تسریع در جمعآوری مطالبات معوق بانکها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد ضمن اینکه معتقد است حذف سود مرکب موجب تسریع در جمعآوری مطالبات معوق بانکها میشود، گفت: محاسبه و اخذ سود مرکب و جرائم توسط بانکها، بزرگترین مانع رونق تولید و تحرک اقتصادی در شرایط امروز اقتصاد کشور است. حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ارجاع مصوبه مجلس درباره حذف سود مرکب از تسهیلاتگیرندگان و تولیدکنندگان از بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: معتقدم حذف سود مرکب تأثیر بهسزایی در تسریع جمعآوری مطالبات معوق بانکها دارد چرا که انگیزه تسویه حساب را بالا می برد و باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

 

اروپایی ها اراده ای برای انجام تعهدات برجامی ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید اروپایی ها تابع آمریکا هستند و اراده ای برای انجام تعهدات برجامی شان ندارند. محمدرضا پورابراهیمی در گفتوگو با خانه ملت، گفت: برداشت ما از نحوه مواجه اروپایی ها با جمهوری اسلامی در بحث تعهدات هسته ای این است که آنها هیچ اراده ای برای نجام کار ندارند. وی با اشاره به واکنش اروپایی ها به تعهدات برجام و اجرایی کردن کانال مالی اینستکس، بیان داشت: مسائلی که اتحادیه اروپا مطرح می کند با این هدف است که زمان و فرصت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد تا بعد از مدتی آنها برنده باشند به این نحوه که ما تعهدات را اجرایی کرده باشیم و آنها حتی یک مقدم در این مسیر برنداشته باشند.

 

جهش نرخ ارز به تنهایی مناسبات را رانتی میکند

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: در دوره ۳۰ ساله اخیر، همیشه نظام تصمیمگیری ما گوشه چشمی به گران کردن ارز برای پنهان کردن همه ولنگاریها، فسادها و ناکارآمدیها داشته است.

فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست هفتگی موسسه دین و اقتصاد با اشاره به تجربه ترکیه در مورد جهشهای ارزی گفت: در تجربه ترکیه یک رابطه تمامعیار بین طرز نگاه دولت به مسئله ارزش پول ملی با سرنوشت اقتصادی و اجتماعی این کشور وجود دارد، در دورانی که نگاه تضعیف ارزش پول ملی در این کشور حاکم بود، انحطاط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را تجربه کردهاند.

مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده فرار مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش تبادل تجارب و برنامه ریزی برای مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده شوم فرار مالیاتی، از ارتقای همکاری های فراقوه ای با حضور دستگاه های ذیربط در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرار مالیاتی در کشور خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران، پارسا تاکید کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور در معرض یک جنگ اقتصادی است، فرار مالیاتی، اصل و کیان کشور را هدف قرار داده; لذا مقابله جدی و فراقوه ای با این پدیده شوم یک ضرورت اساسی است. وی خاطرنشان کرد: توفیق در مبارزه با فرار مالیاتی در کشور، منوط به همکاری و هم افزا کردن اقدامات دستگاه‎های اجرایی ذیربط در سطح سه قوه است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با فرار مالیاتی و جرم انگاری آن، مصمم هستیم که علاوه بر یکپارچه‎سازی و انسجام اقدامات برای مبارزه با این پدیده شوم، مالیات هوشمند را در کشور اجرایی کنیم که یک راهکار موثر برای مقابله با فرار مالیاتی و یک راه حل اساسی برای تحول در نظام مالیاتی همچون کشورهای توسعه یافته به شمار می رود. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه هدف اصلی نظام مالیاتی اصلاح نظام درآمدی و اقتصادی کشور و حرکت به سمت توسعه و عدالت اجتماعی است، عنوان داشت: وصول مالیات، هدف اصلی و معیار ارزیابی نظام مالیاتی نیست و در حقیقت وصول با اصول در دستور کار ماست که براساس آن، فضای کسب و کار در کشور بهبود می یابد. پارسا افزود: برای تحقق عدالت مالیاتی، مالیات باید متناسب با ثروت، درآمد و مصرف افراد اخذ شود و در حقیقت، با یک نظام مالیاتی کارا، منصف، عادل و شجاع می توان انتظار تحقق عدالت در جامعه را داشت. وی اضافه کرد: نظام مالیاتی برای ایجاد تحول، دو گام اساسی در پیش رو داشت که گام نخست تحت عنوان طرح جامع مالیاتی، اجرایی شده و هم اکنون در گام دوم تحول، یعنی مدرن سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی قرار داریم. وی ادامه داد: مدرن سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی به این معنا است که تمامی ریزداده های مربوط به ثروت، درآمد و مصرف مودیان طبق مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، از دستگاه های ذیربط اخذ و در بانک اطلاعاتی سازمان ذخیره شود. همچنین عملیاتی‎سازی سامانه پایانه های فروشگاهی کشور نیز بخش مهم دیگر مدرن سازی نظام مالیاتی است و در این رابطه نیز نیازمند حمایت ارکان مختلف نظام هستیم. وی همچنین اظهار داشت: با تحقق گام دوم و براساس ریزداده های اطلاعاتی موجود، اظهارنامه برآوردی یا پیشفرض مودیان تهیه و اطلاعات دقیق و واقعی، مبنای تشخیص مالیات قرار می گیرد. وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته به همین شیوه عمل می شود و اظهارنامه توسط نظام مالیاتی تهیه می شود، عنوان داشت: در این شیوه، دیگر جایی برای اعتراض و جدل باقی نمی ماند و فرایند طولانی دادرسی مالیاتی نیز به حداقل می رسد و مالیات عادلانه منجر به افزایش تمکین مودیان می شود.

بررسی های تجارت نشان می دهد؛

 

گروه اقتصادکلان: فساد از طریق منافذ و گلوگاه های متعددی می تواند به اقتصاد کشور نفوذ کند و آن را به تباهی و تخریب بکشاند. از این رو شناسایی این گلوگاه ها و منافذ بسیار مهم و حیاتی است. کارشناسان، منابع بانکی، نظام مالیاتی، دلارهای نفتی، گمرک و نظام توزیع ثروت را از بسترها و منافذ فساد فساد می دانند و معتقد هستند در صورت کنترل و اصلاح این بسترها و منافذ، فساد ریشه کن خواهد شد. به گزارش تجارت، رئیس قوه قضائیه در پایان نشست مشترک روسای قوه قضائیه، مجریه و مقننه، که هفته گذشته برگزار شد گفته بود: دولت نیز با اصلاح بسترهای فسادزا، باید زمینه را برای مبارزه با مفسدان ازسوی دستگاه قضا فراهم کند.

سید ابراهیم رییسی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و فساد در کشور برای هر سه قوا اهمیت زیادی دارد، گفت: امروز همه مسئولان مصمم هستند تا با ظلم و فساد در کشور مبارزه کنند.

  • راههای اصلی خشکاندن ریشه فساد

    یک اقتصاددان با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد فساد در ایران باید سیاستگذاریها مورد اصلاح قرار بگیرد، اظهار داشت: «نوع نگاهی که سیاستها را شکل میدهند، باید تغییر کند، چرا که این سیاستها اگر اصولی نباشد میتواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال خود داشته باشد.» حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه سیاستهایی که تحت عنوان آزاد سازی اقتصادی با خصوصی سازی صورت گرفت، صدمات بسیار زیادی را به اقتصاد ایران وارد کرد، گفت: «خصوصیسازی بنگاههای دولتی این روزها مشکلات بسیار زیادی از جمله، تعدیل نیروها، ندادن حقوق کارکنان، کم شدن ظرفیت تولید و تعطیلی برخی از این بنگاهها را به بار آورده است.»

