لزوم تقویت آموزش پدافند غیرعامل

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران با اشاره به اقدامات تاثیر گذار این بانک برای کاهش رنج آسیب دیدگان از سیل امسال گفت: شکل جدید بحران ها اعم از بحران های طبیعی و غیر طبیعی در ابعاد مختلف، لزوم آموزش مباحث مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به شکل علمی را در سازمان ها دو چندان کرده است. عباس شفیعی در همایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ضمن تاکید بر لزوم بهبود سطح سخت افزاری و تجهیزاتی بانک، افزود: همه کارکنان بانک به منظور حفظ و صیانت از اموال مشتریان می بایست سطح هوشیاری و آمادگی خود را به عنوان موضوع اصلی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهبود بخشند.

 

برگزاری هم اندیشی بیمه و بانک سینا

نشست هم اندیشی بیمه و بانک سینا بهمنظور توسعه همکاریهای فیمابین با حضور دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایبرئیس هیأتمدیره بیمه سینا و مهندس محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک سینا برگزار شد. در این نشست دکتر رضا جعفری با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای بیمه سینا گفت: در حالحاضر شرایط لازم از لحاظ ساختار و توانگری مالی و نیروی انسانی برای عملیات بیمهگری و پوششهای موردنیاز بانک سینا و مشتریان آن وجود دارد. مهندس محمدرضا پیشرو نیز ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد بیمه سینا در سالجاری اعلام آمادگی کرد که با توجه به اینکه بانک سینا بهتازگی یکی از سهامداران بیمه سینا شده است، این همکاریها و همافزاییها در آینده توسعه و گسترش بیشتری پیدا کند.

 

احداث و بازسازی مدارس مناطق سیل زده

همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت علیبنموسیالرضا(ع)، عملیات احداث و بازسازی ٢١ مدرسه در مناطق سیلزده کشور توسط بانک صادرات ایران آغاز شد. حمداله عظیمی دبیر ستاد خیرین مدرسهساز با اشاره به تلاشهای بانک صادرات ایران گفت: ستاد خیرین مدرسهساز بانک صادرات ایران در راستای کمک به سیلزدگان و بازسازی مناطق آسیبدیده از سیل، بازسازی و احداث ٢١ مدرسه را در استانهای گلستان و لرستان برعهده گرفته است. از محل کمکهای نقدی کارکنان خیر این بانک، پروژه احداث یک مدرسه ١٢ کلاسه در روستای آققمیش استان گلستان آغاز شده و علاوه بر آن، ٥ مدرسه آسیبدیده از سیل در استان گلستان نیز توسط این ستاد بازسازی و تجهیز میشود.

الزام تقویت بانک توسعه تعاون

اسدالله عباسی عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی: برای تحقق اهداف سند توسعه تعاون، تقویت بانک توسعه تعاون الزامی است. عباسی عضو هیئترئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق سهم واقعی تعاون در اقتصاد، پیشنیازهای زیادی وجود دارد که باید از سوی دولت پیگیری و محقق شود که تقویت بانک توسعه تعاون بهعنوان بانک تخصصی و توسعهای این بخش بسیار ضروری به نظر میرسد. همچنین فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه فعلی دولت برای واگذاری هجده بنگاه مهم به بخش غیردولتی از جامعه تعاون دعوت نمود تا از طریق تشکیل تعاونی سهام عام فراگیر، مالکیت و مدیریت این بنگاهها را برعهدهگرفته و به سهم واقعی خود در اقتصاد دست یابند.

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ادامه بابیان اراده دولت برای کاهش اتکا به منابع نفتی و مردمی نمودن اقتصاد، لزوم حضور بیشازپیش تعاونیها را در عرصههای اقتصادی بهعنوان یک ضرورت عنوان نمود.

نشست آینده پژوهی در صنعت بیمه

در چهارمین جلسه از دوره آموزشی آینده پژوهی در صنعت بیمه که با حضور دکتر مهرآئین جامعهشناس و مدرس دانشگاه در پژوهشکده بیمه برگزار شد دلایل آینده پژوهی از دو بعد فلسفی و اجتماعی مورد بحث و استقبال شرکتکنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر مهرآئین باطرح این موضوع که آینده پژوهی علم مطالعات مبتنی بر دادههای منابع حاضر نظیر خبرگان هر حوزه است گفت: آینده پژوهی علم مطالعات بنیادی است و بر این اساس مطالعات این حوزه صرفا متکی بر نظریهها و دادههای آماری نیست بلکه بر بسترهای اجتماعی شکلگیری یک علم نیر توجه دارد.

