شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا

اعضای هیئت رئیسه فراکسیون مقابله با تحریم مجلس و جمعی از فعالان این حوزه با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتوگو کردند. به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در این دیدار گفت: سیاست فشار حداکثری آمریکا که با فرضیات واهی برای ایجاد فروپاشی اقتصاد ملی ایران دنبال شد در برابر راهبرد مقاومت فعال به زانو در آمد.وی با اشاره به جنگ ادراکی پرشدتی که از سوی رسانه های معاند برای پشتیبانی از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران طراحی و اجرا شد افزود: مردم مقاوم ایران علی رغم تحمل فشارهای سنگین اقتصادی ، بدلیل آگاهی، بصیرت و هوشمندی، مغلوب این جنگ نشدند و دشمن را از دستیابی به اهدافش نا امید کردند.

 

در برابر هیچ تهدیدی احساس ضعف نمیکنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما در هیچ جنگ و در برابر هیچ تهدیدی احساس ضعف نمیکنیم و آمادگی داریم تا با همکاری دولت و سازمان پدافند غیرعامل در چارچوب طرحهای جامع دفاعی حداکثر حفاظت و صیانت از مردم در شرایط خاص را داشته باشیم. به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی در دیدار با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پایداری و تداوم کارکردهای ضروری و اساسی به ویژه در حوزه خدمات به مردم یک مسئله حیاتی برای کشور است. سلامی با تاکید بر اینکه تولید ادبیات پدافند غیرعامل با تلاش موثر سازمان پدافند غیرعامل کشور شکل است، گفت: باید پدافند غیرعامل را به یک فرهنگ عمومی دفاعی تبدیل کنیم.

 

قیام ۱۷ شهریور برگ زرینی در دفتر انقلاب

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قیام ۱۷ شهریور برگ زرینی است بر تاریخ و دفتر انقلاب اسلامی و بیان رسوایی حکومت وابسته به نظام استکبار جهانی است.

احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قیام 17 شهریور گفت: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی، قیام 17 شهریور است. از یک طرف برگ زرینی است بر تارُک انقلاب اسلامی و دفتر انقلاب اسلامی و از طرف دیگر بیان رسوایی حکومت وابسته به نظام استکبار جهانی است. بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه رخدادهای مهم و تاثیرگذار مثل قیام 17 شهریور درس عبرت و هدایت نسلی است که در آن صحنهها نبودند.

 

قدردانی آیت الله جنتی از عملکرد ارتش

دبیر شورای نگهبان در دیدار با معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از اقدامات ارتش در حراست از مرزهای کشور و محرومیت زدایی و کمک رسانی به مردم در
بحران های طبیعی مانند زلزله و سیل قدردانی کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شورای نگهبان با آیت الله احمد جنتی دبیر، عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگو و محمد حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان دیدار و از نزدیک گفت و گو کرد.

دریادار سیاری در این دیدار، توضیحاتی مبسوطی از اقدامات و عملکرد ارتش و نیروهای چهارگانه ارتش در دفاع از مرزها و حریم کشورمان ارائه کرد.

آیت الله جنتی نیز در این دیدار از اقدامات انجام شده توسط ارتش در حراست از مرزهای کشور و محرومیت زدایی و کمک رسانی به مردم در مواقع بحرانهای طبیعی مانند زلزله و سیل، قدردانی کرد.

آئیننامه اجرایی طرحهای بازآفرینی شهری

معاون اول رئیسجمهوری آئیننامه اجرایی طرحهای بازآفرینی شهری و احیای بافتهای فرسوده و احداث مسکن اجتماعی و حمایتی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری آئیننامه اجرایی بند (ب) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درخصوص تکمیل و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر، طرحهای بازآفرینی شهری و احیای بافتهای فرسوده و احداث مسکن اجتماعی و حمایتی را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.

بر این اساس، هیات وزیران در جلسه دهم شهریور ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، آئیننامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور درخصوص تکمیل و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر، طرحهای بازآفرینی شهری و احیای بافتهای فرسوده و احداث مسکن اجتماعی و حمایتی را به تصویب رساند.