  • ناکارآمدی نظام بانکی

    این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اصلاح کارکردهای نظامهای مالیاتی و بانکی نیز باید دگرگون شود، گفت: «فعالیتها و اقداماتی که بانکها در فضای اقتصادی کشور انجام میدهند، تاثیر بسیار مخربی را بر جای گذاشته است، با توجه به نوع تسهیلات دهی بی حساب و کتابی که در این راستا داده شده، این امر فسادهای بسیار زیادی را ایجاد کرده که دادگاههای آن این روزها در حال برگزاری است.»راغفر اضافه کرد: «منابع بانکی به جای اینکه در جای درست خود که همانا اعتباردهی به بخش تولید و مولد اقتصاد است، خرج شود، طی سالیان گذشته به مفسدان اقتصادی پرداخت شد به مانند آنچه که در پرونده بانک سرمایه رخ داد، یا اینکه در فعالیتهای غیر مولد و سوداگرانه مصروف شد که این قضیه ضربه بسیار مهلکی را بر پیکره اقتصاد ملی کشورمان وارد ساخت.»

  • توزیع ناعادلانه درآمد و ثروت

    وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوارض فساد گسترده، توزیع ناعادلانه درآمد و ثروت است، افزود: «زمانیکه که پروندههایی نظیر بانک سرمایه، پتروشیمی و... در این ابعاد گرفتار فساد هستند، منابع عمومی کشور را به غارت میبرند، منابعی که بانک سرمایه باید خرج معلمان میکرد، یا منابع پتروسیمی که باید در بودجه و یا صندوق توسعه ملی میآمد و صرف زیرساختهای عمومی کشور میشد، توسط عدهای حیف و میل شده است.»راغفر ادامه داد: «اگر نظام بانکی کشور به درستی کارکرد داشت، باید با توجه به نقل و انتقالات کلان و مشکوکی که در این پروندههای فساد رد و بدل شده، مورد شناسایی قرار میگرفت، اما به دلیل ناکارآمد بودن سیستم بانکی چنین وضعی به وجود آمده است.»

  • نابرابری های ساختاری

    این استاد اقتصاد با تاکید بر اینکه یکی از ریشههای اصلی فساد را میبایست در نابرابریهای ساختاری به دنبال آن گشت، گفت: «در این باره باید به این نکته مهم توجه کرد، که نابرابریها در حوزه اقتصاد وجود ندارد، بلکه نابرابریهایی که در حوزه تصمیمگیری کلان رخ میدهد، در نهایت نابرابری در موقعیت را موجب خواهد شد.»وی افزود: «با به وجود آمدن بانکهای به اصطلاح خصوصی نابرایریها زیاد شد، چراکه آنها با دادن تسهیلات و وام با بهرههای پایین به صورت رانتی به برخی اشخاص شکافها را بسیار بیشتر کردند، بطوریکه این فاصلهاین روزها غیر قابل جبران است.»

  • اهمیت شفاف سازی

    این روزها مبارزه با فساد در تمامی جنبهها با شدت و جدیت پیگیری میشود، بازداشتهای گسترده، برگزاری دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله در پرونده بانک سرمایه و همچنین دستگیریهای اخیر نظیر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده مجلس در رابطه با فساد در صنعت خودرو از این جمله هستند. به گزارش فرارو، به اعتقاد کارشناسان پیششرط اصلی مبارزه با فساد اقتصادی شفافیت است، تا زمانیکه فعالیتهای اقتصادی در شرایط مشخص و بدون ابهام انجام نشود، فساد ادامه دار خواهد بود، بنابراین رکن اول مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت در تمام عرصههاست.در این رابطه مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران از یک مشکل اساسی رنج میبرد به فرارو گفت: «مشکل اول عدم وجود شفافیت است، مشکل دوم عدم وجود رقایت و رقابت پذیری و مشکل سوم نیز وجود انحصار چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است.»