پرداخت خسارات زلزله مسجد سليمان

در پي وقوع زلزله در شهرستان مسجد سليمان و بروز خسارت هاي جاني و مالي در اين منطقه، كارشناسان بيمه آسيا به اين شهرستان اعزام شدند. كارشناسان بيمه آسيا بلافاصله پس از وقوع اين حادثه، در منطقه حضور يافتند و ضمن كمك رساني به آسيب ديدگان، كار بررسي و شناسايي زيانديدگان را آغاز كرده اند. آسيب ديدگان تحت پوشش بيمه آسيا مي توانند جهت تشكيل پرونده و اخذ خسارت، به شعب بيمه اسيا در استان خوزستان و يا نمايندگي هاي اين شركت در مسجد سليمان مراجعه كنند يا با تلفن دفتر مركزي به شماره ٠٦١٣٣٣٦٨٢٠٥ الي ٩ تماس بگيرند.

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: بورس، بانک و بیمه در مبادلات مالی، سه ضلع مثلث رشد و توسعه اقتصادی به شمار میروند که تناسب این اضلاع می تواند تحولات ویژهای را در بخش های تولیدی خدماتی و بازار سرمایه را رقم بزند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در گردهمایی سراسری هیئت مدیره استانها و اعضای کمیته های تخصصی و کارشناسان رسمی قوه قضاییه سخن می گفت، با تاکید بر اهمیت عملکرد ارزیابان خسارت های بیمه ای، افزود: نظر کارشناسان ارزیابی خسارت برای بیمه گران، بیمه گذاران و محاکم قضایی فصلالخطاب است و میتوان با تربیت کارشناسان خبره در این حوزه به بحث سرمایه های صنعت بیمه کمک کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت حضور کارشناسان رسمی دادگستری در اختلافات بین بیمهگران و بیمهگذاران اشاره کرد و افزود: موضوع ارزیابی خسارت از کلیدی ترین فرایندهای صنعت بیمه است؛ دقت، صحت و سرعت آن میتواند از ضرر و زیان صنعت بیمه و یا بیمه شدگان پیشگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پرتفوی ۴۵ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال ۹۷ خبر داد و پیشبینی کرد که تا پایان سال این رقم از ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به این مطلب که بعد از تحریمهای ظالمانه آمریکا تمامی ریسک ها در داخل کشور نگهداری می شود، خاطرنشان کرد: تحریم ها ریسک پذیری صنعت بیمه را به شکل محسوسی افزایش داده اما خوشبختانه با درایت و مدیریت صحیح توانستهایم این ریسک ها را در داخل کشور نگهداری کنیم.

وی از صنعت بیمه به عنوان ضمانتنامه سرمایهگذاری یاد کرد و افزود: پوشش ریسک های بخش تولید و خدمات در کنار بیمه های انفرادی از ماموریتهای اصلی صنعت بیمه به شمار می رود.

رئیس کل بیمه مرکزی از زمینه سازی کافی برای تصویب لایحه تاسیس صندوق بلایای طبیعی برای پوشش حوادث سی میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تصویب نهایی این لایحه و تایید شورای نگهبان، مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

شایان ذکر است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، میرمحمدصادقی معاون مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان بلندپایه کشور نیز به ایراد سخن پرداختند.

مراسم تودیع و قدردانی از مدیران بازنشسته بانک کارآفرین با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل این بانک برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مراسم تودیع و تقدیر از مدیران بازنشسته این بانک، با حضور حمید تهرانفر مدیرعامل، مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور بانکی و مدیران ارشد، در محل سالن همایشهای ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین در این مراسم با تقدیر از زحمات مدیران باسابقه و برجسته این بانک تصریح کرد: این مدیران در مسیر رشد و بالندگی بانک کارآفرین زحمات زیادی را متحمل شده و تجربیات ارزشمند خود را به یکی از بهترین بانکهای خصوصی کشور منتقل کردهاند. وی با اشاره به اهمیت جایگاه افراد و مدیران در سلسهمراتب سازمانی خاطر نشان کرد: حضور یکایک افراد در سازمانها باید با دستاوردی همراه باشد. یکی از دستاوردهای مهم مدیران برجسته، پرورش و انتقال تجربه به نیروهای جوان است که بعدها بتوانند عهدهدار نقشهای مدیریتی بشوند و هدایت سازمان را به عهده بگیرند. همکاران جوان ما در بانک کارآفرین طی این سالها تجربه اندوختهاند و همگی صاحب ایده و اندیشه هستند. رسیدن به چنین جایگاهی چندان سخت و دشوار نیست. در کنار استفاده از تجربیات مدیران، مجهز شدن به اطلاعات روز و کسب هنر و علم مدیریت، این مسیر را برای جوانان هموار خواهد کرد. تهرانفر در ادامه بیان کرد: من از همکاران جوانان، باانگیزه، تحصیلکرده و به ویژه از مدیران جوان، درخواست میکنم افق پیش روی خود را فراتر از کسب پستهای مدیریت در یک سازمان ترسیم کنند. جوانان بانک کارآفرین این پتانسیل را دارند که در سطح ملی و حتی بینالمللی ایفای نقش کنند و اهدافی والاتر از یک سازمان در نظر داشته باشند.