مدیران کل امور امنیتی و انتظامی وزارت کشور منصوب شدند

وزیر کشور در احکامی جداگانه مدیران کل دفتر امور امنیتی و دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور را منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز شنبه در حکم انتصاب "ولی اله میرزائی اصل" بر انجام امور مربوط به مسائل و موضوعات امنیتی، تشکیل منظم و مستمر جلسات شورای امنیت کشور و کمیسیونهای زیرمجموعه و پیگیری تحقق مصوبات آن و تعامل و همکاری لازم با تشکیلات متناظر در استانداریها از طریق برنامهریزی مناسب و شایسته و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی، تاکید کرده است.

رحمانی فضلی همچنین در حکم انتصاب "احسان جهانیان" به سمت مدیرکل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی تصریح کرد: برنامهریزی برای تأمین و حفظ نظم عمومی و ارتقاء آن، بررسی و آسیب شناسی مسائل انتظامی، بررسی و اظهارنظر کارشناسی درخصوص طرحها و برنامههای نیروی انتظامی در بخش انتظامی و تهیه و تدوین بودجه، توسعه و آموزش نظم، تهیه شاخصها و معیارهای اندازهگیری نظم و پویاسازی واحدهای ذیربط از جمله اموری است که انتظار میرود در راستای برنامهها و اهداف دولت تدبیر و امید از طریق برنامهریزی مناسب و شایسته، پیگیری و محقق شود.

سلامت انتخابات با ممنوعیت

کمک داوطلبان به اماکن مذهبی

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اظهار داشت: مجلس برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم در کنار دولت است و اگر نیاز باشد با تنقیح یا تدوین قوانین جدید در این مسیر گام برمی دارد. اسدالله عباسی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به ابلاغیه ی وزارت کشور برای ممنوعیت کمک داوطلبان انتخابات مجلس به اشخاص، خیریه ها و اماکن مذهبیگفت: این اقدام در راستای سلامت انتخابات و عدم وابستگی کاندیدا ها به جریانات مختلف یا بهره گیری خارج از عرف از توان جریانان مختلف است. وی افزود: براساس قانون و اختیاراتی که برای مجری انتخابات که وزارت کشور است پیش بینی شده این تصمیم اتخاذ شده تا روند انتخابات با سلامت و درست پیش برود، ما در مجلس نیز در چارچوب قانون انتخابات برای منابع و مصارف هزینه های انتخاباتی پیش بینی هایی کردیم که اگر بتوانیم مراحل تصویب آن را در مجلس به پایان برسانیم در انتخابات اسفند ماه اجرایی می شود.

ایجاد رانت به دلیل عدم شفافیت است

رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس گفت: متاسفانه قانون مداری در جامعه کمرنگ است بنابراین عدم قانون مداری و فقدان شفافیت به ایجاد رانت در جامعه دامن میزند.

غلامرضا کاتب در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت، با اشاره به شگلگیری رانت در جامعه گفت: رانت معمولا بر اساس اطلاعات و ارتباطاتی که افراد در جامعه پیدا میکنند، شکل میگیرد و باعث میشود تا افراد از رانت استفاده کنند در نتیجه منجر به تضعیف حق و حقوق دیگران در جامعه میشود.

قانون مداری در جامعه کمرنگ است و همین امر باعث میشود تا رانت در جامعه افزایش پیدا کندنماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای مبارزه با رانت، شفافیت است یعنی این شفافیت باید در کل مسائل نظام، دولت، قوای مختلف و قانونی که در برنامه ششم توسعه در خصوص شفافسازی در حقوق است باشد و همین شفافیتها باعث میشود تا از رانت جلوگیری شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطرح کرد؛
 

گروه سیاسی: سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: گامهای بعدی فردو و نظارت است که البته فعلا بنا نداریم به این حوزه شفافسازی دست بزنیم. پس ما از ٨ حوزه ٤/٥ حوزه را کنار گذاشتهایم و نشان میدهد ما به لحاظ فنی در مذاکرات طوری عمل کردیم که به اهداف بلند مدت ایران ضربه ای زده نشود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز کمالوندی در نشست خبری اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران ضمن تسلیت ایام محرم گفت: فعالیتهای سازمان انرژی اتمی از سال ٥٣ شروع شده است و بعد از پیروزی انقلاب تا انتهای دهه ٦٠ برخی تغییرات صورت گرفت و از ابتدای دهه ٧٠ اقداماتی در راس اقدامات سازمان قرار گرفت. دهه ٨٠ آغاز تحقیق و توسعه و ساخت راکتور نطنز و یو سی اف اصفهان و خنداب است و باعث شد دشمنان انقلاب که نمیخواستند پیشرفت ایران را ببینند عصبانی شوند و از اینجا مشکلات شروع شد.