  • مبارزه با فساد باید همه جانبه باشد

    وی با اشاره به اینکه باید مبارزه با فساد در همه ابعاد و زمینهها صورت گیرد، افزود: « طی چند وقت گذشته دادگاه بانک سرمایه درحال برگزاری بود ومشاهده کردید، چه سوء استفادههایی صورت گرفت، بطوریکه بدون دریافت تضامین لازم وامهای میلیاردی در اختیار اشخاص بی صلاحیت قرار گرفته بود.»پاروکی ادامه داد: «اما در مقابل یک زوج جوان برای دریافت وام ازدواج نیاز به دو ضامن رسمی دارند که در برخی از اوقات افراد از تامین آن ناتوان هستند و این امر مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به وجود میآورد.»پازوکی با تاکید بر اینکه مقامات باید قبل از ورود به مسئولیت لیست داراییها و اموال خود را اعلام کنند، گفت: «در این زمینه کشور افغانستان از ایران جلوتر است و در سایت وزرات دارایی این کشور لیست اموال وداراییهای مسئولان سابق و فعلی آن کشور منتشر شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.»

 

 

مشاور رئیس کل سازمان خصوصیسازی تاکید کرد: باید مسائل تولید و بازار در هپکو رفع و رجوع شود و بعد از اصلاح ساختار شرکت در مسیر واگذاری قرار گیرد که قابل واگذاری باشد و اگر مالک جدیدی پیدا کنیم، حتما هپکو را واگذار میکنیم.سید جعفر سبحانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه آمار تولید هپکو چقدر شده است، گفت: آمار جزئیات شرکت را ندارم، باید از خود شرکت را بپرسید و آمار مرتبط با بنگاه در اختیار ما نیست، اما با توجه به وکالتی که از خریدار قبلی است که این خریدار اخیر هم نتوانسته مشکل بدهی را حل کند، میتوان از طریق وکالت به خریدار جدید واگذار کرد.سبحانی گفت: هر کس هپکو را بخرد مالک جدید حساب میشود که هم داراییها و هم بدهیها همزمان به او منتقل میشود و امیدواریم مشکل شرکت حل شود.

یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در سفر به استان گیلان با رضا مسرور، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی کاسپین دیدار و گفتگو کرد و دو طرف به تقویت همکاری های فرهنگی، آموزشی و عملیاتی در حوزه بازار سرمایه تاکید کردند.به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، در این دیدار یاسر فلاح، با اشاره به اینکه ابزارهای مالی بازار سرمایه پاسخگوی همه سلایق هستند و این بازار بهترین مسیر تامین مالی محسوب می شود، گفت: متاسفانه برخی از مدیران نهادهای اقتصادی کشور با فرآیند های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا نیستند.یاسر فلاح با تاکید بر اینکه مناطق آزاد اقتصادی کشور نیز یکی از کلیدهای توسعه محسوب می شوند، افزود: مناطق آزاد می توانند از ظرفیت های بازار سرمایه بهره برداری کنند و ما امیدواریم منطقه آزاد کاسپین نیز وارد این مسیر شود.

شاخص به ارتفاع

۲۹۴ هزار واحدی رسید

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در شانزدهمین روز شهریور ماه با رشد ۴ هزار و ۴۲۳ واحدی به پله ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ رسید.به گزارش میزان، شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات شانزدهمین روز شهریور ماه با صعود ۴ هزار و ۴۲۳ واحدی به پله ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ واحدی رسید.در معاملات روز یکشنبه 16 شهریورماه، تعداد ۳ هزار و ۸۰۳ سهم اوراق بهادار به ارزش ۱۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۳۳ ریال در بیش از ۴۲۲ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) بیش از ۱۱۸۸ واحد، شاخص بازار دوم ۶۸۹۳ واحد، شاخص بازار اول ۳۶۸۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۳۰۲ واحد، شاخص کل (هموزن) ۱۶۸۳ واحد، شاخص قیمت (هموزن) ۱۱۲۷ واحد رشد را تجربه کرد.شاخص فرابورس نیز در معاملات روز یکشنبه با صعود بیش از ۶۲ واحدی به پله ۳ هزار و ۳۸۲ واحدی رسید.در بازار فرابورس نیز تعداد ۹۴۹ هزار و ۲۹۱ سهم اوراق بهادار به ارزش ۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۷۶ ریال در بیش ۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

