط باید از آژانس گزارش بگیرد. وزیر خارجه درباره تهدید برخی منابع غربی در خصوص احتمال عملیاتی کردن مکانیزم ماشه در برجام با تاکید بر این که مکانیزم ماشه قابل عملیاتی شدن نیست خاطر نشان کرد: برجام یک سازوکار دارد و این سازوکار برای آن است که مانع نقض تعهدات طرفین شود وقتی برجام نقض شد ایران نیز آن سازوکار را عملیاتی کرد که من در این زمینه پیش و پس از خروج آمریکا از برجام ۵ نامه به خانم موگرینی نوشتم.

وی با بیان این که سازوکار ماده ۳۶ برجام رسماً عملیاتی شده و جلسات کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونین وزرا و با فاصله کمی بعد از آن در سطح وزرا برگزار شد، اظهار کرد: طی این جلسات وزرای خارجه عضو برجام ۱۱ تعهد به ایران دادند. اما تاکنون حتی یکی از آنها اجرایی نشده است. اروپاییها علاوه بر این که ۱۱ تعهد خود را اجرا نکردهاند، سایر تعهدات خود را نیز نقض کردند.

ظریف با اشاره به اقدام اخیر انگلستان در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران گفت: اقدامی که اخیراً انگلستان انجام داد، نقض تعهداتشان است چون این اقدام از طرف آمریکاییها و برای اجرای تحریمهای نفتی علیه ایران انجام دادند و ارتباطی به سوریه ندارد این اقدام صرفاً اقدامی است که انگلیسیها از طرف گروه بی انجام دادند. و نقض اساسی برجام محسوب میشود.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: اقدامات دیگری که بخشی از کشورهای اروپایی در دستگیری افراد از طرف آمریکا انجام میدهند نقض برجام محسوب میشود. چون آمریکا این افراد را برای نقض تحریمهای که از نظر برجام وجود ندارد، بازداشت کردهاند و اروپاییها به این درخواست آنها احترام میگذارند بنابراین اروپاییها نقض برجام میکنند.

ظریف تصریح کرد: اصلاً مکانیزم ماشه جایگاهی در ایران ندارد. چون ایران از روش جبرانی داخل برجام استفاده کرده و این استدلال ما کاملاً واضح است؛ اروپاییها در حال استفاده ابزاری این موضوع هستند اما خودشان هم میدانند مکانیزم ماشه جایگاهی ندارد لذا اعلام کردهاند اقداماتشان به معنای استفاده از مکانیزم ماشه نیست.

وی با تاکید بر اینکه نفتکشی که انگلستان توقیف کرده نه مالکیتش برای ایران است و نه پرچم ایران را دارد گفت: پیگیری حقوقی به این معناست که کشوری که مالکیت نفتکش را بر عهده دارد یا پرچم او در نفتکش به احتزاز درآمده باید اقدام به پیگیری حقوقی کند. در این شرایط ما فعلاً در حال پیگیری سیاسی هستیم و صاحبان نفت و کشتی میتوانند پیگیری حقوقی انجام دهند که در حال انجام این کار هستند

شمخانی در دیدار با مشاور مکرون تاکید کرد

امانوئل بون مشاور رئیس جمهوری فرانسه با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون ساز وکارهای اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مسائل منطقه ای و دوجانبه با وی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی در این دیدار با انتقاد از بی عملی کشورهای اروپایی برای اجرای تعهداتشان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی آمریکا در این توافقنانه چند جانبه اظهار داشت: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران،تصمیم قاطع کشور ما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرفهای دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.

شمخانی ، اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هستهای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد و گفت: این مسیر در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.

وی سیاست فشار حداکثری آمریکا را راهبردی شکست خورده عنوان و خاطرنشان ساخت: ایران در عمل اثبات نموده که در ابعاد اقتصادی،سیاسی و دفاعی توانمندی و ظرفیت مدیریت و مقابله با تنشها و چالشهای مختلف را دارد و با کشوری با این مشخصات نمی توان با زبان زور سخن گفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشورهای اتحادیه اروپا باید بدای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی امریکا بایستند.

«امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیسجمهوری فرانسه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده ام و حامل هیچ گونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.

وی با اشاره به آگاهی فرانسه از قدرت تاب آوری ایران در برابر فشارهای مختلف که طی ۴۰ سال گذشته و عبور از تحریمهای مختلف به اثبات رسیده است خاطرنشان کرد: علی رغم میل، اراده و اقدامات آمریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران طی ۲۰ سال گذشته در معادلات منطقه ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است.

مشاور رییس جمهور فرانسه گفت: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنشهای رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد. وی در پایان افزود: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران در منطقه ، پاریس علاقهمند به تداوم گفتوگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحرانهای جاری در سوریه، یمن، عراق و لبنان است.