وی ادامه داد: از آغاز دهه ٩٠ در کلیه حوزههای صنعتی براساس اسناد بالادستی توسعه نیروگاههای اتمی و برنامه غنیسازی با هدف دستیابی به یک میلیون سو در دستور کار قرار گرفت. در مذاکرات برجام سازمان تلاش کرد زمانبندی غنیسازی بر اساس پاسخگویی به نیازهای کشور باشد. استفاده از دانش روز در این مقطع با هدایت رهبر انقلاب در دستور کار قرار گرفت.کمالوندی گفت: بعد از برجام ما با بدعهدی مواجه شدیم که اوج آن خروج آمریکا بود و مقداد زیادی از فشارها را بر ایران و کشورهای دیگر آغاز کرد و نظام تصمیم گرفت در این وضعیت بین تعهدات و حقوق توازن ایجاد کند.سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما در حقیقت براین اساس نگاهی به برجام کردیم تا ببینیم کاهش تعهدات باید در کجا صورت بگیرد. اگر متن برجام که ١٦٠ صفحه نسخه انگلیسی با ٥ ضمیمه است. کاهش تعهدات مربوط به ضمیمه یک برجام است که تعهدات ما را شامل میشود.وی ادامه داد: ٨ موضوع اصلی این ضمیمه یکی مربوط به راکتور خنداب اراک و بازطراحی آن است؛ دیگری مربوط به تولیدات آب سنگین است؛ موضوع سوم بازفراوری سوخت مصرف شده است که ما هنوز به میزان بالای سوخت نرسیدهایم؛ موضوع بعدی غنیسازی در سطح و میزان است که ما در گامهای بعدی کنار گذاشتیم. موضوع بعد تحقیق و توسعه است که موضوع گام سوم است. گامهای بعدی فردو و نظارت است که البته فعلا بنا نداریم به این حوزه شفافسازی دست بزنیم. پس ما از ٨ حوزه ٤/٥ حوزه را کنار گذاشتهایم و نشان میدهد ما به لحاظ فنی در مذاکرات طوری عمل کردیم که به اهداف بلند مدت ایران ضربه ای زده نشود که برخی به لحاظ مسائل سیاسی آن را نادیده می گیرند.

حجت الاسلام صدیقی؛
 

گروه سیاسی: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نجات بیماران سیاسی و اخلاقی این است که منشأ مدیریت بد را پیدا کنیم. وقتی مسئولان فاسد باشند جامعه هم فاسد میشود.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، حجتالاسلام کاظم صدیقی در همایش فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مردم از گسترش فساد ناراحت هستند، گفت: فساد در حال توسعه است. هر جا بروید مردم جانشان از فساد به لب رسیده و فریاد بر میآورند.

وی ادامه داد: خیلیها تا پول و پارتی نداشته باشند هیچ جا آغوشی برایشان باز نیست.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: رئیس قوه قضاییه دستور دهد در شهرها و مراکزی که پایگاه قضایی دایر است، قضات آموزش دیده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مبارزه با فساد را شروع کنند و آن را از وظایف شرعی خود بدانند.

وی ادامه داد: مردم باید در برابر گناه غیرت داشته باشند، در برابر امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی دهند و گزارشها ارائه کنند نه اینکه شکایت کنند تا به آنها گفته شود، شما زحمتی ندارید مدعیالعموم خودش در این باره کار انجام خواهد داد ما باید کاری کنیم که گناه و فساد و بیعفتی از جامعه رخت بربندد و شهر برای فاسدان ناامن شود شما سربازان امام زمان هستید و باید هرچه زودتر دست به کار شوید زیرا فردا دیر است.

صدیقی ادامه داد: با حضور آیتالله رئیسی و برخورد ایشان در مبارزه با فساد، امواج امید در دل اقشار مردم خصوصا متدینان که دلشان برای کشور اسلامی میسوزد، جاری شده است. مردم نباید شاهد نابسامانی، تبعیض، نابرابری، کمکاری در نهادها و بیکاری و بیتوجهی باشد، باید گفت این امید نشانه عنایت خداوند است.