شاخص برای رشد بیشتر

عطش نقدینگی دارد

یک تحلیلگر بازار سرمایه ، ادامه رشد شاخص را نیازمند ورود نقدینگی بیشتر به بورس دانست و حرکت برخی صنایع را منوط به ورود پول مناسب ارزیابی کرد.حمید مرتضی کوشکی، در گفت و گو با بازار سرمایه ، با اشاره به تجربه ثبات نسبی شاخص بورس طی روزهای اخیر در تحلیل روند پیش روی بازار سرمایه طی روزها و هفته های آتی گفت: در شرایط فعلی اندازه شاخص می تواند بر اساس طبیعت بازار ۷ تا ۱۰ درصد بالاتر یا پایین تر برود، اما این به معنای خروج از نقطه تعادل شاخص نیست.وی با تشریح برخی عوامل تاثیرگذار بر شاخص و بی اعتنایی صنایع موثر به انتشار اخبار منفی از بازارهای جهانی اظهار کرد: علت اصلی بی اعتنایی این صنایع نسبت به این اخبار و ریزش شاخص بورس های مختلف دنیا این است که شرکت های بزرگ ما که عموما صادرات محور نیز هستند قبل از بروز این اتفاقات از تحلیل های انجام شده با P/E تحلیلی بسیار پایین بهره برده اند.

مدیرعامل بورس انرژی مطرح کرد؛
 

گروه بورس: مدیرعامل بورس انرژی گفت: صادرات بنزین از طریق بورس انرژی در هفته گذشته از مرز ۷۲ میلیون دلار گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی گفت:در هفته گذشته ۱۱۰ هزار تن بنزین از طریق رینگ صادراتی بورس انرژی به ارزش ۷۲ میلیون دلار معامله شد و مقصد صادرات این فرآوردههای نفتی کشورهای همسایه اعم از عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای همسایه بود.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده شرکت ملی پالایش و پخش به دنبال توسعه صادرات فرآوردههای صادراتی است و اعلام آمادگی کرده که فرآوردههای با کیفیت بالا و با قیمت رقابتی را در سطح خرده فروشی و عمده فروشی از طریق بورس انرژی ساماندهی کند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: ما هم از طرف شرکت ملی پالایش و پخش این آمادگی را داریم که از مبادی مختلف و انبارهای مختلف که در سطح کشور است این فرآوردههای نفتی را تحویل گرفته و به تجار خارجی و صادر کنندگان ارائه کنیم.

حسینی ادامه داد: با وجود ۱۰ پالایشگاه بزرگ در کشور و انبارهای متعدد نفت و همچنین پشتیبانی خوبی که برای فروش این فرآوردهها از طریق بورس انرژی انجام میشود امیدواریم صادرات این فرآوردههای نفتی از طریق بورس انرژی ایران رونق بگیرد.

وی افزود: ایران تنها کشور در منطقه است که مازاد قابل صادرات در فرآوردههای نفتی به ویژه بنزین با کیفیت بسیار بالا را دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای شرکت ملی پالایش و پخش و همچنین برای بورس انرژی فراهم کرده است و با همکاری این دو مجموعه شاهد گسترش این مازاد خواهیم بود.

مدیرعامل بورس انرژی به ذکر برخی از آمار معاملات اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۳۰۵ هزار تن فرآورده را در بورس انرژی به ارزش هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان معامله کردیم که از این میزان ۱۱۰ هزار تن بنزین به ارزش ۷۲ میلیون دلار، ۱۰۶ هزار تن گاز مایع به ارزش ۳۰ میلیون دلار معامله شده است.

