جنجال افشای ایمیل های خصوصی باز هم قربانی گرفت ؛

گروه بین الملل: سفیر انگلیس در آمریکا اعلام کرد استعفا میکند. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، پس از افشای اینکه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را بی کفایت و بی منطق خواند مناقشه ای دیپلماتیک میان آمریکا و انگلیس در گرفت که به مجادله لفظی میان دو طرف منتهی شد. روز چهارشنبه کیم داروک اعلام کرد که از مقام خود به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا استعفا میدهد. در همین حال سایمون مکدونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را پذیرفت. گاردین به نقل از مکدونالد نوشت: در پاسخ به نامه استعفای داروک و از جانب سرویس دیپلماتیک با تاسف عمیق شخصی، استعفای وی را میپذیریم.

وی در ادامه گفت: نخست وزیر، وزیر خارجه و تمامی اعضای دولت در کنار شما ایستادهاند. ما هدف یک افشای شرورانه اطلاعات قرار گرفتهایم، شما فقط کار خود را انجام دادهاید. من درک میکنم که شما میخواهید این فشار را از روی خانواده و همکارانتان در سفارت بردارید. از اینکه به دیگران بیشتر از خودتان فکر میکنید از شما تقدیر میکنم. روزنامه گاردین نوشته است، در متن استعفانامه داروک آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیثهای زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه میدهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن میسازد. ترزای می، نخست وزیر انگلیس نیز که در مجلس عوام سخنرانی میکرد، در واکنش به این استعفا، داروک را به خاطر یک عمر خدمت به انگلیس مورد تقدیر قرار داد و گفت: ما به این مرد بسیار مدیونیم و امیدوارم که پارلمان از ارزشها و اصول ما به خصوص زمانی که تحت فشار قرار میگیرد، دفاع کند. جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون از حزب کارگر نیز شیوه برخورد با سفیر را "فراتر از ناعادلانه" و "غلط" خواند و گفت: این فرد خدمات خوب و قابل ستایشی داشته است. تمامی پارلمان باید با تاسف این فرد که مجبور به استعفا شده است، شریک باشند. چند روز پیش ایمیلهای سفیر بریتانیا در واشنگتن لو رفت که در آن دولت دونالد ترامپ را "بیمنطق، متزلزل و ناکارآمد" توصیف کرده بود. در پی انتشار محتوای برخی از از ایمیلها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر انگلیس در واشنگتن گفت که دیگر با او کار نخواهد کرد. او در یک رشته توییت در روز دوشنبه گفت که سر کیم داروک "در آمریکا فردی مورد علاقه نیست." در یکی از پیغامهای ارسال شده در ماه گذشته سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، سیاستهای آمریکا درخصوص ایران را "غیرمنسجم و سردرگم" معرفی کرده بود. ترامپ همچنین کیم داروک را فردی "بسیار نادان" توصیف کرده و شیوه مدیرت ترزا می درباره بریگزیت را هم فاجعه بار و احمقانه خواند.

ترامپ پیشتر نیز در واکنشی به نشت این ایمیلها گفته بود که "ما طرفدار سفت و سخت این شخص نیستیم و او به خوبی به بریتانیا خدمت نکرده است."

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در مورد این نوشتهها گفته بود که آنها بیان کننده "نظرات شخصی" سفیر بوده و نه نظرات دولت بریتانیا.

هانت که در تلاش است تا رهبر حزب محافظهکار و نخست وزیر بعدی انگلیس شود تاکید کرد، این وظیفه سفیر است که "نظرات صادقانه"اش را به دولت اعلام کند، اما این نظرات در نگاه دولت تاثیری نداشته اند.

شنیده میشود باشگاه پرسپولیس درصدد جذب مهاجم خارجی است. تیمهای لیگ برتری برای حضور پرقدرت در فصل جدید فوتبال ایران در صدد جذب بازیکنان موردنظرشان در فصل نقل و انتقالات هستند. استقلال، تراکتور، سپاهان و ... بازیکنان جدیدی را جذب کردند و درصدد هستند فوتبالیست های بیشتری را به خدمت بگیرند، اما پرسپولیس که تا چندی پیش، در صدد انتخاب مربی جدید بود، تاکنون فقط فرشاد احمدزاده و محمدحسین کنعانی زادگان را با قراردادی ۳ و ۲ ساله جذب کرده و موفق به توافق رسمی با بازیکن دیگری نشده است. در روزهای گذشته شایعه شده بود که پرسپولیسیها به آنتونی استوکس و استنلی کی روش پیشنهاد دادند تا در پرسپولیس حضور یابند.

با خروج ماریو بودیمیر و احتمالا مهدی شریفی، پرسپولیسیها درصدد جذب ۲ بازیکن خارجی هستند تا برای لیگ نوزدهم آماده شوند. یک مهاجم و یک هافبک به احتمال زیاد شاگرد کالدرون خواهند شد.

علی علیپور که صحبتهای زیادی مبنی بر خروج از پرسپولیس شنیده میشد، پس از مذاکرات فشرده در این تیم ماندنی شد، با این حال کالدرون قصد دارد یک مهاجم خارجی به خدمت بگیرد و شنیده میشود کوئیکه کامرونی که در استقلال نیز سابقه بازی دارد، گزینه پرسپولیسیها است.

کوئیکه متولد سال ۱۹۸۷ است و سابقه بازی در تیمهای استقلال تهران، استیل آذین، آینتراخت فرانکفورت و ... را دارد و از سال ۲۰۱۸ تا کنون که از ریزه اسپور جدا شده، در تیمی حضور نداشته است. او در استقلال موفق به گلزنی نشد، اما همیشه حواشی زیادی داشت.