وی خطاب به ناهیان از منکر و آمران به معروف گفت: شما مبارزان و مجاهدان در برابر شرک، فساد و هرزگی هستید. شما جایگزینان خداوند در عرصه مبارزهاید. رئیسی راهی را در پیش گرفته و میخواهد حماسه جدیدی را به وجود بیاورد. رهبری انقلاب اسلامی ما حماسه جدیدی در عالم سامان خواهد داد. فریاد حقخواهی برای خیزش و بیداری خفتگان صورت گرفته است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر کار خدا و رسولش است و کسانی که این کار را انجام میدهند باید این دو محور مدنظرشان باشد.

وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح و ایستادگی بر حق و صبر لازمه متدینان است. آنان باید تابع خدا و پیغمبرش باشند. ما باید امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگسازی کنیم و با اعتقاد و ایمان به میدان بیاییم.

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای ابهر با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند، اظهار کرد: همه ما در این کشور با هر سلیقه، با هر فکر و نگاهی هم از بعد مادی و هم از بعد معنوی مدیون خانواده شهدا هستیم. وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در فرمایشات خود فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، عنوان کرد: ما از ماه محرم و عاشورا مفهوم و فرهنگ شهادت را آموختیم و انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از نهضت امام حسین علیهالسلام بوده و اساس انقلاب اسلامی نیز بر مبنای فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است. این مسئول با تاکید بر اینکه به نهضت امام حسین (ع) از هر بعدی نگاه کنیم یک نهضت جامع و کامل است، تصریح کرد: یکی از دلایل ماندگاری نهضت امام حسین (ع) هدف خدایی داشتن این قیام است. وی با بیان اینکه عاشورا برای همه عصرها و نسلها است، تصریح کرد: واقعه عظیم عاشورا به یک سنت الهی برای همه عصرها و نسلها تبدیل شده است. قالیباف با بیان اینکه یکی از دلایل بیعت نکردن امام حسین علیه السلام با یزید این بود که ایشان نمیخواستند به حکومت یزید مشروعیت دهند، اظهار کرد: در صلحنامهای که در زمان امام حسن (ع) بین ایشان و معاویه نوشته شده بود قرار بر این بود که او بعد از خود جانشین تعیین نکرده و خلافت را موروثی نکند ولی خلف وعده کرد. قالیباف با بیان اینکه جلوگیری از انحراف در اسلام از دیگر دلایلی بود که امام حسین (ع) صلح با یزید را نپذیرفت، ادامه داد: امام حسین (ع) بر همه حوادث تلخی که در واقعی کربلا دید صبر کرد، ولی صبری که حضرت در برخی از سختیهایی که قبل از عاشورا بر ایشان مستولی شده بود سختتر از صبر روز عاشورا بود. این مسئول گفت: امام حسین (ع) بر این باور بودند که اسلام در حال از بین رفتن است و اگر به همین روال ادامه یابد چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه دوگانگی از طول تاریخ اسلام بوده و ما هنوز هم با این دوگانگی روبهرو هستیم، افزود: امروز هم با افرادی روبرو هستیم که به لحاظ بیبصیرتی به اسلام ضربه میزنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه عاشورا و حق و باطل همیشه وجود دارد، گفت: برای تشخیص جبهه حق و باطل نیازمند بصیرت و دقت هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام همیشه آنجایی دچار آسیب شده است که در تشخیص جبهه حق و باطل مخصوصاً وقتی که فضا غبارآلود میشود اشتباه کردهایم، گفت: اینجا است که افراد جامعه باید با بصیرت تشخیص درستی دهند.

 

رییس قوه قضاییه تشریح کرد؛

گروه سیاسی: رئیس دستگاه قضا گفت: همه شعبات دادگستری به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید بپردازند. سازمانهای وابسته به دستگاه قضا نیز چنین کاری را باید انجام دهند. دولت و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی نیز باید در این راه ما را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه فضای جامعه ما با تدبیر رهبری فضای مقاومت است، گفت: امروز مشاهده میکنیم با تمامی مشکلات اقتصادی، مردم در برابر دشمن ایستادهاند. این فضا را رهبری رقم زدهاند. امروز فضا، فضای ایستادگی است نه فضای مذاکره. امروز فضای ایستادگی در برابر دشمن و زیادیخواهی اوست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز رهبری با هدایتها و رهنمودهایشان فضای مقاومت را رقم زدهاند. تا دیروز دشمنان فساد را در جامعه تبلیغ میکردند اما بر خلاف تصور دشمنان، مردم ما خواهان مبارزه با فساد هستند.