  • عرضه ۲۵۰ هزار تن فرآوردههای صادراتی در هفته آخر شهریور

    مدیرعامل بورس انرژی در باره عرضههای آتی این بازار گفت: در هفته جاری به دلیل تعطیلات عرضهای نخواهیم داشت، اما از هفته آینده عرضهها با ۲۵۰ هزار تن فرآوردههای صادراتی که شامل بنزین، گاز مایع، گازوئیل و نفت سفید است آغاز میشود که در نوع خود قابل توجه بوده و من از همه تجار داخلی و خارجی که در حوزه فرآوردههای نفتی فعال هستند دعوت میکنم که در این عرضه مشارکت کرده و کالای با کیفیت را از منشاء اصلی یعنی شرکت ملی پالایش و پخش خریداری کند.

  • ادامه عرضه نفت خام سنگین و سبک در بورس انرژی

    مدیرعامل بورس انرژی درباره عرضه نفت خام سنگین و سبک گفت: براساس قانون بودجه ۹۸ عرضه نفت خام سنگین و سبک و میعانات گازی به میزان دو میلیون بشکه در هر ماه از طریق شرکت ملی نفت ایران ادامه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: به دلیل اینکه صادرات زمینی از یک مزیت نسبی هم برای ما و هم برای خریداران برخوردار است تلاش میشود این حوزه از صادرات تقویت شود.

    مدیرعامل بورس انرژی گفت: در شهریور ۹۸ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت خام توسط دولت عرضه شد که خوشبختانه با موفقیت همراه بود و براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف دیگر در هفته اول مهرماه از طریق بورس انرژی عرضه خواهد شد.

آسیاتک با هدف ارائه سرویس های جدید ارزش افزوده برای مشترکین و ارائه محتوای مناسب، تماشاخونه را به عنوان یکی از سایت های تماشای فیلم و سریال کشور، راه اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل این شرکت ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در آسیاتک علاوه بر ارائه راهکارهای ارتباطی با کیفیت در سراسر کشور، تامین و ارائه محتوای مناسب برای مشترکین و کمک به استفاده بهینه از وقت گرانبهای آنها است. وی افزود: آسیاتک به عنوان یکی از برترین شرکت های ارتباطات ثابت کشور، در راستای تکریم مشترکین و ارتقاء کیفیت زندگی آنها، همواره در اندیشه طرح ریزی و اجرای برنامه های جامع، جذاب و آموزنده بوده است. یوسفی زاده ادامه داد: بر همین اساس سایت تماشاخونه با مجوز از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر، به عنوان یکی از برترین و پیشرفته ترین سایت های VOD کشور آغاز به کار کرد.

مدیر عامل آسیاتک از وجود فیلم های روز، استفاده از فیلم هایی با درجه کیفیت فنی، تکنیکی و ارزش هنری مناسب، دوبله و زیر نویس حرفه ای و امکان مطالعه نقد و نظرات سایر بازدید کنندگان پیش از تماشای فیلم ها به عنوان بخشی از ویژگی های این سایت خبر داد.

وی افزود از دیگر امکانات حائز اهمیت تماشاخونه می توان به پشتیبانی 24 ساعته و تماشای فیلم ها و سریال ها با ترافیک و اشتراک رایگان برای مشترکین آسیاتک در سراسر کشور اشاره کرد. همچنین کاربران سایر اپراتورها می توانند به مناسبت افتتاح این سایت، پین تخفیف اشتراک رایگان این سایت را به عنوان هدیه دریافت نمایند.

روابط عمومی آسیاتک در پایان اعلام کرد علاقه مندان برای استفاده از سایت تماشاخونه می توانند به آدرس tamashakhoneh.ir مراجعه کنند.