شورای اکران در جلسه اخیرش مقرر کرد به منظور حمایت از مخاطبان سینما و اجرای طرح تابستانی توسط شورای اکران، قیمت بلیت سینماها هر روز در سراسر کشور تا ساعت 15 نیم بها شود. به گزارش از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای اکران با تایید مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم، مبنی بر حذف نیم بها بودن بلیت سینما در روزهای شنبه اعلام کرد: سینماهای سراسر کشور میتوانند علاوه بر نیم بها بودن قیمت بلیت در روزهای سه شنبه، دو سانس اول خود را تا قبل از ساعت شروع سانس ۱۵:۰۰ با هماهنگی دفتر پخش، فیلم مورد نظر خود را به صورت نیم بها اکران کنند. بر اساس این طرح که از اول مردادماه سال جاری لازم الاجرا خواهد بود طبق فروش برخط به محض تراکنش، سهم صاحبان سینما و پخش کننده فیلمها مشخص و توزیع خواهد شد. به منظور هماهنگی بیشتر در نحوه محاسبه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فیلم و سینما مقرر شد انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش فیلم، نشستی را پیرامون نحوه عملیاتی کردن و اجرای مصوبات قانونی به عمل آورند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش با تشریح جزییات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان اظهار کرد: انتخاب رشته تحصیلی از پیچ های مهم و سرنوشت ساز زندگی دانش آموزان است و در این مورد اجباری نداریم.

مسعود شکوهی در تشریح جزییات هدایت تحصیلی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اظهار کرد: هدایت تحصیلی یکی از موضوعات مهم در نظام تعلیم و تربیت و یکی از اتفاقات مهم در. زندگی هر فرد است که اغلب پایهگذار رشته شغلی فرد در آینده نیز خواهد بود، لذا این انتخاب از پیچهای مهم و سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان به شمار میآید. شکوهی تصریح کرد: توصیه بنده به همه خانواده ها این است که بحث هدایت تحصیلی را جدی بگیرند و از اجبار فرزندانشان پرهیز کنند و برای رسیدن به آمال و آرزوهایی که خودشان به آنها دست نیافته یا حتی یافته اند، فرزندانشان را گرفتار نکنند. به هرحال افراد ویژگیها و تفاوتهای فردی و شخصیتی مختلفی با یکدیگر دارند

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: لرستان، استان هدف برای محرومیت زدایی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.آیین احیا کارخانه یخچالسازی بوژان خرمآباد و تحقق تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای سفارش ساخت ۱۰ هزار دستگاه یخچال در راستای تامین لوازم خانگی و اشتغالزایی آسیب دیدگان سیل استان لرستان امروز با حضور عارف نوروزی؛ معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، موسی خادمی؛ استاندار لرستان، سیدامیرحسین مدنی؛ مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان و مردم و مسئولین استانی در این کارخانه برگزار شد.نوروزی با اشاره به خدمترسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استانهای سیلزده کشور اظهار کرد: در نخستین سفر ریاست ستاد به استان پس از وقوع سیل در لرستان، چندین مسئولیت توسط ایشان پذیرفته شد.وی افزود: اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی و توزیع یک هزار راس دام سبک و انعقاد تفاهمنامه با بنیاد مسکن برای بازسازی و ساخت خانههای سیلزدگان از جمله این مسئولیتها بود.معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به پوشش بیمهای سیلزدگان توسط بیمه برکت گفت: ۱۰۰ هزار واحد در لرستان تحت پوشش بیمه برکت قرار گرفت.نوروزی با مهم خواندن بحث اشتغال تصریح کرد: متاسفانه بحث بیکاری در لرستان جدی است؛ پس از سیل اخیر قراردادی برای تزریق ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به کارخانه یخچالسازی بوژان منعقد کردیم تا از این محصولات در بستههای لوازم خانگی ارسالی به سیلزدگان استفاده کنیم.وی با بیان اینکه از این یخچالها در جهیزیه ارسالی برای زوجهای جوان مناطق محروم استفاده میشود، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۵ هزار بسته لوازم خانگی بین سیلزدگان توزیع شده است و یک هزار راس دام سبک نیز طی سه روز آینده توزیع خواهد شد.معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه لرستان، استان هدف برای محرومیتزدایی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است، افزود: در کارخانه بوژان با تکیه بر تولید داخل، محصولی ارزانقیمت با کیفیتی مناسب عرضه میشود.نوروزی با تشکر از نیروهای جهادی و مسئولین استانی برای خدمترسانی به سیلزدگان، در پایان خاطرنشان کرد: تبعات و آسیبهای سیل، با سرعت و دقت از بین خواهد رفت.کاظمی؛ مدیرعامل کارخانه یخچالسازی بوژان در این مراسم گفت: سال ۹۸ با اعتماد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، توانستیم با یک حرکت جهادی و همت کارکنان مجموعه ظرف ۴۲ روز به چرخه تولید برگردیم.وی با اشاره به مشکلات این کارخانه در سالهای اخیر گفت: خط تولید این کارخانه از سال ۹۲ دچار رکود شد اما توانستیم، ساختار اساسی مجموعه را حفظ کنیم.مدیرعامل کارخانه یخچالسازی بوژان با بیان اینکه ۱۳۷ نیروی جوان و تحصیلکرده را در این کارخانه جذب کردیم، تصریح کرد: امیدواریم شیفت دوم در این کارخانه راهاندازی شود تا ۱۳۷ جوان دیگر صاحب اشتغال شوند.