وی تاکید کرد: فضای ایستادگی، دشمن را تضعیف میکند. امروز جامعه تقاضا دارد تا با فساد مقابله شود و این امر در جامعه موج میزند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه زمانی رسانههای خارجی نسبت به فرد یا سازمانی اعلام میکردند که او فاسد است و این امر را تبلیغ میکردند، گفت: امروز فضای عمومی کشور عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد. ما شهدای زیادی برای این کار دادهایم. شهدایی که خونشان به شهدای کربلا متصل شده است. امروز خون حججیها ضایع نخواهد شد. همه میدانند که جامعه ما بر پایه خون مطهر شهدا بنیانگذاری شده است.

وی ادامه داد: ممکن است در جایی سازمانی جولانی داشته باشد اما باید بداند بقا ندارد. در این مسیر آنچه وظیفه سربازی ماست این است که خالصانه خدمت کنیم.

رئیسی گفت: همه شعبات دادگستری به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید بپردازند. سازمانهای وابسته به دستگاه قضا نیز چنین کاری را باید انجام دهند. دولت و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی نیز باید در این راه ما را یاری کنند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش گفت: نامگذاری هفته اول ماه محرمالحرام به برکت قیام اباعبدالله الحسین و قیام حسینی به امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که بسیار به جا و مبارک است. این نامگذاری فضایی را در کشور ما ایجاد میکند که با فلسفه قیام حسینی آشنا شویم.

وی ادامه داد: پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر حسینبن ابیطالب است. امروز کسانی که در قامت ناهی از منکر و آمر به معروف قرار میگیرند به تأسی از ایشان است که بسیار اهمیت دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نهی کردن از بدهیها و زشتیها به عنوان امر مجاهده در راه خدا تعریف میشود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جلوهای از جهاد فیسبیل الله است. مجاهد در راه خدا بودن و وظیفه جهادی داشتن وظیفه هر مسلمان است. آمر و ناهی خداست و رسول او. از لسان آمر باید سخن خدا شنیده شود زیرا امر، امر او و نهی، نهی اوست.

وی ادامه داد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خداوند است. خلافت مثل ولایت مراتبی دارد و قضاوت یک مرتبه از خلافت الهی است. امر و نهی کننده یک جلوهای از کار قاضی است که باید بیطرفی در آن رعایت شود.

رئیسی با بیان اینکه قضاوت در شأن خدا، رسولش و امیرالمومنین است، گفت: کسی که در جایگاه قضاوت قرار میگیرد، غیر از حکم خدا نباید بگوید و فقط باید حکمالله بر زبانش جاری شود. در قضاوت، شناخت موضوع و حکم لازم است. قاضی باید تناسب بین حکم و موضوع را بداند و باید اصل بیطرفی را رعایت کند.

وی تاکید کرد: آمر و ناهی باید برای خدا امر و نهی کنند. اگر از در انتقام وارد شوند و بخواهند حالگیری کنند، اسمش دیگر امر به معروف و نهی منکر نیست و چیز دیگری نام میگیرد. امر به معروف و نهی از منکر باید روشن باشد. ناهیان آن باید مشخص کنند مسئله امر به معروف و نهی منکر را دارند و باید حقیقت خدا را پیشرو قرار دهند.

رئیس دستگاه قضا گفت: آمران امر به معروف و نهی از منکر باید بدانند خداوند در چه جایگاهی قرار دارد؛ خالق و رب است و باید بدانند که این جایگاه را حفظ کنند.

وی ادامه داد: خداوند به ناهیان امر به معروف و نهی منکر جایگاه برتر قرار میدهد تا بتوانند معروف و نهی را محقق کنند تا زشتیها و پلشتیها رخت ببندند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امر به معروف و نهی منکر با یک بار گفتن امکانپذیر نمیباشد، گفت: اگر ناهیان امر به معروف و نهی منکر یک بار گفتند و در اصل مسئله توفیقی حاصل نشد، دو بار بگویند یا اصلا چند بار بگویند. آنقدر تلاش کنند تا معروف انجام شود. معروف گستردگی خوبیها و زیباییهاست و منکر جلوگیری از گسترش زشتیها و پلشتیهاست. ما باید به عمل صالح مردم را تشویق کنیم.

وی ادامه داد: باورهای الهی و عقاید حق از برترین معروفها و اخلاق حسنه در زندگی انسان تاثیرگذار است. معروفهای اداری، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، کسب و کار، بازار برای محقق شدن نیاز به تلاش دارند. نباید بگذاریم منکر در حوزههای فردی و اجتماعی گسترش یابد.